Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teef

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Teef

Ongelezen bericht door ranetje »

Kyra- schreef:
Inge O schreef:dus diensthonden mogen zomaar iemand bijten zonder dat de persoon in kwestie ook maar iets heeft gedaan en zonder commando van de baas? rare dienst lijkt me dat hoor :roll: .
Blah Blah lees je wel even voorafgaande reacties. En ja of wil je dat ik eerst een commando geef als er iets gebeurd?
Eigenlijk verbaast me dat ook wel :ugh:
Ik wist echt niet dat een diensthond mag bijten zonder dat daar een bevel aan vooraf was gegaan.
Eigenlijk zijn die honden dus zo gevaarlijk dat je ze niet eens in huis kunt hebben maar alleen in een kennel?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

ranetje schreef: Eigenlijk zijn die honden dus zo gevaarlijk dat je ze niet eens in huis kunt hebben maar alleen in een kennel?
Met die honden kun je dan dus ook niet door een drukke stationshal gaan lopen, om maar wat te noemen. Zal een mooie boel worden als politiehondjelief iedereen die langsrent, roept of anderszins verdacht bezig is aanvliegt :wink: Maar ja, het klinkt wel stoer he, dat je hond zo graag bijt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef:
ranetje schreef: Eigenlijk zijn die honden dus zo gevaarlijk dat je ze niet eens in huis kunt hebben maar alleen in een kennel?
Met die honden kun je dan dus ook niet door een drukke stationshal gaan lopen, om maar wat te noemen. Zal een mooie boel worden als politiehondjelief iedereen die langsrent, roept of anderszins verdacht bezig is aanvliegt :wink: Maar ja, het klinkt wel stoer he, dat je hond zo graag bijt.
:lol1:

Maar Kyra leg het dan eens gewoon uit als wij schijnbaar zo stom zijn dat we het niet snappen.
estelle

Kyra- schreef:
Madelief schreef:
Kyra- schreef:Zal geen goede eigenschap zijn als ze zich weg laat sturen toch :hmmm: en dan doel ik op het werken
Wel door haar eigen baas of zijn ega toch? Ze hoort toch niet zomaar volkomen zelfstandig te "werken"? En hoort ze niet ook verschil te kunnen maken tussen wanneer niet en wanneer wel?
Maar ik snap er verder niets van (eht fenomeen diensthond), dus ik kan me helemaal vergissen.

Klopt ook wat je zegt
:idea:
Zoek stok!
Zeer actief

estelle schreef:
Zoek stok! schreef:
:lol1:

Maar Kyra leg het dan eens gewoon uit als wij schijnbaar zo stom zijn dat we het niet snappen.
Ik ken wel zo'n hond trouwens, maar die wordt dus zeker niet ingezet tussen publiek. En het lijkt me niet dat je als baas moet streven naar zo'n hond. Behoorlijk gevaarlijk als je tussen de mensen woont.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ze geeft toch heel duidelijk aan dat die honden niet tussen de mensen lopen? Ik begrijp totaal niet waarom iedereen hier verbaasd om is? Niet alle honden zijn sporthonden die in huis wonen. Hoe zou een hond zich staande moeten houden als de bakstenen in de rondte vliegen en er een groep mensen zijn baas belaagd? Dergelijke honden bijten op die momenten alles en iedereen behalve de geleider. Terecht. Wat is daar vreemd aan? Deze honden zijn dus geen gezinshonden.

Als de politie met een hond door de stad loopt is dat dus ook niet zo'n hond. Breekt echter de pleuris uit tijdens voetbalrellen en beginnen mensen winkels te plunderen dan komen er wagens met honden waar iedereen uit de buurt moet blijven. Dan loop je met een groep een straat in en veeg je de straat zo schoon. En ja, als je dan zo stom bent om op een agent af te lopen hangt de hond erin. En nee, dan is het niet LOS en daarna lekker knuffelen. Maar dat vraagt ook niemand van zo'n hond. Die werken op plaatsen waar gewoon een hond nodig is die nergens voor terugdeinst en die altijd en in elke situatie bijt. Ook als de geleider een baksteen in zijn smoel heeft gehad of niet over het geluid heen komt om zijn hond te commanderen :wink: :mrgreen:
Afbeelding
estelle

Heb je ook wel gelijk in hoor maar Marc.
Een kennis van mijn ouders zat ook bij de politie, had ook een diensthond. Die moest echt de garage in als er visite kwam omdat hij vreselijk onbetrouwbaar was.

Alleen de hond van Kyra valt zomaar haar vriend aan. Er is niks aan de hand. Lijkt mij toch niet helemaal lekker.
laeken
Zeer actief

estelle schreef:Heb je ook wel gelijk in hoor maar Marc.
Een kennis van mijn ouders zat ook bij de politie, had ook een diensthond. Die moest echt de garage in als er visite kwam omdat hij vreselijk onbetrouwbaar was.

Alleen de hond van Kyra valt zomaar haar vriend aan. Er is niks aan de hand. Lijkt mij toch niet helemaal lekker.
Een dergelijke diensthond heeft 1 baas en geen 2. Ze bijt haar niet zomaar en die hond is waarschijnlijk letterlijk 1000 keer geprezen bij het bijten van iemand die haar aanraakt. Dus wat wil je dan eigenlijk nog van zo'n hond meer dan 1 op 1 werken? Ik denk dat die hond ook gewoon in een kennel leeft en geleefd heeft en daarnaast alleen en exclusief door haar getraind wordt. Die hond erkent die hele vriend misschien niet eens als meerdere of baas.
Ik denk dat veel mensen geen weet hebben van wat er soms met honden getraind wordt en wat de effecten van door en doorfokken op harde karakters en scherpte voor honden kan geven. Ik heb mensen gekend die een mechelaar gekocht hebben voor de bewaking. Die hond heeft ook de vriend van deze dame vreselijk toegetakeld in hun eigen huis. Hij raakte haar aan en de hond was tegen de regels in in de woonkamer gelaten. Kon niet dus klap en dat waren heel wat hechtingen. Die hond kende alleen de regel dat de bazin nooit aangeraakt mocht worden want dat was hetzelfde als het commando "grijp en verwond" :N:

Zulke honden zijn wapens en horen dus in handen van professionelen en zeker niet in huis of bij mensen die prive graag een mechel opjutten als wapen. :19:
Afbeelding
estelle

Ik ken die trainingen prima hoor Marc en ik ken die doorgefokte honden ook prima.
Als het zo is als jij beweerd dan stel ik voor dat deze honden dus never nooit niet los uitgelaten worden zoals Kyra dus wel doet. Dat is dan toch levensgevaarlijk?
Je kunt toch nooit zeker weten dat er niet ineens iemand daar loopt waar jij ook loopt en waar je jaren achtereen nooit iemand zag?

Ik snap dan dus echt niet wat zo'n hond los op straat doet.

Dat 'vrouwtje raken ze aan dus bijten' is denk ik ook wel iets overtrokken hoor.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

ranetje schreef:
Kyra- schreef:
Inge O schreef:dus diensthonden mogen zomaar iemand bijten zonder dat de persoon in kwestie ook maar iets heeft gedaan en zonder commando van de baas? rare dienst lijkt me dat hoor :roll: .
Blah Blah lees je wel even voorafgaande reacties. En ja of wil je dat ik eerst een commando geef als er iets gebeurd?
Ik wist echt niet dat een diensthond mag bijten zonder dat daar een bevel aan vooraf was gegaan.
Eigenlijk zijn die honden dus zo gevaarlijk dat je ze niet eens in huis kunt hebben maar alleen in een kennel?
Een diensthond in de beveiliging mág eigenlijk niet bijten, alleen wanneer er noodweer geldt mag een hond zijn tanden gebruiken. :wink:
En dat is dus maar zelden.
Als beveiliger wil je wel een hond die er staat op het moment dat het nodig is, die in noodweer dus inderdaad zal bijten.
Een hond die `zomaar` bijt is echter niet gewenst. :wink:

Dat een hond behoorlijk kan veranderen tijdens de loopsheid is volgens mij een feit (ik zie het hier ook, al wordt dat met name naar mij gericht, Biène gaat dan eerder in verzet).
Dat je het prettig vindt dat een hond zich niet laat wegjagen door een ander kan ik me ook nog voorstellen.
Maar nu dit gedrag bekend is is het wel iets waar rekening mee gehouden zal moeten worden en ik geloof wel dat Kyra dat zal doen.

Overigens ken ik diensthonden die prima aaibaar zijn door een vreemde én diensthonden waar je beter uit de buurt kunt blijven. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoek stok!
Zeer actief

Het gaat hier niet om een politiehond Marc. Ik had bij het profiel gekeken en daar staat 'beveiliger'.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Kyra is eigenaar van een beveiligingsbedrijf voor beveiliging met honden. Deze honden moeten wel een verplichte toetsing ondergaan maar mogen niet worden ingezet( lees op commando stellen) Als de hond toch bijt wordt er vaak een beroep gedaan op noodweer of noodweerexces( lees de hond heeft uit zichzelf gebeten). Dit is anders dan bij surveillance honden van de politie die in bepaalde gevallen wel mogen worden ingezet.
Jan
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge schreef:
ranetje schreef:
Kyra schreef:Blah Blah lees je wel even voorafgaande reacties. En ja of wil je dat ik eerst een commando geef als er iets gebeurd?
Een diensthond in de beveiliging mág eigenlijk niet bijten, alleen wanneer er noodweer geldt mag een hond zijn tanden gebruiken. :wink:
En dat is dus maar zelden.
Als beveiliger wil je wel een hond die er staat op het moment dat het nodig is, die in noodweer dus inderdaad zal bijten.
Een hond die `zomaar` bijt is echter niet gewenst. :wink:
Dan moet een hond dat "noodweer" toch wel heel goed begrijpen
En in geval van vriend bijten was dat toch geen noodweer?

Ik kende een paar jaar geleden een beveiliger met een bouvier.
Die hond kon ik gewoon aanhalen als we samen opliepen.
Is dat dan weer een ander soort beveiliger?
Inge schreef:Dat een hond behoorlijk kan veranderen tijdens de loopsheid is volgens mij een feit (ik zie het hier ook, al wordt dat met name naar mij gericht, Biène gaat dan eerder in verzet).
Dat je het prettig vindt dat een hond zich niet laat wegjagen door een ander kan ik me ook nog voorstellen.
Maar nu dit gedrag bekend is is het wel iets waar rekening mee gehouden zal moeten worden en ik geloof wel dat Kyra dat zal doen.

Overigens ken ik diensthonden die prima aaibaar zijn door een vreemde én diensthonden waar je beter uit de buurt kunt blijven. :wink:
Ik mag aannemen dat Kyra rekening zal houden met dit gedrag van de hond.
Ik krijg het trouwens wel benauwd van die verhalen van Marc.
Nog nooit heb ik geweten dat er speciale diensthonden zijn die direct bijten.
Het lijkt me dat het gewone publiek (dus ik ook) zoiets toch moet weten?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

Ik heb zelden zoveel "huiskamer-verjaardagpraat", "van horen zeggen van een vriend van een vriend" en ongefundeerde, niet onderbouwde, ondoordachte vooroordelen gelezen in één topic over (politie) diensthonden.

Dick
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
ranetje
Zeer actief

Selena schreef:Ik heb zelden zoveel "huiskamer-verjaardagpraat", "van horen zeggen van een vriend van een vriend" en ongefundeerde, niet onderbouwde, ondoordachte vooroordelen gelezen in één topic over (politie) diensthonden.

Dick
Mooi zo, het is dus allemaal onzin.
Kan je vertellen hoe het echt zit?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

ranetje schreef:
Selena schreef:Ik heb zelden zoveel "huiskamer-verjaardagpraat", "van horen zeggen van een vriend van een vriend" en ongefundeerde, niet onderbouwde, ondoordachte vooroordelen gelezen in één topic over (politie) diensthonden.

Dick
Denk je dat Kyra over verzonnen eigen honden verteld? :wink:
Afbeelding
elly p
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 bassets

Ongelezen bericht door elly p »

Onze Basset Ginger is een herplaatser. De eerste keer dat ze hier bij ons thuis loops werd, viel ze de andere honden aan. Zo boos was ze op iedereen. Ze leek wel een razende leeuw. Terwijl ze van karakter zo'n lief beestje is, die geen vlieg kwaad deed/doet. We hebben haar dan ook laten steriliseren. Het is nooit meer gebeurd.
Afbeelding
Groetjes, Elly
estelle

Dick
Als je daarmee ook mijn stukje bedoeld over de diensthond van een vriend van mijn ouders kan ik je zeggen dat dat geen huiskamerpraat of van horen zeggen praat is.
Ik heb die hond zelf meermaals gezien en dat was geen leuk beest. Ja voor hun wel maar niet voor de visite. Die kerel zat ook echt wel bij de politie.

Maar ik ben het wel met je eens dat je wel heel vaak verhalen hoort van mensen die dan iemand kennen die dan weer politiehonden zou trainen. Of ze hebben een mechelaar uit het asiel en dan is zo'n hond altijd in training geweest voor diensthond.....
Zoek stok!
Zeer actief

Dick
En waar doel je dan precies op? Of kom je alleen melden dat het gepeupel zo dom is?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ranetje
Zeer actief

MARC_S schreef:
ranetje schreef:

Dick
Denk je dat Kyra over verzonnen eigen honden verteld? :wink:
:roll:
Ik niet nee.
Ik neem aan dat alle verhalen over bijten niet correct zijn.
Daar hoor ik dan graag wat meer over .
Afbeelding
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Een ex- club lid (wegens verhuizing ergens anders gaan trainen) heeft een niet speciaal getrainde diensthond maar een gewone herder die in opleiding is voor PH2 (politiehond 2) deze hond blijft gewoon bij haar thuis maar ondanks dat deze hond niet speciaal is afgericht oid. niemand ook haar partner kan deze hond aaien.
Bekende kunnen net langs de hond en baas lopen maar kom niet in de buurd.
Deze hond komt trouwens nooit los in de tuin na dan.

Ik ben ook wel eens mensen in het bos tegengekomen die mijn herder willen aaien en niet geloven dat ze kan bijten als ze dat zouden doen.
Want volgens die zelfde mensen horen alle politiehonden 100% sociaal te zijn naar (vreemde) mensen.
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

Ik denk dat ik wel begrijp wat Dick wil zeggen. Het is zo jammer dat er mensen reageren die geen idee hebben waar het eigenlijk over gaat en over dingen heen lezen. Ik zal normaals en voor de laatste keer vertellen dat het probleem is opgelost.
En over de onnozele woorden of ik dit verzonnen heb en ik geen honden zou hebben ga ik maar niet op in.
Ik wilde reacties van mensen die WEL verstand hebben van het probleem en dit mss al eerder hebben meegemaakt.
Ik heb het over een diensthond en geen politiehond. Ik weet dat deze discussie het risico is wanneer dit geplaatst word op een overall forum. Voor die mensen die het probleem wel begrijpen en een reactie gegeven hebben waar ik wel wat aan had .. Bedankt ;) ik heb haar verder bekeken en het kwam idd door de loopsheid ze is weer de vrolijkheid zelve en een heerlijkheid om mee te werken.
Si vis pacem, para bellum
Kyra-
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kyra- »

ranetje schreef: Eigenlijk verbaast me dat ook wel :ugh:
Ik wist echt niet dat een diensthond mag bijten zonder dat daar een bevel aan vooraf was gegaan.2 woordjes zoals aanhitst en tegenhouden
En in geval van vriend bijten was dat toch geen noodweer? (het regende wel erg hard :oohja: )
... Ik kan mij voorstellen dat je niet de gehele wet niet in je hoofd heb zitten.
Mijn honden hebben het wetboek :lees: in de kennel liggen en dat lezen ze iedere dag weer, ik snap niet dat ze de betekenis van het woord "noodweer" niet kennen :oohja: :denken:
Si vis pacem, para bellum
laeken
Zeer actief

Als je je zo distantieert van mensen die antwoord geven begrijp ik eigenlijk niet meer waarom je iets vraagt? Je hond is 2 dagen loops zeg je in je bericht vandaag en nu is alles weer koek en ei een paar uur later? Dus de teefjes kunnen weer samen en ze heeft een paar uur normaal gedaan? Zoiets?
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Kyra- schreef:
ranetje schreef: Eigenlijk verbaast me dat ook wel :ugh:
Ik wist echt niet dat een diensthond mag bijten zonder dat daar een bevel aan vooraf was gegaan.2 woordjes zoals aanhitst en tegenhouden
En in geval van vriend bijten was dat toch geen noodweer? (het regende wel erg hard :oohja: )
... Ik kan mij voorstellen dat je niet de gehele wet niet in je hoofd heb zitten.
Mijn honden hebben het wetboek :lees: in de kennel liggen en dat lezen ze iedere dag weer, ik snap niet dat ze de betekenis van het woord "noodweer" niet kennen :oohja: :denken:
Reageer dan gewoon niet op een reactie van iemand die gewoon normaal de moeite neemt om vragen te stellen en oprecht interesse heeft :roll:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

MARC_S schreef:Als je je zo distantieert van mensen die antwoord geven begrijp ik eigenlijk niet meer waarom je iets vraagt? Je hond is 2 dagen loops zeg je in je bericht vandaag en nu is alles weer koek en ei een paar uur later? Dus de teefjes kunnen weer samen en ze heeft een paar uur normaal gedaan? Zoiets?
Hond is nu al wat langer loops hoor, Kyra plaatste dit bericht vorige week al. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik begrijp niet zo goed waarom dit op zo'n toon moet.
Er zijn hier meer mensen die met hun honden werken voor hun brood en als daar wat aan gevraagd wordt, naar aanleiding van een post wordt daar heel normaal antwoord op gegeven.

Als Kyra niet zo raar gereageerd had, had dit ook een heel normaal topic kunnen worden.
Als wat je doet zo in het verborgene moet blijven plaats dan geen vraag op een openbaar forum!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:Ze geeft toch heel duidelijk aan dat die honden niet tussen de mensen lopen? Ik begrijp totaal niet waarom iedereen hier verbaasd om is? Niet alle honden zijn sporthonden die in huis wonen. Hoe zou een hond zich staande moeten houden als de bakstenen in de rondte vliegen en er een groep mensen zijn baas belaagd? Dergelijke honden bijten op die momenten alles en iedereen behalve de geleider. Terecht. Wat is daar vreemd aan? Deze honden zijn dus geen gezinshonden.

Als de politie met een hond door de stad loopt is dat dus ook niet zo'n hond. Breekt echter de pleuris uit tijdens voetbalrellen en beginnen mensen winkels te plunderen dan komen er wagens met honden waar iedereen uit de buurt moet blijven. Dan loop je met een groep een straat in en veeg je de straat zo schoon. En ja, als je dan zo stom bent om op een agent af te lopen hangt de hond erin. En nee, dan is het niet LOS en daarna lekker knuffelen. Maar dat vraagt ook niemand van zo'n hond. Die werken op plaatsen waar gewoon een hond nodig is die nergens voor terugdeinst en die altijd en in elke situatie bijt. Ook als de geleider een baksteen in zijn smoel heeft gehad of niet over het geluid heen komt om zijn hond te commanderen :wink: :mrgreen:
precies.. .ik zie het probleem ook niet... als je er niet in de buurt komt (en dat hoeft niet ongevraagd) heb je er totaal geen last van.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
estelle

malinois schreef:
MARC_S schreef:Ze geeft toch heel duidelijk aan dat die honden niet tussen de mensen lopen? Ik begrijp totaal niet waarom iedereen hier verbaasd om is? Niet alle honden zijn sporthonden die in huis wonen. Hoe zou een hond zich staande moeten houden als de bakstenen in de rondte vliegen en er een groep mensen zijn baas belaagd? Dergelijke honden bijten op die momenten alles en iedereen behalve de geleider. Terecht. Wat is daar vreemd aan? Deze honden zijn dus geen gezinshonden.

precies.. .ik zie het probleem ook niet... als je er niet in de buurt komt (en dat hoeft niet ongevraagd) heb je er totaal geen last van.
uhh? die hond loopt toch gewoon los schrijft ze?ze viel toch buiten op straat haar vent aan?
Mechelfan
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfan »

Waarom wordt een incident zo opgeblazen?

Kyra beschrijft hier een incident. De hond laat dit gedrag niet dagelijks zien. Moet er dan meteen levenslang een lijn en/of muilkorf om?
De hond is toch niet meteen vals als hij een keer de fout in gaat?

Waarschijnlijk heeft de hond er wel een reden voor gehad. Alleen hebben de mensen dit niet opgemerkt?

yra, ik ben blij voor je dat het allemaal goed gaat nu. Zo te lezen wordt/is het een goede hond,waar je veel plezier van kunt hebben.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”