Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pannekoeken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

mwillow

Re: pannekoeken

Ongelezen bericht door mwillow »

pepim schreef:
SandraH schreef:Gewone pannekoeken op basis van de teveel doorbewerkte supermarkt graanmixen eet ik niet. Speltpannekoeken wel en daar krijgen mijn honden heel af en toe eens een halve plak van. Lekker met bosvruchten en rauwe honing.
Speltpannekoeken wat zijn dat Sandra?

En ik maak ze zelf, van bloem, ei, melk, beetje zout, een klein beetje vanillesuiker en verder niets.
http://www.voedingswaar.nl/speltmeel.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Heerlijk en gezond....en ook goed opneembaar voor je viervoeter. Verkrijgbaar bij natuurwinkels, biobakkers, bio-molenaars etc.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Inge O schreef:
Suzanne123 schreef:maar ze krijgen natuurlijk nooit van ze lang zal ze leven 1 hele pannenkoek
nee zeg, stél je voor :N: :smile: .
:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
mwillow

Martijn schreef:Ik vind één keer in de week trouwens iets heel anders dan heel soms.
Waarom vind je één keer in de week anders dan heel soms? Ik eet zeker niet 1x per week pannekoeken, dus is het hier heel soms...en dan niet tegelijkerktijd als wij eten maar de volgende dag als tussendoortje. Niets geen geschooi van honden. Ik ben het met je eens dat het geen meerwaarde heeft.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Martijn schreef: Ieder zijn eigen keuzes maar ik gooi het dan toch liever weg dan aan de honden.
Daar ben ik misschien toch te zuinig op mijn honden voor. Malligheid natuurlijk want zo zuinig ben ik niet eens op mezelf. En toch doe ik het niet.
Nou ik ben ook heel zuinig op mijn honden hoor, maar daarom krijgen ze nog wel eens een keer iets dat misschien niet helemaal zo geweldig voor ze is en geen toegevoegde waarde heeft anders dan dat ze er van genieten.
Ik kan me niet voorstellen dat ik met een pannenkoek eens in de zoveel tijd het leven van mijn honden enorm verkort.

Overigens eten mijn honden ook voordat wij eten, heb ik geen bedelende honden en geef ik ze hun pannenkoek ipv het stuk droog brood dat ze voor het naar bed gaan standaard krijgen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mwillow

Martijn schreef:Een keer in de week is 14%. Dat is een aanzienlijk aandeel.
Een keer in de week een moorkop doet weinig goeds voor je slanke lijn hoor. Het is extra, he? Niet in plaats van.
Ik las het niet zo uit jouw zinsnede, maar ik geef je hierin zeker gelijk.
Martijn schreef:Ieder zijn eigen keuzes maar ik gooi het dan toch liever weg dan aan de honden. Daar ben ik misschien toch te zuinig op mijn honden voor. Malligheid natuurlijk want zo zuinig ben ik niet eens op mezelf. En toch doe ik het niet.
Tja...mijn pannekoeken zijn in elk geval een stuk gezonder dan menig bewerkte chemisch geladen meelflap of een commerciële hondensnack. Die geef ik dan weer niet. Gut, ik ben ook zo zuinig op mijn honden. Geef ook geen rijst en andere bewerkte graanproducten, omdat dat al helemaal weinig bijdraagt, laat staan KVV. Maar zo'n halve biologische pannekoekflap, daar overleven ze nog wel goed op. :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

je kunt van spelt ook heel goed zelf heerlijke spaghetti draaien , en ja daar krijgen ze ook weer wat van :ugh:
dan maar niet zuinig op ze, alles beter als Bonzo :lol:
renee-uk
Zeer actief

Martijn schreef:Dus het is elke dag een stuk koolhydraat uit graan?
Nee, dat vind ik niet gezond. Dat valt bij mij onder de noemer "chips".

Verkort je daarmee een hondenleven? Ik denk dat je dat niet op die manier kunt benoemen. Daar is de gezondheid van een hond te complex voor.
Maar ik vind dat het uiteindelijk wel loont om gezonde keuzes te maken. Al is het alleen maar omdat je dan zelf weet dat je je best gedaan hebt.

Maar...dat moet iedereen voor zich weten, hoor. Persoonlijk doe ik het in ieder geval niet.
Een blik pal kunnen ze krijgen als het zo nodig lekker slecht moet zijn. Twee keer per jaar ofzo.
Mijn honden krijgen standaard 's morgens en 's avonds wat brood en soms zelfs wat havermout, gekookt in water en een enkele keer een pannenkoek.
En toch heb ik niet het gevoel dat ik niet mijn best doe (heb gedaan) voor mijn honden.

Ik vind dat je het ook kunt overdrijven, als ze zouden moeten overleven op die granen heb je een punt, als dat stukje brood en de rest maar een miniem onderdeeltje is van hun dagelijkse voeding vind ik het redelijk vergezocht te insinueren dat ik niet het beste met mijn honden voor heb.
Maar goed, dat zal dan wel.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Lotje krijg ook altijd een stukje pannekoek. Is altijd zelfgemaakte pannekoek, maar niet dat ik daar naar kijk. Hun hoofdvoeding is gezond, dan kan daarnaast wel eens wat extra dat minder gezond is. Is niet iets dat ze dagelijks krijgen, zelfs niet wekelijks. Ze krijgen hier vanalles frieten, pannenkoeken, zwan worstjes,..... Maar dus niet op dagelijkse basis. Ach, wat maakt het uit, het doet niets met ze en ze verwachten totaal niet elke dag hun 'portie' ongezond. Want ze krijgen die dingen nooit als we aan tafel zitten, dus is net hetzelfde als eender welk ander snoepje dat ze krijgen. Bij Kai kijk ik wel of er geen graan/rijst in verwerkt is (hij krijgt dus geen pannekoek), maar voor de rest let ik er niet echt op (buiten chocolade en ui).
Uiteindelijk volg ik nog vooral mijn eigen ervaring van de honden die ik gehad heb plus wat gemixed met ervaringen van andere mensen.
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Haha, ik heb een pannenkoeken restaurant ( géén geintje), dus als ik terugkom van een wandeling of van waar dan ook met de dames, heeft meestal wel een kindje(s) wat op de grond laten vallen :wink: en dat vinden ze lekker!
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
renee-uk
Zeer actief

Martijn schreef: Een inhoudelijke discussie over wat graan met een hond doet vind ik niet de moeite waard.
Jij bent kennelijk de mening toegedaan dat het niet uitmaakt, ik vind dat dat wel uitmaakt.
Ik vind dat je een dier in gevangenschap een uitstekende voeding voor moet zetten. En dat is dus geen pannenkoek.
Ik denk dat heel veel honden blij zouden zijn als ze dezelfde uitstekende voeding zouden krijgen als mijn honden, dagelijks stukje brood en incidentele pannenkoek incluis ;)

Maar eerlijk gezegd heb ik nog wel eens twijfels of wij niet al te veel belang hechten aan die uitstekende voeding.
Mijn eerste hond is 13 jaar oud geworden op bonzodiner met wat hart of soms wat pens.
En zonder noemenswaardige gebreken of ziektes ook nog.
Daar moet ik toch soms nog wel eens aan denken als ik het voer van mijn honden aan het uitbalanceren ben :?
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

Martijn schreef:Ik denk ook wel dat het aan de overdreven kant is maar dat heb ik graag zo.
lol ik heb ook geen plannen om naar bonzodiner terug te gaan hoor
Afbeelding

pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

SandraH schreef:http://www.voedingswaar.nl/speltmeel.htm

Heerlijk en gezond....en ook goed opneembaar voor je viervoeter. Verkrijgbaar bij natuurwinkels, biobakkers, bio-molenaars etc.
Bedankt voor je link Sandra :ok:
Martijn schreef:Er kan zoveel kwaad. Om die reden zou ik nog eerder stoppen met fietsen of ballen gooien dan geen pannenkoek geven.

Toch doe ik dat niet. Ik zie de meerwaarde niet. Het enige dat je bereikt is dat je hond zich bewust wordt van hoe vaak het niet mag.
Ik vind het veel fijner voor een hond om zich niet met mijn maaltijden bezig te hoeven houden.
Mijn honden eten voor wij zelf eten dus die liggen dan lekker uit te buiken in plaats van et schooien. Is voor een ieder het prettigst.
Zelf heb ik geen last van schooiende honden maar ik vind het wel lullig voor de hond om de hoop levend te houden maar meestal nee te zeggen.

Ik hou niet zo van spelletjes met regels. Als mijn honden iets niet mogen dan mogen ze het gewoon niet en dan niet een keer in de zoveel tijd wel.

Ik vind één keer in de week trouwens iets heel anders dan heel soms.
Bedankt Martijn een andere mening is ook ok, dat geeft mij weer stof tot nadenken!
Natuurlijk heeft het geen meerwaarde dat zie ik ook wel, ik wil weten of het geen kwaad kan, vandaar mijn vraag.
Ik doe dit trouwens nog niet zolang. Ze wordt in april straks 5 en ben er een paar maanden geleden mee begonnen.

En inderdaad heel soms is iets anders dan één keer in de week, daar heb je zeker gelijk in. Ik had het beter anders kunnen verwoorden. Maar goed ik had dat 'heel soms' wel uitgelegd dacht ik door = 1x in de week? (zal soms weleens een weekje overslaan, maar daar komt het grofweg wel op neer).

Ze schooit overigens niet hoor, ze ligt gewoon in de keuken als ik aan het bakken ben en als ze niets zou krijgen zou ik haar niet horen. En als ik haar naar haar plaats zou sturen doet ze dat, geen probleem.

Ik begrijp alleen niet wat je bedoelt met
Martijn schreef:Ik hou niet zo van spelletjes met regels. Als mijn honden iets niet mogen dan mogen ze het gewoon niet en dan niet een keer in de zoveel tijd wel.
Gaat dit over iets wat ik heb gepost oftewel ik snap het niet?
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Suzanne123 schreef:Hier lusten ze ook graag dit soort extraatjes, maar ze krijgen natuurlijk nooit van ze lang zal ze leven 1 hele pannenkoek; hooguit een klein stukje daarvan. Zeg een 2 x 2 cm.

Heb je die "holle" kies wel eens opgemeten en jezelf bedacht dat daar dat stukje bij wijze van spreke 10x in zou kunnen? :wink:

Waarom krijgen ze "natuurlijk" nooit van ze lang zal ze leven 1 hele pannekoek???? Gaan ze daar dood van? Worden ze daar ziek van? Wat?
Felix schreef:Ohja, en met kerst krijgt ze altijd rollade met kriel aardappeltjes en een toetje toe! :cheer:
En ik maar denken dat die van mij verwend was met mee eten als we klaar zijn met gourmetten, en dan ook nog eens een beetje melk toe (met boer uiteraard) :N:

Alles waar “te” voor staat is niet goed, maar je kunt zo goed en zo kwaad als je wilt je hond nog het “beste” willen geven dat zegt uiteindelijk (dat hebben onderzoeken wel uitgewezen) nog op geen enkele manier zeggen dat het 1 slechter is dan het ander, dus of je je hond nou bij tijd en wijle een stuk van mijn part een hele pannekoek geeft, het zal de levensduur echt niet verkorten hoor. Daarbij, als ik zelf zou mogen kiezen, kies ik liever voor een leven, waarin ik geweldig geleefd heb, daarbij gruwelijk lekker gegeten heb en veel plezier heb gemaakt, dan voor een leven, waarin (nagenoeg) alles mij verboden zou worden wat lekker en een beetje “slecht” zou zijn geweest, en ik kan me niet voorstellen dat dat met dieren anders zou zijn
:wink:

Liever een leven met plezier en wat korter, dan een leven met minder plezier en lekkers etc en langer :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Hier is (zo af en toe) een drol van een andere hond soms al een hele traktatie! :evil:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Felix schreef:Hier is (zo af en toe) een drol van een andere hond soms al een hele traktatie! :evil:
Nou, daar hadden mijn ouders er ook 1 van zeg. :smile: Is er nog nooit ziek van geweest, maar kan me zo indenken dat die hond zieker zou zijn geweest van die vieze smerige stinkende drol van een andere hond al dat niet besmet met bacteriën dan van zo af en toe en heerlijk met liefde, zorg en vooral hygiënisch gemaakte pannenkoek :smile:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
Felix schreef:Hier is (zo af en toe) een drol van een andere hond soms al een hele traktatie! :evil:
Nou, daar hadden mijn ouders er ook 1 van zeg. :smile: Is er nog nooit ziek van geweest, maar kan me zo indenken dat die hond zieker zou zijn geweest van die vieze smerige stinkende drol van een andere hond al dat niet besmet met bacteriën dan van zo af en toe en heerlijk met liefde, zorg en vooral hygiënisch gemaakte pannenkoek :smile:
Ohja .. Sneeuw is tegenwoordig ook een hele mooie aanvulling op haar dagelijkse portie voer, al heeft ze er de eerste dag behoorlijk de kotserietus ervan gehad en was ze net de gasbel in Slochteren :oohja:

Leuk zo'n Labrador die nogal erg op voer gericht is :N:
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

hier vanavond zelf 2 pannekoeken gegeten.
7 honden die niet op of om kijken want
mensen voedsel is nu eenmaal niet voor hun..... zalig!
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Job schreef:hier vanavond zelf 2 pannekoeken gegeten.
Mijn idee! :ok:
Job
Zeer actief

stond vanmiddag een runderstrot in stukken te snijden/knippen,
traktatie voor morgen, toen zaten ze alle 7 om me heen....
snapte er geen bal van waarom ze het niet meteen kregen.
Morgen mijn schatjes, morgen!!!
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Job schreef:stond vanmiddag een runderstrot in stukken te snijden/knippen,
traktatie voor morgen, toen zaten ze alle 7 om me heen....
snapte er geen bal van waarom ze het niet meteen kregen.
Morgen mijn schatjes, morgen!!!
Geduld is een schone zaak, ook in een hondenleven! :pffff: :zweep:
pepim
Zeer actief

Ik heb nergens geschreven dat mijn hond gnokt/schooit/ whatever, want dat doet ze ook niet :wink:

En vind jij dat soms een klein pannekoekje geven niet ok is? Dat zou ik dan graag willen horen en ook waarom, alvast bedankt voor je moeite. :ok:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

pepim schreef:
Ik heb nergens geschreven dat mijn hond gnokt/schooit/ whatever, want dat doet ze ook niet :wink:

En vind jij dat soms een klein pannekoekje geven niet ok is? Dat zou ik dan graag willen horen en ook waarom, alvast bedankt voor je moeite. :ok:
Jij schuift toch ook niet aan bij je hond, als die zijn voer staat weg te werken :neenee: :19:
pepim
Zeer actief

Felix schreef:Jij schuift toch ook niet aan bij je hond, als die zijn voer staat weg te werken :neenee: :19:

Ik begrijp je reactie niet Felix. Ik geef haar pas later het pannekoekje, dus wat heeft dat met aanschuiven te maken? :19:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

pepim schreef:
Felix schreef:Jij schuift toch ook niet aan bij je hond, als die zijn voer staat weg te werken :neenee: :19:

Ik begrijp je reactie niet Felix. Ik geef haar pas later het pannekoekje, dus wat heeft dat met aanschuiven te maken? :19:
Dat jij geen hondenvoer eet (althans, dat neem ik aan), dus waarom zou je een hond dan wel 'mensenvoer' gaan voorschotelen ?
Job
Zeer actief

pepim schreef:

Ik heb al eerder geschreven dat ik elf ook vaak genoeg iets ongezonds eet dus
hé wie ben ik om te oordelen als je dat aan je hond geeft? :U:

Alleen zo lang het lukt hou ik mijn honden erg naïef
en geef ik ze alleen gezonde snacks en daar zijn ze dolblij mee!
Wat ben ik dan gek ze net zo dom als mezelf te maken? :denken:
pepim
Zeer actief

Felix schreef:Dat jij geen hondenvoer eet (althans, dat neem ik aan)
ik ben gek op smuldier vooral de pensvariatie :mrgreen:
Felix schreef:dus waarom zou je een hond dan wel 'mensenvoer' gaan voorschotelen ?
ze krijgt gewoon goed voer en lees aub mijn posting hierboven, daarbij ik stel mijn vraag toch om er wijzer van te worden en dat het ten goede van mijn hond komt? :19:
pepim
Zeer actief

Job schreef:
pepim schreef:

Ik heb al eerder geschreven dat ik elf ook vaak genoeg iets ongezonds eet dus
hé wie ben ik om te oordelen als je dat aan je hond geeft? :U:

Alleen zo lang het lukt hou ik mijn honden erg naïef
en geef ik ze alleen gezonde snacks en daar zijn ze dolblij mee!
Wat ben ik dan gek ze net zo dom als mezelf te maken? :denken:
Misschien is het verschil dat ik maar een hond heb en een heel makkelijke, en ik wilde je niet aanvallen hoor. Ik vind dat je fantastisch werk doet, dat even terzijde. :ok:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Felix krijgt vrijwel elke avond wel wat tafelresten, en dat kan van alles zijn.
Ik hou beslist rekening met een aantal zaken, maar zo'n beest is ook weer niet van suiker denk ik. Net zoals wij dat ook niet zijn.
En hij schooit niet. Hij wacht gewoon.
Ik vind het prettig om een hond er aan te wennen dat hij gewoon rustig kan wachten terwijl wij zitten te eten, dat vind ik gemakkelijk als je eens ergens anders dan thuis bent.
Dat kan ook met een andere beloning, maar wij geven hem dus gewoon wat overblijfselen. Naast z'n gewone eten.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
mwillow

pepim schreef:ze krijgt gewoon goed voer en lees aub mijn posting hierboven, daarbij ik stel mijn vraag toch om er wijzer van te worden en dat het ten goede van mijn hond komt? :19:
Nee, een pannekoek komt niet ten goede van je hond.....dan kun je nog bepalen wat voor minder bewerkte (biologische) ingrediënten je daarvoor gebruikt, die wel goed opneembaar zijn (voor zowel jezelf, laat staan voor een hond trouwens...), maar in principe is een pannekoek an sich niet bepaald gezond, evenals dat brood dat niet is of andere teveel doorbewerkte producten met massa's smaakversterkers en graanverbeteraars. En ja Smoekie, daar zijn onderzoeken naar gedaan...over de effecten van chemische anti-oxidanten, nepeiwitten, smaakversterkers, kankerverwekkende bindmiddelen en noem het maar op. Zowel mens als dier kunnen dit missen als kiespijn. Als je dat betrekt op de prooidiertheorie van Lonsdale, waarbij voor een hond de voeding minstens 70% uit rauwe bevleesde botten en orgaan en 30% uit tafelresten, eieren, rauwe groentes etc. mag bestaan en bij een kat minstens 80% RMB en 20% tafelrest...is er niets mis met het sporadisch toeschuiven van een pannekoek aan een hond. Of je dat met regelmaat moet doen, is aan jou te bepalen. Mijn honden krijgen het eens in de drie maanden als snack.
Job
Zeer actief

pepim schreef: Misschien is het verschil dat ik maar een hond heb en een heel makkelijke, en ik wilde je niet aanvallen hoor.
De honden hier zijn over het algemeen ook wel gemakkelijk hoor,
ik voel me niet aangevallen en val jou ook niet aan.
Je vroeg of ik het niet oké vond als je jouw hond af en toe een pannekoek geef
en het waarom daarvan.
Nou daar gaf ik dus antwoord op.
Ik geef het niet domweg omdat mijn honden heel blij zijn met een gezonde snack
dus waarom dan een ongezonde geven?
Maar zou niet weten waarom jij het je hond niet zou mogen geven.
Leven en laten leven zo lang het geen dierenmishandeling is tenminste,
nou een pannekoek lijkt me geen dierenmishandeling. :W:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”