Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Yoghurt?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

eee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Friese Stabij met Wetterhoun
Schotse Collie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Yoghurt?

Ongelezen bericht door eee »

marye schreef:Op haar vastendag krijgt Caja het ook :wink:

:scratch: vastendag? nog nooit van gehoord om eerlijk te zijn, maar klinkt erg interessant! is dat een hele dag alleen water drinken ofzo? en met welk doel?
Afbeelding

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Gisteren hebben ze hier allebei nog een heerlijke bak magere kwark met een scheut honing gehad. Heerlijk. :ok:
Verder vasten gisteren. Mikey niet, die eet niets wat lekker is :U: . Brokken en oud brood dat is zijn cup of tea, en vooral geen enge dingen als penslappen etc. etc.
Ja vuile pens van smuldier, dat is hem gek genoeg. :O:
Gr. Aniek

Afbeelding
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Felix schreef:
Linsey schreef:
Nou, lees in diverse topics wat er zoal naar binnen geschoven wordt: koffie, thee, kwark, yoguhrt, pannenkoeken .. etc .. Noemen ze dat dan verantwoord met je hond om gaan ?! :scratch:

Dan kun je ze naar mijn idee gelijk een complete menselijke maaltijd voorschotelen, dan zijn we dat station ook maar weer gepasseert :)
Waarom zou yoghurt/biogarde/kefir niet verantwoord zijn. :19: Ik vind dit compleet niet in het rijtje koffie, thee, pannenkoeken,... passen.
Mischien kunnen we pallets met van die rommel in de bossen van Noorwegen, Zweden en andere landen rond de poolcirkel waar de wolf nog in het wild voorkomt droppen. Zodat deze arme sloebers er ook aan mee kunnen doen aan een yoghurt en kwark dieet ...[/quote]

Ik heb geen wolf in huis, maar honden. En ik wil mijn honden langer in huis hebben dan dat een wolf in de natuur overleefd. Yoghurt/kefir heeft er mede voor gezorgd dat Kai zijn darmproblemen verleden tijd zijn. Tja ik kon hem natuurlijk ook gewoon zo laten rondlopen omdat een wolf geen yoghurt eet, terwijl de oplossing heel simpel was. :roll:
Simone Spanje
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Simone Spanje »

Felix schreef:
Linsey schreef: Waarom zou yoghurt/biogarde/kefir niet verantwoord zijn. :19: Ik vind dit compleet niet in het rijtje koffie, thee, pannenkoeken,... passen.
Mischien kunnen we pallets met van die rommel in de bossen van Noorwegen, Zweden en andere landen rond de poolcirkel waar de wolf nog in het wild voorkomt droppen. Zodat deze arme sloebers er ook aan mee kunnen doen aan een yoghurt en kwark dieet ...
Ik vind dat je erg dom reageert overal op....
Iedereen moet zelf bepalen wat hij of zij aan zijn hond geeft....
Ok, jij geeft dit dus allemaal niet aan je hond, maar dat betekent niet dat anderen dit niet mogen en dat je zo raar hier op reageert.
Jij eet toch ook niet altijd hetzelfde en je eet toch ook wel eens iets wat minder gezond voor je is maar wel erg lekker.
Het is heus niet zo dat dit vervangende maaltijden zijn ofzo.
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Simone Spanje schreef:
Felix schreef:
Linsey schreef: Waarom zou yoghurt/biogarde/kefir niet verantwoord zijn. :19: Ik vind dit compleet niet in het rijtje koffie, thee, pannenkoeken,... passen.
Mischien kunnen we pallets met van die rommel in de bossen van Noorwegen, Zweden en andere landen rond de poolcirkel waar de wolf nog in het wild voorkomt droppen. Zodat deze arme sloebers er ook aan mee kunnen doen aan een yoghurt en kwark dieet ...
Ok, jij geeft dit dus allemaal niet aan je hond, maar dat betekent niet dat anderen dit niet mogen en dat je zo raar hier op reageert.
Jij eet toch ook niet altijd hetzelfde en je eet toch ook wel eens iets wat minder gezond voor je is maar wel erg lekker.
Het valt me wel op, dat er hier steeds meer en meer de vergelijking van de hond met de mens gemaakt wordt, krijg dus ook sterk de indruk dat een groot deel ook daadwerkelijk het spoor compleet bijster is als het om hun hond gaat ..
Drossie
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drossie »

Felix schreef:
Simone Spanje schreef:
Felix schreef: Mischien kunnen we pallets met van die rommel in de bossen van Noorwegen, Zweden en andere landen rond de poolcirkel waar de wolf nog in het wild voorkomt droppen. Zodat deze arme sloebers er ook aan mee kunnen doen aan een yoghurt en kwark dieet ...
Het valt me wel op, dat er hier steeds meer en meer de vergelijking van de hond met de mens gemaakt wordt, krijg dus ook sterk de indruk dat een groot deel ook daadwerkelijk het spoor compleet bijster is als het om hun hond gaat ..
Wat is jouw avatar? Een hond met een zonnebril? :oohja:
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Felix schreef:
Wat eet jou hond?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

kitty schreef:
Felix schreef:
Wat eet jou hond?
:F: Hihi scherp, ik vermoed.........
Gr. Aniek

Afbeelding
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Even op de vraag..

Mijn honden eten dagelijk biogarde jogurt bij hun ontbijt, gewoon een schepje over het vlees. Ze vinden het heerlijk!
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Felix, ik denk dat die wolven dat voedsel met smaak zouden verorberen :mrgreen: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Liesbeth schreef:Felix, ik denk dat die wolven dat voedsel met smaak zouden verorberen :mrgreen: .
Dat weet ik wel zeker! ;)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Felix schreef:Het valt me wel op, dat er hier steeds meer en meer de vergelijking van de hond met de mens gemaakt wordt, krijg dus ook sterk de indruk dat een groot deel ook daadwerkelijk het spoor compleet bijster is als het om hun hond gaat ..
Wat een onzin.Mijn honden krijgen gewoon goed hondeneten;het zijn en blijven honden en geen mensen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Felix
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
Felix schreef:Het valt me wel op, dat er hier steeds meer en meer de vergelijking van de hond met de mens gemaakt wordt, krijg dus ook sterk de indruk dat een groot deel ook daadwerkelijk het spoor compleet bijster is als het om hun hond gaat ..
Wat een onzin.Mijn honden krijgen gewoon goed hondeneten;het zijn en blijven honden en geen mensen.
Gelukkig! :cheer:
Sanne2008
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Argentijnse Doggen & 1 Jack Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sanne2008 »

Ik geef ze hier bijna nooit geen yoghurt, misschien zomaar een keer proberen aankomende week.
Maar het zal geen dagelijkse kost worden, want ik heb het eigenlijk nooit in huis.
Groetjes Nancy

Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Haha ja ooit een wolf aan de uier van een koe zien hangen ;)

Nee even zonder gekheid. Wat voer jij Felix? Brokken? Zullen we dat dan ook maar in de bossen van Zweden gooien? Ooit een wolf een bakje brokken in het wild zien eten? Dus nee doe even niet zo mal.... Ooit een wolf een heel graanveld zien opeten (wat er dus in die hondenbrokken zit)? Oh nee ik zou zonder gekheid doen.

Yoghurt en biogarde zijn zure zuivel en bevatten bepaalde nog levende bacterien die wij in veel voedsel door verhitting e.d. niet zo veel meer hebben. Ook in veel hondenvoedingen dus niet. Vandaar dat volgens mij bij Barfen ook wel biogarde wordt voor geschreven? (maar pin me hier nier helemaal op vast, is al even geleden dat ik me daar in verdiept heb en besloten dat ik het nog niet aandurf).

Kay krijgt hier in principe geen melkproducten. Hij mag geen schaaltje of bakje uitlikken van me. Maar ik heb het bij de vorige honden wel eens gebruik als ze misselijk waren, of overschakelde op nieuw voer (van brok naar KVV of naar andere brok) die bacterien hebben namelijk een bepaalde werking op de maag en darmen waardoor ander voer makkelijke geaccepteerd word in het verteringsstelsels (door die enorme zuurgraad) Ook als de honden moeilijk wilden drinken als ze ziek waren, gebruikte ik wel eens karnemelk (alles om een ziek dier aan het drinken te krijgen.. zelfstandig drinken en niet dat ik het er in moet duwen).
Voor Kay's eerste verjaardag kreeg Kay trouwens een pannenkoekentaart met kwark en kvv en vis :P (verder krijg hij nooit pannenkoeken of kwark)
Afbeelding
eee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Friese Stabij met Wetterhoun
Schotse Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door eee »

gyanty schreef:Voor Kay's eerste verjaardag kreeg Kay trouwens een pannenkoekentaart met kwark en kvv en vis :P (verder krijg hij nooit pannenkoeken of kwark)

dat klinkt bijzonder... hoe maak je dat? probeer al een tijdje recepten te vinden om zelf iets voor de hond te maken, maar ik vind alles of echt te ranzig of te veel werk :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

gyanty schreef:Haha ja ooit een wolf aan de uier van een koe zien hangen ;)
Om eerlijk te zijn, nee nog nooit .. Maar dat zelfde geldt ook voor de hond ;)
Budkes
Zeer actief

Felix schreef:
Misschien dat je de rest van gyanty's verhaal ook even door kunt lezen Felix, dan leer je ook nog eens iets.
Gr. Aniek

Afbeelding
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:
Felix schreef:
Misschien dat je de rest van gyanty's verhaal ook even door kunt lezen Felix, dan leer je ook nog eens iets.
Geen intresse :)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”