Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik ben gebeten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: ik ben gebeten

Ongelezen bericht door iones »

Weet je waar dat mens eigenlijk woont? Want je moet dit wel melden namelijk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Jee wat een raar mens, dat wijf dacht zeker als ik maar een grote bek opzet dan kom ik er wel mee weg. Ik zou als ik jou was toch ff een nieuwe prik halen, sterkte met je been
Afbeelding
met dank aan Twinkel
Elmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elmo »

oke ik ga netjes naar jullie luisteren :mann: en zal nu de HApost even bellen
De website van Sanja en Femie
Afbeelding
Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
Elmo
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:Weet je waar dat mens eigenlijk woont? Want je moet dit wel melden namelijk.
geen idee er lopen hier mensen uit alle omliggende dorpen en ik had haar nog nooit eerder gezien
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Elmo schreef:oke ik ga netjes naar jullie luisteren :mann: en zal nu de HApost even bellen

Brave meid :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

tetanis spuit werkt 5 jaar
ik zou hem wel ff gaan halen.. bij de dokter..

en aangifte doen..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zo hee, wat een idioot mens. Zo tekeer gaan terwijl haar hond fout zat.. Hopelijk valt de schade mee en ben je snel weer van de schrik bekomen :wink:

Wat ik me wel afvraag voor de mensen die meteen roepen om aangifte te doen: Hadden jullie dit ook gezegd als mevrouw wél normaal had gereageerd en de fout bij zichzelf had neergelegd? Meteen 'aangifte doen' roepen is zo makkelijk. Stel dat jouw hond om wat voor reden dan ook iemand een bijt, schreeuw je dan ook meteen om aangifte?
Laatst gewijzigd door Tamara. op 25 nov 2009 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

:wat: Ik heb dit echt met berbazing zitten lezen..... Wat heb je goed gehandeld zeg :ok: Ik denk dat ik dat mens was aangevlogen. Maar goed nu heeft je pupje er niets aan over gehouden als jezelf helemaal kwaad was geworden of agressief (zoals ik ben ik bang zou reageren) zou dat voor je eigen hondje miss ook wel verkeerd zijn uitgepakt. Super hoor! en toch maar ff een prikje halen :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Tamara. schreef:Zo hee, wat een idioot mens. Zo tekeer gaan terwijl haar hond fout zat.. Hopelijk valt de schade mee en ben je snel weer van de schrik bekomen :wink:

Wat ik me wel afvraag voor de mensen die meteen roepen om aangifte te doen: Hadden jullie dit ook gezegd als mevrouw wél normaal had gereageerd en de fout bij zichzelf had neergelegd? Meteen 'aangifte doen' roepen is zo makkelijk. Stel dat jouw hond om wat voor reden dan ook iemand een bijt, schreeuw je dan ook meteen om aangifte?

Ik zou er melding van maken omdat deze dame totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel naar anderen toe ten toon spreidt en haar hond een gevaar voor andere mensen en dieren laat zijn.
Als een van mijn honden iemand zou bijten dan zou ik me uitputten in verontschuldigingen enz en kijken of ik die persoon kon helpen of wat dan ook.En de hond kwam niet meer in de buurt van andere mensen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Elmo
Zeer actief
Contacteer:

zo klaar met bellen en ik had mazzel had maar 1 wachtende voor me. en ik hoef niet meteen te komen :cheer: :cheer: :cheer: morgen moet ik wel naar de huisarts kreeg ik te horen
en om jullie gerust te stellen Peter zorgt wel dat ik dat niet vergeet te doen :mrgreen:
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Hmmm ik weet niet of ik aangifte zou hebben gedaan. Ik denk het wel en dan eigenlijk niet voor die hond maar wel voor die mevrouw. Ik lees hier op het forum steeds dat mensen met honden die niet zo aardig zijn naar andere mensen of honden zich in allerlei bochten wringen om te voorkomen dat hun hond in de positie zou komen om te bijten. Zo'n mevrouw heeft niet eens het verantwoordelijkheidsgevoel om aan Gerda te vragen hoe het gaat en blijkbaar geen kennis van honden. Zo'n iemand daar zou ik aangifte tegen doen. Al is het ter bescherming voor het volgende bijtincident.

Ondertussen ben ik benieuwd wat de HA zegt :wink:
En de groeten van de mannen :zwaai
Reny
Zeer actief

En ter assistentie van Peter vragen wij het morgen ook nog wel een keer :engel:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

StormenRoxy schreef:tetanis spuit werkt 5 jaar
ik zou hem wel ff gaan halen.. bij de dokter..

en aangifte doen..
Ik blijf het apart vinden dat HA zeggen dat de spuit 5 jaar geldig is.
Ik ben 3 jaar geleden door een paard in mijn pink gebeten, pink zag er niet uit, 2 diepe gaten en bijna geen vel meer. Een bevriend arts die ook voor defensie werkt gebeld en gevraagd naar tetanus (dacht kan hij het meteen meenemen vanuit het ziekenhuis en mij even spuiten als ik naar mijn paard ga). Hij zei dat ze bij defensie een geldigheid van 15 jaar hanteren.

Sterkte met je been
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Tamara. schreef:Zo hee, wat een idioot mens. Zo tekeer gaan terwijl haar hond fout zat.. Hopelijk valt de schade mee en ben je snel weer van de schrik bekomen :wink:

Hoogstwaarschijnlijk niet. Maar vanaf de andere kant blijft het altijd makkelijk het e.e.a. te roepen tot je zelf iets dergelijks overkomt. En of je als baasje van dan "verkeerd" reageert of niet doet daar mijn inziens niets aan af.

Als mij dit zou overkomen zou ik denk ik de hond ook een rot trap hebben gegeven, daarbij zou ik hoogst waarschijnlijk ook nog op de vuist zijn gegaan met baasje van de andere hond. :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Elmo
Zeer actief
Contacteer:

Reny schreef:En ter assistentie van Peter vragen wij het morgen ook nog wel een keer :engel:
ja hoor ga hem ook nog lekker effe zitten helpen :devil: :mrgreen:

en je had gelijk ze zeiden dat die prikken 10 jaar werken...dat zei peter ook al maar tja hem geloof ik ook niet zomaar :engel:

en nu ga ik even met de honden lopen beetje beweging is denk wel goed voor me zere pootje
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Wat een achterlijk wijf. Ik vind dat je hartstikke netjes bent gebleven!

En die prik, joh, het is tegenwoordig nog maar 1 prikje, en het valt echt wel mee. Ik heb het helemaal niet op prikken, maar ik heb er vorig jaar eentje gehad en ik voelde het amper.

Ik geloof wel dat ik aangifte zou doen. Honden die gaatjes maken in mensen moeten een baas hebben die daar verantwoordelijk mee omgaat, anders wordt het uiteindelijk dikke ellende, zowel voor een volgend slachtoffer als voor de hond zelf.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Pffff wat een mafkees van een baas zeg, hopenlijk heb je er niet al teveel last van. :ok:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Hanneke2 schreef:Wat een achterlijk wijf. Ik vind dat je hartstikke netjes bent gebleven!

En die prik, joh, het is tegenwoordig nog maar 1 prikje, en het valt echt wel mee. Ik heb het helemaal niet op prikken, maar ik heb er vorig jaar eentje gehad en ik voelde het amper.

Ik geloof wel dat ik aangifte zou doen. Honden die gaatjes maken in mensen moeten een baas hebben die daar verantwoordelijk mee omgaat, anders wordt het uiteindelijk dikke ellende, zowel voor een volgend slachtoffer als voor de hond zelf.

Nou ben ik zeker van mening dat ze die prik echt moet halen, maarre om nou maar te zeggen dat het echt wel meevalt vind ik ook nog wel eens verschillen hoor. Ik melde me vorig jaar vlak voor kerst op de ehbo en toen vroegen ze me wanneer ik voor het laatst die tetanus had gehad. Toen antwoorde ik met mijn stomme kop dat ik daarvoor even mijn moeder moest bellen omdat ik dat niet meer wist(zolang was het al geleden dus) en nog voor ik er erg in had en of kon tegenspurtelen zette ze hem er al in en heb ik zeker een week last van mijn arm gehad :boos:

Maar ja keerzijde van die medaille is wel dat als je pech hebt je zwaar de pineut bent (understatement) :pffff:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Reny
Zeer actief

en nu ga ik even met de honden lopen beetje beweging is denk wel goed voor me zere pootje
Bewegen helpt eventuele blauwe plekken voorkomen/verminderen :wink:

En Peter helpen?? natuurlijk, hij is tenslotte mijn Hyvesvriendje :pffff:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Nou ja wat een asociaal mens zeg! Beetje de problemen op een ander schuiven, onder het mom dat dalmaten rothonden zijn :devil: Ik zou dus ook zeker aangifte doen, omdat zij dus blijkbaar weet dat hij zo kan doen (anders begin je niet over dalmaten) en de schuld in jouw schoenen schuift.

enne, dat prikje heb ik niets van gemerkt. 4 maanden geleden heb ik hem moeten laten zetten maar nergens last van gehad :ok:
Perry en Noah

Afbeelding
Elmo
Zeer actief
Contacteer:

Reny schreef:
Bewegen helpt eventuele blauwe plekken voorkomen/verminderen :wink:

En Peter helpen?? natuurlijk, hij is tenslotte mijn Hyvesvriendje :pffff:
tja ik hat ut kunnen weten he, hij riep ook meteen dat je gelijk had dat ik naar de dokter moest, gatverjasses 4 handen op 1 buik jullie :boos:
Afbeelding
Elmo
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
Hanneke2 schreef:Wat een achterlijk wijf. Ik vind dat je hartstikke netjes bent gebleven!

Nou ben ik zeker van mening dat ze die prik echt moet halen, maarre om nou maar te zeggen dat het echt wel meevalt vind ik ook nog wel eens verschillen hoor. Ik melde me vorig jaar vlak voor kerst op de ehbo en toen vroegen ze me wanneer ik voor het laatst die tetanus had gehad. Toen antwoorde ik met mijn stomme kop dat ik daarvoor even mijn moeder moest bellen omdat ik dat niet meer wist(zolang was het al geleden dus) en nog voor ik er erg in had en of kon tegenspurtelen zette ze hem er al in en heb ik zeker een week last van mijn arm gehad :boos:

Maar ja keerzijde van die medaille is wel dat als je pech hebt je zwaar de pineut bent (understatement) :pffff:
wel een goed vooruitzicht dat het tegenwoordig nog maar 1 prik is :cheer:

van de eerste 2 had ik jaren geleden weinig last ik kreeg ze in mijn bil maar van de laatste heb ik een week met een stijf poot gelopen :ugh:
Afbeelding
Elmo
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt trouwens voor het verplaatsen van mijn topic :wink:
ik twijfelde al of ik hem in de CK moest zetten of hier :scratch: en ik koos dus verkeerd :F:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Reny schreef:
Elmo schreef:
Reny schreef:Humpffffffffff groot gelijk dat je die hond een lel gaf (volgens mij zou Nanna een holenwipper hebben gegeven :wink: )
Euh een tetanus is maar 10 jaar geldig dus ik zou wel even langs de huisarts gaan.

Verder kan ik me je boosheid heel goed voorstellen, Sanja gedroeg zich juist heel netjes en wat een vooroordelen :evil:
Zou ze ook zo denken over alle andere televisierassen?? Lassie e.d. ??????
Volgens mij is zij diegene die niet opgevoed is (en het blijkbaar ook niet is gelukt met haar hond)

Maar ik zou serieus even laten kijken naar je gaatjes

Enne je omdraaien?? helemaal niet raar! Die hond had gewoon niet te bijten! :mep:
shit 10 jaar maar das balen ik kan me nog goed herinneren wat een rotprikken het waren :N:

en het maffe is ondanks de aardige gaten in mijn been is mijn spijkerbroek heel gebleven...heel simpel gedacht kan ik dan toch ook geen infectie hebben?
Elastische spijkerbroek??????

Je hebt gaatjes dus is er contact geweest, je spijkerbroek is serieus niet bacteriedicht :neenee:
Dus hophophop even bellen naar een huisartsenpost ofzo
ik ben ooit eens gebeten op deze manier en in het ziekenhuis vonden ze het toen niet nodig omdat er kleding tussen had gezeten en de wond dus schoon was. :19:
En ik heb al 30 jaar geen tetanusspuit meer gehad.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
smoekie
Zeer actief

Elmo schreef:
smoekie schreef:

wel een goed vooruitzicht dat het tegenwoordig nog maar 1 prik is :cheer:

van de eerste 2 had ik jaren geleden weinig last ik kreeg ze in mijn bil maar van de laatste heb ik een week met een stijf poot gelopen :ugh:
kheb er maar 1 gehad vorig jaar. misschien dat ik de 2e vergeten ben maar volgens mij niet. volgens mij krijg je er nu gewoon maar 1 :scratch: zou maar zo kunnen hoor. ik vond die prik maar niks en werd ook tegen mijn zin gezet :pffff:

Edit: ik liep dus ruim een week met een stijve arm :ugh:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

wat een takkewijf
en ik denk dat ik ook aangifte deed
en echt niet om de hond
maar de manier waarop de vrouw reageerde
dat doet al heel veel
ik weet zeker zou dat hier gebeuren
dan ben ik goed over de rooie
zal alles doen om me te verontschuldigen
zou zelfs je adres vragen
en de zelfde dag nog met een bos bloemen staan
en dan paar dagen later nog bellen hoe het ging
is een kleine moeite
en jij kijkt er heel anders tegenaan
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Bah, gek beest ook. Sterkte ermee!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

smoekie schreef:

Ik denk toch dat dat aan de arts ligt. Je hebt dokters die kunnen prikken en dokters die een naald in je lijf jassen. Ik heb er echt achteraf nul last van gehad en het prikken zelf deed ook geen pijn. En ik ben een piepert hoor, want van de gaten in mijn voet waardoor ik die tetanusprik moest halen (was in een smerige ferticuteerhark gaan staan met een blote voet :roll: ) had ik veel meer last en ik heb zeker een week mank gelopen en mezelf heel erg zielig gevonden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Sterkte met je been. Wat een naar voorval! Die prik ga je wel halen hoor. Dat stelt niet zo veel voor. Het is maar net wie hem zet.
Ik zou wel melding maken bij de politie. Honden die mensen zomaar bijten... Je kan de gaatjes laten zien.
Rare mensen lopen tussen de mensen..... :eek:
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

wat ongelofelijk bizar! :piew:
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”