Pardon
wie wordt er hier nu persoonlijk
ik moet mijn waffel houden over dingen waar ik geen verstand van heb ? Ken jij mij dan? Neen, wel dan telt jouw opmerking ivm "persoonlijke opmerking "evengoed voor jezelf toch...
Ik heb nergens gezegd dat totaal kapotgefokte honden op één geplaats moeten worden...absoluut niet...die mogen van mij zelfs de ring uitgezet worden, ik heb ook nergens gezegd dat ze niet mogen blaffen...
Maar ik blijf bij mijn standpunt dat een hond die duidelijk angstig, uitvallend ed gedrag vertoont geen U verdiend...in de rasstandaard staat toch een toelichting ivm karakter, wel dan mag daar rekening mee gehouden worden.
De km kan op de korte tijd in de ring een karakter idd niet beoordelen maar ziet toch bij sommige honden dat er wel degelijk "iets" mis is en mag daar miz de handler op wijzen...als je op x shows telkens dezelfde bemerking krijgt dat je hond zich niet laat betasten, uitvalt of weet ik veel wat dien je daar zelf je conclusies toch uit te trekken (en ja, ik weet het, er zijn er die dat aan hun laars lappen en dat is zeer betreurenswaardig)...
Ik heb je al gezegd dat je een punt hebt ivm de karaktertesten en dat blijf ik ook zeggen maar men mag toch niet blind zijn voor sommige voorvallen op show...heb al een aantal bijtende uitvallers zien gediskwalificeerd worden maar heb even goed al een half kreupele hond de CACIB/BOB zien krijgen louter en alleen omdat het een kampioensteef was én van een gekende fokker kwam... voor het eerste heb ik respect voor de km, voor het tweede absoluut niet.