Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenbrokken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Re: Hondenbrokken

Ongelezen bericht door Shibby »

Leia krijgt farmfood
Shib carnibest
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Er zijn zoveel soorten hondenbrokken, heb er al verschillende geprobeerd, en de goedkope merken geven kenji vooral een grijze schijn op zijn vacht,nu krijgt kenji euro premium, meestal seafood of hert en maja en schelsey Hills jd en wat me opvalt is dat ze alle 3 glanzen en de zwarte honden echt zwart zien, veel energie hebben en hun poep altijd goed is, nooit geen diarree meer wat daarvoor toch wel dikwijls was met de goedkopere merken

2 jaar geleden heb ik eens een zakje friskies gekocht op verlof en deze daarna bijna vol weggegooit, ze hadden allen hevige vieze lichtbruine diarree, vind persoonlijk alle supermarktmerken rommel

Er bestaan erg goede brokken maar je moet er wel wat voor neertellen

Op een forum van natuurlijke voeding stonden foto's van honden die op brok stonden en die nu op barf staan, een verschil dat wel, maar ze schrijven er dan niet bij welke brokken ze kregen, als ik maja bv daarop zet en schrijf er niet bij wat ze te eten krijgt zullen ze daar zeggen dat ze zeker op barf staat, die lijkt op een barfhond, hahahaha met haar lange dikke pikzwarte vacht

Toen ze tijdje op alleen kvv stonden waren de honden veel vetter ook al kregen ze niet zo heel veel en hadden altijd honger, nu geef ik 3 ochtenden per week kvv + kippevleugels, meer als afwisseling dan omdat ik vind dat ze het beter daarop doen
Humvee
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Humvee »

Hummer kreeg bij de vorige eigenaar onbeperkt C1000 brokken. Wij geven hem Prins ProCare Super (en (toevallig?) is hij helemaal van de jeuk/schilfertjes bij zijn staart-aanzet af die hij bij de vorige eigenaar had). Ik denk erover om over te gaan op de geperste brok Barca.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

M&E schreef:
Kaiou schreef:
M&E schreef:Zijn hier nog mensen die (durven toegeven dat ze) een gewone hondenbrok geven?
Mij lijkt het alsof je als slecht baasje wordt beschouwd als je geen BARF geeft.
Niet dat ik daar wakker van lig, ik weet gelukkig beter.
Wat sneu geschreven zeg :19:
Waarom sneu?? Ik moet een beetje lachen met de hype.
Weet je wat ik sneu vind? Dat mensen, min of meer, bij voorbaat allerlei redenen verzinnen om zich af te zetten tegen mensen die na hebben gedacht over wat ze hun hond voeren.
Na jaren brokken te hebben gevoerd, voer ik al weer geruime tijd kvv en daarnaast regelmatig ander vers omdat ik dat beter dan brokken vind voor mijn honden. Ik ben niet tegen brokken, wel tegen personen die van alles roepen zonder zich te hebben verdiept in wat ze hun hond voorzetten.
Als ik dan lees dat jij je hond brokken van gelijk welk merk dan ook geeft, schaar ik jou onder die groep. Dat je vegetariër bent heeft echt nergens mee te maken.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Cootje1963 schreef:
lianne05 schreef:
Cootje1963 schreef:wij voeren sinds korte tijd Carnibest maar ik durf best toe te geven dat we liever nog brok hadden gevoerd.Alleen hebben wij een lab die veel klachten had op de verschillende brokken die we geprobeerd hebben.Toen wij onze tweede lab erbij kregen hebben we hem ook maar carnibest gegeven maar het is vreselijk duur en we zien eigenlijk geen verschil met toen we nog brok voerde.We zijn ons druk aan het verdiepen in brokken om die er bij te gaan geven om zo de kosten wat te drukken.
wat voor klachten had je lab??? zijn die klachten weg gegaan sinds je vlees voert??
Huidklachten waar we al 2 jaar mee bezig zijn.Nee de klachten zijn helaas niet weggegaan maar wel iets verbeterd.bij iedere switch van merk brok of kvv maakt niet uit lijkt het beter te gaan en na verloop van tijd komen de klachten terug.hij is nu stabiel dat wil zeggen de klachten verergeren niet maar verdwijnen ook niet.
Heb je al eens een allergietest gedaan? Niet bij de DA want daar betaal je veel geld voor en uiteindelijk weet je weing (ik heb ervaring!) ik heb later gehoord dat je via een haar heel erg veel te weten kan komen, ik heb er goede ervaringen over gehoord, en voor niet heel veel geld.
Ik heb ook een hond met allerlei allergiën maar ik voer nu sinds een paar maanden dog lovers gold en ben nog nooit zo tevreden geweest, voordeel van deze brok is dat het zonder granen is, dat is juist het ingredient waar honden gevoelig op zijn...misschien iets om te proberen!
Groetjes Lianne
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

En ik vind het sneu dat als je zegt dat je (gewoon) brokken voert je hier van sommige personen "zeer negatieve" reacties op krijgt. Alsof je een slechter baasje bent dan iemand die vers voer geeft. Natuurlijk niet iedereen, maar wel van een aantal personen hier!
Als je hond het toch goed doet op brokken, waarom niet?! Ik heb toch ook niets tegen menen die géén brokken voeren!

En ja ik geef OOK brokken en wel van Royal Canin (speciaal voor Chihuahua's) en het gaat echt perfect. De reden dat ik deze brokken geef is, omdat deze kleiner zijn dan veel andere brokken. Deze kan onze hond beter kapot bijten (kleine kaken).

Persoonlijk vind ik dat iedereen moet voeren wat ze het beste vinden en iedereen daarbij in z'n waarde laten. :lol1:
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

Kimsjen schreef:En ik vind het sneu dat als je zegt dat je (gewoon) brokken voert je hier van sommige personen "zeer negatieve" reacties op krijgt. Alsof je een slechter baasje bent dan iemand die vers voer geeft. Natuurlijk niet iedereen, maar wel van een aantal personen hier!
Als je hond het toch goed doet op brokken, waarom niet?! Ik heb toch ook niets tegen menen die géén brokken voeren!

En ja ik geef OOK brokken en wel van Royal Canin (speciaal voor Chihuahua's) en het gaat echt perfect. De reden dat ik deze brokken geef is, omdat deze kleiner zijn dan veel andere brokken. Deze kan onze hond beter kapot bijten (kleine kaken).

Persoonlijk vind ik dat iedereen moet voeren wat ze het beste vinden en iedereen daarbij in z'n waarde laten. :lol1:
Helemaal mee eens :ok:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Kimsjen schreef:En ik vind het sneu dat als je zegt dat je (gewoon) brokken voert je hier van sommige personen "zeer negatieve" reacties op krijgt. Alsof je een slechter baasje bent dan iemand die vers voer geeft. Natuurlijk niet iedereen, maar wel van een aantal personen hier!

omdat het op vers/ander voer misschien nóg beter gaat :F: Maar als je tevreden bent met 'goed' is dat natuurlijk voor mij :engel:

verder vind ik persoonlijk dat iedereen moet voeren waar zijn hond het het beste op doet.
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Ik voer brok, maar ben voorstander van vlees :idea: .

Mijn ouders zijn niet zo van het vlees dus Angel krijgt FF met af en toe wat kvv. Als ik later alleen woon krijgt Angel en eventuele volgende honden 'gewoon' vers.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik vind brokken die je bij de supermarkt kunt krijgen sowieso meuk, daar doen mijn honden het absoluut niet goed op.
Cavom e.d. ben ik nog wel voorstander van en mijn vorige hond kreeg Fokker waar ze het goed op deed.
Nu krijgt mijn Dogo KVV en mijn Chin Barft en ik ben meer dan tevreden.
Afbeelding
carlos
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door carlos »

Wat zijn onze "oude honden" te beklagen geweest om tot 16 jarige leeftijd bonzo en pedigree (aanbevolen door topfokkers) te hebben moeten eten......
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Voortschreidend inzicht, carlos. Niet zo bij vroeger blijven hangen.

Nog vroegerder voerde iedereen trouwens vers, er bestonden geen brokken, maar daar zou dit topic niet over gaan.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Rosita Compagner schreef:Voortschreidend inzicht, carlos. Niet zo bij vroeger blijven hangen.

Nog vroegerder voerde iedereen trouwens vers, er bestonden geen brokken, maar daar zou dit topic niet over gaan.
Dat zou ik niet als vers beschrijven maar
net wat er overbleef en tafelrestjes , en wat ze evt. nog zelf konden verschalken.
kan ik met de beste wil van de wereld geen vers noemen :wink:
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

maart schreef:

omdat het op vers/ander voer misschien nóg beter gaat :F: Maar als je tevreden bent met 'goed' is dat natuurlijk voor mij :engel:
verder vind ik persoonlijk dat iedereen moet voeren waar zijn hond het het beste op doet.

Zo'n reactie had ik wel al verwacht :wink:
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:
Rosita Compagner schreef:Voortschreidend inzicht, carlos. Niet zo bij vroeger blijven hangen.

Dat zou ik niet als vers beschrijven maar
net wat er overbleef en tafelrestjes , en wat ze evt. nog zelf konden verschalken.
kan ik met de beste wil van de wereld geen vers noemen :wink:

maar ook niet als hapklare en doodgekookte brokken toch?

Gave foto's Boutje!!
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

ik heb hier een hond lopen die totaal niets moet hebben van rauw, kippenekken, karkassen,
long enz moet ie echt niet. behalve het gemalen vlees
enigste van vers wat ie eet is pens. onze vaste oppashond moet helemaal niets van vlees
hebben die eet alleen maar brok.
ja wat ze graag lusten is een stukkie brood met leverpastei

maar ik blijf er ook brok bij voeren ivm met vakanties
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

zijn er eigenlijk honden die pertinent geen brokken lusten? Omdat iedereen ze toch wel graag brokken geeft 'in verband met de vakantie'?

Ik denk dat brokken zo vol zitten met smaak- en geurstoffen (ja nou ja, je moet wat natuurlijk) dat het voor iedere hond een lekkere snack is? Ik weet dat ik minimaal 1 hond heb die veel liever brok zou eten. Hoeft ze niet haar best op te doen en het ziet er altijd hetzelfde uit.... Ze heeft pech :evil:
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Rosita Compagner schreef:zijn er eigenlijk honden die pertinent geen brokken lusten? Omdat iedereen ze toch wel graag brokken geeft 'in verband met de vakantie'?
Mijn oppashond lust pertinent geen brokken...blikvoer liever niet, bij grote honger omdat het 'moet', maar ze smult van karkassen. Je kan haar uithongeren en brokken en andere rotzooi voorhouden, maar ze moet het niet. Slim hondje, ze weet precies wat goed voor d'r is. :mrgreen:
Mijn honden hoeven niet terug naar brok ivm vakantie. Dat zou gezien eerdere problemen ook geen slimme optie zijn. Het is voor ons geen enkele moeite om in vakanties ook hun normale voer te geven.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Rosita Compagner schreef:zijn er eigenlijk honden die pertinent geen brokken lusten? Omdat iedereen ze toch wel graag brokken geeft 'in verband met de vakantie'?

Ik denk dat brokken zo vol zitten met smaak- en geurstoffen (ja nou ja, je moet wat natuurlijk) dat het voor iedere hond een lekkere snack is? Ik weet dat ik minimaal 1 hond heb die veel liever brok zou eten. Hoeft ze niet haar best op te doen en het ziet er altijd hetzelfde uit.... Ze heeft pech :evil:
Max lust pertinent geen brokken(en we hebben echt heel wat merken geprobeerd).
Dat is nu al bijna 10 jaar zo en dat gaat ook niet meer veranderen.
Hij heeft de eerste 8 jaar van zijn leven op blikvoer gestaan, maar echt lekker vond hij het nooit.
Inmiddels krijgt hij sinds 1,5 jaar KVV en is 10kg aangekomen, en absoluut niet te dik.
Max lust trouwens ook geen koekjes(ook geen mensenkoeken), brood en al dat soort dingen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
M&E

Ongelezen bericht door M&E »

Toch eigenaardig dat je vraagt wie brokken geeft en dat je dan alweer foto's van honden met rauw vlees te zien krijgt.
Ik wéét ondertussen al wel dat half Nederland zich aan de BARF hype heeft overgegeven, ik hoef daar niet nog meer foto's van te zien.
Iedereen mag z'n hond voeden wat ie wil hoor, mij niet gelaten, ik wou alleen graag weten of er nog meer overtuigd brokkengevers zijn en wees gerust, wij zijn niet gestoord of zo.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ben van KVV naar brok gegaan.

de brok wordt bij beide honden aangevuld met vers maar niet dagelijks.
Afbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Hier eten ze een mengeling van KVV, Barf en brok. Ik ben een jaar geleden overgestapt op vers omdat mijn pup van toen echt een hele slechte eter was. Met vers ging het heel wat beter! Ze is ondertussen opgegroeid tot een goede eter en eet nu ook zonder problemen brok. Eén à twee dagen per week krijgen ze nu meestal terug brok (momenteel een gewonnen zak Royal Canin).
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
mwillow

M&E schreef:Toch eigenaardig dat je vraagt wie brokken geeft en dat je dan alweer foto's van honden met rauw vlees te zien krijgt.
Ik wéét ondertussen al wel dat half Nederland zich aan de BARF hype heeft overgegeven, ik hoef daar niet nog meer foto's van te zien.
Iedereen mag z'n hond voeden wat ie wil hoor, mij niet gelaten, ik wou alleen graag weten of er nog meer overtuigd brokkengevers zijn en wees gerust, wij zijn niet gestoord of zo.
:roll: Je wordt behoorlijk irritant met je vreemde insinuaties, eerlijk gezegd. Je insinueert dat vers voerders brokvoerders als misdadigers beschouwen en nu weer dat die brokvoerders gestoord zijn ofzo. Waarom vind je vers voeren een hype? Want dat is het nl. niet. Het bestaat al eeuwenlang, zeker in werelddelen waar brok totaal niet is ingeburgerd. De bekendste boeken dateren vanaf pak 'm beet 1943 tot aan nu. De hype ontstaat, omdat er een medium als Internet is om mensen te informeren hoe het 'beter' kan. Dat medium bestaat voor de meeste eigenaren nog maar 10-15 jaar. Het is jammer dat jij daar geen belangstelling voor hebt. Het zou eventueel een uitkomst voor je ongezonde hond kunnen zijn, mocht je het niet uitgeprobeerd hebben. :wink:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

De reden waarom ik niet Barf geef is dat ik het temoeilijk vind om de spullen tevinden die ik nodig heb en tezorgen dat z egenoeg binnen krijge.... plus ik heb 1 doos die geen bot mot.

Ik geef momenteel Cavom brok en kvv en de kvv wissel ik regelmatig van merk, ben daar niet echt standvastig in op1 merk na eten ze alles zolang het maar niet tegrof van structuur is.
Afbeelding
Kymarack
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelsche herders

Ongelezen bericht door Kymarack »

SandraH schreef:
M&E schreef:Toch eigenaardig dat je vraagt wie brokken geeft en dat je dan alweer foto's van honden met rauw vlees te zien krijgt.

wat bedoel je met wij zijn niet gestoord?

hoop dat je jou gezin bedoeld en niet de andere brok gevende hondenbezitters bedoeld
Groetjes Bianca Kyra en Mack
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ach dat je verstandig omgaan met de gezondheid van jouw honden een hype noemt zegt al genoeg. Ik vind het een hype om vooral halsstarrig je oogkleppen op te houden en niet verder te kijken dan je neus lang is :engel:
Flo'ke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Flo'ke »

Hier ook brokkenhonden :mrgreen: (denkadog) ben daar helemaal niet verlegen om hoor, als je hond het er goed op doet, dat is toch het belangrijkste :ok:
mwillow

Kymarack schreef:
SandraH schreef:

wat bedoel je met wij zijn niet gestoord?

hoop dat je jou gezin bedoeld en niet de andere brok gevende hondenbezitters bedoeld
Wil je de juiste persoon quoten!!!
M&E

Ongelezen bericht door M&E »

Sandra, ik begrijp al niet waarom je hier reageert want je geeft geen brok en je bent actief op een ander forum.
Eet nog een steakje of zo.
mwillow

M&E schreef:Sandra, ik begrijp al niet waarom je hier reageert want je geeft geen brok en je bent actief op een ander forum.
Eet nog een steakje of zo.
Nee dame, je denkt toch zeker niet dat ik me door zo'n tuttekop de les laat lezen? JIJ hebt moeite met vers voerders, NIET andersom....je zuigt dit hele topic door naar vers voerders en dan verwacht je daar ook nog eens geen reactie op. Het spijt me zeer, maar voor een vegetarische troel mag je wel een paar wortels en wat alfalfa extra eten om eens goed te lezen wat je nu exact schrijft en wat je hiermee wilt bereiken. Het zou wijzer voor je zijn je daadwerkelijk eens te verdiepen in de voordelen van rauwe voeding voor je carnivoor en niet zo dom uit de hoek te komen over je vegetarisme, waarvan overduidelijk is dat je ook van die filosofie totaal geen kaas hebt gegeten. En dat zie je dus duidelijk terug in hetgeen wat jij je ongezonde hond nu voorschotelt.......hypoallergenbrokkies en zo maar wat brok, zonder na te denken wat er in zit voor je hond die bij een dermatoloog loopt...yoegee...
Maar uuuhhh...voor de rest moet iedereen zelf weten wat 'ie zijn beestjes voert, hoor....ook zo'n dooddoener.. :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”