flamme schreef:Dat klopt niet helemaal. Dat grote honden uitgegroeid met 14 maanden is echt niet zo. Kline hondjes met 12 maanden kan best. Dat wil alleen niet zeggen dat ze dan ook volwassen zijn. Je kunt natuurlijk de vergelijking eigenlijk niet helemaal maken. maar Meisjes worden ook rond de 12/13 jaar ongesteld. daarna groeien ze ook niet veel meer. maar da;s geen reden om ze dan te laten steriliseren. Nogmaals, de vergelijking kun je eigenlijk niet maken. maar het gaat me alleen om het wel/niet volwassenaspect.thelittlegirly schreef:flamme schreef:Mijn teefje is ook gecastreerd![]()
Ik zou persoonlijk alleen echt wachten tot je hondje volwassen is.
Verder heeft Flamme helemaal niks aangehad. ook geen kap. Rompertjes hebben ze niet in haar maatDenk dat ik dan een corset maat XL had moeten hebben ofzo.
Maar is inderdaad misschien wel handig als ze niet van het wondje af blijft.
wanneer is ze volwassen dan. kleine hondjes zijn met 12 maanden uitgegroeid en grote met 14 maanden. eerder mag je ook niet met hondensport beginnen bij ons dus tja 11 maanden vind ik eigenlijk wel netjes.
Ik zou persoonlijk wachten tot de hond 1,5 is. En dan precies tussen 2 loopsheden in. Ze is bv met de 17 maanden loops. Dan zou ik haar met 20 maanden laten helpen. Het beste is tussen de 2 loopsheden in qua tijd.
maar hoe zit het dan met het aspeckt kanker. dat heeft dan geen nut meer.?? ik vind dat toch ook een belangrijke afweging. maar dankje voor je duidelijke uitleg. erg fijn.