Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moeilijk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Re: Moeilijk

Ongelezen bericht door Naad »

Budkes schreef:
anette schreef:Je kan beter een hond nemen als de baby er is. Als je dan een hond neemt weet die hond ook gelijk dat de baby bij het gezin hoort. Maar je moet pas echt aan een hond beginnen als je zeker weet dat je een hond wilt. Want al is de baby er dan heb je een stuk minder tijd voor een hond.
Tsja ik zal wel een afwijking hebben of zo, maar met een baby heb je juist zeeën van tijd. Als het aan mijn honden lag was ik doorlopend zwanger :N: , want juist met baby's heb je alle tijd van de wereld. Die doen niks namelijk, maar je moet er wel de hele dag bij blijven. Dus leg je ze in de kinderwagen en gaan met die banaan. Veel meer kun je namelijk met zo'n baby niet doen. Maar lopen daarentegen kan altijd.
Dan hebben we beide een afwijking denk ik :W: want hoe jij het hierboven neerzet zo dacht ik er ook over. Ben nu namelijk al vrij dus heb zeeen van tijd :ugh:. En de hond had tijd genoeg gehad om aan het nieuwe huisje te wennen enz.enz.
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Naad schreef:
gyanty schreef:Voor mij heeft juist een volwassen hond ten op zichte van een pup veel voordelen, zeker als het je eerste eigen hond is.
Dit was niet mijn eerste hond gewest :W: hoewel ik Gizmo had toen ik bij mijn ouders woonde was ik degene die alles deed met haar qua verzorging etc etc. alles eigenlijk. Dus weet wel wat het is om de verzorging van een hond op je te nemen.
Dat was mij duidelijk. Ik heb ook altijd honden bij mijn ouders gehad en de verzorging kwam daarvan ook groot en deel op mij. Ik deed de cursussen, de vachtverzorging, alles op medisch gebied en ongediertebestrijding, zorg voor juiste voer. Toch is je eerste eigen hond weer anders hoor. Het was een stuk makkelijker bij mijn ouders, dat bedoelde ik maar
Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

gyanty schreef:
Naad schreef:
gyanty schreef:Voor mij heeft juist een volwassen hond ten op zichte van een pup veel voordelen, zeker als het je eerste eigen hond is.
Dit was niet mijn eerste hond gewest :W: hoewel ik Gizmo had toen ik bij mijn ouders woonde was ik degene die alles deed met haar qua verzorging etc etc. alles eigenlijk. Dus weet wel wat het is om de verzorging van een hond op je te nemen.
Het was een stuk makkelijker bij mijn ouders, dat bedoelde ik maar
Ja begrijp je wel hoor, er was sowieso altijd iemand thuis. En ja als ik eens een feestje had ofzo waren mijn ouders niet te beroerd om haar s´morgens even uit te laten. Als Gizmo dan al zin had want als ik s´nachts thuis kwam dan ging ik altijd wandelen met haar, dan kon ze tenminste los omdat er geen andere honden buiten liepen en dan kwam ze de volgende dag pas zo´n beetje uit bed als ik uit bed kwam :mrgreen:
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Budkes schreef:
Gewoon blijven ademen en nuchter je verstand blijven gebruiken dan valt het allemaal reuze mee hoor.....:cool:
Nou inderdaad. Als je zelf al lekker flexibel en nuchter bent kan het prima lukken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”