ja dat begrijp ik wel, maar als fokker zijnde, is het ook niet altijd makkelijk, zeker in Nederland, daar moeten we binnen 10 dagen na de geboorte , de namen opsturen ( nog niet gekoppeld aan een pup hoor) en ja, als je pupkopers hebt, al voor die tijd, kun je overleggen en dat ook pupkopers een naam kunnen verzinnen ( mits dat overeenkomt met wat een fokker graag wil voor een nest)renee-uk schreef:ik snap het best eigenlijk, vind het ook leuker als de naam op de stamboom ook de roepnaam is.
Mja als het niet zo is is er ook niks aan te doen en moet je het maar gewoon accepteren.
mijn laatste nestje, had ik een "thema", 2 pupkopers waren al zeker voordat ik de namen in moest sturen, dus die heb ik een lijst gegeven waaruit ze konden kiezen, dat ze misschien iets heel anders wilde of mooi vonden, tja das dan jammer, als ik een thema aanhoudt, wil ik ook dat heel het nest daarin mee doet, dus keuze hebben ze wel, maar wel beperkt, pupkopers die na die 10 dgn. komen, die hebben dus helemaal niks te kiezen. daar kan ik verder niks aan doen.
ik heb dus vaak wel ( genoeg) belangstellende , maar dat is nog niet altijd zeker binnen 10 dgn. dat dat ook werkelijk de nieuwe eigenaren worden. dus met de "nieuwe" procedure hier, kies ik , als fokker, zelf ( met dus eventueel keuze uit iets voor een nieuwe eigenaar)