Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
sirene schreef:Bedankt allemaal tot nu toe! Heb ze allemaal al verwerkt.
Whera, ik was afgelopen dagen allemaal Peruanen aan het nameten adhv dingen die in de standaard staan. Het viel mij op dat er heel veel (onzinnigs) aangegeven staat. Maar niet de verhouding tussen poot en schofthoogte. Iets wat een hond oa een draver of een galoppeur (klopt dat?) maakt.
Toen ik mijn honden ging opmeten kwamen ze wonderbaarlijk echt allemaal op hetzelfde getal uit. Ik vroeg me af hoe dat bij andere rassen was en of je inderdaad dravers en galoppeerders (misschien zo?;) eruit haalt.
Maar ligt de verhouding niet bij elk ras verschillend? Zou je niet beter een beeld kunnen krijgen met de afstand van het kruis naar de borst erbij bijv. volgens mij geeft dat een beter beeld dan alleen de voorkant (met een optelsom van de achterhand waar de stuwing vandaan komt)? Ik weet het niet hoor, zeg ook maar wat.
Nee, de VH ligt niet bij elk ras verschillend. Nou ja, wel afhankelijk van hun doel maar er zitten niet hele grote verschillen tussen.
Het verschil tussen alle honden hier op het forum (en het naakthondenforum) is slechts 0,3
Het hoogste getal was 2 en het laagste 1,7 (afgerond)
Natuurlijk is een voorkeur voor draven ook afhankelijk van andere factoren (er staat ok _oa_) maar pootlengte VH is wel 1 van de belangrijkste denk ik.
Okee, soms steek je nog eens iets op en ga braaf verder mee afwachten
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
sirene schreef:Puppies mogen niet meedoen hoor! Haha, deed Willemijn voor de grap toch maar die brengt heel de uitkomst door de war met haar 1,5
Bedankt!
Fan is vrij laaggesteld voor een stabij, mijn teven zijn hoger op de benen.
Maar die lagen te slapen.
Ik had het fout trouwens, Willemijn is 26-43.
Orpa is 27-49.
Budkes schreef:
Cento Duitse Herder 10 jr:
34 en 65 cm.
En nu heb ik een piepende hond naast me staan; Je hebt me wakker gemaakt en nu wil ik eruit........
grappig, dezelfde maten als mijn Jandeman
hier slapen ze trouwens weer gewoon verder, luie mormels
Nou hardnekkige Cento staat nog steeds luidruchtig zuchtend en piepend met af en toe een brom er tussen door naast de tafel dus ik trek Perry maar even bij simon uit bed, doe m'n schoenen aan en ga aan de wandel.
met dank aan Sirene . of eigenlijk, als jij die luie Duitsers van je nou direct had opgemeten, had ik die van mij kunnen laten liggen, ze hebben toch dezelfde maat.
Budkes schreef:
Cento Duitse Herder 10 jr:
34 en 65 cm.
En nu heb ik een piepende hond naast me staan; Je hebt me wakker gemaakt en nu wil ik eruit........
grappig, dezelfde maten als mijn Jandeman
hier slapen ze trouwens weer gewoon verder, luie mormels
Nou hardnekkige Cento staat nog steeds luidruchtig zuchtend en piepend met af en toe een brom er tussen door naast de tafel dus ik trek Perry maar even bij simon uit bed, doe m'n schoenen aan en ga aan de wandel.
met dank aan Sirene . of eigenlijk, als jij die luie Duitsers van je nou direct had opgemeten, had ik die van mij kunnen laten liggen, ze hebben toch dezelfde maat.
sorry
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Marjoleine schreef:Je moet Flamme of Bertus even wakker schoppen, die Saarloos zijn heel hoog op de beentjes volgens mij
Ja, net als wolven.
Ik heb net trouwens al weer een andere theorie bedacht. Er zijn volgens mij 4 verschillende lopers.
Ben benieuwd of het gaat kloppen.
Marouck valt een beetje buiten de rest van de BH. Heeft ze een sterke voorkeur voor draf of galop ?
Als ze bv hard naast de fiets loopt, wat is dan haar voorkeur ?
Marouck valt een beetje buiten de rest van de BH. Heeft ze een sterke voorkeur voor draf of galop ?
Als ze bv hard naast de fiets loopt, wat is dan haar voorkeur ?
Marouck galoppeert het liefst (en het is natuurlijk geen BH maar een HH , maar wel stiekem met BH in haar voorouders).
Biène is echt een draver qua voorkeur.