ze hebben heus wel eens een schermutseling maar dat kan bij die van mij zonder letsel
overigens is de schade aan mijn honden ook nooit betaald
Moderator: moderatorteam

hier in huis knokken ze ook wel eens (ze hebbn dan hooguit een paar krassen n kleine bijtwondjes) en als het dan stopt of uit hun zelf of door mij, dan moeten ze van mij allebij op het uiteinde van de bank gaan liggen en dan binnen 5 minuten liggen ze allemaal weer bij elkaarCleo schreef:Goed van je dat je na die schermutselingen elkaar weer bij elkaar durfde te laten. Ondanks oor-ellende. Het lijkt mij niet eenvoudig om 2 vechtende herders uit elkaar te halen. Ze wegen toch rond een kilo of 30?Inge schreef:Marouck....half oor afgescheurd bij Nika.....dus hechten
Biène....punt van het oor van Marouck afgebeten, dus hechten
Verder Marouck en Biène elkaar over een weer wat wondjes toebedeeld, maar zonder dierenarts-interventie weer genezen
Maakt ook eigenlijk wellicht niet uit. Als ik 2 terriërs midden in een gevecht uit elkaar zou willen halen...Hmmzz...

Marouck weegt maar zo'n 18 kiloCleo schreef:Goed van je dat je na die schermutselingen elkaar weer bij elkaar durfde te laten. Ondanks oor-ellende. Het lijkt mij niet eenvoudig om 2 vechtende herders uit elkaar te halen. Ze wegen toch rond een kilo of 30?Inge schreef:Marouck....half oor afgescheurd bij Nika.....dus hechten
Biène....punt van het oor van Marouck afgebeten, dus hechten
Verder Marouck en Biène elkaar over een weer wat wondjes toebedeeld, maar zonder dierenarts-interventie weer genezen
Maakt ook eigenlijk wellicht niet uit. Als ik 2 terriërs midden in een gevecht uit elkaar zou willen halen...Hmmzz...

maitestar schreef:Josh en Caoimhe hebben beiden nog nooit een andere hond wat aangedaan. Helaas hebben we met Josh al wel een aantal keer bij de da gezeten omdat hij wel gaten had van andere honden.
Frencey heeft 1x een bouvier bij de lip vastgehad. En we weten nog steeds niet hoe dat gebeurd is. Albert zat op de punt van een stoel (op een show) met Frencey strak tussen zijn benen en op de 1 of andere manier stak die bouvier zijn hoofd over Alberts been heen en toen was het raak. Maar dat gaat allemaal zo snel![]()
Uiteraard onze gegevens gegeven maar niks meer van gehoord.
En Frencey heeft onze kat vermoord :N:

Ik denk dat je daar bij een pup gaandeweg achter komt, maar dat daar geen schade aan te pas hoeft te komen, omdat je een hond dan al van haver tot gort 'kent'. ik kan verder niet spreken uit ervaring want de honden die we gehad hebben vanaf pups af aan, waren goldens en erg sociaal.Cleo schreef:Al zeg ik hetzelf, ik vind dit best een interessant topic: hoe kom je je er inmiddels achter dat een hond van jou niet samen gaat met een andere hond? Welk geslacht e.d.?
Daarbij de excessen uiteraard buiten gelaten en dan doel ik op o.a. ras gedecanteerd. (Daar hoort 'mijn' ras niet onder maar 2 herplaatsers en 1 gefokte, gehaald met 12 weken, waren niet goed in het koppie naar anderen honden)
1 Herplaatser hebben we gelukkig nog zelf, de ander moesten wij wel herplaatsen...
Het 1e 'gestoorde' puppy hebben we zelf goed onder appel gekregen. Helaas overleed hij vlak daarna.