Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Marechaussee neemt 37 honden in beslag.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: Marechaussee neemt 37 honden in beslag.

Ongelezen bericht door iones »

Marion. schreef:
iones schreef:Mijn hond is ook geimporteerd vanuit het buitenland. Is dat dan ook sollen? Ze heeft het er toch maar heel goed mee gekregen. Een hond moet soms reizen om uit de narigheid te komen.
En soms kun je een hond beter laten zitten waar hij zit. Jouw idee van "het er heel goed meegekregen" is niet altijd het idee van de honden, denk ik maar zo.
Beetje kortzichtig om zo te denken hoor. Het leven in die asiels daar in het buitenland is vaak kei en keihard. En mijn hond is gevoelig, zacht, zou geheid het onderspit delven. Die hield zich daar nooit staande. En dan uberhaupt altijd jezelf staande moeten houden, moeten vechten voor je plekje, een hond zou liever het gevoel van rust en veiligheid ervaren. Dus nee, ben het volstrekt niet met je eens. Maar waarschijnlijk ben jij ook geen voorstander van adoptie van honden uit het buitenland?
Martijn schreef:Als het koeien of varkens zijn mag je ze toch ook ziek of stervend heel europa doorrijden?
Oh nee! als het aan mij lag kwam die hele internationale transport van vee plat te liggen!
Felix schreef:
En tegenwoordig is het: "Hip" om een hondje uit het buitenland te hebben ;)
Tjezes wat een trieste opmerking zeg!
De mensen die kiezen voor een hond uit het buitenland, doen dat vaak uit idealisme, in de hoop een normaliter kansloze hond een beter leven te geven. Ik heb er zelf tussen gestaan, tussen die mensen die vol verwachting op het vliegveld in Antwerpen stonden te wachten met een hondenriem in de handen. Alleemaal mensen die aangeslagen zijn door hetgeen mensen in Zuid Europa met honden uitvreten. Ze doen een schamele poging om de wereld te verbeteren door het leven van 1 hond te redden. Ze zouden wel meer willen, maar kunnen niet.

Martijn schreef:
renee-uk schreef: Maar nee, reizen op zich vind ik geen probleem, 37 honden in een bestelwagen stouwen vind ik gesol en illegaal importeren vind ik helemaal niks :roll:
Op straat laten zwerven wel?
Of laten kreperen in een asiel met gebrek aan goede faciliteiten.....
We kennen het verhaal niet van de andere kant.
Het zouden inderdaad van die smerige handelaren kunnen zijn die afnemen van broodfokkers. En die zich verschuilen achter de naam Stichting. Of het kan inderdaad een stichting zijn die in wanhoop actie probeert te ondernemen met de beperkte middelen die ze hebben.

Ik weet wel hoe het is om je wanhopig te voelen in je onmacht. Ik ben zo iemand die honden in nood niet de rug kan toekeren. Ik zal dan alles doen in mijn beperkte macht om toch iets uit te richten. Je kent dat wel he, een kat in het nauw maakt vreemde sprongen.

Ik weet wel dat door deze actie nu weer alle stichtingen te lijden hebben. En misschien was dat ook wel de bedoeling van deze berichtgeving.
Laatst gewijzigd door iones op 08 nov 2009 22:17, 2 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik vind het echt een vreemd verhaal. Wat voor stichting zou dat dan moeten zijn ?
Ik denk dan eerder aan een broodfokker en geen straathonden maar gewoon broodfokhondjes uit Bulgarije.
Of wel voor een stichting en hele gekleurde berichtgeving.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

sirene schreef:Ik vind het echt een vreemd verhaal. Wat voor stichting zou dat dan moeten zijn ?
Ik denk dan eerder aan een broodfokker en geen straathonden maar gewoon broodfokhondjes uit Bulgarije.
Of wel voor een stichting en hele gekleurde berichtgeving.

Ik denk eerder aan het laatse.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Martijn schreef:
Felix schreef:
Martijn schreef:
Dan zijn ze nog al beter af, dan in de malafide hondenhandel te belanden, laat staan of het als hond zo prettig is, om met 37 soort genoten in 1 bestelbus gepropt te worden is ;)

Maar schijnbaar is het belangrijker om ladingen vol zieke, ondervoede honden naar Nederland te halen, dan het welzijn van de honden in kwestie ;)
Oh. Dus ziek en ondervoed zijn is ineens geen probleem als je de weelde van het straatleven maar mag voelen?

Begrijp me goed hoor, ik vind het ook geen geweldig idee om ze massaal te gaan verplaatsen maar zielig en ziek waren ze al. Dat komt niet door het vervoeren.
Wat ben jij zelf liever, ziek en ondervoed .. Maar je hebt wel je vrijheid. Of .. Ziek en ondervoed en in een transport bus richting Nederlands gepropt, waarbij je gepakt wordt door de Marchaussee, waarbij je toekomst nog onzekerder is en of wordt, dan het toch al was ?!

You do the math! ;)

Persoonlijk zou ik dan toch voor de eerste optie kiezen ...
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

iones schreef:
renee-uk schreef:
iones schreef:Niet oordelen voordat je het verhaal helemaal kent. Wie weet had die stichting een heel goede reden om dit zo te doen. En wie weet gingen ze de honden opvangen en eerst gezond maken in een veilige en schone omgeving.
Ik oordeel nergens over, als jouw opmerking tenminste op die van mij slaat, ik erger me alleen aan het gesol en gedoe met hondjes en het maakt me niet uit wie dat doet.

Verder heb ik zeker een mening over honden illegaal importeren, maar daar sloeg mijn post niet op.
Dus misschien zelf maar niet zo gauw oordelen?
Mijn hond is ook geimporteerd vanuit het buitenland. Is dat dan ook sollen? Ze heeft het er toch maar heel goed mee gekregen. Een hond moet soms reizen om uit de narigheid te komen.
Mijn honden komen ook uit Spanje, maar zaten volgens mij echt niet met 36 andere honden in een bestelbus... Lilo sowieso niet, die is met een ingelast 'bange-honden-transport' meegekomen, met, ik meen vier, in beslag genomen pups/pubers.

Het transport vanuit het buitenland is waarschijnlijk nooit een feestje voor die honden, maar er is wel een verschil tussen transport en transport. En 37 honden waarvan een aantal flink ziek.... kan me niet voorstellen dat daar een goeie stichting achter zit.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef: Ik niet. Wel meer niet trouwens. Stiekum in een bus gepropt is hoe veel medenederlanders aankomen, hoor. Totaal vrijwillig.

Nogmaals, ik vind niet dat dit de manier is om honden te redden maar een leven op straat moet je niet romantiseren.
Warme zomers, koude winter, kannibalisme onder honden, intolerantie van de mensen.
Geen dierenarts, ook niet als je poten open liggen en voor de teefjes netjes twee keer per jaar een nest.

Natuurlijk is een vrij hondenleven geweldig als je wel onderdak hebt en je gezond bent. Maar dat is amper een typische straathond.
Dan inderdaad liever in een asiel. Ook niet leuk maar zie het als een vluchtelingenkamp in een oorlogsgebied. Het is tenminste iets.
Sorry, de vergelijking van een dierenasiel met een vluchtelingen kamp in een oorlogsgebied gaat mij iet wat te ver, volgens mij ben je zo aardig het spoor bijster ..

Er leven nog wilde honden in de natuur, die hebben ook niet alle genoemde faciliteiten die je opnoemde, moeten we die dan ook maar naar Nederland halen ?
iones
Zeer actief

Felix schreef:
Wat ben jij zelf liever, ziek en ondervoed .. Maar je hebt wel je vrijheid. Of .. Ziek en ondervoed en in een transport bus richting Nederlands gepropt, waarbij je gepakt wordt door de Marchaussee, waarbij je toekomst nog onzekerder is en of wordt, dan het toch al was ?!

You do the math! ;)

Persoonlijk zou ik dan toch voor de eerste optie kiezen ...
Ik niet. Aan vrijheid heb je niets als je ziek en ondervoed bent. Gezondheid is de aller eerste voorwaarde voor een goed leven. Zonder een goede gezondheid heb je aan al het andere helemaal niets, en vrijheid is dan nooit echte vrijheid.

Verder zijn de honden nu in goede handen en krijgen ze goede kansen. Hun toekomst is nu juist zekerder gesteld. Terug gaan ze niet meer.

Felix schreef:
Sorry, de vergelijking van een dierenasiel met een vluchtelingen kamp in een oorlogsgebied gaat mij iet wat te ver, volgens mij ben je zo aardig het spoor bijster ..

Er leven nog wilde honden in de natuur, die hebben ook niet alle genoemde faciliteiten die je opnoemde, moeten we die dan ook maar naar Nederland halen ?
Die wilde honden zijn totaal niet gedomesticeerd, hebben geen gedomesticeerde voorouders. Hebben geleerd te jagen, nog als echte roedels te leven, maken goed gebruik van de natuur. Zwerfhonden zitten niet in de natuur, kunnen de faciliteiten dus ook niet gebruiken. Ik geloof dus dat jij het spoor bijster bent.

En een dierenasiel wordt hier niet met een vluchtelingenkamp vergeleken, je kunt ook al niet lezen.
Het gaat om de gruwelijke omstandigheden waar de honden zich zouden kunnen bevinden, daar waar ze opgejaagd worden, bedreigd met de dood en geen veiligheid kennen. En dat is wel vergelijkbaar met mensen die in een land opgejaagd worden en bedreigd worden met de dood en nergens veilig zijn.

En dan gaan zulke mensen naar een vluchtelingenkamp en daar zijn ze dan tenminste veilig voor hun leven, ze worden niet meer bedreigd door andere mensen.
En mogelijk zou het leven van deze honden ook veilig gesteld worden. Je weet namelijk niet wat die stichting verder zou gaan doen he. Dat zullen we nooit te weten komen. Misschien zouden de honden de juiste behandeling gekregen hebben, goed voer, medicijnen etc. Maar jij veroordeelt bij voorbaat. Omdat de aanpak niet zo handig was: 37 honden in een bestelbus. Maar je kent het verhaal er niet achter. Als dit de enige bus was die ze konden krijgen en al die honden NU weg moesten omdat het later niet meer zou gaan....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Dan inderdaad liever in een asiel. Ook niet leuk maar zie het als een vluchtelingenkamp in een oorlogsgebied. Het is tenminste iets.
Leg eens uit hoe ik deze vergelijking moet lezen dan ?!

En een hond die zijn leven lang op straat gezworven heeft, die ga je dan lekker in een keurslijf duwen van een gezin of een asiel ? Ik kan je alvast verzekeren dat er hier in de buurt het levende bewijs gewoond heeft. Heeft, omdat het import hondje niet kon aarden in een Nederlands gezin ;)
iones
Zeer actief

Felix schreef:
Leg eens uit hoe ik deze vergelijking moet lezen dan ?!

En een hond die zijn leven lang op straat gezworven heeft, die ga je dan lekker in een keurslijf duwen van een gezin of een asiel ? Ik kan je alvast verzekeren dat er hier in de buurt het levende bewijs gewoond heeft. Heeft, omdat het import hondje niet kon aarden in een Nederlands gezin ;)
De honden waren tot 3 jaar oud. Die kunnen zich heel vaak nog goed aanpassen. Een stukje vrijheid zijn ze kwijt maar daar komt voor voor in de plaats terug: veiligheid, comfort, garantie op goede maaltijd. Er zijn zelfs honden die ouder zijn die nog geplaatst kunnen worden en een normale huishond kunnen worden. Ik zou niet weten waarom dat voor deze honden niet zou gelden.

Je moet de vergelijking lezen in de zin van een overgang van een situatie waarin je altijd op de vlucht zit voor gevaar, naar een situatie die niet ideaal is (die busjes zijn niet ideaal als vervoer maar ze brengen je naar de veiligheid) maar in bepaalde opzichten een verbetering is t.o.v. de vorige situatie.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

iones schreef: De honden waren tot 3 jaar oud. Die kunnen zich heel vaak nog goed aanpassen. Een stukje vrijheid zijn ze kwijt maar daar komt voor voor in de plaats terug: veiligheid, comfort, garantie op goede maaltijd. Er zijn zelfs honden die ouder zijn die nog geplaatst kunnen worden en een normale huishond kunnen worden. Ik zou niet weten waarom dat voor deze honden niet zou gelden.

Je moet de vergelijking lezen in de zin van een overgang van een situatie waarin je altijd op de vlucht zit voor gevaar, naar een situatie die niet ideaal is (die busjes zijn niet ideaal als vervoer maar ze brengen je naar de veiligheid) maar in bepaalde opzichten een verbetering is t.o.v. de vorige situatie.
Ja maar dat gaat alleen maar op als het een ongelukige actie van een stichting geweest is natuurlijk, voor gebruik in de broodfok zijn het ook prima leeftijden :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
iones
Zeer actief

renee-uk schreef:
iones schreef: De honden waren tot 3 jaar oud. Die kunnen zich heel vaak nog goed aanpassen. Een stukje vrijheid zijn ze kwijt maar daar komt voor voor in de plaats terug: veiligheid, comfort, garantie op goede maaltijd. Er zijn zelfs honden die ouder zijn die nog geplaatst kunnen worden en een normale huishond kunnen worden. Ik zou niet weten waarom dat voor deze honden niet zou gelden.

Ja maar dat gaat alleen maar op als het een ongelukige actie van een stichting geweest is natuurlijk, voor gebruik in de broodfok zijn het ook prima leeftijden :(
Yep. als als. We weten het gewoon niet. Het kan een leugen zijn, deels waarheid, achtergehouden informatie die de boel kleuren.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Er zijn zoveel honden die een nederlands gezin niet overleven.
Het fenomeen gezinshond is dan ook niet iets wat bij mij erg veel plezierige gevoelens opwekt.

Maar gelukkig zijn er ook zat plekken waar een hond gewoon zichzelf mag zijn, zonder keurslijf dus.
Leuk zo'n gezin joh, altijd jengelende kinders om je heen, die als het even tegenzit je aan de oren trekken, plukken haar uit je trekken. En als je helemaal de pech hebt je ook nog eens storen als je eens lekker staat te eten ... *zucht* waar is mijn vrije hondenleventje gebleven onder de zon ?! :19:
iones
Zeer actief

Denk je dat het gangbaar is in gezinnen met kinderen en een hond, dat de hond gekoeieneerd wordt?
Ik mag het toch niet hopen!
iones
Zeer actief

Martijn schreef:[

Eh, ja eigenlijk wel.
Ik zie niet anders dan dat de hond een laatste plek krijgt. En dat bedoel ik niet in de zin van rangorde maar van of er überhaupt aan gedacht wordt.
Of ze zitten onder de keukentafel vergeten te worden of ze zijn juist het mikpunt van alle ergernissen.

Daar zijn natuurlijk veel uitzonderingen op maar dat is wel de regel.
Serieus??? Ik moet het niet zien hoor!
Ik klierde de hond vroeger ook wel eens. En nu moet je weten dat ik het lang gewenste kind was waar mijn ouders heel blij mee waren. Maar owee als mijn moeder het zag, dan zwaaide er wat! Want ze hield van die hond, altijd al. En dat hield niet op bij mijn geboorte.
iones
Zeer actief

Ik weet niet wat je bedoelt, zelf met de hond iets doen.
Ik weet wel dat na het eten de hond (het was een poedel) op de grond ging liggen en mijn moeder uitdagend aankeek. Mijn moeder moest dan bij haar op de grond gaan zitten en dan gingen ze samen stoeien en spelen. De hond beet dan in haar hoofd (niet hard natuurlijk want het was maar spel) en dan greep ze haar bij de oren en zo.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
iones schreef:Denk je dat het gangbaar is in gezinnen met kinderen en een hond, dat de hond gekoeieneerd wordt?
Ik mag het toch niet hopen!
Eh, ja eigenlijk wel.
Ik zie niet anders dan dat de hond een laatste plek krijgt. En dat bedoel ik niet in de zin van rangorde maar van of er überhaupt aan gedacht wordt.
Of ze zitten onder de keukentafel vergeten te worden of ze zijn juist het mikpunt van alle ergernissen.

Daar zijn natuurlijk veel uitzonderingen op maar dat is wel de regel.
Ik denk dat menig hond ligt te dromen van zijn hondsevrijhijd, als hij voor de zoveelste keren door de kinderen des huizes aan de oren wordt getrokken, plukken vacht kwijt raakt door kinders, wasknijpers in de staart of in ogen geprikt wordt ...

Leuk dan die term: "Gezins hond" :roos:
iones
Zeer actief

Martijn schreef:
iones schreef:Ik weet niet wat je bedoelt, zelf met de hond iets doen.
Ik weet wel dat na het eten de hond (het was een poedel) op de grond ging liggen en mijn moeder uitdagend aankeek. Mijn moeder moest dan bij haar op de grond gaan zitten en dan gingen ze samen stoeien en spelen. De hond beet dan in haar hoofd (niet hard natuurlijk want het was maar spel) en dan greep ze haar bij de oren en zo.
Hahaha. Zo hoort het. Je moet je in je kop laten bijten. Dat is het teken dat het goed zit.
Er is bijten en bijten he. En beatle (zo heette de hond) had geen handjes om vast te grijpen, dus moest ze dat wel met de tandjes doen. Maar het is speels bijten. Echt bijten kon ze ook maar dat zou ze mijn moeder nooit gedaan hebben. Daar ging ze voor door het vuur.
Martijn schreef: Nee hoor, een half uurtje spelen kan al voldoende zijn.
Ik kende vroeger eigenlijk alleen gezinshonden die echt tot een kutwerkje gedegradeerd werden.
Eerst ruzie maken over wiens beurt het is om de hond te laten pissen en dan tijdens het rondje je chagrijn op de hond afreageren.
Of waar gewoon helemaal niets mee gedaan werd. Een "afgekeurde politiehond" (lees overtollig x-mechelaartje) en die dan na een jaar in laten slapen omdat de hond zogenaamd gek was.
En dan waren er nog een heleboel doe het zelf uitzochten en de godganse dag alleen over straat zwierven. Die hadden het eigenlijk nog het best.
ja, dat is om kotsmisselijk van te worden. Maar daar is een hond geen huisdier maar meer een meubelstuk. Die mensen hebben ook geen binding met een hond en ik vraag me uberhaupt af waarom die nou zo nodig een hond moeten hebben. Mijn moeder had de hond eigenlijk vooral als gezelschap voor mijn zus omdat er geen kinderen bij kwamen. Mijn zus was ook stapelgek met die hond, maar mijn moeder minstens zo erg. Die hond hoorde erbij en kreeg aandacht. Die was deel van het gezin, i.p.v. het meubilair. Ik zeg altijd voor de grap dat ik net zolang gewacht heb met komen totdat er een hond in de familie kwam. :D
Ik hield van die hond. Dat was vanzelfsprekend. Ik was een jaar of 9 of 10 toen ze dood ging op 16 jarige leeftijd. Mijn moeder uitte haar verdriet niet naar mij maar ik wist wel dat ze het had. Ze wist echter dat ik er niet goed mee om kon gaan en daarom hield ze zich sterk als voorbeeld voor mij. Ze zei dat dit erbij hoort als je een dier hebt. Maar ik werd wel ziek en het heeft een week geduurd voordat ik beter was.
Felix schreef:
Ik denk dat menig hond ligt te dromen van zijn hondsevrijhijd, als hij voor de zoveelste keren door de kinderen des huizes aan de oren wordt getrokken, plukken vacht kwijt raakt door kinders, wasknijpers in de staart of in ogen geprikt wordt ...

Als kinderen echt zo zijn zoals jullie omschrijven, geven jullie me een goede reden om een pesthekel aan kinderen te hebben.
Toen ik vroeger mijn paarden nog niet aan huis had staan maar in pensionstalling, kreeg ik natuurlijk veel te maken met andere paardenmensen. En 8 op de 10 paardenmensen hadden ook een of meerdere honden. En velen van hen hadden ook kinderen. Maar de hond pesten???? No way! Dat waren dierenliefhebbers! En die kinderen werden ook weer opgevoed met liefde en respect voor dieren.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
Felix schreef:Ik denk dat menig hond ligt te dromen van zijn hondsevrijhijd, als hij voor de zoveelste keren door de kinderen des huizes aan de oren wordt getrokken, plukken vacht kwijt raakt door kinders, wasknijpers in de staart of in ogen geprikt wordt ...

Als kinderen echt zo zijn zoals jullie omschrijven, geven jullie me een goede reden om een pesthekel aan kinderen te hebben.
Toen ik vroeger mijn paarden nog niet aan huis had staan maar in pensionstalling, kreeg ik natuurlijk veel te maken met andere paardenmensen. En 8 op de 10 paardenmensen hadden ook een of meerdere honden. En velen van hen hadden ook kinderen. Maar de hond pesten???? No way! Dat waren dierenliefhebbers! En die kinderen werden ook weer opgevoed met liefde en respect voor dieren.
Tsja, die honden hebben het getroffen .. Maar niet iedere hond zal het zo treffen als in jouw omschrijving ;)
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Wat een pessimisme zeg! Het is echt niet zo dat in elk gezin met een gezinshond (of 2 of 3 :tong: ) de hond(en) op de laatste plaats komen. Ze zijn vaak genoeg een deel van het gezin, een onmisbaar deel wel te verstaan.

Tuurlijk wordt er door kinderen of erger nog: pubers ( :N: ) wel eens gezeurd dat ze de hond(en) niet willen uitlaten, maar dat wil nog niet zeggen dat er niet om de hond gegeven wordt. Pubers zin nl per definitie egoïsten, dat hoort zo. Maar de meeste pubers hebben heel veel vriendjes en vriendinnetjes, en die hebben vaak ook een gezinshond. Dus wordt de "vervelende" klus een gezellig sociaal samenzijn, tenminste zo gaat dat hier.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Felix schreef:
Tsja, die honden hebben het getroffen .. Maar niet iedere hond zal het zo treffen als in jouw omschrijving ;)
Maar daar waar dieren gehouden worden, zul je altijd misstanden onder treffen. Of het gaat om het houden van honden, katten, paarden, vogels, konijnen, noem maar op. Ik heb ook konijnen. Deze zaten eerst in een grote ren, maar dat was me nog niet goed genoeg. Nu hebben ze in een tuin waarin ze in een groep leven. Het grootste gedeelte van de konijnen wordt door mensen echter nog in een klein klote hokje gehouden. Konijnen sterven gemiddeld ook veel en veel jonger dan nodig.

Ook onder hondenbezitters zijn veel mensen die eigenlijk geen hond hadden moeten hebben, zo ook met paarden (hier op het forum zijn al wat topics die over misstanden in de paardenhouderij gaan), katten en andere dieren.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”