Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Combinaties ????

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: Combinaties ????

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik heb 7 (ex)teven, een Lab , een neprussell en 5 Jacks in de leeftijd van 8 jaar- 13 weken.
Dat gaat prima, als ik er maar rekening mee houd dat er geen balletjes gegooid worden.
Dan zijn er 2 die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, voor de rest behoudens wat gemopper om de lekkerste botjes geen problemen :)
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Marjoleine schreef:
iones schreef:Ik heb wel gezien dat de combinatie van reuen bij elkaar vaker problemen vertoont (ook naar andere honden toe) dan met teven.
Dat geloof ik niet zo.
Reuen matten dan wel, maar als ze eruit zijn is het meestal wel klaar.
Bij teven is het nooit klaar.
Als het niet begint, hoeft het ook niet klaar te zijn. En ik heb dat begin nooit echt ondervonden, ook niet bij andere hondeneigenaren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

iones schreef:
Marjoleine schreef:
iones schreef:Ik heb wel gezien dat de combinatie van reuen bij elkaar vaker problemen vertoont (ook naar andere honden toe) dan met teven.
Dat geloof ik niet zo.
Reuen matten dan wel, maar als ze eruit zijn is het meestal wel klaar.
Bij teven is het nooit klaar.
Als het niet begint, hoeft het ook niet klaar te zijn. En ik heb dat begin nooit echt ondervonden, ook niet bij andere hondeneigenaren.
Prijs jezelf maar gelukkig dan. Het zijn voornamelijk echt de teven die de knokkerij starten en die echt een hekel aan een andere teef kunnen hebben. Reuen vechten een keer en dan is het meestal klaar. Over het algemeen als het mis gaat bij reuen komt dat door verkeerde begeleiding van de eigenaar.
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lin-C »

Heb op dit moment zelf een reutje van net 1 jaar, als er hier een tweede bij komt is dat denk ik ook een reutje. Heb tot nu toe nooit problemen gehad met hem en andere reuen, komt hier regelmatig een pinscher reutje van een vriend over de vloer, die is duidelijk dominater en nadat ze dat onderling hadden uitgemaakt ging dat prima, zijn nu helemaal gek op elkaar!
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Eens, ik ken verschillende mensen waarbij de teven elkaar de tent uitvechten, echter met reuen dan weer niet.
Dit soort topics zijn er meerdere keren geweest, maar vooruit.
Ik heb momenteel 3 reuen, mechelaar, duitser en Jack Russell.
Ik heb altijd 2 tot 4 reuen samen gehad, dat begon in "79 met de combi Boxer/Pekingees daarna werd het:
Mastiff/Jack Russell,
Mastiff/JR/Bullmastiff,
JR/Bullmastiff/Duitse Herder,
JR/Duitse Herder/Hollandse Herder,
JR/Duitse Herder/Mechelse Herder,
JR/Duitse Herder/Mechelse Herder/JR,

en dan ben ik aangeland bij mijn huidige combi Cento Duitse Herder 10 jaar, Mikey Mechelse Herder 5 jaar en Perry Jack Russell 10 maand.

Alle herders zijn op latere leeftijd hier gekomen (3jr. en KNPV afgericht).
Er heeft wel eens een knokpartij plaatsgevonden in den beginne, dwz als 1 van de herders hier pas gearriveerd was, maar ik heb dat nooit geaccepteerd. Ik heb 1 x een Duitse Herder en een Hollandse Herder uit elkaar moeten slaan, maar daarna was het ook klaar en de Bullmastiff heeft 1x de Duitser goed op zijn plek gezet nadat hij de kleine aanvallen op hem een keer dik zat was. En toen was dat ook klaar.
De Hollander en de Duitser durfde ik niet zonder toezicht bij elkaar te laten en voor de zekerheid hield ik de Bullmastiff ook zonder toezicht gescheiden van de Duitser, alhoewel ik denk dat dat wel goed was gegaan..
Als ik er als Alpha-bitch :wink: bij was konden alle heren het allemaal prima met elkaar vinden.
De huidige combi durf ik ook zonder problemen bij elkaar te laten zonder toezicht.

Dus ik heb al jaren alleen maar reuen bij elkaar gehouden, van verschillende rassen, leeftijden en karakters en ik heb nooit echt problemen meegemaakt.
Gr. Aniek

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

als ik hier per sé een hond bij wilde hebben zou dat een teef worden.
Jan is helemaal niet moeilijk maar een reu erbij in zijn huis pikt hij niet en ik kan hem daar geen ongelijk in geven.
Gina is ook niet echt makkelijk met andere teven -in mijn vorige situatie vochten zij en mijn andere teef op leven en dood als ze daarvoor de kans zouden hebben gekregen- maar ondanks dat zou ik een puppie of heel jonge teef erbij wel aandurven.
Maar dat zou eigenlijk niks toevoegen aan mijn roedeltje zoals het op dit moment is.
Mijn beide honden zitten heerlijk in hun vel, zijn niet echt een heel hecht koppeltje maar op hun manier toch wel blij met elkaar en waarom zou ik de kans lopen dat te veranderen.

Als er honden bijkomen moet dat voor iedereen en met name ook voor de honden die er al zijn een toevoeging zijn vind ik, niet iets dat ze maar moeten ondergaan omdat de baasjes dat zo graag willen.
Dus hier komt niks bij zolang deze beide honden er nog allebei zijn en dat mag van mij nog heel lang duren ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
makkie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door makkie »

Zoek stok! schreef:
makkie schreef:hier 4 reuen van het ras staffordshire bull terrier

nog steeds geen problemen :ok:
Heb je ze altijd bij elkaar?
ja heb mijn reuen altijd bij elkaar
makkie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door makkie »

als er hier ruzie is dan is het tussen de teven en niet tussen de reuen

en als de reuen even bonje hebben dan hoef ik maar een schreeuw te geven en ze zakken al door der achter poten
van shit vrouwtje is boos
nou dat lukt niet bij de teven hoor
Aphraell
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aphraell »

Hier ook 2 reuen waarvan 1 een amstaff.
Maar als ik de deur uitstap zitten ze niet bij elkaar..gewoon omdat ik het risico niet wil lopen...
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Heb nu reu/ teef combi maar eerder ook reu/reu gehad zonder problemen.
Bij beide kan ik zowel reu als teef zetten.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Hier ook twee reuen en dat gaat prima. Ik denk dat het inderdaad heel erg van de hond zelf afhangt. Hier is alles koek en ei. Maar ik toen ik al volgende pup een reu koos werd ik door sommige mensen wel voor gek verklaard (die overigens zelf een huis vol teven heeft).
Balint
Actief
Mijn ras(sen): 2 Nova Scotia Duck Tolling Retrievers
Flanna en Kayah
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Balint »

Wij hebben een reu van 3 jaar en sinds kort een pup erbij, ook een reutje.
Het gaat supergoed, zijn vanaf dag 1 al dikke vriendjes.
Ben erg benieuwd hoe het straks zal gaan als onze pup ouder is, maar ik heb er alle vertrouwen in :D
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Ik heb n.a.v. alle reacties op het onderwerp http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... 80563.html" onclick="window.open(this.href);return false; ook wel even zo :denken: gezeten. Ik heb twee jaar geleden onbeschroomd een chihuahuapupreu van 6 mnd bij mijn gecastreerde reu gezet, ik verwachtte echt totaal geen problemen. Die heb ik ook niet gekregen. Ze leven al twee jaar in pais en vree. Inmiddels is deze chi ook gecastreerd en heb ik vorig jaar juni er een volle reu bijgezet die groter was dan hond nr 1, wederom zonder ook maar één onvertogen blaf. Het slaapt met zijn drieën op één kussen en ik zie nooit aanwijzingen dat er schermutselingen aan zouden zitten komen ofzo. Moet ik er wel bijzeggen dat Willem (nr3) wel een heel bedeesde hond is die alles best vindt.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wij hebben tot nu toe in totaal 5 verschillende combinaties van 2 of 3 teven gehad, en dat is tot nu toe zonder meer dan wat gegrom en gegrauw naar elkaar toe goed gegaan. De eerste combinatie die we hadden, een Mechelaar en een Laekense, ging het minst vloeiend, die 2 duldden elkaar maar waren zeker geen 8 poten op 1 buik. De Mechelaar met Sjefke ging veel beter, tussen hen 2 zat ongeveer 10 jaar leeftijdsverschil. Sjefke en Nozem is vanaf dag 1 heel goed gegaan (ook toen Rex er nog een periode van een paar maanden als bejaarde hond bij was) en Sjefke, Nozem en Tapas gaat ook heel goed, tot nu toe.
Het enige waar ik rekening mee moet houden sinds de laatste combinatie van 3 teven, is wanneer ik voor hen samen 1 bal of speeltje gooi buiten. Dan gaan ze een beetje lopen patsen naar elkaar en wordt er wat meer gegromd. Maar daar blijft het tot nu toe bij.

Uiteraard hoop ik dat dat zo blijft, garantie erop is er niet maar gezien de karakters van alle 3 de honden denk ik dat het wel zal blijven goedgaan.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Hier 2 reuen bij elkaar. Diego was bijna 1,5 toen Ivan hier kwam als pup van 7 weken.
Bewust voor een pup gekozen omdat dat ons de grootste kans leek dat ze met elkaar over weg zouden kunnen.
Maand geleden even wat rangordestrijd gehad maar dat is nu weer helemaal over. Ze zijn hartstikke blij met elkaar, krupen in 1 hok (zien we dan samen uit komen als we thuis komen) liggen bij elkaar op een dekentje, spelen samen etc.
Al zal in de loop van de jaar nog wel een keer rangorde komen, ivan is nu 8 maanden en diego bijna 2. Dus ivan zal nog wel een keer proberen. maar ja dat hoort er ook bij. Verder zijn ze heel leuk samen.
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Bij mn ouders thuis zaten altijd 2 reuen en 2 teven bij elkaar. Dat is altijd goed gegaan. Toen mn ouders Buster erbij namen en hij een middag mee naar huis ging (was nadat 1 reu was overleden en mn zus met haar 2 honden het huis uit ging en een teefje van mn ouders alleen bleef), waren de honden van mn zus ook nog thuis. Wij hielden ons hart vast. Buiten kennis laten maken. Wij dachten dat de 2 reutjes problemen zouden krijgen, maar die konden het JUIST het beste vinden.

Het ligt vaak toch aan het soort hond, en dan bedoel ik het karakter. Op mn werk zie ik wel dat de sstaffs en de jacks toch wel de moeilijkste zijn naar het hetzelfde geslacht. En dan vooral de reutjes bij de jacks.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Jinx schreef:Hier een reu en een teef. Ik zou er best een teef bij kunnen zetten maar een reu gaat niet. Het is gewoon afhankelijk van de hond die je hebt.
Idem hier.
Bij Jakko zou ik echt geen reu bij durven zetten, al helemaal geen herplaatser/volwassen reu.
Ik ben blij met mijn reu/teef combi.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik zou bij mijn reu echt geen 2e reu zetten :N: en dan geldt de collie toch als een redelijk makkelijk ras. Ik heb 3 teven bij elkaar en dat is totaal geen probleem. Ik heb Kyra en Lyndie al heel lang en toen ik er eerst een andere collieteef en later een sheltieteef bij zette, hebben beiden het probleemloos geaccepteerd.
Ik denk dat als ik er een kameel bij zet, dat het nóg geen probleem zou zijn :mrgreen: .
En voor Cody is het 'hoe meer teefjes hoe liever'.

Maar ook bij collies gaat het niet altijd vanzelfsprekend goed. Ik geloof dat ik het al eerder heb verteld, maar ik ken een colliefokster die een jaar of 4 geleden thuiskwam en één van haar teven verscheurd vond. Bleken 2 teven ruzie te hebben gehad en de rest (5 andere teven) partij voor de één hebben gekozen met als resultaat dat ze met z'n allen op de andere zijn gedoken :jank: .
En dit was een ervaren fokster die al meer dan 15 jaar collies fokte en er helemaal stuk van was.
Afbeelding
Wendy1981
Actief
Mijn ras(sen): Shar-pei!

Ongelezen bericht door Wendy1981 »

Mijn moeder heeft altijd 2 reuen gehad: Labradors. Nooit problemen geweest!
Groetjes van Wendy en Shar-pei Dex!

Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ik denk dat het eerder aan de opvoeding van de baas en het karakter van de hond ligt.
pa heeft altijd 2 reuen gehad, gelukkig waren dat allemaal "sulletjes"
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Chicoahua schreef:ik denk dat het eerder aan de opvoeding van de baas en het karakter van de hond ligt.
Tsja als de baas goed is opgevoed, scheelt dat al weer een heleboel natuurlijk. :smile: :wink:
Gr. Aniek

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Budkes schreef:
Chicoahua schreef:ik denk dat het eerder aan de opvoeding van de baas en het karakter van de hond ligt.
Tsja als de baas goed is opgevoed, scheelt dat al weer een heleboel natuurlijk. :smile: :wink:
Verrek :idea: !
Het kwartje is eindelijk gevallen: Cody misdraagt zich omdat IK verkeerd ben opgevoed.
(Ik ga vanmiddag gelijk even aan mijn, inmiddels hoogbejaarde, moeder vertellen dat het háár schuld is :mrgreen: ).
Afbeelding
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Mijn ouders, mn zus en wij hebben allemaal een teef, zien elkaar veel en nooit geen problemen gehad, je kan bij hun niet eens zien wie er nu eigenlijk de "leider" is (bijvoorbeeld als wij met iedereen op vakantie zijn)...nooit geen gesnauw of dergelijke...
Verder heeft Laika ook veel teven vriendinnen en is ook altijd goed gegaan...
Groetjes Lianne
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Wij hebben twee reuen in huis van ongeveer dezelfde leeftijd. De tweede hond Ivan kwam als herplaatshond erbij en was 8 maanden. Ivan was en is nog steeds een echte underdog. We hebben nog nooit problemen gehad , maar dat komt ook door het karakter van Ivan. Odin is een hond met pit, daar moet je niet een andere reu bij zetten die ook pit heeft, dat gaat fout.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Budkes
Zeer actief

En toch kan het soms heel raar uitpakken hoor. Mikey hier is redelijk pittig :wink: . Dwz het is een pure duivel als hij andere honden op straat tegen komt. Vanaf dag 1 dat ik hem heb (op de kop af 3 jaar was hij toen) is er geen onvertogen woord gevallen tussen de heren.
Arrow was helemaal een mispunt tegen andere honden. Maar ook dit was geen probleem, op 1 enkel knokpartijtje na.
Het waren/zijn beide honden die ik voor mijn plezier zelf nooit gekozen zou hebben en voor het plezier van de honden onderling op voorhand zeker niet, toch heeft het allemaal goed uitgepakt. Ze leven in pais en vree samen.
Maar ik heb daar ook eigenlijk nooit twijfel over, heb er ook nog nooit echt over nagedacht, noem het naief of zo, maar ik vind dat de boel gewoon samen moet kunnen, ik laat ze een tijdje (week of 3) wennen, dan gaan ze in wisselende combinaties per twee mee, dan met z'n allen en vervolgens moet/mag de boel weer los met elkaar. Ik ben tot nu toe nog nooit op de koffie gekomen, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
Gr. Aniek

Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

makkie schreef:
Zoek stok! schreef:
makkie schreef:hier 4 reuen van het ras staffordshire bull terrier

nog steeds geen problemen :ok:
Heb je ze altijd bij elkaar?
ja heb mijn reuen altijd bij elkaar
ook als jij er niet bent???
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Dodo
Actief
Mijn ras(sen): Staffords en Chihuahua's
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dodo »

Ik had 5 teven en 2 reuen, helaas zijn er eind vorige jaar 2 ast teven overleden :cry:

Maar dat waren 1 chihuahuareu en een astreu, 1 chihuahuateef , 1 pitje (teef) en 3 ast teven.
Alles was bijelkaar als wij er waren, waren we er niet gingen ze appart.
De ast reu en de chi reu zijn elkaars beste vriendjes, ook is de malthezerreu van mijn moeder dikke vriendjes met mijn reuen.
Ik denk dat het gewoon aan het karakter van het beessie ligt of het wel of niet kan en niet aan het ras. :denken:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Mijn honden 'tolereren' :roll: wel andere reuen en teven in huis, maar ze trekken wel heel sterk naar honden van de andere sexe, en de eigen sexe mag rondlopen, maar daar worden ze niet echt blij van. Behalve als er echt een enorm verschil zit in leeftijd of formaat, kleine hondjes zijn altijd leuk en mogen alles, en pupsels worden ook niet op geslacht afgerekend. Gecastreerd of ongecastreerd maakt overigens weinig uit.

Ik heb een tijdje actief gezocht naar een derde hond, maar de voorkeuren van mijn stel liggen zo ver uiteen dat ik het heb opgegeven. Niet stoken in een goed huwelijk. :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dodo schreef: Ik denk dat het gewoon aan het karakter van het beessie ligt of het wel of niet kan en niet aan het ras. :denken:
Maar karakter gaat natuurlijk vaak (nee, niet altijd :mrgreen: ) samen met het ras :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”