Omdat ze geen lijn bij zich hebben.Aimee schreef: Jullie wel eens vaker van die aparte redeneringen gehad van andere personen in dit soort situaties?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dat is wel een heel aparte reden
Moderator: moderatorteam
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
- Aantal honden: 2
Re: Dat is wel een heel aparte reden
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik had vanmorgen ook weer een leuke
Ik loop in het bos en ben bijna klaar met mijn ronde toen er een man met 2 Sharpei's aan komt lopen. Ik zie hem van ver aan komen lopen en omdat ik met 5 honden ben, waarvan er 2 niet altijd even tolerant zijn, lijn ik ze aan, om conflicten te voorkomen. Die man ziet dat, maar laat toch een van de 2 op mijn honden aflopen. Ik vraag aan die man of hij zijn hond bij zich wil houden, omdat er 2 niet altijd lieve tussen lopen. Die man roepen en roepen en roepen. Al wat er gebeurde, niks. En die hond bleef maar om mijn honden heen draaien, die ondertussen allemaal geirriteerd raakten. Ik zeg dus dat als hij niet snel weg gaat, er straks waarschijnlijk minimaal 2 Cairns in hem hangen.
Zegt die man, tja, ik kan roepen wat ik wil, maar hij luistert toch niet...
Misschien je hond aangelijnd houden als hij toch niet luistert????
Zegt die man, tja, ik kan roepen wat ik wil, maar hij luistert toch niet...
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
ja zoiets.Zoek stok! schreef:Die van dat intact ken ik ook. ,,O is het een intacte reu, ja daar kan hij niet mee."Cash schreef: Zegt ze "ja jouw hond is ook intact he? dan dult hij geen grommetje". Want bikkel had lichtjes gegromd.
Nou sorry hoor, houd je hond dan verdomme lekker aan de lijn als die geen grommetje accepteert en Bikkel dan op zo'n manier afgestraft wordt.
IK snap ook niet dat je je ouders (want die reu was van hun dochter) met zo'n bakbeest opzadelt hoor. Die dan dus doodleuk met dat beest los door een stuk gaan lopen waar allemaal honden loslopen.
En ze wisten dus ook wel dat het fout zou kunnen gaan anders ga je niet in paniek bij voorbaat al krijsen "pak hem! lijn hem aan!".
Ik was in ieder geval flink geschrokken. Bikkel maakt gewoon niks tegen zo'n hond en terwijl hij op zijn rug lag ging dat beest maar door. Bikkel deed niet eens meer wat terug behalve gillen/krijsen als een speenvarken.
Hij durfde daarna ook absoluut niet meer in de buurt van die hond te komen, die ze vervolgens (terwijl ik Bikkel aan het nakijken was) doodleuk weer los gooiden he? En zij maar tegen haar man "let op .. hij komt weer!" en "stuur hem weg hier!".
Erg prettig zoiets.

Cash v Heiligental en Flow.
-
chrico
- Zeer actief
Gooi maar los hoor, komt wel goed (en daar kwam een pittig kruising terriertje aanstormen. Hij gooit hem 1 keer omver en dan is het over :N: :N: Die hond heeft een soejang met mijn riem gekregen toen hij ondanks mijn gebrul toch probeerde bij mijn liefjes te komen
Dat werd een aardige bonje tussen de baasjes
Maar Aimee. Ik ga toch even vervelend doen. Waarom stel je die vraag als jij met hetzelfde probleem zit? Ben liep toch ook los zonder muilkorf en stormde net zo goed op die hond af.
Maar Aimee. Ik ga toch even vervelend doen. Waarom stel je die vraag als jij met hetzelfde probleem zit? Ben liep toch ook los zonder muilkorf en stormde net zo goed op die hond af.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ben loopt al heel lang niet, nooit meer los. Hij zat aan de flex, en was achteraan aan het snuffelen, je bent een reu of je bent het niet, aangezien het een pad is langs de vaart, en het relatief smal is, is dat ook niet erg, en heeft hij zo nog enigszins vrijheid. Je verwacht dan ook geen rennende terrier achter je aan.chrico schreef:Gooi maar los hoor, komt wel goed (en daar kwam een pittig kruising terriertje aanstormen. Hij gooit hem 1 keer omver en dan is het over :N: :N: Die hond heeft een soejang met mijn riem gekregen toen hij ondanks mijn gebrul toch probeerde bij mijn liefjes te komenDat werd een aardige bonje tussen de baasjes
![]()
Ik zie dat ik gelukkig niet de enige ben die wel eens van die krankzinnige redenen te horen krijgt, ik weet alleen niet of dat nou positief of negatief is
- Arline
- Zeer actief
Hier in de buurt loopt een vreselijke etter van een hussel, echt een terrorist van de buurt. Als ik die zie loop ik altijd om, ook al betekend dat ik soms heel onhandig bij huis komen kan. De hussel gaat enorm hard grommen en doodschudden als hij Fenja ziet en Fenja kan hem niet luchten of zien. Hij loopt nooit aan de lijn en luistert echt helemaal niet.
Laatst liep ik met Fenja en Sting hier in de wijk aangelijnd, wordt de voordeur opengetrokken (redelijke afstand) en als een pijl uit de boog komt die hussel op Fenja en Sting afgestomd al grommend :N: Ik Fenja met een enorm streng zit achter m'n benen gezet en Sting iets lijn gegeven. Sting blaft wel, maar doet verder (nog) niks. Ik zeg pak snel je hond bij je, mijn hond (fenja) vind dit echt niet grappig. Zegt die man doodleuk: ach maakt niet zoveel uit, leert hij van. Tja liever niet via mijn honden! Op zo'n moment heb ik m'n hart wel in m'n keel zitten, omdat ik zo'n minihondje nou niet bepaald een partij vind voor mijn 2 herders.
Later liep ik alleen met Sting en toen vloog hij ook nog een keer zo op Sting af. Die stond er een beetje zo
bij te kijken. Vond ik wel een toffe reactie van hem 
Laatst liep ik met Fenja en Sting hier in de wijk aangelijnd, wordt de voordeur opengetrokken (redelijke afstand) en als een pijl uit de boog komt die hussel op Fenja en Sting afgestomd al grommend :N: Ik Fenja met een enorm streng zit achter m'n benen gezet en Sting iets lijn gegeven. Sting blaft wel, maar doet verder (nog) niks. Ik zeg pak snel je hond bij je, mijn hond (fenja) vind dit echt niet grappig. Zegt die man doodleuk: ach maakt niet zoveel uit, leert hij van. Tja liever niet via mijn honden! Op zo'n moment heb ik m'n hart wel in m'n keel zitten, omdat ik zo'n minihondje nou niet bepaald een partij vind voor mijn 2 herders.
Later liep ik alleen met Sting en toen vloog hij ook nog een keer zo op Sting af. Die stond er een beetje zo
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Ik denk dat het een trend is: net zo goed als ouders geen kwaad meer willen zien van hun kinderen, wat ze ook uitvreten, zo mag je ook niets negatiefs meer zeggen over hun dierbare hondjeAimee schreef: Ik zie dat ik gelukkig niet de enige ben die wel eens van die krankzinnige redenen te horen krijgt, ik weet alleen niet of dat nou positief of negatief is

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ja maar mensen realiseren zich niet dat je daarmee ook laksheid bij andere honden eigenaren verergerd. Ik merkMa-Rianne schreef:Ik denk dat het een trend is: net zo goed als ouders geen kwaad meer willen zien van hun kinderen, wat ze ook uitvreten, zo mag je ook niets negatiefs meer zeggen over hun dierbare hondjeAimee schreef: Ik zie dat ik gelukkig niet de enige ben die wel eens van die krankzinnige redenen te horen krijgt, ik weet alleen niet of dat nou positief of negatief is
dat ik er steeds meer moeite mee krijg om me er toe zetten om het geheel maar weer te redden, om maar weer als een gek weg te lopen, om maar weer andermans hond er onderuit te trekken. Kijk dit gebeurd allemaal niet dagelijks, laten we wel wezen, maar ik kom wel zeer geregeld mensen met loslopende honden tegen waar het gewoon niet hoort, en er is niemand die het interesseert wat hun loslopende hond verder uitvreet bij een ander. Er is hier zelfs iemand met een Riesenshnauzer, die gemuilkorfd is, maar alsnog op alle andere honden duikt, waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig vraag ik me af.
- Moos
- Zeer actief
Knappe StingArline schreef:Hier in de buurt loopt een vreselijke etter van een hussel, echt een terrorist van de buurt. Als ik die zie loop ik altijd om, ook al betekend dat ik soms heel onhandig bij huis komen kan. De hussel gaat enorm hard grommen en doodschudden als hij Fenja ziet en Fenja kan hem niet luchten of zien. Hij loopt nooit aan de lijn en luistert echt helemaal niet.
Later liep ik alleen met Sting en toen vloog hij ook nog een keer zo op Sting af. Die stond er een beetje zobij te kijken. Vond ik wel een toffe reactie van hem
Hier loopt zo'n chihuahua. Die loopt altijd los, vaak zonder baas in de buurt, en maar keffen naar mijn honden, maar er ondertussen wel achteraan lopen. Uiteindelijk komt het er altijd op neer dat hij Saar probeert te berijden, en dat Vera dan met haar neus ertussen komt waardoor hij zich het rambam schrikt en bijna de weg opspringt
Tegenwoordig hou ik Saar achter me, en stuur Vera vooruit, dan durft ie er niet langs namelijk. Ja ja, doodeng die Golden van mij
Ook leuk is het om deze hond tegen te komen als ik fiets met Saar in het mandje en Vera ernaast. Dan rent ie al keffend 2 straten mee, en mag ik ervoor zorgen dat ie niet onder een auto komt (of onder Vera's poten

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier in de buurt een kruising Herder die niet met reuen kan, en al helemaal geen ongecastreerde jonge reuen als Nilo. Die word dus regelmatig gegrepen door die etter. Baas doet niets, dus dan ik maar. En dan krijg ik te horen dat hij niet echt bijt, hij is alleen maar dominant. En dat moet Nilo ook zijn, dan houd hij op
Toen diezelfde Herder Nora greep vroeg ik hem waarom zijn reu in godsnaam een stokoude teef moest domineren en dat ik de volgende keer zelf ga corrigeren. Ben echt heel boos geworden, arme Nora had hem niet zien aankomen en zakte gelijk door haar achterhand en begon te gillen. Sindsdien lijnt hij zn hond wel aan.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Hier in het park liep ook een man met een labrador die steevast op Max dook, bijna alle honden lopen los in het park en dat gaat over het algemeen wel goed.
Na 1 keer al gevraagd of hij die hond bij zich kon houden, maar lab luisterd dus niet. Keer erop stak ik mijn been voor Max omdat die lab er weer aan kwam denderen. Waar ik toch het lef vandaan haalde om zijn hond te schoppen, heb 'm uitgelegd dat als hij zijn hond niet stopte ik het zelf wel deed. Maar ik had mijn hond ook niet aangelijnd, dus hoefde hij dat ook niet en de lab wilde alleen maar spelen... Het enige verschil is dat Max wel luisterd en netjes bij mij liep.
Volgende keer Max maar aangelijnd toen hij er weer aankwam en de man de huid volgescholden wanneer hij zijn hond nu eens bij zich ging houden. Daarna heb ik eigenlijk nooit meer gezien, ik geloof dat er meer klachten waren geweest over die hond...
Na 1 keer al gevraagd of hij die hond bij zich kon houden, maar lab luisterd dus niet. Keer erop stak ik mijn been voor Max omdat die lab er weer aan kwam denderen. Waar ik toch het lef vandaan haalde om zijn hond te schoppen, heb 'm uitgelegd dat als hij zijn hond niet stopte ik het zelf wel deed. Maar ik had mijn hond ook niet aangelijnd, dus hoefde hij dat ook niet en de lab wilde alleen maar spelen... Het enige verschil is dat Max wel luisterd en netjes bij mij liep.
Volgende keer Max maar aangelijnd toen hij er weer aankwam en de man de huid volgescholden wanneer hij zijn hond nu eens bij zich ging houden. Daarna heb ik eigenlijk nooit meer gezien, ik geloof dat er meer klachten waren geweest over die hond...
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Beau aan de lijn ivm mankheid. Ik roep naar een mevrouw of ze haar hond even bij zich wil houden, omdat ik liever Beau even rustig naast me hou, als hij aan de lijn zit. En Beau is aan de lijn niet altijd even lief. Roept mevrouw terug: 'Sociaal contact is goed voor ze!' Moedigt ze haar hond aan en hond komt op Beau afstormen. 

- Arline
- Zeer actief
Doodeng :N:Moos schreef:Knappe StingArline schreef:Hier in de buurt loopt een vreselijke etter van een hussel, echt een terrorist van de buurt. Als ik die zie loop ik altijd om, ook al betekend dat ik soms heel onhandig bij huis komen kan. De hussel gaat enorm hard grommen en doodschudden als hij Fenja ziet en Fenja kan hem niet luchten of zien. Hij loopt nooit aan de lijn en luistert echt helemaal niet.
Later liep ik alleen met Sting en toen vloog hij ook nog een keer zo op Sting af. Die stond er een beetje zobij te kijken. Vond ik wel een toffe reactie van hem
![]()
Hier loopt zo'n chihuahua. Die loopt altijd los, vaak zonder baas in de buurt, en maar keffen naar mijn honden, maar er ondertussen wel achteraan lopen. Uiteindelijk komt het er altijd op neer dat hij Saar probeert te berijden, en dat Vera dan met haar neus ertussen komt waardoor hij zich het rambam schrikt en bijna de weg opspringt![]()
Tegenwoordig hou ik Saar achter me, en stuur Vera vooruit, dan durft ie er niet langs namelijk. Ja ja, doodeng die Golden van mij![]()
Ook leuk is het om deze hond tegen te komen als ik fiets met Saar in het mandje en Vera ernaast. Dan rent ie al keffend 2 straten mee, en mag ik ervoor zorgen dat ie niet onder een auto komt (of onder Vera's poten).
Fenja kan dit dus echt niet hebben en wordt er echt giftig van. Ze heeft nog nooit gebeten en dat wil ik graag zo houden. Zo'n minihondje vind ik sowieso al eng met een grotere hond.
En Sting doet inderdaad heel cool tegen dat opgewonden standje. Je ziet hem echt denken 'goh maak je je druk
Ik snap dat gedool van een niet luisterende hond in de wijk nooit zo. Ik kan echt niet relax binnen zitten met het idee dat mijn hond buiten zonder toezicht zit te etteren. Ongeacht wat voor een hond ik zou hebben. Die hussel bij mij in de buurt heeft de hele wijk tot zijn territorium gemaakt en kan niemand luchten of zien.
- Moos
- Zeer actief
Ik snap daar ook helemaal niks van. Ik heb ook altijd de neiging om aan dat soort bazen te vragen hoe snel ze hun hond graag onder een auto willen hebbenArline schreef:
Ik snap dat gedool van een niet luisterende hond in de wijk nooit zo. Ik kan echt niet relax binnen zitten met het idee dat mijn hond buiten zonder toezicht zit te etteren. Ongeacht wat voor een hond ik zou hebben. Die hussel bij mij in de buurt heeft de hele wijk tot zijn territorium gemaakt en kan niemand luchten of zien.

- Moyodo
- Erelid
- Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix
Was het een losloopgebied en heb ik het nu goed gelezen dat Ben vast zat? Want dat was mij eerst niet duidleijk en ik dacht dat hij los was. Ik ga met Kyra niet meer in een losloopgebied lopen omdat zij dus aan de riem feller reageerd op honden ide naar haar toe komen. Dus ik loop daar waar ze allemaal aangelijnd moeten lopen en als er dan wat gebeurd kan ik er ook niets aan oden, moeten ze de andere honden maar vast houden, bordjes zijn er niet voor niets. Als zij los is gaat het wel goed, maar dat kan ook niet overal met haar omdat het een wegloper is.Hier op het uitlaatveld waar ze dus wel aangelijnd moeten kom ik ook steeds mensen tegen die hun honden altijd los laten lopen en die ook naar Kyra toe komen stuiven. Het is vlak voor mijn deur dus ideaal voor mij maar ik durf daar bijna niet meer te lopen. En als Kyra fel reageerd is het mijn schuld, omdat ik haar aan de lijn hou...Aimee schreef:We zijn weer terug hoor, vanmorgen was het weer gezellig.
Ben werd langs de vaart uitgelaten. Kwam er opeens vanuit een zijsteegje een terrier van achter aangestoven, aangezien Ben nog aan het snuffelen was, was Ben eerder bij de terrier dan het tegen te houden was, wat resulteerde in een Ben die er letterlijk bovenop zat en een gillende terrier. Ben er direct van af gehaald en mevrouw kwam er ook aanlopen, Hondje had gelukkig al het hazenpad gekozen, en stond op een afstand toe te kijken ( gek genoeg kwam ie steeds weer dichter naar Ben toegelopen al piepend, i.p.v naar de baas te gaan ) ze had even gekeken, wel wat gaatjes, dus gevraagd aan haar waarom ze een hond, want het hondje kwam al fixerend en provocerend op Ben af gestoven, los laat lopen. Was het antwoord:
" De reden daarvoor is dat hij aan de lijn nog vervelender is "![]()
![]()
Erg apart. Maar goed mevrouw begreep dat het haar fout was, en heeft ook verder geen gegevens gevraagd. Overigens wil ik daarmee niet de reactie van Ben goed praten, dat is gewoon een verschrikkelijk vervelende klier op zo'n moment, maar ik vond de reden om je hond dan maar los te laten echt meer dan merkwaardig, en heb ik ook absoluut nog nooit eerder gehoord.
![]()
Jullie wel eens vaker van die aparte redeneringen gehad van andere personen in dit soort situaties?

- MarjaV
- Actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Ik liep door het park op weg naar de training, met mijn honden aangelijnd en tas in de andere hand. Hier geldt een aanlijngebod. Komt er een stel aan met een paar loslopende honden, waaronder een Mechel. Kyara is een aantal keren gegrepen door andere honden, waaronder herders en die kon ontzettend fel uit de hoek komen. Aanval is de beste verdediging toch? Ik had haar ondertussen weer zover teruggetraind dat ze weer netjes naast me bleef lopen, ipv er gelijk bovenop te duiken. Vraag ik het andere baasje netjes om de hond even aan te lijnen. Was het antwoord dat de hond minder agressief was als hij los liep en dat ze hem daarom maar niet aanlijnde.
Vervolgens vloog hij bovenop Kyara, die dat natuurlijk niet op zich liet zitten en hem ernstig vertelde dat hij dat niet meer hoefde te flikken.
De eigenaar heb ik vertelt dat ze haar probleem niet bij mij moest neerleggen en dat als ik haar verzoek haar hond bij zich te houden, ze dat maar te doen heeft. Ze zei nog dat er toch eigenlijk niets aan de hand was, omdat de honden het al hadden uitgevochten?
En dat had ik nou graag willen voorkomen.
Maar goed, het gevolg was wel dat ik een deel van de training van Kyara opnieuw kon gaan doen en dat haar vertrouwen in herders nog minder is geworden.
Vervolgens vloog hij bovenop Kyara, die dat natuurlijk niet op zich liet zitten en hem ernstig vertelde dat hij dat niet meer hoefde te flikken.
De eigenaar heb ik vertelt dat ze haar probleem niet bij mij moest neerleggen en dat als ik haar verzoek haar hond bij zich te houden, ze dat maar te doen heeft. Ze zei nog dat er toch eigenlijk niets aan de hand was, omdat de honden het al hadden uitgevochten?
Maar goed, het gevolg was wel dat ik een deel van de training van Kyara opnieuw kon gaan doen en dat haar vertrouwen in herders nog minder is geworden.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka

- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
__________________________________________________________________________Aimee schreef:We zijn weer terug hoor, vanmorgen was het weer gezellig.
Ben werd langs de vaart uitgelaten. Kwam er opeens vanuit een zijsteegje een terrier van achter aangestoven, aangezien Ben nog aan het snuffelen was, was Ben eerder bij de terrier dan het tegen te houden was, wat resulteerde in een Ben die er letterlijk bovenop zat en een gillende terrier. Ben er direct van af gehaald en mevrouw kwam er ook aanlopen, Hondje had gelukkig al het hazenpad gekozen, en stond op een afstand toe te kijken ( gek genoeg kwam ie steeds weer dichter naar Ben toegelopen al piepend, i.p.v naar de baas te gaan ) ze had even gekeken, wel wat gaatjes, dus gevraagd aan haar waarom ze een hond, want het hondje kwam al fixerend en provocerend op Ben af gestoven, los laat lopen. Was het antwoord:
![]()
Erg apart. Maar goed mevrouw begreep dat het haar fout was, en heeft ook verder geen gegevens gevraagd. Overigens wil ik daarmee niet de reactie van Ben goed praten, dat is gewoon een verschrikkelijk vervelende klier op zo'n moment, maar ik vond de reden om je hond dan maar los te laten echt meer dan merkwaardig, en heb ik ook absoluut nog nooit eerder gehoord.
![]()
Jullie wel eens vaker van die aparte redeneringen gehad van andere personen in dit soort situaties?
En toch is het waar dat een hond aan de lijn vervelend en agressief kan zijn naar andere honden, en als hij los loopt helemaal niets doet, en gewoon met andere honden speelt. MIjn zoon heeft er zo een en dat is een Dalmatiër.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Moyodo
- Erelid
Kyra is ontzettend opgefokt aan de riem en lso gaat het tot nu toe altijd goed.

- MarjaV
- Actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Zolang de baasjes de honden maar bij zich houden maakt het mij niet uit. Stond van de week op m'n nette laarzen de honden uit te laten (had een boel beetje haast) en liet ze netjes zitten toen ik een andere hond aan zag komen, anders weet ik zeker dat ik op m'n plaat ga. Baasje kon roepen wat hij wilde, maar de lab liep gewoon op die van mij af. Op m'n verzoek om hem bij zich te houden, keek de baas alleen maar wazig om, met: hij doet niets hoor!.
Sta ik weer moeizaam te doen om de honden onder controle te houden en moest ze uiteindelijk maar loslaten, op een plek die ik niet zo handig vond. Je lijnt hem aan of je houdt hem bij je, simpel zat. Je zadelt een ander niet met het probleem op, valt volgens mij onder de algemene beleefdheidsregels. Maar helaas denken heel veel baasjes daar anders over.
Sta ik weer moeizaam te doen om de honden onder controle te houden en moest ze uiteindelijk maar loslaten, op een plek die ik niet zo handig vond. Je lijnt hem aan of je houdt hem bij je, simpel zat. Je zadelt een ander niet met het probleem op, valt volgens mij onder de algemene beleefdheidsregels. Maar helaas denken heel veel baasjes daar anders over.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Oh ja hoor, dat zal zeker zo zijn, Ben was vroeger ook makkelijker als ie los was, maar deze kwam dus los al patserig en aso aanzetten. Dat het dan nog erger is aan de lijn zal me dan verder een worst wezen, als ie vast is kan ik in ieder geval weglopen, en heb ik geen harige terriër met een ego van hier tot ginder op m'n dak, dan gaat ie maar op een paar meter afstand stoer doen en zijn eigen luchtpijp dichtknijpen in z'n eigen halsband. i.p.v. dat mijn hond dat doet.vinkje schreef:__________________________________________________________________________Aimee schreef:We zijn weer terug hoor, vanmorgen was het weer gezellig.
![]()
![]()
En toch is het waar dat een hond aan de lijn vervelend en agressief kan zijn naar andere honden, en als hij los loopt helemaal niets doet, en gewoon met andere honden speelt. MIjn zoon heeft er zo een en dat is een Dalmatiër.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Hmm, max doet echt helemaal niets, behalve klein in een hoekje kruipen en in zo'n geval waarschijnlijk janken als een gek. Ik heb het één keer gehad, dat hij trillend en jankend op zn rug lag met een ander erboven op en ik kan je garanderen dat ik dan niet stil blijf staan kijkenHilde schreef:Ohja hoor, een 'valse' hond gezien in het bos, dook boven op Beau. Eigenaar zei dat hij 'vals' was. Ik vroeg waarom hij hem dan los liet.. Tja, het was immers niet zijn hond die aangevallen werd en daar was hij al lang blij mee.

- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Een labrador hier in de buurt doet niets anders dan grommen en happen aan de lijn, die wordt altijd heel netjes door de baas kort gehoudenvinkje schreef: __________________________________________________________________________

- anja68
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising maltheser/shishu,en een
tibetaanse terrier, - Locatie: maastricht
- Contacteer:
Ze zei nog dat er toch eigenlijk niets aan de hand was, omdat de honden het al hadden uitgevochten? En dat had ik nou graag willen voorkomen.
wat erg zoiets,dus anderen bepalen ff dat de honden gaan vechten..
maar toch moet je met dit soort incidenten heel erg opletten..
een hondje van mij is door een aanval van een andere hond overleden,
en een paar jaar later weer een andere hond van mij zwaar gewond geraakt..
dus het kan echt heel makkelijk eens goed mis gaan!
mvg anja
wat erg zoiets,dus anderen bepalen ff dat de honden gaan vechten..
maar toch moet je met dit soort incidenten heel erg opletten..
een hondje van mij is door een aanval van een andere hond overleden,
en een paar jaar later weer een andere hond van mij zwaar gewond geraakt..
dus het kan echt heel makkelijk eens goed mis gaan!
mvg anja

grtjes anja,en een poot van shynie en myra.
leer de mens kennen,en je gaat vanzelf van dieren houden.
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Ik heb op mijn -met een grote boog om andere honden heenlopende- cairntje een keer 2 tevuerense herders gehad :N: (waren aangelijnd, maar eentje schoot los en toen liet de baas de andere ook maar los...). Abby was gewoon aangelijnd en ik heb haar zo kort mogelijk gehouden en de herders letterlijk eraf getrapt.Nachtspicht schreef:Mag ik hier een beetje een off-topic vraag stellen?
Wat kan ik als baas nu eigenlijk het beste doen als een hond Sen aanvalt? Sen zal het gevecht niet uit de weg gaan, maar als kleine Cairn zijnde lijkt het mij ook niet helemaal eerlijk als het bijvoorbeeld een grote hond is...
Werkte in dit geval prima.
Abby miste alleen een paar plukken haar.
- anja68
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising maltheser/shishu,en een
tibetaanse terrier, - Locatie: maastricht
- Contacteer:
dan heb je inderdaad geluk gehad,Abby schreef:Ik heb op mijn -met een grote boog om andere honden heenlopende- cairntje een keer 2 tevuerense herders gehad :N: (waren aangelijnd, maar eentje schoot los en toen liet de baas de andere ook maar los...). Abby was gewoon aangelijnd en ik heb haar zo kort mogelijk gehouden en de herders letterlijk eraf getrapt.Nachtspicht schreef:Mag ik hier een beetje een off-topic vraag stellen?
Wat kan ik als baas nu eigenlijk het beste doen als een hond Sen aanvalt? Sen zal het gevecht niet uit de weg gaan, maar als kleine Cairn zijnde lijkt het mij ook niet helemaal eerlijk als het bijvoorbeeld een grote hond is...![]()
Werkte in dit geval prima.![]()
Abby miste alleen een paar plukken haar.
ik loop ook liever om,dan de confratatie aangaan,
,want als een andere hond echt erop uit is jou hond wat aan te doen,
doet hij het ook...echt hoor..

grtjes anja,en een poot van shynie en myra.
leer de mens kennen,en je gaat vanzelf van dieren houden.
- Moyodo
- Erelid
IK zal er altijd proberen tussen te gaan staan, laat ze mij maar bijten, ik wordt daarna wel goed verzorgt en het wordt ook serieus benomen. Wordt je hond gebeten dan mag je zelf voor vervoer zorgen en eerst alle kosten zelf ophoesten, moet je dan ook maar net hebben dat geld.Ik denk dat de gevolgen van de hond ook groter zijn als dat ze mij bijten. Ik zou mijn kind ook beschermen dus ook mijn honden. En ik kan hard trappen hoor.

-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Nog niks ergs meegemaakt buiten dat troyca losliep en dapper aan de flex. Een ouder vrouwtje vroeg aan mij of ik het niet erg vond dat die hond niet los mocht spelen envroeg waarom hij vastzat. Voor ik kon antwoorden klikte ze dapper los (ze was hem aan het aaien terwijl ze de vraag stelde) en zat hij boven op haar boerenhondje.
De reden was meteen duidelijk
Het is er geen losloopgebied maar daar heeft iedereen schijt aan en ik liet er troyca ook los, maar zie ik in de verte een aangelijnde hond moet zij ook vast.
De reden was meteen duidelijk
Het is er geen losloopgebied maar daar heeft iedereen schijt aan en ik liet er troyca ook los, maar zie ik in de verte een aangelijnde hond moet zij ook vast.
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik neem tegenwoordig geen risico meer. Chester is nu al 2 keer aangevallen met behoorlijke schade (1 keer door 2 DH en een keer door een Bull Mastiff). Op het moment dat ik een hond (terecht of onterecht) niet vertrouw, lijn ik die van mij aan en probeer ik altijd tussen hun en de andere hond te blijven. Mocht het misgaan dan bijt de hond eerst mij en kan ik hopelijk iets doen om ze te beschermen.Nachtspicht schreef:Mag ik hier een beetje een off-topic vraag stellen?
Wat kan ik als baas nu eigenlijk het beste doen als een hond Sen aanvalt? Sen zal het gevecht niet uit de weg gaan, maar als kleine Cairn zijnde lijkt het mij ook niet helemaal eerlijk als het bijvoorbeeld een grote hond is...
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
chrico
- Zeer actief
Sorry hoor maar dit is de domste rede die ik ooit gehoord hebMoyodo schreef:IK zal er altijd proberen tussen te gaan staan, laat ze mij maar bijten, ik wordt daarna wel goed verzorgt en het wordt ook serieus benomen. Wordt je hond gebeten dan mag je zelf voor vervoer zorgen en eerst alle kosten zelf ophoesten, moet je dan ook maar net hebben dat geld.Ik denk dat de gevolgen van de hond ook groter zijn als dat ze mij bijten. Ik zou mijn kind ook beschermen dus ook mijn honden. En ik kan hard trappen hoor.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Moyodo
- Erelid
Dat vind jij, ik wil gewoon niet dat mijn honden gebeten worden alleen al omdat ik weet dat Eyes die toch al erg bang is en daar nu gelukkig bete rmee omgaat niet gauw overheen zou komen en Kyra juist feller en onvoorspelbarer van wordt. Maar in principe hoef ik daar niet een een reden voor, ik doe dat gewoon instinctief.