Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bonnie F schreef:Ik heb een reu-agressieve reu gehad. (liep natuurlijk zelden los) Maar als hij dat per ongeluk wel had gedaan had iedereen hem een rotschop mogen verkopen als hij slechte plannen had........ (en dat had tie)
Het zou mijn ergste nachtmerrie geweest zijn: die reu aan het knokken met een ambull-achtige hond..... :N:
Ik stel me bij dit verhaal zo'n patserig terriertje voor, dat is toch geen hondagressieve hond. Dat is gewoon een terrier.
Da's waar, ik was een beetje verdwaald in mijn eigen nachtmerrie.... Maar toch, misschien dacht de man dat hij moest kiezen tussen 2 kwade. In zijn ogen koos hij dan voor de minst kwade.
Ja dat doe ik ook altijd uitgaan van mijn eigen situatie. Daarom denk ik ook dat deze hond aan de lijn niet zo hondvriendelijk was. Geeft niet, zo'n hond heb ik zelf ook. Maar op Zondagmiddag aangelijnd door een losloopgebied is mijn ergste nachtmerrie dan wel zo'n beetje.
Ri@ schreef:
Ik stel me bij dit verhaal zo'n patserig terriertje voor, dat is toch geen hondagressieve hond. Dat is gewoon een terrier.
Ik ken hem Heb hem ook al eens uitgelaten en kan je vertellen dat ik daar niet blij van werd. Hij wilde helemaal niet patsen maar gewoon erop. Matten.
Dit is gewoon een beetje anthipatie tussen honden. Als hij echt zo hondagressief zou zijn waren er wel meer incidenten. Bovendien worden door jou alle honden die een grommetje geven naar een andere hond al bestempeld als kutjoekels, kutherders en weet ik wat meer. Valt nog mee dat die man de ambulldinges niet heeft als pikverlenger.
geef die man ook gelijk
ik zou hetzelfde doen zelfde als je een loopse teef aan de riem hebt en die laat je uit en er komt een leuke vriendelijke boxer (zonder baas in zicht aangezien de boxer gezellie los op straat loopt) die dan leuk op teef wil springen dan is het eerst met woorden en als die dan niet wil luisteren dan krijgt hij een schop onder zijn reet om op te zouten..
Ik zou toch ook eerst brullen en doen hoor. Ik ben ook niet van het schoppen e.d.
Als het de ambull man te doen was om gaten in de terrier te voorkomen dan snap ik het al helemaal niet. Wat doe je dan idd op zondagmiddag in het bos.
Daarbij als je met een hond agressieve hond loopt moet je die gewoon in bedwang kunnen houden en moet je die kunnen beletten te bijten, ook als er honden komen snuffelen.
Met Hera maak ik het zelden mee maar ook bij haar komen er weleens honden buurten, het zou toch wat zijn als ik dan atlijd als een idioot om mij heen moest gaan staan te schoppen.
Angel schreef:geef die man ook gelijk
ik zou hetzelfde doen zelfde als je een loopse teef aan de riem hebt en die laat je uit en er komt een leuke vriendelijke boxer (zonder baas in zicht aangezien de boxer gezellie los op straat loopt) die dan leuk op teef wil springen dan is het eerst met woorden en als die dan niet wil luisteren dan krijgt hij een schop onder zijn reet om op te zouten..
estelle schreef:
Daarbij als je met een hond agressieve hond loopt moet je die gewoon in bedwang kunnen houden en moet je die kunnen beletten te bijten, ook als er honden komen snuffelen.
Met Hera maak ik het zelden mee maar ook bij haar komen er weleens honden buurten
Ik had het niet over snuffelen of buurten
Nou ja als die hond echt zou gaan aanvallen dan zou ik toch ook wel een schop verkopen hoor.
Ik snap werkelijk niet waarom mensen zulke honden los laten lopen. Ik snap best dat je je hond als lief snoezig poppetje ziet hoor maar ook zo iemand valt het toch op dat die hond op vechten uit is?
Dit soort dingen gebeuren ook niet altijd op losloopgebieden hoor Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat honden gewoon fietspaden of autowegen oversteken om te komen patsen En dan moet je soms snel reageren.
ik lees helemaal niet dat dit een losloopgebied is
misschien lees ik erover heen
maar waarom mag die man met zn ambull daar dan niet lopen
als die hond niet vriendelijk is
ik ben vandaag ook met mn drie honden naar het bos geweest
is een aanlijn bos
als er een hond op bob af komt vliegen zal ik eerst proberen bob omhoog te lichten
lukt dat niet dan schop ik ook
ik geniet van het leven ik geniet van de zon ik doe de deur open en pleur van het balkon
pammetje schreef:ik lees helemaal niet dat dit een losloopgebied is
misschien lees ik erover heen
maar waarom mag die man met zn ambull daar dan niet lopen
als die hond niet vriendelijk is
ik ben vandaag ook met mn drie honden naar het bos geweest
is een aanlijn bos
als er een hond op bob af komt vliegen zal ik eerst proberen bob omhoog te lichten
lukt dat niet dan schop ik ook
Als er honden loslopen vermoed ik dat het een losloopgebied is. Die man mag daar best lopen. Maar als je (sterk overdreven ) al schoppend door een bos moet, want op Zondagmiddag zijn er veel van dit soort wandelaars met honden, dan zou ik dat niet echt als een leuke wandeling zien. Dat iets mag wil niet altijd zeggen dat het verstandig is om te doen. Maar dat moet iedereen zelf weten natuurlijk.
Als ik me de gemiddelde Ierse terrier voorstel: dat zijn geen dotjes. :N:
Voor mij heeft die Ambullman gelijk.
Als ik me voorstel dat een zekere Golden reu op Willemijn afgestierd komt krijg ie ook een rotschop.
Maar goed, nu zie ik het niet helder waarschijnlijk
Grappig, maar dat er honden loslopen wil niet zeggen dat het een losloopgebied is hoor hier loopt van alles los in aanlijngebieden,
Ik heb nog nooit een hond een schop gegeven en het zou echt aan de situatie moeten liggen wil ik dat ooit doen, bv Freek aanvallen die niets meer ziet, Baco zou zichzelf wel kunnen redden, maar of ik op dat soort confrontaties zit te wachten, nee niet echt, ik heb ook helemaal geen zin om de hond van pietje of klaasje te gaan opvoeden, gewoon lekker bij je houden.
de terrier was toch de boosdoener, niet die ambull?
Ik vind niet dat je de zaken om moet gaan draaien, als die terrier een rotzak is naar andere honden toe hoort die sowieso niet los te lopen.
Ik hou helemaal niet van hondenschoppen, maar als mijn aangelijnde honden belaagd worden door een op ruzie uitzijnd vechterbaasje kan die ook een schop krijgen en het baasje een behoorlijk grote bek ook nog als die er iets van zegt!
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
ik geef zeker de schoppende man gelijk ik heb hier ook niet zon vriendelijke hond tegen andere honden..
en als die een klein terriertje die dreigend op hem af komt in zijn bek krijgt weet ik ook niet wat ie er mee doet.. (meestal snauwt hij alleen maar hij heeft ook echt een keer gevochten) dan neem ik ook het zekere voor het onzekere en jha als ik hem daarvoor een schop moet geven zodat ie oprot dan liever dat..
Once upon a time can happen anytimeWhiskey*Toska*Storm*Roxy*
je schopt maar als het het laatste middel is, maar prefentief gaan schoppen hou ik niet van(zal ik de eerste volgende keer een pup een schup geven ( en dan moet je mensen hier horen)
lekker wegschoppen van honden.... mensen hebben soms geen idee wat dat kan aanrichten, ik heb nu meermalen meegemaakt, dat een schop een zeer ernstig gevolg had, ingrijpen in een gevecht of potentieel gevecht kan ook anders, niet dat ik de man niet begrijp, maar goed praten doe ik het niet.
Ri@ schreef:
Ik ken hem Heb hem ook al eens uitgelaten en kan je vertellen dat ik daar niet blij van werd. Hij wilde helemaal niet patsen maar gewoon erop. Matten.
Dit is gewoon een beetje anthipatie tussen honden. Als hij echt zo hondagressief zou zijn waren er wel meer incidenten. Bovendien worden door jou alle honden die een grommetje geven naar een andere hond al bestempeld als kutjoekels, kutherders en weet ik wat meer. Valt nog mee dat die man de ambulldinges niet heeft als pikverlenger.
nou nou nou zeg . wat een vooroordeel weer. als ik daar met huts had gelopen of met fritz (die ik ook aanlijn als ik vreemde honden zie) had ik hetzelfde gedaan. en als zo'n hond zo op kiefer (die altijd losloopt) afgegaan was was ik al helemaal niet blij geweest. die probeert dit soort confrontaties altijd te vermijden maar in dit geval had hij ook weinig keus gehad. hij heeft nog nooit gevochten en dat wou ik toch graag zo houden met zijn 65 kilo. dus ik snap die man heel goed. en ik heb ik ze toch echt niet als doosvergroters hoor .
ja.. die kreeg van mij ook een schop.
en nee, mijn hond is niet hond agressief, maar ik wil het ook niet zover laten komen dat ie zichzelf moet verdedigen...
wij hebben ook 1x een hond laten vliegen, en daar is zelfs nog een waarschuwing naar het baasje aan vooraf gegaan, die zat erbij en keek ernaar, en wilde totaal niet zien dat z'n hond uit ging vallen..
eigenlijk verdiend die baas de rotschop...
Ik roep altijd wel ik schop de hond weg maar in de praktijk krijgt deze hond die zo met overduidelijke andere bedoelingen op mij afkomt om mijn hond aan te vallen een flinke mep.
Je ziet heel duidelijk wat de intentie is van een aanstormende hond, deze kwam (mede doordat Nanna de hond kent en weet met welke bedoeling hij op andere reuen afstormt) niet voor een gezellig onder onsje. Ik ga mijn hond niet laten verklooien omdat er iemand met een roze bril naar zijn/haar hondje kijkt
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
nou nou nou zeg . wat een vooroordeel weer. als ik daar met huts had gelopen of met fritz (die ik ook aanlijn als ik vreemde honden zie) had ik hetzelfde gedaan. en als zo'n hond zo op kiefer (die altijd losloopt) afgegaan was was ik al helemaal niet blij geweest. die probeert dit soort confrontaties altijd te vermijden maar in dit geval had hij ook weinig keus gehad. hij heeft nog nooit gevochten en dat wou ik toch graag zo houden met zijn 65 kilo. dus ik snap die man heel goed. en ik heb ik ze toch echt niet als doosvergroters hoor .
Vooroordeel inderdaad, maar niet mijn vooroordeel. Ik wilde daarmee zeggen dat het me meeviel dat Nanna degene met de ambull niet zo noemde. Dus sarcastisch bedoelt.
Als ik daar loop met aangelijnde Buck ben ik net zo goed als jij niet blij. Alleen zou ik daar nooit gaan lopen in een losloopgebied op zondagmiddag met een aangelijnde hond. Tuurlijk is die terrier ook fout, maar die man met aangelijnde hond snap ik ook niet helemaal.
Wat apart dat er mensen zijn die roepen dat die AmBull daar zonder muilkorf niet had moeten lopen Als er een hond, duidelijk zonder goede bedoelingen, op mijn hond afkomt zal hij zich verdedigen, dat hoeft helemaal niet te betekenen dat hij hond agressief is en een muilkorf moet dragen dat is de boel omdraaien, ik heb mijn hond ook aangelijnd. Een hollewipper is denk ik effectiever dan schreeuwen aangezien dat helemaal de vlam in de pan kan doen slaan en ik ga echt niet als een speenvarken lopen krijsen dat een hond wegmoet. Neuh, als je hond op andere honden afrent om te matten hoort die aan de riem klaar! en als mevrouw het niet kan verkroppen dat hij een skupje heeft gekregen is dat haar probleem en haar eigen schuld.
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Gisteren bijna ook een hond een schop verkocht. Schop nooit, maar kon echt bijna niet anders. Waren aan het wandelen met 3 aangelijnde honden komt er een vrouw aan met een volle Labrador reu die met veel gegrom en hoge houding op Lila af vliegt. Michael kon daar nog net tussen gaan staan. Toen zag hij mij met Kenzo en Cujo en hij vloog vol op Kenzo af en dat pikt Kenzo gewoon echt niet. Ik had al 3 keer gezegd dat ze dr hond weg moest halen, maar dat deed ze niet en ze zag het gebeuren! Heb een brul gegeven en mn knie naar voren geduwd tegen die hond aan, als dat niet geholpen had dan had ik hm toch echt een schop onder zn kont gegeven, voor zijn eigen veiligheid. Ik word soms erg moe van die mensen die niks doen en er gewoon bij gaan staan glimlachen
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Ambullman heeft gelijk.
God weet wat de ambul had gedaan zou hebben als die man die terrier niet weg zou schoppen.
Ik zou ws hetzelfde gedaan hebben als ik weet dat mijn reu niks goeds in de zin had..
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
wendy71 schreef:Ambullman heeft gelijk.
God weet wat de ambul had gedaan zou hebben als die man die terrier niet weg zou schoppen.
Ik zou ws hetzelfde gedaan hebben als ik weet dat mijn reu niks goeds in de zin had..
Mee eens. Als je een agressieve hond hebt, behoor je hem aan de lijn te houden. En ik vind het flauwekul om te zeggen dat je met een aangelijnde hond niet door een losloopgebied moet gaan wandelen.
Ik loop daar ook met een aangelijnde Cody en loslopende Kyra en Lyndie. Moet je dan midden in de nacht gaan wandelen om onbeschofte baasjes en dito honden te ontlopen?
Ik heb tot nu toe nog maar één keer een hond een schop verkocht (een reu die Kyra probeerde te molesteren) maar heb wel eens een baasje aangeboden hond en baasjezelf een schop te verkopen als ze hun rothond niet bij zich hielden.
Nanna schreef:
Als die brul niet werkt, ben je al te laat om nog tot andere acties over te gaan en heb je fiks stront aan de knikker. De terriër kwam overduidelijk met slechte bedoelingen op de Ambull af.
Ik denk eigenlijk dat die man niet wilde dat ZIJN hond aan het knokken sloeg, en daar kan ik hem geen ongelijk in geven. Dan moet je snel beslissen, en hij besloot dit te doen. Dan weet je zeker dat er geen gevecht ontstaat.
Ik kan me ook prima voorstellen dat de man zo reageerde. Daarbij denk ik dat sommigen wellicht zo'n Ierse terrier behoorlijk onderschatten, niks geen klein bluffend terriertje maar een zeer moedige hond die niet snel onder de indruk is en zich niet een-twee-drie van iets laat afhouden wat in z'n kop zit. Ik kan me dus wel voorstellen dat een schreeuw geen enkel remmend effect zou kunnen hebben. Het de ammbull maar zelf laten oplossen lijkt me al helemaal geen optie, die hoeft ook niet op ideeen gebracht te worden.
Ik zou denk ik hetzelfde doen als het een vreemde, duidelijk aggressief aan komen stormende hond was als ik met Laika aan de wandel zou zijn. Die pikt dat soort gedrag vlak voor haar neus ook niet, wenst geen gedonder aan haar lijf en aarzelt niet om zelf in te grijpen als ze dat nodig vindt. Dus die willen we die ruimte voor eigen initiatief niet geven, en al helemaal niet een ervaring met een gevecht met een vreemde hond laten opdoen. Het zou wat zijn als ik die maar gewoon los liet lopen en op andere honden af ging laten lopen om de zaakjes te gaan regelen, nou geen haar op m'n hoofd.
ik geef hem gelijk mits de hond echt een aanvallende houding aanneemt, maar als hij gewoon spontaan naar hem toe komt tjah, dan is er nog het feit dat misschien de ambull niet goed met andere honden om kan gaan..beter zo dan een verscheurde of gewonde hond...
Ik had die hond ook een schop verkocht, ik wil niet dat mijn honden vechten, als ik mijn hond aan de lijn heb en een andere hond heeft vervelende intenties dan schop ik die er ook bij vandaan. Zeker als ik een eigenaar zie die er geen baas over kan worden/ te ver weg is/ of niet in wil of kan grijpen.
Hond zal er niet minder van worden en de volgende keer misschien zich bedenken als die wil komen "buurten".
Normaal brul ik andere honden altijd weg en dat werkt heel goed
Dendert hij door dan krijgt ie ook een schop. Diesel zou nooit als 1e bijten maar zal zeker gaan grommen, borstelen en een dominante houding aannemen. Dat kan natuurlijk weer een reactie van de andere hond uitlokken en dan doet Diesel dus wel wat terug. Dat wil ik absoluut niet!
Diesel heeft weleens een gevochten maar dat was meer kabaal dan wat anders. Hij had zelf een schram in zijn nek en de andere hond had niets. Dat wil ik graag zo houden.
Zahra zou meteen op haar rug gaan liggen. Als de andere hond daar netjes op zou reageren zou ik hem denk ik alleen met een hoop kabaal wegsturen.
Waarom gaan er zoveel mensen van uit dat de Ambull niet deugt?
Ik ken meer etterige Ierse terriers dan etterige Ambullen.
Alleen zien Ambullen er vaak gevaarlijk uit.
Maar onderschat zo'n rood krengetje niet hoor, zo aardig zijn de meeste niet.
Marjoleine schreef:Waarom gaan er zoveel mensen van uit dat de Ambull niet deugt?
Ik ken meer etterige Ierse terriers dan etterige Ambullen.
Alleen zien Ambullen er vaak gevaarlijk uit.
Maar onderschat zo'n rood krengetje niet hoor, zo aardig zijn de meeste niet.