Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Haakon is toch niet zo'n sulletje.....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Re: Haakon is toch niet zo'n sulletje.....

Ongelezen bericht door Moos »

Hayley84 schreef:
Zoek stok! schreef:Ik heb ook vaak genoeg gezien dat mensen hun hond overeind sleurden omdat hij ging liggen toen een andere hond er aan kwam. Als dat nou iets is waar de hond zich prettig bij voelt?
Rossi doet dat ook weleens.
Andere baasjes denken dan dat ze gaat liggen omdat ze wil spelen.
Helaas is dat niet zo.

Als ik haar dan overeind trek om verder te lopen dan krijg ik ook weleens rare blikken.
Ik zeg altijd maar: vertrouw me maar, ze wil niet spelen.

Ze kan ook zo mooi sluipen als ze een andere hond ziet, net een kat onderweg naar prooi :piew:
Maar dat is een ander soort liggen. Wat Rossi doet is niet op d'r rug met de poten wijdt onderdanig gaan liggen doen toch? :wink:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Moos schreef:
ladybird schreef:
O maar dat doe ik ook wel als Nisa weer op haar rug ligt voor een andere hond hoor. :wink: Wat overigens absoluut niet inhoud dat ik het gedrag zou willen ombuigen naar onnatuurlijk gedrag wat ze niet in zich heeft. Het is gewoon soms iets zeggen en de hond verstaat je toch niet. :19:
Het gaat ook wel om de combinatie natuurlijk :mrgreen: Dat mensen geirriteerd gaan roepen "doe toch niet zo sloerig!" of "bied je toch niet zo aan!" en vervolgens de hond omhoog gaan staan hijzen :wink:
Ik zeg tegen Vera ook weleens, als ze erg doordraaft in onderdanig doen, iets van "nu weten ze het wel denk ik hoor Veer", of zoiets. Maar dat zeg ik al glimlachend en ik hijs haar ook niet omhoog. Da's het verschil :F:
Hier idem, mn bij Fenna. Ze zijn ofwel 'sloerig' ofwel 'bang'. :roll: Daar zijn mensen niet vanaf te brengen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Anne&Taar schreef: Hier idem, mn bij Fenna. Ze zijn ofwel 'sloerig' ofwel 'bang'. :roll: Daar zijn mensen niet vanaf te brengen.
Wat ik dan wel weer altijd grappig vind is dat de mensen die er van overtuigd zijn dat Vera bang is als ze onderdanig doet, ook niet even hun hond bij zich roepen dan ofzo. Ze staan gerust weet ik het hoe lang toe te kijken, ondertussen af en toe mompelend "ach, die is ook wel bang he?".
Dan denk ik, als je dat nou zo stellig denkt, grijp dan even in :mrgreen: Van mij hoeft dat niet hoor, maar als je toch denkt dat die andere hond zo bang is, zou ik er even naar handelen ook :19:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Moos schreef:
Anne&Taar schreef: Hier idem, mn bij Fenna. Ze zijn ofwel 'sloerig' ofwel 'bang'. :roll: Daar zijn mensen niet vanaf te brengen.
Wat ik dan wel weer altijd grappig vind is dat de mensen die er van overtuigd zijn dat Vera bang is als ze onderdanig doet, ook niet even hun hond bij zich roepen dan ofzo. Ze staan gerust weet ik het hoe lang toe te kijken, ondertussen af en toe mompelend "ach, die is ook wel bang he?".
Dan denk ik, als je dat nou zo stellig denkt, grijp dan even in :mrgreen: Van mij hoeft dat niet hoor, maar als je toch denkt dat die andere hond zo bang is, zou ik er even naar handelen ook :19:
Ja, maar dat 'bang zijn' heeft toch nooooit met hun hondje te maken? Die wil nameljik alleen maar spelen! :mrgreen: Ik ben vast veels te streng voor die hond.... :pffff:
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Jip schreef::ok: ja dat bedoelt .......ze......Jip is de naam van mijn hond.... :mrgreen:

in heel veel topics waar mensen een hondenras zoeken kom je met de ODH als zachtere en rustigere herder dan een Duitse Herder...... :wink:
Ik kan alleen maar aangeven wat mijn ervaring is met onze ODH Haakon en die is erg zachtaardig en rustig in huis. Ik heb zelf nooit een DH gehad en kan hier dus niet mee vergelijken. Ik vraag me dus af waar je dit vandaan haalt.

Maar ondertussen zijn we weer terug in NL en het is allemaal goed gegaan. Haakon is helemaal bekaf van de lange autorit en ligt heerlijk te dromen.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Jip schreef: in heel veel topics waar mensen een hondenras zoeken kom je met de ODH als zachtere en rustigere herder dan een Duitse Herder...... :wink:
Precies, terwijl ik dat echt totaal niet geloof :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”