Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

daar zijn ze dan, de piepkuikens!

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: daar zijn ze dan, de piepkuikens!

Ongelezen bericht door Madelief »

Bij Diergeneeskunde is eens een (meer educatief dan zinnig) onderzoekje geweest op het ontwikkelen van verenkleed en het kunnen warmhouden van zichzelf door kuikens die opgegroeid waren bij verschillende temperaturen.
Daartoe was (oa) een groep kuikens gehouden bij 4 graden.
Eén groep vleeskuikens, en één groep legkuikens. (en ook twee van deze groepen bij hoge temperaturen).

Toen ze 6 weken waren werd vergeleken hoe hun basale temperatuur was (oa) en hoe het verenpak ontwikkeld was. Op het oog waren de koud gehouden kuiken beter in de veren (gladder aanliggend), maar er was geen significant verschil met hun leeftijdsgenoten in de warmte. De vleeskuikens hadden natuurlijk gewoon haast geen veren zoals ze geselecteerd zijn (je zou veel moeite moeten doen om ze te plukken :ugh: ), maar die bleken zichzelf prima warm te kunnen houden. De koude kuikens waren zelf beter gegroeid dan de warme kuikens..

Dusseh....ik verwacht dat jij helemaal geen problemen gaat krijgen met jouw kuikens!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”