Beetje kortzichtig om zo te denken hoor. Het leven in die asiels daar in het buitenland is vaak kei en keihard. En mijn hond is gevoelig, zacht, zou geheid het onderspit delven. Die hield zich daar nooit staande. En dan uberhaupt altijd jezelf staande moeten houden, moeten vechten voor je plekje, een hond zou liever het gevoel van rust en veiligheid ervaren. Dus nee, ben het volstrekt niet met je eens. Maar waarschijnlijk ben jij ook geen voorstander van adoptie van honden uit het buitenland?Marion. schreef:En soms kun je een hond beter laten zitten waar hij zit. Jouw idee van "het er heel goed meegekregen" is niet altijd het idee van de honden, denk ik maar zo.iones schreef:Mijn hond is ook geimporteerd vanuit het buitenland. Is dat dan ook sollen? Ze heeft het er toch maar heel goed mee gekregen. Een hond moet soms reizen om uit de narigheid te komen.
Oh nee! als het aan mij lag kwam die hele internationale transport van vee plat te liggen!Martijn schreef:Als het koeien of varkens zijn mag je ze toch ook ziek of stervend heel europa doorrijden?
Tjezes wat een trieste opmerking zeg!Felix schreef:
En tegenwoordig is het: "Hip" om een hondje uit het buitenland te hebben
De mensen die kiezen voor een hond uit het buitenland, doen dat vaak uit idealisme, in de hoop een normaliter kansloze hond een beter leven te geven. Ik heb er zelf tussen gestaan, tussen die mensen die vol verwachting op het vliegveld in Antwerpen stonden te wachten met een hondenriem in de handen. Alleemaal mensen die aangeslagen zijn door hetgeen mensen in Zuid Europa met honden uitvreten. Ze doen een schamele poging om de wereld te verbeteren door het leven van 1 hond te redden. Ze zouden wel meer willen, maar kunnen niet.
Of laten kreperen in een asiel met gebrek aan goede faciliteiten.....Martijn schreef:Op straat laten zwerven wel?renee-uk schreef: Maar nee, reizen op zich vind ik geen probleem, 37 honden in een bestelwagen stouwen vind ik gesol en illegaal importeren vind ik helemaal niks
We kennen het verhaal niet van de andere kant.
Het zouden inderdaad van die smerige handelaren kunnen zijn die afnemen van broodfokkers. En die zich verschuilen achter de naam Stichting. Of het kan inderdaad een stichting zijn die in wanhoop actie probeert te ondernemen met de beperkte middelen die ze hebben.
Ik weet wel hoe het is om je wanhopig te voelen in je onmacht. Ik ben zo iemand die honden in nood niet de rug kan toekeren. Ik zal dan alles doen in mijn beperkte macht om toch iets uit te richten. Je kent dat wel he, een kat in het nauw maakt vreemde sprongen.
Ik weet wel dat door deze actie nu weer alle stichtingen te lijden hebben. En misschien was dat ook wel de bedoeling van deze berichtgeving.