Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oefendag Haghorst
Moderator: moderatorteam
- Mechelfan
- Actief
Re: Oefendag Haghorst
Iemand trouwens nog wat tips voor als het sorteren (te) goed gaat?
Ik heb 5 verschillende luchten in de tafel liggen. Alle buisjes worden belucht door mensen die de hond niet kent. Ik gebruik luchten die oud kunnen zijn of juist niet, varierend van 1 uur tot 1 maand. Ze worden tussen de 3 en 10 minuten belucht.
Het maakt eigenlijk niet uit wat ik als bijlegger gebruik, sorteren gaat perfect.
Het probleem is dat ik het idee krijg dat het te saai wordt voor mijn hond. Ik zit nu te twijfelen of ik gewoon maar eens een maandje of zo over sla, of dat ik twee sorteertafels achter elkaar ga leggen, dus tien buisjes.
Iemand ideeen?
Ik heb 5 verschillende luchten in de tafel liggen. Alle buisjes worden belucht door mensen die de hond niet kent. Ik gebruik luchten die oud kunnen zijn of juist niet, varierend van 1 uur tot 1 maand. Ze worden tussen de 3 en 10 minuten belucht.
Het maakt eigenlijk niet uit wat ik als bijlegger gebruik, sorteren gaat perfect.
Het probleem is dat ik het idee krijg dat het te saai wordt voor mijn hond. Ik zit nu te twijfelen of ik gewoon maar eens een maandje of zo over sla, of dat ik twee sorteertafels achter elkaar ga leggen, dus tien buisjes.
Iemand ideeen?
-
janinca2002
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
je zou as bijleggers buizen kunnen gebruiken met niet menselijke geur, bijvoorbeeld thee. Je zou hem ook steeds een andere verdachte kunnen laten kiezen met dezelfde geuren op de bank
Jan

- Mechelfan
- Actief
dus bijv. eerst buisje A laten ruiken, die er uit laten halen en meteen daarna B laten ruiken en die er uit halen?
-
janinca2002
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja maar dan een nieuwe buis met A in de rij leggen, etc.Mechelfan schreef:dus bijv. eerst buisje A laten ruiken, die er uit laten halen en meteen daarna B laten ruiken en die er uit halen?
Jan

- Mechelfan
- Actief
Ok, gaan we dinsdag proberen.
Ik had dat al eens bedacht, maar werd door div. mensen afgeraden. Dit zou verwarrend zijn voor de hond.
Ik had dat al eens bedacht, maar werd door div. mensen afgeraden. Dit zou verwarrend zijn voor de hond.
- Mechelfan
- Actief
Nou, gisteravond geprobeerd. Eerst buisje A, buisje A zonder problemen er uit gehaald. Buisje B er in, zonder problemen.
Dit ging zo soepel, dus maar iets moeilijker gemaakt. Buisje B naast buisje A in de tafel, buisje A laten ruiken en wederom zonder problemen.
Superhond heb ik!!!
Dit ging zo soepel, dus maar iets moeilijker gemaakt. Buisje B naast buisje A in de tafel, buisje A laten ruiken en wederom zonder problemen.
Superhond heb ik!!!
-
janinca2002
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb je hem ook als een een keer laten sorteren zonder de de aangewezen geur erop ligt?Mechelfan schreef:Nou, gisteravond geprobeerd. Eerst buisje A, buisje A zonder problemen er uit gehaald. Buisje B er in, zonder problemen.
Dit ging zo soepel, dus maar iets moeilijker gemaakt. Buisje B naast buisje A in de tafel, buisje A laten ruiken en wederom zonder problemen.![]()
Superhond heb ik!!!
Jan
Jan

- Mechelfan
- Actief
Hmmmm.....da's een goeie. Zondag maar eens proberen dan, ik ben benieuwd hoe ze daar op reageert.
Maar niet te vaak doen zoiets denk ik.
-
janinca2002
- Zeer actief
- Contacteer:
ja en goed belonenMechelfan schreef:Hmmmm.....da's een goeie. Zondag maar eens proberen dan, ik ben benieuwd hoe ze daar op reageert.
Jan

- Mechelfan
- Actief
Ik zal de mooiste bal meebrengen!
-
Brigitte
- Zeer actief
Leuk, een collega van mij traint daar ookloony schreef:Marjolein met nando traint bij solferino dezelfde club waar ik train. En ik heb al veel van haar geleerd en krijg uitstekende begeleiding van haar.
En jaques met een zwarte herder die max noemt traint ook bij ons.
Ik heb vandaag puintraining gehad in dordrecht