Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe moet dat met deze kou?
Moderator: moderatorteam
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Re: Hoe moet dat met deze kou?
Ik loop nu niet veel met mijn gebroken teen, maar de poep en plas rondjes doe ik met mijn motorhandschoenen aan, waterdicht en lekker warm 
En de groeten van de mannen 

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Als ik moet fietsen gaan hier ook de motorhandschoenen aan.
Motorjas is ook al opgeofferd aan hondentraining. Lekker de voering erin en héérlijk warm!
Nu alleen nog iets voor m'n voeten.....
Motorjas is ook al opgeofferd aan hondentraining. Lekker de voering erin en héérlijk warm!
Nu alleen nog iets voor m'n voeten.....
-
Sita
- Zeer actief
Vanochtend heerlijk gewandeld bij Groeneveld. Ik had aan skibroek, ski-jas (gewone winterjas), daaronder een sweat vest en een t-shirtje. Verder nog een lekkere sjaal, hoofdband en handschoenen. Ik heb ook altijd koude handen ook tijdens het skieën, terwijl de rest van mijn lichaam ontploft van de hitte
De gouden tip die ik heb gekregen is om wanten te kopen, dus ouderwetse waar alleen je duim apart zit. De mijne hebben eerste een fleecelaag en daarover heen trek je de echte handschoenen aan. In de fleecevoering zit ook nog een uitsparing waar je van die zakjes handwarmers in kan doen, maar die heb ik tot nu toe maar 1 keer hoeven gebruiken, toen was het -25 graden en sneeuw en wind. Een goede wintersportwinkel kan je daar wel aan helpen.
Vandaag had ik mijn gewone handschoenen aan met daaronder thermo handschoentjes van Odlo, dat werkt ook super tot een graadje of -4 bij mij dan.
Vandaag had ik mijn gewone handschoenen aan met daaronder thermo handschoentjes van Odlo, dat werkt ook super tot een graadje of -4 bij mij dan.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
Gos
- Zeer actief
Lange thermo-onderbroek (craft oid) onder je normale lange broek werkt bij mij goed tegen hetzelfde probleem.Zoek stok! schreef:Ik kleed me erg goed aan, dan is het prima te doen. Alleen m'n bovenbenen worden erg koud.
-
Gos
- Zeer actief
Ik had dat ook, heb uiteindelijk geinvesteerd in jachtlaarzen van rubber met neopreen gevoerd. Zitten goed, en zijn lekker warm.Daisy@ schreef:
Wel heb ik altijd giga koude voeten als ik op het hondenveld sta. Nog niets op gevonden om mijn tenen niet te laten bevriezen.
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
het enige wat bij koud is zijn mijn boven benen, toch 2 pyama broeken en een trainingsbroek aan en dikke skisokken, mijn jas is van dons dus geen extra truien, wel zo'n oorband( muts zonder hoofd gedeelte
, koude oren kan ik absoluut niet tegen) fleece sjaal en thermohandschoenen (die gaan alleen aan op de fiets , tijdens het wandelen gaan ze uit.)

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
-
PattyB
Jeetje.. wat zijn jullie een koukleumen.. ik heb met -10 post rondgebracht..
Dat gaat allemaal gewoon door!
En loop nu met een lange broek die ik ook in de zomer aan heb (zo'n dunne zwarte broek).. Ik heb nóóit handschoenen aan en ook geen muts op en heb over een dunne trui een gewone winterjas..
Ik krijg het vanzelf warm als ik een eindje loop!:lekkerpuh:
En loop nu met een lange broek die ik ook in de zomer aan heb (zo'n dunne zwarte broek).. Ik heb nóóit handschoenen aan en ook geen muts op en heb over een dunne trui een gewone winterjas..
Ik krijg het vanzelf warm als ik een eindje loop!:lekkerpuh:
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
- Aantal honden: 1
Daar ben ik het helemaal mee eens.Nanna schreef: Dit is veel fijner dan in de zomer buiten sjokken met 30 graden... :N:
Ik heb alleen last van koude bovenbenen maar voor de rest geen last.
Lekker stevig doorlopen en vaak met de ballenwerper gooien dan blijf ik wel warm, wij wandelen er niet minder om.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- Arline
- Zeer actief
Ik heb het ook erg snel koud, maar als ik me goed aankleed en dan flink doorstap vind ik het goed te doen, lekker zelfs.
Mijn ontdekking is echt de met fleece gevoerde broeken (van lifeline geloof ik) Heel soepel, dus lekker voor op het trainingsveld en geen geklungel met leggings oid.
Mijn ontdekking is echt de met fleece gevoerde broeken (van lifeline geloof ik) Heel soepel, dus lekker voor op het trainingsveld en geen geklungel met leggings oid.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
je kan ook van die dunnere thermohandschoenen kopen en die onder je eigen handschoenen doen.
Ik heb pas bij een sportzaak vrij duren skihandschoenen gekocht ( was nergens anders meer verkrijgbaar) en ik moest echt andere voor op de scooter, en deze zijn ech tlekker warm maar ook heel soepel met een antislip laag aan de binnekant van de hand, om je ski stokken en in mijn geval de hondenriemen makkelijk vast tekunnen houden.
Ik heb pas bij een sportzaak vrij duren skihandschoenen gekocht ( was nergens anders meer verkrijgbaar) en ik moest echt andere voor op de scooter, en deze zijn ech tlekker warm maar ook heel soepel met een antislip laag aan de binnekant van de hand, om je ski stokken en in mijn geval de hondenriemen makkelijk vast tekunnen houden.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Ik doe een jas aan als ik naar buiten ga. Geen sjaal of handschoenen.
Als het niet vriest doe ik regelmatig helemaal geen jas aan.
Als het niet vriest doe ik regelmatig helemaal geen jas aan.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Hier ook iemand met koude handen, maar mijn wanten gaan tegenwoordig op de kachel voor ik ze aandoe en ik heb er van die dunne handschoentjes onderaan.
Wel zorg ik ervoor, dmv wassen met warm water bv dat mijn handen goed warm zijn voor ik wegga en heb dan samen met het bovengenoemde helemaal geen last meer
Wel zorg ik ervoor, dmv wassen met warm water bv dat mijn handen goed warm zijn voor ik wegga en heb dan samen met het bovengenoemde helemaal geen last meer
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Voor de echt lange wandelingen heb ik een lange thermische onderbroek, werkt geweldig
Verder niet meer dan normaal.
Verder niet meer dan normaal.

- madred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Maeve schreef:Het stomme is dat het met de rest van mn lichaam wel mee valt, inderdaad omdat ik wel in beweging blijf. Maar mn handen! Balletjes gooien is ook geen succes nu want meneer gooit die natte bal in mn handen, waardoor mn handschoenen nat worden en ik nog koudere handen krijg! Het is toch wat
Ik kan je aanraden een wanten te proberen ipv handschoenen, dat scheelt echt enorm....

Happy en Lemmi
- Ink
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Ik heb ook niet echt last van de kou. Loop er in ieder geval niet minder om; gewoon ff een trainingsbroek onder m'n spijkerborek, dikke fleece trui aan, fleece band om het hoofd met een muts erover en handschoenen aan, en gaan! En inderdaad wat hiervoor ook al een aantal keer gezegd is; lekker stevig doorwandelen. Daarbij probeer ik mijn wandeling ook nog eens zo te plannen dat ik een groot deel de wind in de rug heb, scheelt ook enorm qua temperatuur!
Neemt niet weg dat ik het ook niet erg zou vinden als de lente zich aankondigt hoor.......
Nee, ik heb het idee dat Loekie minder van de kou moet hebben dan ik, die staat me af en toe echt zo aan te kijken van: 'oké....ik heb alles gedaan wat ik moet doen......nu gaan we zeker wel weer naar huis?'
Nee dus! Eerst lekker wandelen, en dan pas bij de kachel; hij lekker op z'n dekentje, en ik met een beker chocolademelk, ben je zo weer op temperatuur!
Neemt niet weg dat ik het ook niet erg zou vinden als de lente zich aankondigt hoor.......
Nee, ik heb het idee dat Loekie minder van de kou moet hebben dan ik, die staat me af en toe echt zo aan te kijken van: 'oké....ik heb alles gedaan wat ik moet doen......nu gaan we zeker wel weer naar huis?'

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
kwestie van veel lagen kleding aandoen.
Ben een enorme kou kleum maar wandel er niet minder door.
Ben een enorme kou kleum maar wandel er niet minder door.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Balint
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 Nova Scotia Duck Tolling Retrievers
Flanna en Kayah - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Het is een hele operatie voor ik de deur een keer uit ben
Maar met verschillende lagen over elkaar, blijf ik heerlijk warm.
Thermosokken over mijn gewone sokken en gevoerde laarzen aan.
Ik loop net zo veel als anders. Als we dit koude winterweer niet hebben, zitten we vast in de regen. Dus doe mij dit maar
Balint blijft wel lekker schoon buiten, alles zit vastgevroren
Maar met verschillende lagen over elkaar, blijf ik heerlijk warm.
Thermosokken over mijn gewone sokken en gevoerde laarzen aan.
Ik loop net zo veel als anders. Als we dit koude winterweer niet hebben, zitten we vast in de regen. Dus doe mij dit maar
Balint blijft wel lekker schoon buiten, alles zit vastgevroren
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Die hadden mijn ouders vroeger inderdaad ook voor op de motor. Bedoel jij die "zakjes" met vloeistof erin waar je dan vervolgens op een soort knopje moet drukken waardoor de vloeistof hard en warm wordt? Die waren heerlijk warm in elk geval! Maar ja, hoe ze heten....?Mickie schreef:Er zijn van die herbruikbare handwarmertjes (bij outdoor-zaken te koop). Die zou ik in jou geval gewoon gaan gebruiken. Ook voetwarmers trouwens.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Jolande1961
- Zeer actief
Ik ben ook niet zo'n kouwkleum. Gewoon normale winterkleding, katoenen sokken, laarzen, winterjas en katoenen pashminasjaal. Geen handschoenen, vind ik lastig als ik met de hond loop.
- madred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en RSH
YvetteJ schreef:Die hadden mijn ouders vroeger inderdaad ook voor op de motor. Bedoel jij die "zakjes" met vloeistof erin waar je dan vervolgens op een soort knopje moet drukken waardoor de vloeistof hard en warm wordt? Die waren heerlijk warm in elk geval! Maar ja, hoe ze heten....?Mickie schreef:Er zijn van die herbruikbare handwarmertjes (bij outdoor-zaken te koop). Die zou ik in jou geval gewoon gaan gebruiken. Ook voetwarmers trouwens.
Net als de snow-steps

Happy en Lemmi
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik denk dat ik maar eens wanten ga proberen! En thermo handschoenen. Of thermo-wanten 
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vond het nu nog wel gaan en heb geen speciale dingen aangetrokken behalve muts en handschoenen. als ik het erg koud vind doe ik wel thermokleding onder mijn normale kleding aan of een skibroek ipv gewone broek, en extra dikke sokken. vanochtend had ik het alleen koud aan mijn gezicht, tsja daar doe je weinig aan behalve sjaal zo hoog mogelijk optrekken 
-
Sita
- Zeer actief
Ik gebruik op de wintersport bij extreme kou deze:YvetteJ schreef:Die hadden mijn ouders vroeger inderdaad ook voor op de motor. Bedoel jij die "zakjes" met vloeistof erin waar je dan vervolgens op een soort knopje moet drukken waardoor de vloeistof hard en warm wordt? Die waren heerlijk warm in elk geval! Maar ja, hoe ze heten....?Mickie schreef:Er zijn van die herbruikbare handwarmertjes (bij outdoor-zaken te koop). Die zou ik in jou geval gewoon gaan gebruiken. Ook voetwarmers trouwens.

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
Marion.
Balletjes gooien doe ik niet aan, maar ijsklompjes onder de zooltjes verwijderen krijg je wel erg koude handen vanMaeve schreef:Maar mn handen! Balletjes gooien is ook geen succes nu want meneer gooit die natte bal in mn handen, waardoor mn handschoenen nat worden en ik nog koudere handen krijg! Het is toch wat
(bij Saar niet zo, die geeft prima aan welke poot de ellende geeft, maar Miep gaat gewoon op d'r reet zitten en mag je dmv trial and error uitvinden welke poot het is)
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Ik ben ook geen koukleum.
Geen handschoenen, sjaal, muts oid zelfs met dit weer gaat halverwege de wandeling de jas een stukje open omdat ik loop te puffen....
Geen handschoenen, sjaal, muts oid zelfs met dit weer gaat halverwege de wandeling de jas een stukje open omdat ik loop te puffen....
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Daar hebben ze hier dan weer geen last van! Heb begin van de winter een keer de haren tussen de zooltjes weggeknipt, verder geen maatregelen genomen en heb nog geen pootjes hoeven te verwarmen vanwege ijsklompjes! Moest er ook nog eens bij komen zegMarion. schreef:Balletjes gooien doe ik niet aan, maar ijsklompjes onder de zooltjes verwijderen krijg je wel erg koude handen vanMaeve schreef:Maar mn handen! Balletjes gooien is ook geen succes nu want meneer gooit die natte bal in mn handen, waardoor mn handschoenen nat worden en ik nog koudere handen krijg! Het is toch wat![]()
(bij Saar niet zo, die geeft prima aan welke poot de ellende geeft, maar Miep gaat gewoon op d'r reet zitten en mag je dmv trial and error uitvinden welke poot het is)
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Mijn skibroek is op t moment mn beste vriend
Zo heb ik geen last van een kouwe kont, of bovenbenen en ook heel belangrijk ; de kou slaat niet op mn knie.
Dus ook geen last van een zere knie .
Heb ook erg snel last van koude handen en voeten.
Heb nu wintersokken van de action of termosokken, en dan mn wandelschoenen ( van die mountain peak vd scapino ) aan.
Nog geen koude voeten gehad
Loop ook altijd met handschoenen aan . Heb van die gebreide met voering van thinsulate.
Voor t fietsen doe ik wel dikkere aan hoor.
Jas is een ski jas, lekker een fleece sjaal en als t echt koud is een muts op.
Zo heb ik geen last van een kouwe kont, of bovenbenen en ook heel belangrijk ; de kou slaat niet op mn knie.
Dus ook geen last van een zere knie .
Heb ook erg snel last van koude handen en voeten.
Heb nu wintersokken van de action of termosokken, en dan mn wandelschoenen ( van die mountain peak vd scapino ) aan.
Nog geen koude voeten gehad
Loop ook altijd met handschoenen aan . Heb van die gebreide met voering van thinsulate.
Voor t fietsen doe ik wel dikkere aan hoor.
Jas is een ski jas, lekker een fleece sjaal en als t echt koud is een muts op.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
Neeltje
Als je het koud hebt, moet je gewoon meer aantrekken. Veel laagjes, katoen of wol, muts op, 'n thermo broek onder je lange broek en als je die niet hebt, helpt een pyamabroek ook goed. Muts op, handschoenen aan en dikke das om. Liever rondlopen als 'n michelin mannetje dan kou lijden.
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Gewoon een wollen onderbroek antrekke ...
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik ben helemaal geen koukleum en neem dan ook geen extra maatregelen.
Ik ben vandaag nog 3 uur op pad geweest met de fiets en een deel gelopen.
Ik doe gewoon mijn normale kleren aan en een dikke jas, verder ook geen handschoenen of muts ofzo.
Ik vind het heerlijk dit weer
Alleen mijn bovenbenen zijn altijd erg koud, dus ik ga er morgen maar een broek bij aan doen.
Ik ben vandaag nog 3 uur op pad geweest met de fiets en een deel gelopen.
Ik doe gewoon mijn normale kleren aan en een dikke jas, verder ook geen handschoenen of muts ofzo.
Ik vind het heerlijk dit weer
Alleen mijn bovenbenen zijn altijd erg koud, dus ik ga er morgen maar een broek bij aan doen.