ranetje schreef:Kyra- schreef:Inge O schreef:dus diensthonden mogen zomaar iemand bijten zonder dat de persoon in kwestie ook maar iets heeft gedaan en zonder commando van de baas? rare dienst lijkt me dat hoor

.
Blah Blah lees je wel even voorafgaande reacties.
En ja of wil je dat ik eerst een commando geef als er iets gebeurd?
Eigenlijk verbaast me dat ook wel
Ik wist echt niet dat een diensthond mag bijten zonder dat daar een bevel aan vooraf was gegaan.
Eigenlijk zijn die honden dus zo gevaarlijk dat je ze niet eens in huis kunt hebben maar alleen in een kennel?
Een diensthond in de beveiliging mág eigenlijk niet bijten, alleen wanneer er noodweer geldt mag een hond zijn tanden gebruiken.
En dat is dus maar zelden.
Als beveiliger wil je wel een hond die er staat op het moment dat het nodig is, die in noodweer dus inderdaad zal bijten.
Een hond die `zomaar` bijt is echter niet gewenst.
Dat een hond behoorlijk kan veranderen tijdens de loopsheid is volgens mij een feit (ik zie het hier ook, al wordt dat met name naar mij gericht, Biène gaat dan eerder in verzet).
Dat je het prettig vindt dat een hond zich niet laat wegjagen door een ander kan ik me ook nog voorstellen.
Maar nu dit gedrag bekend is is het wel iets waar rekening mee gehouden zal moeten worden en ik geloof wel dat Kyra dat zal doen.
Overigens ken ik diensthonden die prima aaibaar zijn door een vreemde én diensthonden waar je beter uit de buurt kunt blijven.