Ik erger me ook aan alle poep die BUITEN het gebouw, op de parkeerplaatsen of in de parkeergarages bij het gebouw ligt. Ik vind dat werkelijk zó a-sociaal om dat te laten liggen. Ik schaam me er dan voor om ook een hondeneigenaar te zijn tegenover de mensen die toevallig op die dag daar ook parkeren of lopen. Echt schandaling vind ik de hoeveelheid die er op zo'n dag rondom het tentoonstellingsgebouw ligt.laura23 schreef:ook erger ik mij aan alle poep en pies die er IN het gebouw ligt, te goor voor woorden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slechte ervaringen op shows
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Slechte ervaringen op shows
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is niet alleen bij de reuen in de ring en ook niet alleen om het uitvallen te triggeren. Het gebeurt ook bij de teven dat de exposant achter je heel dicht op jouw hond gaat staan, zodat je eigen hond zich gaat omdraaien om te kijken wie er zo dichtbij komt staan en direct uit showstand is. Ook heel fijn zulke mede-exposanten en eigenlijk gewoon zielig als je op zo'n manier wil proberen een plek hoger te behalen. Dus daar erger ik me op zulke momenten ook aan.roording schreef:Of (zelf geen ervaring mee) expres met je reu heel dicht tegen een andere reu gaan staan om te proberen dat hij uitvalt in de ring

Groetjes, Karen
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
De hondenpoep die overal ligt. Het roken in de hallen ondanks verbod. Double handling (gegil en gepiep waardoor de honden in de ring ernaast afgeleid worden). Keurmeesters die een bange hond eerste plaatsen of een uitmuntend geven (standaard zegt bij karakter : vol zelfvertrouwen).
Fille om de parkeerplaats op te komen, vervolgens in de rij om binnen te komen, dan in de rij voor de catalogus en uiteindelijk weer in de rij om van de parkeerplaats af te komen. Showen in Engeland is dan een verademing : behalve dat je niet op een bepaald tijdstip binnen moet zijn en je dus deze filles niet hebt, geen hondenpoep.
Fille om de parkeerplaats op te komen, vervolgens in de rij om binnen te komen, dan in de rij voor de catalogus en uiteindelijk weer in de rij om van de parkeerplaats af te komen. Showen in Engeland is dan een verademing : behalve dat je niet op een bepaald tijdstip binnen moet zijn en je dus deze filles niet hebt, geen hondenpoep.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Zes jr daar gewoond en geshowd.Elvira schreef:De hondenpoep die overal ligt. Het roken in de hallen ondanks verbod. Double handling (gegil en gepiep waardoor de honden in de ring ernaast afgeleid worden). Keurmeesters die een bange hond eerste plaatsen of een uitmuntend geven (standaard zegt bij karakter : vol zelfvertrouwen).

Maggie
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Waar ik me trouwens ook aan kan ergeren is als mensen op buitenshows hun honden in de ring laten plassen. Of met een loopse teef precies achter een rij reuen gaan zitten die in de ring staan.
Kijk, dat loopse teven mee mogen doe ik niet zo moeilijk over, maar denk dan even na waar je haar mee naar toe sleept.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Maeve schreef:Waar ik me trouwens ook aan kan ergeren is als mensen op buitenshows hun honden in de ring laten plassen. Of met een loopse teef precies achter een rij reuen gaan zitten die in de ring staan.Kijk, dat loopse teven mee mogen doe ik niet zo moeilijk over, maar denk dan even na waar je haar mee naar toe sleept.
tja, nou dat is mij ook weleens gebeurt hoor, kon daar weinig aan doen

- Maeve
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja tuurlijk, dat kan. Maar een hond niet voor de tijd uitlaten zodat hij daar alles er uit gooit vind ik niet netjes. En de keren dat ik dat mee maakte was dat geen plasje die hij 5 minuutjes moest ophouden. Als Nilo dat al doet in de ring is het markeren wat ik dan af kap.yamie schreef:Maeve schreef:Waar ik me trouwens ook aan kan ergeren is als mensen op buitenshows hun honden in de ring laten plassen. Of met een loopse teef precies achter een rij reuen gaan zitten die in de ring staan.Kijk, dat loopse teven mee mogen doe ik niet zo moeilijk over, maar denk dan even na waar je haar mee naar toe sleept.
tja, nou dat is mij ook weleens gebeurt hoor, kon daar weinig aan doen
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
hun honden in de ring laten plassen... staat er toch?Nanna schreef:Pis jij in de ring?yamie schreef:tja, nou dat is mij ook weleens gebeurt hoor, kon daar weinig aan doenMaeve schreef:Waar ik me trouwens ook aan kan ergeren is als mensen op buitenshows hun honden in de ring laten plassen.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahaha, waarom show je eigenlijk? Ik heb niet de indruk dat je er een leuke dag hebt als je je hier al allemaal aan ergert?Elvira schreef:Fille om de parkeerplaats op te komen, vervolgens in de rij om binnen te komen, dan in de rij voor de catalogus en uiteindelijk weer in de rij om van de parkeerplaats af te komen.

Groetjes, Karen
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik heb dan 4 jaar lang voor school bij de IJsselshow gelopen:
maar die mensen die niet poepzakjes aan willen nemen en hun honden maar overal laten poepen en piesen (zo ook tegen mijn broek), daar word ik echt kwaad om.
En de nauwe paden, maar ik heb geen hond maar kan me voorstellen dat dat vreselijk irritant is.
maar die mensen die niet poepzakjes aan willen nemen en hun honden maar overal laten poepen en piesen (zo ook tegen mijn broek), daar word ik echt kwaad om.

En de nauwe paden, maar ik heb geen hond maar kan me voorstellen dat dat vreselijk irritant is.
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Als bezoeker erger ik mij aan honden die in auto's worden achtergelaten terwijl het hardstikke warm is, de smalle paden, aan de mensen die de ontlasting van hun hond binnen in de hal niet opruimen en ........... aan de "teleurgestelde" mensen die hun hond voorbrengen en de hond daarna geen blik waardig gunnen, geen aai geven en de hond bijna terug "pleuren" in de bench. Als ik dat weer eens zie dan kots ik daarvan .... het is verd**** dezelfde hond als waar je mee binnenkwam.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Ja dat vind ik ook in en in triest. Sommige sleuren de hond gewoon de ring uit en smijten die dan idd gewoon in de bench.flatcoat schreef: aan de "teleurgestelde" mensen die hun hond voorbrengen en de hond daarna geen blik waardig gunnen, geen aai geven en de hond bijna terug "pleuren" in de bench. Als ik dat weer eens zie dan kots ik daarvan .... het is verd**** dezelfde hond als waar je mee binnenkwam.

Ik snap dat ook niet hoor. De hond is echt geen andere hond dan waar je mee binnen kwam en toen was het toch ook nog het afgodje.

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
waar ik me ook aan erger zijn keurraportjes die in morse code geschreven zijn. :N:
Linda
Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Of in het frans en dan in morseMonaToetje schreef:waar ik me ook aan erger zijn keurraportjes die in morse code geschreven zijn. :N:
Linda

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
flatcoat schreef:Als bezoeker erger ik mij aan honden die in auto's worden achtergelaten terwijl het hardstikke warm is, de smalle paden, aan de mensen die de ontlasting van hun hond binnen in de hal niet opruimen en ........... aan de "teleurgestelde" mensen die hun hond voorbrengen en de hond daarna geen blik waardig gunnen, geen aai geven en de hond bijna terug "pleuren" in de bench. Als ik dat weer eens zie dan kots ik daarvan .... het is verd**** dezelfde hond als waar je mee binnenkwam.
Hier net zo.Ik heb er maar een gewoonte van gemaakt om de parkeerplaats te scannen op in auto's achtergelaten honden als het warm is.
Waar ik me als bezoeker ook best aan erger is de desinteresse als je iets vraagt aan een exposant;soms krijg je niet eens antwoord en soms is het vreselijk nietszeggend.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Het erge vind ik toch wel de kleine uitlaatplaatsen zoals nu in groningen. Denia heeft de hele dag niets gedaan. Zo goor was het daar. OOk binnen tegen de pilaren en op de grond echt ranzig gewoon.
Ik erger me ook aan ouders die hun kinderen niet vertellen dat ze niet elke hond moeten aaien. Heb een aantal kinderen daar zien lopen die gewoon elke hond over de bol aaide die ze tegen kwamen. NU zal denia nooit wat doen, maar ken der genoeg die dat wel zouden doen.
Ik erger me ook aan ouders die hun kinderen niet vertellen dat ze niet elke hond moeten aaien. Heb een aantal kinderen daar zien lopen die gewoon elke hond over de bol aaide die ze tegen kwamen. NU zal denia nooit wat doen, maar ken der genoeg die dat wel zouden doen.

- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik heb de uitlaatplaatsen niet gezien, maar dat is jammer zegheidie schreef:Het erge vind ik toch wel de kleine uitlaatplaatsen zoals nu in groningen.

Hoe werkt dat eigenlijk bij showen? Heb je dan zin/tijd om er tussendoor even tussenuit te gaan? Of is dat schoonheidstechnisch niet zo handig? Hoewel, ik heb afgelopen weekend toch wel een paar schoothondjes gezien met grote plukken zaagsel in 't vachje, en dat kwam toch echt van binnen

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Het zou lekker zijn als je het stadspark even in kon, maar het is voor exposanten verplicht om tot een bepaalde tijd binnen de accommodatie te blijven, dus je enige "buiten" is de uitlaatplaats, helaas.
Er zijn wel shows waar je, soms tegen betaling van een borg, even weg mag om je hond fatsoenlijk uit te laten, maar dat is eerder uitzondering dan regel. Op de Crufts kon je gelukkig wel even naar buiten, konden de honden hun behoeftes doen met echt gras onder de voetjes en je had een flink stuk om even te wandelen of te ontstressen tot je beschikking. En daar werd alles ook nog eens netjes door (nagenoeg) iedereen gewoon opgeruimd. Een heel verschil met Nederlandse shows, waar de meeste mensen gewoon heel asociaal de stront van hun honden laten liggen en niet even opruimen met een zakje.
Er zijn wel shows waar je, soms tegen betaling van een borg, even weg mag om je hond fatsoenlijk uit te laten, maar dat is eerder uitzondering dan regel. Op de Crufts kon je gelukkig wel even naar buiten, konden de honden hun behoeftes doen met echt gras onder de voetjes en je had een flink stuk om even te wandelen of te ontstressen tot je beschikking. En daar werd alles ook nog eens netjes door (nagenoeg) iedereen gewoon opgeruimd. Een heel verschil met Nederlandse shows, waar de meeste mensen gewoon heel asociaal de stront van hun honden laten liggen en niet even opruimen met een zakje.
- Heidi T
- Actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij
Ik ben nog niet zovaak op show geweest, maar ik heb mij behoorlijk geergerd om vanuit de auto naar de ingang te lopen tussen de hopen stront vooral de Winner vond ik erg, terwijl opruimen zon kleine moeite is, ook vind ik de uitlaatplaatsen een gore bedoeling, maar verder stoor ik me niet zo snel aan iets.
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Aukje Fenna Út it suden

- Frederiek
- Zeer actief
Dat klinkt niet echt fijnLongFields schreef:Het zou lekker zijn als je het stadspark even in kon, maar het is voor exposanten verplicht om tot een bepaalde tijd binnen de accommodatie te blijven, dus je enige "buiten" is de uitlaatplaats, helaas.

- under the red sky
- Zeer actief
- Contacteer:
Te weinig wc's voor de exposanten vind ik ook vervelend. Gelukkig was dat in Groningen wel goed geregeld. Ik hoop ook dat we z.s.m. het systeem krijgen dat je zelf mag bepalen wanneer je komt en wanneer je weggaat. Daar wordt het al een stuk relaxter van. Onsportief gedrag vind ik ook storend. Voorbeeld: elkaar nog geen goedemorgen wensen en je uitgestoken hand weigeren als je iemand wil feliciteren in de ring.
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
:N: dat meen je niet, is dat echt gebeurd? Wat een trieste mensen heb je toch!under the red sky schreef:Te weinig wc's voor de exposanten vind ik ook vervelend. Gelukkig was dat in Groningen wel goed geregeld. Ik hoop ook dat we z.s.m. het systeem krijgen dat je zelf mag bepalen wanneer je komt en wanneer je weggaat. Daar wordt het al een stuk relaxter van. Onsportief gedrag vind ik ook storend. Voorbeeld: elkaar nog geen goedemorgen wensen en je uitgestoken hand weigeren als je iemand wil feliciteren in de ring.

Nou Nanna, die neiging had ik ook een keer!..Nanna schreef: Ik heb wel gezien dat het keurverslag voor de neus van de keurmeester verscheurd werdNotabene door de voorzitter van de rasvereniging. :N:

En ik werd er met een ZG uitgegooid. Nu heb ik mij uitmuntend...

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb je zelf wel eens geschreven op een show? Sommige keurmeesters dicteren echt achterlijk snel en lopen soms, als dicterend nog eens heen en terug naar de hond. Als schrijver moet je het dan allemaal maar bij zien te houden, zien te verstaan en ook nog eens woordelijk èn leesbaar op papier zien te krijgen. Uit ervaring kan ik je vertellen dat dat soms een bijna onmogelijke opgave is.MonaToetje schreef:waar ik me ook aan erger zijn keurraportjes die in morse code geschreven zijn. :N:
Linda
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Als exposant moet je voor 09:45 uur je ringnummer ophalen (en dus binnen zijn) en mag je met de hond niet voor 15:00 uur de locatie verlaten.Frederiek schreef:Dat klinkt niet echt fijnLongFields schreef:Het zou lekker zijn als je het stadspark even in kon, maar het is voor exposanten verplicht om tot een bepaalde tijd binnen de accommodatie te blijven, dus je enige "buiten" is de uitlaatplaats, helaas.. Om hoeveel uur gaat dat gemiddeld genomen, dat je binnen de accommodatie moet blijven? Het verbaasde me echt hoeveel honden er binnen plassen
.
Groetjes, Karen
- Frederiek
- Zeer actief
Ok, dat is nog best een tijd dus, dan kan ik me voorstellen dat er honden zijn die het i.c.m. wat spanning moeilijk kunnen ophouden. En nu snap ik ook waar dat bordje 'Honden buiten om 15:00' ofzo op sloegScooby schreef:Als exposant moet je voor 09:45 uur je ringnummer ophalen (en dus binnen zijn) en mag je met de hond niet voor 15:00 uur de locatie verlaten.Frederiek schreef:Dat klinkt niet echt fijnLongFields schreef:Het zou lekker zijn als je het stadspark even in kon, maar het is voor exposanten verplicht om tot een bepaalde tijd binnen de accommodatie te blijven, dus je enige "buiten" is de uitlaatplaats, helaas.. Om hoeveel uur gaat dat gemiddeld genomen, dat je binnen de accommodatie moet blijven? Het verbaasde me echt hoeveel honden er binnen plassen
.

Wel belachelijk dat er dan vaak geen goede uitlaatplek is, als ik lees dat er soms niet eens gras is... Dat lijkt me echt naar.
- Balint
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 Nova Scotia Duck Tolling Retrievers
Flanna en Kayah - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik ga altijd met veel plezier naar de shows. Ook ik erger me eraan dat er overal geplast en gepoept wordt. ik vraag me wel eens af, of de honden van tevoren goed uitgelaten worden. De hondenuitlaatplaatsen zijn ook vaak verschrikkelijk smerig, Balint weigert dan ook om daar ook maar iets te doen en houdt het de hele dag op.
Waar ik me ook aan kan ergeren is dat er gewoon gerookt wordt in de hallen.
En exposanten die met een loopse teef bij de ingang van de ring gaan staan, terwijl jij je reu moet voorbrengen.
En de sfeer onderling bij de exposanten. Inderdaad felicitaties worden geweigerd, lekker sportief.
Toen ik begon met showen, vond ik de sfeer bij de tollers altijd erg leuk. Nu ik een paar jaar shows loop, heb ik mijn mening daarover helaas toch moeten herzien.
Waar ik me ook aan kan ergeren is dat er gewoon gerookt wordt in de hallen.
En exposanten die met een loopse teef bij de ingang van de ring gaan staan, terwijl jij je reu moet voorbrengen.
En de sfeer onderling bij de exposanten. Inderdaad felicitaties worden geweigerd, lekker sportief.
Toen ik begon met showen, vond ik de sfeer bij de tollers altijd erg leuk. Nu ik een paar jaar shows loop, heb ik mijn mening daarover helaas toch moeten herzien.
- Heidi T
- Actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij
Ik ben nog maar twee keer met mijn Stabij geweest, maar vond het beiden keren erg gezellig, ik ga ervan uit dat het zo blijft.Balint schreef:Toen ik begon met showen, vond ik de sfeer bij de tollers altijd erg leuk. Nu ik een paar jaar shows loop, heb ik mijn mening daarover helaas toch moeten herzien.
Met Noeska onze toller ben ik nooit geweest maar merkte wel dat er binnen de twee verenigen toch best wel mensen zaten die over de een of de ander geen goed woord over hadden. dus dat zal op de shows wel niet anders zijn, maar dat heb je natuurlijk ook niet gelijk in de gaten.
Ik hoop dat het bij de Stabij's zo gezellig blijft.
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Aukje Fenna Út it suden

- under the red sky
- Zeer actief
- Contacteer:
Toch denk ik dat je er goed aan hebt gedaan dat je het rapport niet hebt verscheurd. Het komt zo onsportief over als je overduidelijk laat merken dat je het er niet mee eens bent. Je hebt ingeschreven onder die keurmeester en je zult het met zijn oordeel moeten doenWilm@ schreef:Nee, ik heb het rapportje niet voor zijn neus verscheurd en heb daar nog spijt van...

- White
- Actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Ow maar soms zijn er wel graszoden ....die er dan ondergezeken en bescheten bij liggen....het zou fijn zijn als dat tussentijds eens ververst zou worden, groene container ernaast en een goeie schep en je komt al een heel eind.Frederiek schreef:
Wel belachelijk dat er dan vaak geen goede uitlaatplek is, als ik lees dat er soms niet eens gras is... Dat lijkt me echt naar.
De onderlinge concurrentie, dat vind ik nog wel eens jammer, wie er wel lid is van de RV en wie niet, kom ik aan met mijn goeie gedrag, ik groet gewoon iedereen die ik aardig vind, want ik trek me er geen ene fluit van aan of iemand wel of niet lid is....zie je soms hele scheve gezichten bij anderen.
Wel jammer is het soms als je aan een keurmeester duidelijk kunt merken dat ie een bepaalde voorkeur heeft voor bijvoorbeeld stokhaar of langstock, kom ik aan met mijn volle stok...

En ja, die gangpaden...dan heb je mensen die alles volzetten en vervolgens staan ze met hun honden aan de ring te kijken.
Ik heb niet heel snel dat ik nijdig wordt op een show, maar waar ik wel pissig om kan worden is als er mensen met hun honden voor zich aan de ring zitten, dus dat hondje in de ring ligt, dat is iets....en dan zit je met een krappe ring waar je vlak langs die mevrouw moet lopen....(er is er eentje in het noorden die het steeds weer flikt).
De clubmatch in Emmen heb ik dit voorjaar ook overgeslagen, de eerste keer dat ik ging kijken was februari 2006, mooi groots opgezet in een hotel, dubbele zaal, heel ruim, dus dacht ik het jaar erop van daar ga ik heen.
Toen was het ineens nog maar de helft en daar werd iedereen ingepropt en dit ging dus ook gelijk ten koste van de grootte van de ring die ineens wat rechthoekig was waardoor je geen mooie ruime rond kon lopen.
Het jaar erop zaten ze ineens in Parc Sandur, kleine ringen waar je alleen recht op en neer kon lopen, doodeng ook aangezien de tegels waar je over moest lopen steeds weggleden en ook vorig jaar was dit weer het geval, dus dit jaar waren wij daar niet.
Maar over het algemeen heb ik het prima naar mijn zin...mijn hondje vindt het echter niet zo leuk meer op binnenshows...afgelopen jaar in Veendam vergeten we voor het gemak even heel snel....vooral toen er omgeroepen werd dat er een witte herder met K9tuig waarop Sofawolf stond was ontsnapt uit zijn bench

En nee, ik was niet uitgebreid aan het shoppen, maar zou een vriendin helpen met het uitbrengen van haar hondjes vlak naast de plek waar onze benches stonden, ik heb een nylon bench waarvan Mike inmiddels weet hoe de rits open gaat....

Wel gaan we dit jaar nog naar een buitenshow, daar kun je toch even wat gemakkelijker een stukje met je hond lopen, even rustig uitlaten voor ie aan de beurt is.
groetjes Daan en een poot van Mike