Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is je hond zich bewust van verwennen qua materiaal

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sita
Zeer actief

Re: Is je hond zich bewust van verwennen qua materiaal

Ongelezen bericht door Sita »

Ik denk ook niet dat een hond zich daar van bewust is. De extra aandacht die ze daar misschien door krijgen wel. Als ik hier iets voor de één koop, koop ik eigenlijk ook wel iets voor de ander. Of het moet iets heel specifieks zijn, zoals bijv. dekje voor Sita. Daar doe ik Taro echt geen plezier mee, die heeft het zelf al warm genoeg.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Wat ik een nadeel vindt van tegenwoordig, is dat je tegenwoordig alleen maar haast halsbanden e.d. hebt, die met zo'n plastiek click sluiting werken. De bandjes met een ouderwetse metalen gesp, die is als de spreekwoordelijke speld in de hooiberg te vinden :roos:

Daarom loopt ze hier ook nog steeds met de halsband van onze eerste hond :E:

En die laatste voldoet nog steeds prima, en is geheel Labrador proof! :zweep:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik weet niet waar jij zoekt maar bijna allemaal hebben gewoon een metalen sluiting. Ik heb 2 tuigen met kunsstof sluitingen en ik geloof 5 halsbanden. De rest heeft gewone metalen gespen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

chrico schreef:Hier pakken de andere twee ook wel eens een knuffel en dan gaat Nikan proberen te ruilen. Hij is van de knuffels. Heeft een kist vol staan en je ligt helemaal in een deuk als iemand zijn favo knuffel heeft. dan moet de kist net zo lang leeggemaakt worden tot de ander ruilt en dan is hij weer happy. Ook zijn er knuffels waar hij de ander mee uitdaagt om te spelen, dus delen is geen probleem. Ik was blij dat de kinderen eindelijk groot genoeg waren dat het speelgoed uit de kamer verdween maar het is weer terug, overal slingeren knuffels.
Kito is van de ballen, af en toe moet je bukken want hij gooit er ook echt mee en kan zich er kostelijk mee vermaken.
Dyna heeft eigenlijk weinig voorkeur. Die speelt met een knuffel als zij uitgedaagt word, wel vind zij de nina spelletjes geweldig of de voerbal, als er maar eten inzit.

Hahaha, ja zoiets doen ze hier ook wel, maar dan met name met kluiven: Puch wil dan liever Kaya's kluif, laat zeer duidelijk zijn kluif liggen en gaat meters verder staan. Zo van 'pak jij mijn kluif maar, dan kan ik die van jou snel pikken'.
Overigens niet zonder risico, want vaak eindigt het ermee dat Kaya twee kluiven heeft :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik hoop niet dat hij zich er van bewust is, want dan kan ik het wel schudden met alleen twee jachtlijntjes :ugh:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Pablo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua & Bull Terrier

Ongelezen bericht door Pablo »

Ik denk niet dat een hond beseft dat zijn huisgenootje meer halsbanden krijgt als hij hoor :ugh:
Als het nou om koekjes ging, oke, maar halsbanden, nee, kan ik me absoluut niet voorstellen :19:

Djanga krijgt ook meer speelgoed als Pablo, Pablo laat ook altijd alles heel, da's het verschil :mrgreen:
Djanga heeft al een paar touwen gemold, paar voetballen, een wubba kong, een gewone kong.
Djanga krijgt ook meer kussens, want die sloopt ze ook, Pablo deed nog steeds met dezelfde mand als we hadden gekocht in zijn puppytijd.
Maar die heeft Djanga ook al vakkundig gesloopt, nu heeft ie zo'n softbench van stof, met zo'n extra dikke benchdeken erin, daar ligt ie nog liever in als in zijn mand :mrgreen:

Het intresseert Pablo allemaal geen hol hoor, dat Djanga meer speelgoed krijgt en al die onzin :19:
Het steekt hem wel dat zij meer ahv krijgt als hij, dat wel :mrgreen:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Ik zou gewoon de honden wegdoen en mij helemaal toeleggen op het verzamelen van halsbanden :mrgreen:
irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

hier doe ik jaren met lijnen en halsbanden, dus als er eentje overlijdt dan schuift de lijn en halsband gewoon door.. Dus ze dragen gewoon hier afdragertjes. Heb er nog van 20 jaar terug.:tongue:
Jaap*
Zeer actief

irmaLeo schreef:hier doe ik jaren met lijnen en halsbanden, dus als er eentje overlijdt dan schuift de lijn en halsband gewoon door.. Dus ze dragen gewoon hier afdragertjes. Heb er nog van 20 jaar terug.:tongue:
Dierenbeul :mrgreen:
irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Ja erg he!! Maar ja een lekker ingedragen halsbandje zit veel lekkerder hoor! en ruikt ook zo prettig...
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

billy schreef:
yamie schreef:150? :eek:
Kanonnneeee :hmmm:

Waneer houd je uitverkoop Whera :wink:
Ik dacht dat ik 15 las, en toen 20....Maar 150..... :eek: :eek:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
chrico
Zeer actief

Hahah sorry, het is gewoon een tic.

Heb de fotos met mijn telefoon gemaakt die niet echt denderend zijn maar dit is een gedeelte wat hier thuis ligt met de favo banden. Nee ik sta geen uren te bedenken welke hij om krijgt maar hou wel rekening met wat ik ga doen :engel:
1e is onder de trap, 3e in de schuur (is een tas en een krat) en de 2e in de auto voor de je weet nooit wat er gebeurd
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Mijn god :eek: :smile: :smile:

Even kijken.... Puch heeft een tuig, een U-lead tuig, een half-check en een leren halsband.
Kaya heeft een leren tuig en een leren halsband en als ik goed zoek, vind ik haar half-check misschien nog.

Dus 7 stuks voor 2 honden, maar wel met allemaal een andere functie, dus met enig nut gekocht.
Afbeelding
A good dog never dies...

Jaap*
Zeer actief

Caro. schreef:dus met enig nut gekocht.
Dat zijn die van imelda :mrgreen: ook hoor. Whera beleeft er tenminste veel plezier aan geloof ik :smile: :wink:
chrico
Zeer actief

Inge O schreef:
meer de ver-van-mijn-bed-show dan dit kan ik me amper voorstellen :smile: .
Nou hoor :jank:
maar wel met allemaal een andere functie, dus met enig nut gekocht.
Die van mij ook :pffff: :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Jaap* schreef:
Caro. schreef:dus met enig nut gekocht.
Dat zijn die van imelda :mrgreen: ook hoor. Whera beleeft er tenminste veel plezier aan geloof ik :smile: :wink:
Dat zeg ik :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
Inge O schreef:
Nou hoor :jank:
maar wel met allemaal een andere functie, dus met enig nut gekocht.
Die van mij ook :pffff: :mrgreen:
:smile: :smile:

Ik wilde zeggen 'oké, met enig nut voor de hond gekocht, dan', maar dat slaat nergens op, want het was voor mijn eigen nut natuurlijk :F:
Afbeelding
A good dog never dies...

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik ben niet zo erg als jou... :roos: maar Boomer heeft ook (veel) meer tuigjes, halsbanden en lijnen dan Benny..

Alleen, Benny is net een jaar bij ons en heeft lang haar. Daar zie je geen enkele halsband op terug en eigenlijk alleen halfcheck is praktisch. Dus voordat ik dar achter kwam, was hij pas aan halsband nr. 2 en heeft hij er nu dus 3 en 2 tuigjes. En 2 lijnen, buiten de lijnen die hij en Boomer allebei kunnen dragen.
Boomer is hier vanaf pup, dus ruim 4 jaar nu en die heeft dus leren halsbanden (2 of 3), 4 tuigjes (of 5..), half check, verschillende nylonhalsbanden (stuk of 5?) en bijpassende (of niet helemaal, maar toch) lijnen per halsband en tuig. Op hem zie je dat tenminste nog.. :pffff: Valt eigenlijk nog heel erg mee, als ik het zo nalees... :engel:
Kan toch niet 1 lijn en dan elke keer een andere halsband, dat werkt niet hoor.. :engel:

En qua speelgoed.. Tja... Boomer sloopt vrijwel alles, maar speelt ook met alles. Benny mag overal mee spelen, maar doet dat niet..

Koop ik speelgoed, dan mogen ze er beiden mee spelen.
Kluiven mogen ze ook wel beiden dezelfde grootte hebben van mij, maar Benny is 2x zo klein qua formaat en zn bekkie is zo'n 4x zo klein, dus die kan gewoon nix met een kluif van hetzelfde formaat.

Geloof niet dat ze er last van hebben, mogen/moeten evenveel, al stel ik aan Boomer wel meer eisen. En mag hij vaker los lopen bv, omdat hij niet wegloopt en Benny wel. Maar ja, Benny vind aan de lijn lopen veel prettiger dan Boomer, dus ook dat maakt geen verschil.

Oh en zo'n mooie halsband met tribal zou ik ook nog wel willen voor Boomer! Bij Benny zie je dat echt niet.. Net zomin als een Mayhalsband, wil ik ook nog voor Boomer :cheer:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Hier interesseert het ze ook vrij weinig. Quasar heeft gewoon een degelijke lijn die hij elke dag om heeft. Hij heeft ook een tuig en een leren band maar die heeft ie eigenlijk nooit om.
Tsuki stikt van de gekke halsbandjes, neon tuigjes en knalkleurige halfcheckjes maar het zal haar worst zijn. Zolang ze beiden maar aandacht krijgen van hun eigen baas (Q wil aandacht van Lars en Tsuk van mij) is alles goed.
Afbeelding
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

chrico schreef: Maar goed, qua spullen krijgt hij wel meer omdat ik van mening ben dat de andere dat niet boeit.
waar baseer je op dat het Niek wel boeit? :F:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Jaap*
Zeer actief

Podenji schreef:waar baseer je op dat het Niek wel boeit? :F:
Hij kwispelt als ze hem een halsband laat zien :mrgreen:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Het interesseert een hond helemaal niks of ie 3 riemen of 30 heeft.
Als ze al om bezit geven, is het meer botjes en speeltjes waar de ander afgunstig op is, niet op aankleding.
Ik heb dan ook maar 1 halsband en 1 tuig per hond. Maar als iemand het leuk vindt om zijn hond elke dag een andere riem om te doen, terwijl de andere hond altijd zonder loopt, dan zal ze dat echt een worst zijn. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
chrico
Zeer actief

Jaap* schreef:
Podenji schreef:waar baseer je op dat het Niek wel boeit? :F:
Hij kwispelt als ze hem een halsband laat zien :mrgreen:
Kijk, jij snapt hem :cheer: :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Waha geweldig zoveel halsbanden. Ik ben ook zo'n halsbanden gek. Het ergste is dat ik ook een halsband aan een hond koppel. Heeft hond 1 hem gekregen, dan kan hij vaak niet mee naar hond 2. Zo heb ik dus nog een aantal halsbanden van Bas liggen. Ondanks dat Kay ze misschien wel zou passen, nee ik kan ze niet bij hem omdoen. 1 keer heb ik een halsband van Bas uitgeleend. Het was zijn wedstrijdhalsband. Halsband kwam aangevreten terug, oh wat was ik boos! Maar een kapotte halsband gaat wel gewoon weg (of als die niet meer mooi is)

Bas had vroeger een stuk of 6/7 halsbanden. Vaak ook met bijpassende riem. Ik kon me echt ergeren als mijn ouders een verkeerde riem aan een halsband gebruikte haha. Ik had 2 wedstrijdriemen, 1 riem speciaal voor in donker lopen en 1 speciaal voor slecht weer, 1 om mee te trainen... :D
Winnie had wel een stuk minder, maar die kwam ook op veel latere leeftijd. Daarna ging het gewoon dat elke keer als ik halsbanden kocht dan was het voor allebij.
Even tellen hoeveel Kay nu heeft: oranje, zwart, blauw met figuurtje, blauw met ruitjes, tuig. Dat zijn de halsbanden die nu nog gebruikt worden. Mwah dat is al een goede score voor een hond die nog maar een jaar is :D Heb alweer een hele mooie gezien :D. En zijn puppiebandjes (3 in totaal) liggen netjes opgegeborgen. Verder nog wat niet corrensponderende lijnen (flexilijn en een lijn van royal canin)

Maar als ik nu 2 honden zou hebben, dan kocht ik dus elke keer 2 nieuwe halsbanden, omdat het vanuit mijn menselijke oogpunt wel zo eerlijk is. En ik graag met mooie riemen loop, daar wordt ik echt vrolijk van. Dus 2 nieuwe riemen is 2 keer zoveel vreugde :D. De hond zal het echt een worst wezen. Net zoals Kay een tweedehand mand heeft van de sloop..... Tja ach hij sloopt zelf toch ook nog, dus een nieuwe vond ik hem nog niet waard :D. Als die tijd over is, dan krijgt hij de mooiste mand van heel de wereld :D
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

allemensen :eek: ik heb 1 leren band en die moeten ze delen... wel elk een slipketting, maar dat is het dan ook zo'n beetje, 2 flexi's en 1 meterleren lijntje...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

jip007 schreef:
chrico schreef:Ssssssssssssssst :S: ongeveer
wat zal Eagle zich zelf zielig vinden :( , die loopt met de oude halsband van Lancelot.
Ik heb er weer een pup bij: en die loopt aan een riem van dertig jaar oud met een halsband van een jaar of vijftien.
Als hij straks uitgegroeid is krijgt hij een nieuwe (passende) halsband en een goed passend speurtuig.
En daarmee zal hij het moeten doen. :pffff:
Hij heeft de pech dat in ruim veertig jaar honden houden nog wel het een en ander aan "roestende goederen" is blijven hangen. :lol:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

irmaLeo schreef:hier doe ik jaren met lijnen en halsbanden, dus als er eentje overlijdt dan schuift de lijn en halsband gewoon door.. Dus ze dragen gewoon hier afdragertjes. Heb er nog van 20 jaar terug.:tongue:
Jack heeft ook nog steeds de eerste (leren) halsband om die ik voor hem gekocht heb. Lilo heeft een paar keer een (goedkope) roze of andere 'meisjeshalsband' gehad, maar Lilo is een viezerik en rolt door allerlei stront, dus zij heeft nou ook gewoon een recht-toe-recht-aan goeie leren halsband die ik probleemloos in een kokend heet sopje kan gooien.

En dan heb ik nog een miskoop (ook een goeie leren) aan de kapstok hangen die net effe te groot is voor Lilo en net effe te klein voor Jack, maar die is ideaal als reserve voor oppashonden die met lastige halsbanden binnenkomen.

Ik bezit dus drie halsbanden. :D

De honden hebben wel iets van 30 knuffels/speeltjes, want ze zijn gek op nieuwe knuffels waar nog oogjes in zitten, dus af en toe koop ik voor allebei een nieuwe, en ik krijg ook afgedankte van collega's met kinders die uit hun knuffels groeien. :mrgreen:

In elk geval krijgen ze altijd tegelijk een nieuw speledingetje. Dat moet dan meteen acuut geruild omdat 'die andere' vast beter is, zo gaat dat met botjes ook. :19:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Inge O schreef:
imeldamarcos euhh chrico schreef:Hahah sorry, het is gewoon een tic.

Heb de fotos met mijn telefoon gemaakt die niet echt denderend zijn maar dit is een gedeelte wat hier thuis ligt met de favo banden. Nee ik sta geen uren te bedenken welke hij om krijgt maar hou wel rekening met wat ik ga doen :engel:
1e is onder de trap, 3e in de schuur (is een tas en een krat) en de 2e in de auto voor de je weet nooit wat er gebeurd
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik vind het niet normaal. Dat wil zeggen, ik vind het normaal als je gewoon zegt dat je mooie halsbanden spaart, dat het een hobby is. Mensen sparen wel gekkere dingen, tenslotte. Maar als je het ziet als dingen voor je hond.... Die hond geeft niks om een halsband en wordt er in mijn ogen ook niet veel mooier van.

Als ik barbies spaarde en ik had er nou 150, zou ik een leuke verzameling hebben. Als ik in de loop der jaren 150 barbies voor mijn dochter had gekocht denk ik dat mensen (en zeker mijn dochter) me vreemd aan zouden kijken.

Snap je het verschil?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

Voor Rinne Roos heb ik wel erg de neiging om allerlei leuke frutsels en tutsels aan te schaffen. Heb lang lopen zoeken naar een ideale band + riem voor haar. Een jachtlijn voor het laatste rondje vond ik te kort, bovendien trekt ze (wetter-eigen) en keelt ze zichzelf zowat.
Bovendien wil ik ook een prettig handvat voor mijn eigen handen.
Nu heb ik eindelijk een goed setje gevonden.
Maar of het hierbij blijft.... :wink:
peggy en vinnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 yorkshire terroristjes

Ongelezen bericht door peggy en vinnie »

ik denk niet dat ze echt merken dat de een meer heeft dan de ander :wink: wel als je bijvoorbeeld iedere keer thuis zou komen met een speeltje en aan een hond geeft,en de andere niks, dan kan er misschien jaloezie te merken zijn,

hier hebben ze alle twee 1 goede riem met beide een halfcheck, en aan speeltjes ligt hier 2 touwen , een knuffel , een rubberen ring en 2 botten :wink: ik geloof wel dat ze daar genoeg aan hebben, ze liggen er elke dag lekker mee te klieren :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”