Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Positieve vooroordelen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Re: Positieve vooroordelen

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Hanneke2 schreef:Die hebben we vast ook allemaal. :mrgreen:

Cockerspaniels bijvoorbeeld, die zijn altijd lief en leuk. Dat zit er zowel bij mij als mijn honden met een hele rij cockervriendjes zo ingeramd, dat we alledrie met een bek vol tanden staan als we een cocker tegen komen die een lipje optrekt. Want dan doen cockers niet. :80:

Ergens is het zo dom gedacht (van zowel mij als van mijn honden :mrgreen: ), maar bepaalde rassen zijn dermate favoriet, dat we amper rekening houden met uitzonderingen op de regel. Wildvreemde beagles en leonbergers en bijna alles wat klein en wit is en alles wat maar riekt naar podenco, dat wordt allemaal hartelijk begroet, en zo is er nog een hele lijst aan rassen en formaten en vachtkleuren (blond is bijna altijd goed) waar we heel dommig meteen vrienden mee willen zijn.
dan heb je mijn cockertje nog niet gezien...
die kan goed haar mannetje staan..
die pikt het niet als iemand naar haar gromt :devil:

maar voor de rest is ze heel lief
en kan met alle honden overweg..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

De Goldens, Herders (kwijl) en Labradors nemen dan toch het voortouw. En meer retrievers.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja vooroordelen:

Beagles zijn een beetje dommig, maar oh zo grappig en gezellig (en als je links zegt, gaan ze rechts :D)

Retrievers (in de zin van golden, labrador in in mindere mate ook de flatcoated) vinden alles lang leve de lol, erg gezellig en soms een beetje ontstuimig, maar oh zo lief.

Jachthonden in het algemeen zijn hier zeer sociaal naar andere honden toe (maar we hebben hier nogal veel jachthonden, tja dat krijg je met zoveel natuur om je heen

Herders (in de zin van duitse en alle belgische herders) moeilijk te peilen en toch altijd een beetje oppassen, vaak beetje macho maar wel sociaal

Boxers druk, spelen, lijfelijk en zeer vriendelijk maar vaak onbegrepen door andere honden. Vaak beetje dommig aandoend maar toch altijd slimmer dan je denkt. En oh ja veel kwijl :D

Rotweiler en Dobermann toch wel een beetje oppassen geblazen want zijn hier vaak niet gediend van andere honden, maar baasjes die er mee lopen zien geen kwaad in hun honden. Zeggen dat hun hond voortreffelijk luistert (wat lang niet altijd het geval is) en weigeren uberhaupt een riem mee te nemen om wandeling. Ondanks dat ik zelf best fan ben van dobermann vertrouw ik een vreemde dus echt niet.

En tja als laatste mijn laatste vooroodeel over mij eigen rassen. Want tja je krijgt het nogal om je oren geslingerd. Border Collies zijn enorm baasgericht en luisteren altijd zo goed en je moet enorm veel met ze wandelen . Schotse Collie langhaar die moet je enorm veel borstelen en zijn zo ontzettend lief (waarbij mensen schrikken als ze heel 'charmant' haar lip optrekt). Zijn altijd bedeesd honden.
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

velvet29 schreef:Positieve vooroordelen over een stafford?

Ik ken ze niet :sst:
Daar kan ik bij mijn pet niet bij
Ik heb alleen maar positieve ervaringen
Vaak wandel ik ook met de eigenaar en de honden als baasjes genieten enorm
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

En tja als laatste mijn laatste vooroodeel over mij eigen rassen. Want tja je krijgt het nogal om je oren geslingerd. Border Collies zijn enorm baasgericht en luisteren altijd zo goed en je moet enorm veel met ze wandelen . Schotse Collie langhaar die moet je enorm veel borstelen en zijn zo ontzettend lief (waarbij mensen schrikken als ze heel 'charmant' haar lip optrekt). Zijn altijd bedeesd honden.
Mee eens. Ik heb last van het vooroordeel van ándere mensen naar collies toe. Want 'Lassies' zijn toch altijd zóóó lief :roll: . En dan heb ik weer een idioot die boven op Cody duikt en wil knuffelen en kan ik hem nog nét terugtrekken voor hij gaatjes maakt. Ik kan daar echt niet bij: heb ik twee teefjes die los lopen en willen ze per se net degene aaien die aangelijnd is. En de opmerking over het borstelen krijg ik ook zeker 5x per dag te horen.
velvet29 schreef:
Positieve vooroordelen over een stafford?

Ik ken ze niet

Ik heb ook geen vooroordelen t.o.v. staffords of aanverwante rassen. Wél t.o.v. sommige baasjes. Alleen moet ik helaas vaak een stukje omlopen als ik reuen van dergelijke rassen zie omdat ik Cody niet vertrouw. Als ik alleen met de meiden of alleen loop, heb ik totaal geen problemen met ze. Ik vind ze vaak erg lief.
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Staffords zijn enorme kindervrienden.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

nance schreef:

maar dat is waar. dat is niet een positief iets wat eigenlijk niet helemaal klopt. ten minste, daar gaat het hier toch over want ik volg het niet helemaal :mrgreen:
Afbeelding
nance
Erelid

massam schreef:
nance schreef:

maar dat is waar. dat is niet een positief iets wat eigenlijk niet helemaal klopt. ten minste, daar gaat het hier toch over want ik volg het niet helemaal :mrgreen:
Dus jij laat vreemde kinderen rustig op jouw honden aflopen om te knuffelen?
Dat Staffords lief zijn voor kinderen is volgens mij net zo'n vooroordeel als dat alle Bassets lief zijn...
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

natuurlijk is dat niet 100% maar wel het overgrote deel en nee ik laat ze niet zomaar op mijn honden afkomen maar vooral omdat dat schijt irritant is. ik dacht dat de vraag was wat een positief idee over een ras is wat totaal niet klopt zoals de labjes die gehoorzaam geboren worden maar dan heb ik he3t schijnbaar niet begrepen
Afbeelding
martineD
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 2 Spaanse dames: Lety en Neiva

Ongelezen bericht door martineD »

Andere mensen hebben vaak een positief vooroordeel over Lety. Ze ziet er lief en knuffelig uit, dus zal ze dat ook wel zijn. (is ze ook wel, alleen niet bij vreemden :pffff: ) Ik moet soms echt bijna kinderen van haar af slaan (figuurlijk dan he :mrgreen: )
Afbeelding
velvet29
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door velvet29 »

lieke schreef:
Mee eens. Ik heb last van het vooroordeel van ándere mensen naar collies toe. Want 'Lassies' zijn toch altijd zóóó lief :roll: . En dan heb ik weer een idioot die boven op Cody duikt en wil knuffelen en kan ik hem nog nét terugtrekken voor hij gaatjes maakt. Ik kan daar echt niet bij: heb ik twee teefjes die los lopen en willen ze per se net degene aaien die aangelijnd is. En de opmerking over het borstelen krijg ik ook zeker 5x per dag te horen.
velvet29 schreef:
Positieve vooroordelen over een stafford?

Ik ken ze niet

Ik heb ook geen vooroordelen t.o.v. staffords of aanverwante rassen. Wél t.o.v. sommige baasjes. Alleen moet ik helaas vaak een stukje omlopen als ik reuen van dergelijke rassen zie omdat ik Cody niet vertrouw. Als ik alleen met de meiden of alleen loop, heb ik totaal geen problemen met ze. Ik vind ze vaak erg lief.

Het gaat er toch om wat andere mensen denken over een bepaald ras
En dan in de positieve zin

De meeste mensen hebben niet zo'n positieve mening over de stafford, mits ze die niet kennen
Meestal zijn de vooroordelen over de stafford iig niet zo positief
Maar................ Enge honden , Pitbull, Vechthonden, Kaken slaan op slot en laten nooooooit meer los enz enz
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Het gaat er toch om wat andere mensen denken over een bepaald ras
En dan in de positieve zin

De meeste mensen hebben niet zo'n positieve mening over de stafford, mits ze die niet kennen
Meestal zijn de vooroordelen over de stafford iig niet zo positief
Maar................ Enge honden , Pitbull, Vechthonden, Kaken slaan op slot en laten nooooooit meer los enz enz
Helaas hebben een aantal enge mensen de reputatie van dergelijke rassen bedorven. Al moet ik er wel aan toevoegen dat ik persoonlijk liever een valse poedel dan een valse pitbull achter me aan heb :mrgreen:
Maar goed, in de ogen van het gros van de mensen zijn dit soort honden nu eenmaal eng. Als je zo'n ras neemt, neem je de vooroordelen op de koop toe.
Net zo goed als iemand die een klein wit langharig hondje neemt en constant te horen krijgt dat het een 'net een cavia lijkt' of een 'swiffertje' is :roll: .
Of zoals mijn rottweiler-houdende zus jaren lang heeft volgehouden: 'mijn honden zijn pas échte honden. Niet die softies van jou.' :roll:
Gewoon schouders ophalen en veel van je eigen honden houden :I: .
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

nance schreef:Dat Staffords lief zijn voor kinderen is volgens mij net zo'n vooroordeel als dat alle Bassets lief zijn...
Ik denk dat het een vooroordeel is dat Staffs een kind nooit iets zullen doen. Er zijn genoeg bijtincidenten om te bewijzen dat dit niet klopt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Nanna schreef:Alle jachthonden.
Gaat altijd goed, ben nooit een verkeerde tegengekomen. Er loopt hier wel een woest blaffende Spinone door de buurt maar die is als het er op aankomt zo bang als wat ;-)
Knoeppie is een heel angstig hondje en zal uitvallen (aanval is de beste verdediging) naar bijna alle dogachtigen en een zeer grote bek opzetten tegen alles wat gróót is :ugh:
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
lieke schreef: Of zoals mijn rottweiler-houdende zus jaren lang heeft volgehouden: 'mijn honden zijn pas échte honden. Niet die softies van jou.' :roll:
Ik zou haar haarfijn onder de neus wrijven dat zij wellicht een wat verstoord zelfbeeld heeft en klaarblijkelijk Rottweilers nodig heeft om haar image/laag zelfvertrouwen op te vijzelen.
En dat dat niets te maken heeft met al dan niet een "echte hond" zijn :mrgreen:
Hoefde niet. Mijn wraak was nl. héél erg zoet. Zuslief wilde nl. een keer showen met haar oudste rottweiler Mandy (overigens een schat van een dier) en ik moest mee vanwege de morele steun. Aldus geschiedde en wij togen naar de Pinkstershow in Arnhem. Zus was nogal nerveus want het was haar eerste show en natuurlijk werd Mandy ook zenuwachtig.
Resultaat: op het moment dat zij aan de beurt was om met haar hond door de ring te lopen, werden de zenuwen Mandy te machtig en 45kg hond zette het op een lopen met een bazin van ca. 1.60cm die maar een kilo of tien zwaarder was :lol: .
En omdat de uitgang versperd was, bleef Mandy maar rondjes in de ring scheuren en bazinnetje meeslepend.
En iedere keer kwamen ze dus langs mij rennen. En met elke ronde lag ik meer te gieren van het lachen. Ik heb zelden een leukere middag meegemaakt :cheer: .
Ze heeft geloof ik wel de poedelprijs gewonnen.... :mrgreen:

Zus heeft het nooit meer over onechte honden gehad.... :engel:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:Alle jachthonden.
Gaat altijd goed, ben nooit een verkeerde tegengekomen. Er loopt hier wel een woest blaffende Spinone door de buurt maar die is als het er op aankomt zo bang als wat ;-)
Ik ken ongeveer evenveel aardige stabijs als etters.

Dat is wel een fout vooroordeel: dat alle stabijs zo lief en kindvriendelijk zijn.
Jawel, dat zijn ze wel, maar als ze het zat zijn, laten ze dat merken.
En dat was dan weer niet de bedoeling :N:
Nee, dat zal best. :roll: Maar de meesten doen het wel.

Ik heb wel een volledig kloppend vooroordeel: 98% van de hondeneigenaren is volledig rasblind :mrgreen:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
nance
Erelid

Zoek stok! schreef:
nance schreef:Dat Staffords lief zijn voor kinderen is volgens mij net zo'n vooroordeel als dat alle Bassets lief zijn...
Ik denk dat het een vooroordeel is dat Staffs een kind nooit iets zullen doen. Er zijn genoeg bijtincidenten om te bewijzen dat dit niet klopt.
Jij zegt het inderdaad zoals ik het bedoelde. Dankjewel!
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

dit topic ging over positieve vooroordelen toch ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”