Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat hebben ooit jouw hond(en) aangericht? (andere hond)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Re: Wat hebben ooit jouw hond(en) aangericht? (andere hond)

Ongelezen bericht door monky555 »

mijn honden hebbn nog nooit schade toegebracht aan een andere hond (dus niet mijn eigen honden), jammer genoeg is dat andersom niet zo :wink:

ze hebben heus wel eens een schermutseling maar dat kan bij die van mij zonder letsel :ok: , althans monky is een keer heel hard op een heel irritant JRtje met nog irritanter baas geklapt met zijn borst, JR kon niet meer lopen :(: maar ik heb geen cent betaald, het was mijn schuld namelijk niet :evil:
overigens is de schade aan mijn honden ook nooit betaald :wink:
Laatst gewijzigd door monky555 op 05 nov 2009 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

Cleo schreef:
Inge schreef:Marouck....half oor afgescheurd bij Nika.....dus hechten
Biène....punt van het oor van Marouck afgebeten, dus hechten

Verder Marouck en Biène elkaar over een weer wat wondjes toebedeeld, maar zonder dierenarts-interventie weer genezen :wink:
Goed van je dat je na die schermutselingen elkaar weer bij elkaar durfde te laten. Ondanks oor-ellende. Het lijkt mij niet eenvoudig om 2 vechtende herders uit elkaar te halen. Ze wegen toch rond een kilo of 30?

Maakt ook eigenlijk wellicht niet uit. Als ik 2 terriërs midden in een gevecht uit elkaar zou willen halen...Hmmzz...
hier in huis knokken ze ook wel eens (ze hebbn dan hooguit een paar krassen n kleine bijtwondjes) en als het dan stopt of uit hun zelf of door mij, dan moeten ze van mij allebij op het uiteinde van de bank gaan liggen en dan binnen 5 minuten liggen ze allemaal weer bij elkaar :mrgreen:

ik ben 1 keer zo dom geweest om echt in te grijpen met een paar vervelende omstandigheden, de vloer was nat, ik stond op toffels en dat ook nog in een smal gangetje & monky die steun tussen mijn benen zoekt, ik gleed dus uit :N: toen heeft sara (GR) mij zo goed te pakken gehad dat ik nu (2 jaar later) nog steeds last heb van mijn hand :wink:
ingrijpen doe ik dus niet meer zo snel, nou hoeft dat ook niet echt meer want meestal hoef ik maar 1 brul te geven :mrgreen:
ze weten nu alemaal wel hoever ze kunnen gaan, en ruzie zoeken doen ze niet vaak
maar soms zijn de regeltjes ff wat minder duidelijk of er is er 1 een beetje opgefokt, amy der terrier karakter komt dan boven en dat moet dan wel ff ingedimd worden volgens iza :mrgreen:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Cujo heeft Calsey ooit eens zo gegrepen dat ik met 2 honden bij de dierenarts zat. Resultaat, Calsey meer dan 60! nietjes in haar lichaam en Cujo ook een aantal. Wat ik ervan geleerd heb? Ik heb ze meteen gescheiden in huis....
Verder is Kenzo een keer gegrepen door een Herder en dat had die Herder beter niet kunnen doen, want deze zat onder de gaten :N:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Tura heeft eigenlijk nog nooit echt gevochten, Dicha 1x bij een LabradorXMechelse herder mix.

Beet ze in de rug, kleine maar wel diepe snee.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

(Nog) nix.
Boomer loopt liever weg dan vechten en Benny weet niet eens hoe dat werkt..
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Niks, ook geen schermutselingen eigenlijk.
Saar is zelf weleens gegrepen, Vera ook dat nog nooit (afkloppen).
Afbeelding
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

Mijn eerste Bouvier reu heeft een klein hondje doodgebeten wat hem aanviel....later nog ne keer een Poedel doormidden gebeten, Poedel liep aan een flexi, ik dikke buik, kind in wandelwagen, reu half op mn nek gehangen en maar brullen hou aub de hond bij u....ja maar hij doet niks :19: , nou de mijne deed wel wat.Ik kon m echt niet houden toen.Verder was het een hele lieve hond, hij pikte alleen niks van andere reuen....

Geen van mijnn teven heeft ooit meer schade bezorgt dan wat plukken haar en ene krasje hier of daar.Mijn huidige TT reu is erg reu onvriendelijk, loopt altijd aangelijnd en ik ontwijk de hondenmassa in de buurt.Ook al omdat ik met ene groep loop en ze elkaar opfokken. De mevrouw die me tegemoet kwam lopen met een Maltezer reu zei ga maar lekker spelen...kamikaze maltezer stortte zich zo in de groep, en heeft daar behoorlijk wat verwondingen van opgelopen, mevrouw kon zelf dokken want haar hond liep los waar het niet mocht en ik heb haar drie keer toegebruld hou hem bij je...

Later die week liep er een labrador reu zo de hoek om waar ik liep, die hond heefta l veel bijtincidenten verorzaakt hier in de buurt, netals Zijn voorgangers.
Beest bedacht zich niet en stortte zich agressief brullend en als een dolle idioot om zich heen bijtend in mijn meute, maar daar liep wel een hoogdrachtige teef bij...ik had mijn bergschoenen aan en kom dus een enorme schop in zijn maag verkopen waardoor ie even uitgeteld was en mijn eigen reu bovenop hem klapte.Resultaat oor van de lab eraf, fikse bijtwonden in zijn zij, bloedbad...eigenaar kwam er heel rustig aan lopen :mep: , deed niks om me te helpen,lab kwam los en klapte bovenop mijn teven, ik kon hem ene schop in zijn edele delen geven waarop mijn reu er weer boven klapte.....afijn, meneer was heftig beledigd om alle dingen die ik hem roe heb geroepen,kwam later nog vragen of ik zijn DA rekening wou betalen, niet dus,nooit.....die lab heeft later trouwens nog ene onschuldig kind anagevallen, sprong over het hekje en greep zo dat kind van de fiets,is toen ingeslapen.
Mijn reu krijgt uit zichzelf de kans niet om bij een vreemde hond in d ebuurt te koemn, op shows e.d heb ik m prima onder appel, zal ie nooit zomaaruitvallen, maar ja als ze hem pakkenis het wel bingo....
,
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

sam nog niks

lola een klein krasje bij een boxer reu
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Helemaal niets. Ja, ons wat krassen van opspringen uit blijheid, maar dat valt niet onder 'aanrichten bij ander hond' natuurlijk :mrgreen: . Hades wordt zelf wel bijzonder vaak door kleine agressieve hondjes belaagd helaas, ik hoop echt heel hard dat hij niet doorkrijgt dat hij een stuk groter is. Gisteren ook weer in losloopstuk, was hij lekker z'n bal aan het begraven, staat er opeens vanuit het niets een ieniemienie patserreutje (chihuahuamix ofzo) met gigantische borstel naast 'm te grommen. Hades probeerde 'm nog te negeren maar dat stomme kutbeest gaat 'm nog lekker happend opjagen ook :evil: . Reactie van baasje: "Ja, het is een zwervertje, die wil z'n punt maken.' WTF, hij rende nota bene zélf op Hades af die 'm nog niet eens gezien had :oohja: . Kan me daar echt bijzonder aan storen, omdat ze klein zijn is het niet zo erg zeker, tot Hades een keer bedenkt dat hij ook tandjes heeft. Niet leuk.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Nee. Er is best wel eens geknokt hier maar zonder schade aan te richten.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Cleo schreef:
Inge schreef:Marouck....half oor afgescheurd bij Nika.....dus hechten
Biène....punt van het oor van Marouck afgebeten, dus hechten

Verder Marouck en Biène elkaar over een weer wat wondjes toebedeeld, maar zonder dierenarts-interventie weer genezen :wink:
Goed van je dat je na die schermutselingen elkaar weer bij elkaar durfde te laten. Ondanks oor-ellende. Het lijkt mij niet eenvoudig om 2 vechtende herders uit elkaar te halen. Ze wegen toch rond een kilo of 30?

Maakt ook eigenlijk wellicht niet uit. Als ik 2 terriërs midden in een gevecht uit elkaar zou willen halen...Hmmzz...
Marouck weegt maar zo'n 18 kilo :mrgreen: , Biène een kilo of 10 meer.

Het oor van Marouck gebeurde tijdens een zwempartij. Marouck liet haar bal vallen, leek te denken dat Biène die had (wat niet zo was), snauwde naar Biène, Biène snauwde terug en toen pakten beide weer hun balletje en speelden verder. Pas toen viel me op dat het water rood werd. :eek: Volgens mij heeft Marouck niet eens gemerkt dat er een stukje oor verdwenen was, die speelde gewoon verder. :denken: Nou ja....honden in de auto gezet, dierenarts gebeld, Biène thuis afgegooid en naar de dierenarts gereden, waar dus bleek dat er een hapje uit haar oor was. Alles zat onder het bloed. :roll:

Ze knokken gelukkig zelden, kunnen dus gewoon bij elkaar. Alleen zonder toezicht zijn ze dus wel gescheiden, want áls ze elkaar in de haren vliegen gaat het er ook even stevig aan toe.
En dan is het gewicht het probleem niet, meer de vasthoudendheid en vooral Maroucks neiging om door te gaan (Biène is direct weer kalm als ik ze uit elkaar heb). Doorgaans is het dus met 1 hand Biène vasthouden en met de andere hand Marouck de lucht intillen tot ze loslaat, dan Marouck een zwieper de bench in om af te koelen. Kan soms mis gaan hoor, getuige de fijne bijtwond in mijn hand een half jaar geleden. :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Geen enkele hond van mij heeft ooit een andere hond iets aangedaan.
Onze 1e hond (tenminste, die ik me echt kan herinneren) was een superlieve en brave DH.
Daarna kwam Sari. Een kruising. Die kon totaal niet met de buurhond. Ze hebben wel eens gevochten maar nooit tot bloedens aan toe.
Khaya&Jingo weten niet eens wat vechten is :D Doen dus niks. Luca is nog veel te jong om iets zinnigs over te zeggen. Hij heeft wel iets meer 'karakter' als Khaya&Jingo...
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Mijn witte herder is nog net geen jaar, nog geen greintje agressie in gezien. Wel de neiging zich overal mee te bemoeien, ben nu druk bezig dit in goede banen te leiden. Het commando "doorlopen" werkt al goed.

Mijn vorige herder (duits) Fiona heeft alleen schade aangebracht mijn andere hond Duuk (ruzie om voer, 1 x lip, 1 x oor)
Die andere hond Duuk is een ander verhaal, hele grote vuilnisbak uit asiel. Naar ons en andere hond ontzettend lief en betrouwbaar.
Duuk was hond-agressief (kwamen we pas achter na een maandje) Geen bijtrem. Ik was toen nog naief, dacht dat ik het er wel uit kon trainen, alles geprobeerd. En niets hielp natuurlijk, hij vond vechten gewoon geweldig! Mag ik nog een keer baas, aaah, alsjeblieft?? Dat werd dus muilkorven en aanlijnen. Gelukkig stond hij goed onder appel en zocht hij het zelf niet op (omdat het van mij niet mocht). Ook aan de lijn viel hij niet uit, konden we gewoon andere honden passeren, zelfs als die honden naar hem blaften of zo.

Ik zal eens een foto van hem plaatsen, kijken wat voor rassen er in zaten? Ik weet het niet.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Shit, zit me net te bedenken dat mijn duitse herder Fiona een keer ruzie had met de hond van een vriendin om een bal.
Het ergste was dat dat haar blindengeleidehond was :ugh:
Winkelhaak in het oor, ooh, wat voelde ik me lullig.
En vriendin zat 2 dagen zonder haar hond, want die kon niet werken.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Arie en Kira hebben nog nooit iets aangericht. Basco heeft een keer geknokt met een RR reu, ze hadden allebei een krasje dat stlede niet veel voor.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Hier tot nu toe niks en ik hoop van harte dat dat zo blijft :ok:
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Jola heeft vaak wel wat schermmustselingen gehad was nooit echt een probleem een brul en t is over. Totdat we op een dag gezellig langs het huis van bekende liepen. En ik tegen me moeder zei dat meneer in de tuin was (niet bewust dat hun een hond hadden die daar de buurt terroriseerde en dus los liep) Jola was al verder ze stonden ff te praten en Jola kwam ook aanlopen. Zag hun jack russel (en was altijd gek op kleine hondjes) dus liep er enorm vrolijk kwispelend opaf. Jack stond wel nog net op eigen terrein en vloog Jola zo naar haar nek. Jola reageerd meteen en staat vervolgens met die jack te schudden :N: nog geen sec lang want toen brulde mijn hele familie :mrgreen: en liet ze meteen los. Die jack compleet over de zeik (zou ik ook zijn) en rende gillend over t terrein meneer keek niet of ie iets had en zei ach leert ie van......
Een week later bij de dansles hoorde ik dat hij toch twee gaatjes in zijn nek had kwamen ze pas na 5 uur achter toen was zn hele nekje al rood. Ik mocht van hun geen geld voor de dierenarts geven :U:

Daarna ook een keer een cairn terrier van mijn bazin. Dat ging eigenlijk altijd goed Jola had ontzag voor dat hondje en ging haar altijd uit de weg. Totdat er een keer een schermmutseling ontstond tussen beide en dat hondje een gaatje had. Baasjes dachten ow is niks (was ookmaar klein gaatje) en deden er niets aan tja toen was t ontstoken. Weer mocht ik gen DA kosten betalen :U:

Laatst had het hondje van me Oma te pakken dat vond ik echt heel sneu. Dat hondje is enorm voeragressief en wij liepen naar binnen (haar hondje lag op de bank) ik gaf me Oma 3 kusjes en hoor ineens gegrauw. Kijk zie jola met die kleine schudden :N: Geef een brul Jola laat los. Blauw plekje in haar nek en 2 gaatjes in haar neusje. Later bleek dat ze net een staafje ophad. Waarschijnlijk rook het nog lekker ging jola snuffelen en kreeg van haar op dr kop... En dat laat ze zich dus niet gevallen.

IK was na die Jack al voorzichtig met kleine hondjes maar nu laat ik het helemaal achter wegen. Zeker omdat ze uit reactie ineens stat te schudden ik bedoel maar zon hondje kan dan ook in een klap dood zijn :eek: Dat wil ik niet op mijn geheugen hebben. Het hondje van me oma is al oud en bijna blind dus die was ineens heel bang geworden voor alle hondjes. We zijn een paar keer langs geweest en jola flink geinstrueerd (gelukkig luisterd ze heel goed) De angst is gelukkig weer over en ze kunnen weer samen lopen (zonder angst) maar ik verlies haar geen sec meer uit het oog.

In mijn ogen alle 3 de keren geen valsheid maar een veel te harde correctie. (miss dat ze door de adrealine ineens denkt dat zon kleiner hondje een prooi is ofzo)

Odin heeft alleen Jola's oog nogal verminkt tijdens spel. Toen kreeg ie ook flink op zn kop van Jola en was er verder niets aan de hand
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Barousse, mijn vorige beauceronteef heeft een Labradorreu die na herhaaldelijk waarschuwen bleef stalken een gat (gaatje) in zijn neus gebeten.

Verder heeft geen van mijn honden een andere hond ooit verwond.
Alhoewel Rein in het verleden best wel eens heeft gevochten heeft hij noch de opponent daar een verwonding aan over gehouden, het zal overigens niet voor het laatst zijn dat Rein in een vechtpartij beland.
Laatst gewijzigd door Bas Rouge op 05 nov 2009 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Vorige honden:
Zoë:
Paar keer hardhandig honden hun plek gewezen (vooral schrik bij die honden, geen schade)

Sint Bernhard, die ijzerenheinig toch te dichtbij kwam, afgesnauwd, gaatje in oor wat ging pussen (mevrouw wilde geen vergoeding, vond het de schuld van haar eigen hond)

Samen met Ko regelmatig een schermutseling met de Mechelaar van de buren.
Mechelaar liep altijd los, luisterde niet en had een bloedhekel aan haar, zodra ze haar zag (meestal in de straat, dus mijn honden aangelijnd) klapte ze met een noodgang boven op Zoë :M:
Voor zover ik weet geen schade (had ik ook niet vergoed)

Tegen Ko aangebotst tijdens spel, gevolg scheurtje in flank Ko (ging per ongeluk dus)

Ko:
Teckel vliegles gegeven, deze stond op de flexi en Ko rent dwars door die lijn, gevolg Teckel gelanceerd.
Gelukkig niks kapot (ging echt hoog :O: )

Een Rottweiler, die haar maar bleef opjagen, lik op stuk gegeven.
Ze was het ineens zo zat, dat ze blaffend en grommend en pislink de rollen omdraaide en de Rottweilder ging opjagen :lol1:
Rottweiler koos het hazepad en dook achter baasjes benen, gekrenkt ego, geen schade.

Huidige hond Suzie:
Helemaal niks, ze vindt iedereen vooral erg aardig :lol1:
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ik woonde hier net, toen 2 yorkshire hondjes boven op mijn hond zaten, chico deed niks keek alleen wat raar.
ook was er totaal geen aanleiding naar want we liepen alleen langs maarja de yorks liepen los.
2 dagen daarna loopt mijn vriend met chico langs een staffordje, die gelijk bovenop chico duikt en hem stevig in zn nek grijpt, ook deze hond was los. het liep allemaal goed af, chico heeft er niks van gemertk door zn dikke vacht.
die yorks kunnen hem nog wel opvreten als ze elkaar tegen komen maar de stafford negeert hem, tot nu toe nog wel, alleen loopt hij nog steeds los.

chico heeft nog nooit een hond gebeten, die wil alleen maar spelen en snuffelen.
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Josh en Caoimhe hebben beiden nog nooit een andere hond wat aangedaan. Helaas hebben we met Josh al wel een aantal keer bij de da gezeten omdat hij wel gaten had van andere honden.

Frencey heeft 1x een bouvier bij de lip vastgehad. En we weten nog steeds niet hoe dat gebeurd is. Albert zat op de punt van een stoel (op een show) met Frencey strak tussen zijn benen en op de 1 of andere manier stak die bouvier zijn hoofd over Alberts been heen en toen was het raak. Maar dat gaat allemaal zo snel :ugh:
Uiteraard onze gegevens gegeven maar niks meer van gehoord.
En Frencey heeft onze kat vermoord :N: :jank:
Groetjes,
Wendy
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Niets. Alleen maar een hele grote duidelijke bek naar een Airedale met een betonnen plaat voor zijn kop. Dat snapte hij.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

maitestar schreef:Josh en Caoimhe hebben beiden nog nooit een andere hond wat aangedaan. Helaas hebben we met Josh al wel een aantal keer bij de da gezeten omdat hij wel gaten had van andere honden.

Frencey heeft 1x een bouvier bij de lip vastgehad. En we weten nog steeds niet hoe dat gebeurd is. Albert zat op de punt van een stoel (op een show) met Frencey strak tussen zijn benen en op de 1 of andere manier stak die bouvier zijn hoofd over Alberts been heen en toen was het raak. Maar dat gaat allemaal zo snel :ugh:
Uiteraard onze gegevens gegeven maar niks meer van gehoord.
En Frencey heeft onze kat vermoord :N: :jank:

Sjeeezus, dat is wel heel erg.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Kaya heeft, nadat een loslopende hond keer op keer op haar afstormde, een mini-gaatje aan de hond bezorgd.
Eigenaresse die niet in de buurt van de hond was, kwam na 10 minuten opdagen, was hier niet bekend en uiteindelijk kon ik de Da-rekening dus ook nog betalen voor één lullig krammetje.

Dat is het ergste wat ze een onbekende hond heeft aangedaan. Verder heeft ze weleens te flinke correcties uitgedeeld (dan moet je denken aan een krijsende hond, maar zonder wonden) en eens een zeer opdringerige reu het water ingesodemieterd.
Wel heeft ze Puch zijn oor gescheurd, aanleiding totaal onbekend. Ze stonden beide aangelijnd, wij stonden met de buren te praten en ineens dook ze bovenop Puch, Pieter trok haar terug en Puch' oor lag open.
Die kon dus onder narcose en de hechtingen erin :oeps:
Verder leven ze altijd gewoon samen, daarna is ook niks meer voorgevallen, dus onduidelijke zaak.

Bij Puch is een keer de lijn gebroken en bovenop zijn aartsvijand gedoken, resultaat: honden rollend van de heuvel af in het water.
En een paar maanden geleden is hij bovenop een wat bange reu gedoken die ik niet had zien aankomen. Dat was erg zielig, de hond krijste vreselijk, maar na zeer goede inspectie van eigenaresse en mij, bleek dat hij iig lichamelijk niks mankeerde. Sindsdien gaat Puch niet of nauwelijks meer los voor de kortere wandelingen in de buurt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Mijn honden bij andere honden nog nooit niks.
Harley heeft wel verschillende vogels dood gebeten
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Behalve dat ze bijna een chihuahua hebben verzopen, geen wondschade toegebracht door onze honden. Die chihuahua was bang en de eigenaar vond het hard nodig dat het hondje binnen onze roedel neergezet moest worden en deed dat ook voor we het konden voorkomen. (je zet geen bange hond tussen een roedel van 9 honden, domme domme eigenaar.) Luna (franse bull) vond dat ze moest gaan jagen, ze liet haar bal er zelfs voor liggen. Hele roedel achter de hond aan. :19: Honden aangelijnd en de eigenaar duidelijk vertelt dat het niet werkt zo. :neenee:

Wel schade bij onze honden door een bullterrier. Thorben gat onder zijn bek, gekneusde kaak en nek. De bull had het eerst op Mitya voorzien die toen 14 weken was. Dat kon ik gelukkig voorkomen, maar hij vloog door naar Thor. En de baas vond het prachtig om te zien :piew: Verder nog wel wat schrammen met conflicten onderweg met andere honden, maar niets noemenswaardig.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

2 immense knokpartijen onderling tussen mijn eigen honden, verder niets. Deze komen dus ook niet meer bij elkaar zoals je zult begrijpen... ze zijn uit elkaar gehaald dus willen nu nog steeds wel even het afmaken.
1 andere hond, een JR die altijd losloopt hier in de buurt zonder eigenaar en vanaf pup af aan mijn honden al aanvalt, die was iets te langzaam toen Xena uit de auto sprong toen ik de klep losdeed (er zat een stuk kleed tussen het deurtje en sloot dus niet geheel goed wat ik niet had gezien; sinds die tijd voel ik ook altijd het deurtje na, wil niet dat het met een andere hond van me gebeurd). Hij had wat krasjes van Xena, meer niet. Xena corrigeert heel eerlijk.
Eigenaar hoefde niet naar de DA
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jay
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar

Ongelezen bericht door Jay »

Een DH teef (herplaatser) van 8 maanden hadden we net een week toen ze ontsnapte en direct op de twee volwassen doberman reuen van de overburen klapte, waarbij een reu een paar schrammen op liep. (DH bleek extreem hondaggressief te zijn)

Mijn vorige collie teef heeft een mechelse herder flink toegetakeld toen deze haar voor de tweede keer in één week aanviel (eigenaar vond het geweldig als zijn hond vocht :piew: ).
Ook heeft ze een whippet, waar ze mee aan het spelen was, een plantsoen met wilde rozenstruiken ingejaagd, whippet zat onder de krassen, zelf had ze uiteraard niets.

Verder heeft mijn reu een aantal keren een andere reu tegen de grond gebeukt, met als enige schade een gekrenkt ego.
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo is een paar keer gegrepen door een groenedaler, aanleiding ik zou het niet weten. De hond mag hem denk ik gewoon niet :roll: Hier had hij zelf wel een oppervlakkige wond.

Zelf heeft Elmo een husky pup van 4 mnd afgesnauwd, doordat die bovenop elmo wou. Zijn baas lette niet op de lijn en ik was druk bezig de lijnen gescheiden te houden. Raakte toch in de war, en de kleine dacht 'goh ik ga er toch maar ff op om te domineren'. Toen werd ie op zijn plaats gezet door Elmo (Ik zat heel raar te kijken, want had Elmo nog nooit horen grommen o.i.d) :d hondje had verder niks

Oh en een ontplofte herder (ik zou het ras niet weten,maar daar lijkt het op :D) was te druk en Elmo was bezig met de grote boodschap, hond werd bijna de sloot ingesnauwd. En had verder niks.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Cleo schreef:Al zeg ik hetzelf, ik vind dit best een interessant topic: hoe kom je je er inmiddels achter dat een hond van jou niet samen gaat met een andere hond? Welk geslacht e.d.?

Daarbij de excessen uiteraard buiten gelaten en dan doel ik op o.a. ras gedecanteerd. (Daar hoort 'mijn' ras niet onder maar 2 herplaatsers en 1 gefokte, gehaald met 12 weken, waren niet goed in het koppie naar anderen honden)
1 Herplaatser hebben we gelukkig nog zelf, de ander moesten wij wel herplaatsen...
Het 1e 'gestoorde' puppy hebben we zelf goed onder appel gekregen. Helaas overleed hij vlak daarna.
Ik denk dat je daar bij een pup gaandeweg achter komt, maar dat daar geen schade aan te pas hoeft te komen, omdat je een hond dan al van haver tot gort 'kent'. ik kan verder niet spreken uit ervaring want de honden die we gehad hebben vanaf pups af aan, waren goldens en erg sociaal.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”