Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Man eet eigen hond op

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

tineke

Re: Man eet eigen hond op

Ongelezen bericht door tineke »

tineke schreef:
Uh werd er bij jou in de familie niet zo af en toe door sommige leden incidenteel een kat afgeslacht.
Hou toch je hypocriete mond over liefde en respect voor dieren, ja dieren die jij leuk vind anders kan het je ook geen hol schelen wat er mee gaat gebeuren.
iones schreef:

Nee, in mijn familie zijn er nooit mensen geweest die dieren pijn hebben gedaan of gedood. Ja, een spinnetje. Met name mijn moeder is daar erg bang voor.

Ik ben niet hypocriet, jij bent dom. Dat is iets heel anders. (als we dan toch dingen naar elkaars hoofd gaan smijten)
Nee het was niet in de familie het was enkel het onderwerp van gesprek op verjaardagen :roll:
Het is hypocriet om te weten dat er dieren gemarteld worden met opzet, en daar je mond over tehouden omdat het toevallig toch niet om dieren gaat waar je je toe aangetrokken voelt,en je niet uit de toon wil vallen op ene verjaardag.
Buiten hypocriet is het ook nog eens laf.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

iones schreef:
minhie schreef: Wie zegt dat dat zo moeilijk is. Als die hond die man vertrouwde blijft die hond gewoon staan hoor. Dan kan je daar een flinke klap op geven. Daar hoef je geen reuzemoker voor te gebruiken.
Die spijkers bij "kopspijkers" waren ook heel vertrouwd en die bleven ook stil zitten. En toch sloegen mensen vaak mis. Het is echt iets dat oefening vergt.
Ik ben wel uitgepraat.. onbegonnen werk, met iemand praten die dit niet eens snapt.
Gewoon hypocriet.
Afbeelding
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Er word stiekem veel paardenvlees gegeten hoor, mijn neef werkt in een fabriek waar ze snacks maken en in iedere rundvlees kroket zit paardenvlees.
Ook in de andere snacks als je ziet staan rundvlees ga der dan maar vanuit dat het meestal paardenvlees is .
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

inderdaad. mensen schreeuwen moord en brand als in de krant staat dat in frikandellen en kroketten paardenvlees zit maar het staat gewoon op de doos :U: dat niemand dat leest.. tsja...
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

zuurvlees van paardenvlees is ook heerlijk :lol1:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Frederiek schreef:Wow :hmmm: .

Iones:

In de supermarkten in Nederland zie ik overal paardenrookvlees liggen. Als er echt maar zo weinig mensen dat zouden eten dan zou het toch niet overal in het assortiment zitten?

Het is godsonmogelijk om rekening te houden met alle tere zieltjes op de wereld. Sommige mensen houden van paarden en gruwelen van paardenvlees, sommige mensen houden van leguanen en gruwelen van leguanensoep, sommige mensen houden van varkens en eten geen varkensvlees, sommige mensen hebben geitjes en zullen nooit geit eten en tóch zijn er altijd mensen die daar anders over denken en dat gewoon wel eten. Wat wil je dan, dat niemand ooit nog een beest opeet? Die luxe heeft niet iedereen. Je kan hoogstens hopen dat die beesten tenminste een prettig leven hebben gehad, en de meeste huisdieren lijken mij prettiger leven dan varkens in de schuur, ofzo. Niet dat ik het eten van huisdieren wil promoten, maar ik vind het wel hypocriet om dáár helemaal zielig over te lopen doen terwijl er veel gruwelijkere dingen gebeuren met net zulke intelligente en sociale wezens (varkens zijn slím).

En een spijker is nog stééds moeilijker te raken dan een brede hondenkop, dat snap je toch zelf ook wel? Raakvlak enzo?
En omdat anderen het ook doen moeten wij ook maar?????? Dus je volgt het verkeerde voorbeeld op, niet het goede. Waaorm moeten alle dieren opgegeten mogen worden? Waar trek je de grens? Zullen we mensen die de maatschappij tot last zijn ook maar slachten en op eten? Dan dienen ze nog ergens voor.

Ik had vroeger ook moeite met het feit dat mensen paardenvlees eten. MAar dan denk je aan de bioindustrie en dan hebben de paarden een betrekkelijk beter leven gehad. Toch is mijn band met mijn honden anders dan met mijn paarden: mijn honden staan dichterbij: met hen leef ik intenser. De honden leven bij mij in huis, zitten naast mij op de bank, de paarden staan buiten in de wei. Voor de honden sta je als mens toch op nr. 1. Bij de paarden niet: dat is immers hun paardenmaatje. Een paard kan goed zonder zijn eigenaar, het is het paard waar hij mee leeft waar hij het meeste aan gehecht is. Daarom ligt bij mij de grens bij honden. Dus voor je mij veroordeelt tot hypocriet, moet je eerst weten waarom ik zo voel en denk zoals ik doe. Ik heb er goede redenen voor.
Met vluchtdieren of dieren die in de natuur prooidier kunnen worden, krijg je moeilijker een band mee dan met een dier dat veel meer overeenkomsten met je heeft, zoals de hond.
Laatst gewijzigd door iones op 25 aug 2009 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

tineke schreef:
Nee het was niet in de familie het was enkel het onderwerp van gesprek op verjaardagen :roll:
Het is hypocriet om te weten dat er dieren gemarteld worden met opzet, en daar je mond over tehouden omdat het toevallig toch niet om dieren gaat waar je je toe aangetrokken voelt,en je niet uit de toon wil vallen op ene verjaardag.
Fout. Het onderwerp van gesprek op verjaardagen zijn de kinderen. Altijd. Tot vervelens toe. Dus je hebt helemaal een fout beeld. Alleen maar omdat je een waas voor ogen kreeg door een voorval dat ik ooit beschreef ten tijde van een verjaardag.
En tegenwoordig hou ik steeds minder mijn mond. Ik ga geen ergernissen meer opkroppen. Ik vind je nog steeds dom. Omdat je een totaal verkeerd beeld van mij gevormd hebt en daar steeds weer op terug komt, je lijkt je er aan vast te klampen.

Ik heb de overbuurvrouw al een veeg uit de pan gegeven 2 weken terug.

Een andere overbuurvrouw belde mij vorige week dat er steeds een klein katje bij haar binnen liep en het ging maar niet weg. "die is van Harry" zei ik. Dat is haar buurman en dat is een boer die katten ongebreideld voort laat planten."nee, deze heeft een tuigje om, en die heeft Harry geen", zegt ze. "dan is hij mogelijk van een van de campinggasten die hem meegenomen hebben op vakantie en toen is hij ontsnapt", zei ik. Er zijn namelijk nogal veel recreatieboerderijen en campings in de buurt. "je moet de politie bellen en op de hoogte stellen en dierenasiel de crull in Den Ham bellen, dan komt de dierenambulance hem ophalen. Als die mensen dan bellen naar de instanties, kunnen die hen vertellen dat hun kat gevonden is." vertelde ik haar toen. En zo geschiedde.

Ik vertel dit de volgende dag aan de andere buurvrouw. Zegt ze "ja, die wilde hier ook naar binnen maar ik heb hem weggejaagd". Ik werd geërgerd. "waarom heb je hem niet vast gezet en op laten halen door de dierenambulance??? "Ik heb nu eenmaal niets met katten", zei ze.
"ik ook niet! maar ik ken legio mensen die er zielsveel van houden en diep in de rats zitten als ze hun kat kwijt zijn!!!. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn hond kwijt zou raken, en dat mijn hond mensen zou ontmoeten zoals jij, en ik nooit meer zou weten hoe het met haar zou gaan en haar nooit meer terug zou zien. Dit is een grove mate van onverschilligheid van jou!".
Ze zei nogmaals dat ze niet van katten hield. "Dat doet er niet toe! Andere mensen houden er van, wil jij het hen aandoen dat ze verdriet hebben en 's nachts hun oog niet dicht doen terwijl je slechts een kleine moeite hoeft te doen om hen te helpen?"

Ik weet niet of het me gelukt is haar te overtuigen. Bij haar hond is hte destijds niet gelukt en die zit nu dus bij mij.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

iones schreef:
tineke schreef:
Fout. Het onderwerp van gesprek op verjaardagen zijn de kinderen. Altijd. Tot vervelens toe. Dus je hebt helemaal een fout beeld. Alleen maar omdat je een waas voor ogen kreeg door een voorval dat ik ooit beschreef ten tijde van een verjaardag.
En tegenwoordig hou ik steeds minder mijn mond. Ik ga geen ergernissen meer opkroppen. Ik vind je nog steeds dom. Omdat je een totaal verkeerd beeld van mij gevormd hebt en daar steeds weer op terug komt, je lijkt je er aan vast te klampen.

Ik heb de overbuurvrouw al een veeg uit de pan gegeven 2 weken terug.

Een andere overbuurvrouw belde mij vorige week dat er steeds een klein katje bij haar binnen liep en het ging maar niet weg. "die is van Harry" zei ik. Dat is haar buurman en dat is een boer die katten ongebreideld voort laat planten."nee, deze heeft een tuigje om, en die heeft Harry geen", zegt ze. "dan is hij mogelijk van een van de campinggasten die hem meegenomen hebben op vakantie en toen is hij ontsnapt", zei ik. Er zijn namelijk nogal veel recreatieboerderijen en campings in de buurt. "je moet de politie bellen en op de hoogte stellen en dierenasiel de crull in Den Ham bellen, dan komt de dierenambulance hem ophalen. Als die mensen dan bellen naar de instanties, kunnen die hen vertellen dat hun kat gevonden is." vertelde ik haar toen. En zo geschiedde.

Ik vertel dit de volgende dag aan de andere buurvrouw. Zegt ze "ja, die wilde hier ook naar binnen maar ik heb hem weggejaagd". Ik werd geërgerd. "waarom heb je hem niet vast gezet en op laten halen door de dierenambulance??? "Ik heb nu eenmaal niets met katten", zei ze.
"ik ook niet! maar ik ken legio mensen die er zielsveel van houden en diep in de rats zitten als ze hun kat kwijt zijn!!!. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn hond kwijt zou raken, en dat mijn hond mensen zou ontmoeten zoals jij, en ik nooit meer zou weten hoe het met haar zou gaan en haar nooit meer terug zou zien. Dit is een grove mate van onverschilligheid van jou!".
Ze zei nogmaals dat ze niet van katten hield. "Dat doet er niet toe! Andere mensen houden er van, wil jij het hen aandoen dat ze verdriet hebben en 's nachts hun oog niet dicht doen terwijl je slechts een kleine moeite hoeft te doen om hen te helpen?"

Ik weet niet of het me gelukt is haar te overtuigen. Bij haar hond is hte destijds niet gelukt en die zit nu dus bij mij.
Ook na je ellenalnge post ,wie moet je eigenlijk overtuigen mij of jezelf ,vind ik je nog steeds hypocriet.
Fijn dat je wat vaker je mond durft open te doen wmb mag je hem hier wel sluiten overigens :mrgreen:
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

iones schreef:Ken jij een varkensforum?
http://www.varkens.nl/forum/forum_topics.asp?FID=1" onclick="window.open(this.href);return false;

http://minivarkens.forum2go.nl/waar-vin ... f-t75.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

iones schreef:
Frederiek schreef:Wow :hmmm: .

Iones:

In de supermarkten in Nederland zie ik overal paardenrookvlees liggen. Als er echt maar zo weinig mensen dat zouden eten dan zou het toch niet overal in het assortiment zitten?

Het is godsonmogelijk om rekening te houden met alle tere zieltjes op de wereld. Sommige mensen houden van paarden en gruwelen van paardenvlees, sommige mensen houden van leguanen en gruwelen van leguanensoep, sommige mensen houden van varkens en eten geen varkensvlees, sommige mensen hebben geitjes en zullen nooit geit eten en tóch zijn er altijd mensen die daar anders over denken en dat gewoon wel eten. Wat wil je dan, dat niemand ooit nog een beest opeet? Die luxe heeft niet iedereen. Je kan hoogstens hopen dat die beesten tenminste een prettig leven hebben gehad, en de meeste huisdieren lijken mij prettiger leven dan varkens in de schuur, ofzo. Niet dat ik het eten van huisdieren wil promoten, maar ik vind het wel hypocriet om dáár helemaal zielig over te lopen doen terwijl er veel gruwelijkere dingen gebeuren met net zulke intelligente en sociale wezens (varkens zijn slím).

En een spijker is nog stééds moeilijker te raken dan een brede hondenkop, dat snap je toch zelf ook wel? Raakvlak enzo?
En omdat anderen het ook doen moeten wij ook maar?????? Dus je volgt het verkeerde voorbeeld op, niet het goede. Waaorm moeten alle dieren opgegeten mogen worden? Waar trek je de grens? Zullen we mensen die de maatschappij tot last zijn ook maar slachten en op eten? Dan dienen ze nog ergens voor.

Ik had vroeger ook moeite met het feit dat mensen paardenvlees eten. MAar dan denk je aan de bioindustrie en dan hebben de paarden een betrekkelijk beter leven gehad. Toch is mijn band met mijn honden anders dan met mijn paarden: mijn honden staan dichterbij: met hen leef ik intenser. De honden leven bij mij in huis, zitten naast mij op de bank, de paarden staan buiten in de wei. Voor de honden sta je als mens toch op nr. 1. Bij de paarden niet: dat is immers hun paardenmaatje. Een paard kan goed zonder zijn eigenaar, het is het paard waar hij mee leeft waar hij het meeste aan gehecht is. Daarom ligt bij mij de grens bij honden. Dus voor je mij veroordeelt tot hypocriet, moet je eerst weten waarom ik zo voel en denk zoals ik doe. Ik heb er goede redenen voor.
Met vluchtdieren of dieren die in de natuur prooidier kunnen worden, krijg je moeilijker een band mee dan met een dier dat veel meer overeenkomsten met je heeft, zoals de hond.
Wie bepaalt welk voorbeeld goed of verkeerd is, jij of die persoon aan de andere kant van de wereld die vind dat jij een verkeerd voorbeeld volgt?? Die persoon aan de andere kant van de wereld zal ook zijn of haar redenen hebben waarom die voelt wat die voelt.
En waarom zou je het ene dier wel "mogen" eten en het andere niet??? Wat Tineke al zegt, hypocriet.

Nog even een reaktie op jouw post die erna komt.
Ik zou ook geen kat hier in huis laten en/of een baas bij zoeken. De meesten hier in de buurt weten heel goed de weg naar hun eigen huis en ik hoef er geen (al dan niet part-time) kat bij.
Voor een hond die duidelijk de weg kwijt is zal ik wel zorgen en trachten hem/haar bij de rechtmatige eigenaar te krijgen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Frederiek schreef:
Het is godsonmogelijk om rekening te houden met alle tere zieltjes op de wereld. Sommige mensen houden van paarden en gruwelen van paardenvlees, sommige mensen houden van leguanen en gruwelen van leguanensoep, sommige mensen houden van varkens en eten geen varkensvlees, sommige mensen hebben geitjes en zullen nooit geit eten en tóch zijn er altijd mensen die daar anders over denken en dat gewoon wel eten.
Kan je niet van al die dieren houden en toch het vlees van die dieren eten?
Ik vind paardenvlees zalig en ik vind paarden best leuk. Ik hou van honden en ik zou gerust hond eten.
Als het voedsel is dan is het voedsel, dat wil niet zeggen dat ik niet van het oorspronkelijke dier houd :wink:
Afbeelding
Cantus
Zeer actief

Jinx schreef:
Frederiek schreef:
Het is godsonmogelijk om rekening te houden met alle tere zieltjes op de wereld. Sommige mensen houden van paarden en gruwelen van paardenvlees, sommige mensen houden van leguanen en gruwelen van leguanensoep, sommige mensen houden van varkens en eten geen varkensvlees, sommige mensen hebben geitjes en zullen nooit geit eten en tóch zijn er altijd mensen die daar anders over denken en dat gewoon wel eten.
Ik vind paardenvlees zalig en ik vind paarden best leuk. Ik hou van honden en ik zou gerust hond eten.
Als het voedsel is dan is het voedsel, dat wil niet zeggen dat ik niet van het oorspronkelijke dier houd :wink:
ik denk dat ze het gewoon als voorbeeld nam...ik vind ook veel dieren leuk, maar als het lekker is gaan ze net zo goed de pan in...
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Dongo schreef:
ik denk dat ze het gewoon als voorbeeld nam...ik vind ook veel dieren leuk, maar als het lekker is gaan ze net zo goed de pan in...
:mrgreen:
Zo had ik het korter kunnen omschrijven ja.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Nanna schreef: Dat kan. Er zijn idd mensen die niks met katten hebben en ze wegjagen bij hun voordeur.
Ik vind niet dat ze die kat op MOETEN pakken en stad en land af naar de eigenaar gaan zoeken. Als ze het wel doen is het fijn, maar het is toch goddomme geen verplichting?
Ik had laatst ook een kat binnen. Die heb ik fijn opgepakt en weer buiten neergezet. Ik zit er helemaal niet op te wachten dat dat beest mijn slaapkamer onderzeikt (in de huiskamer kan ie niet: Topsi) terwijl ik mijn best doe om zijn oorspronkelijke eigenaar terug te vinden. Terwijl baasjelief het wel best vindt en dat beest buiten laat rondstruinen.
Houdoe hoor.
Honden vind ik overigens een ander verhaal, een duidelijk paniekerige hond zal ik vangen. Is me al een paar keer gebeurd, overigens ;-)
Maar er lopen zóveel katten los, dan heb ik dagwerk.
Deze kat had een tuigje om. Iemand moet er zorg voor hebben gedraagt het dier vast te leggen zodat hij/zij hem niet kwijtraakte. En dit is duidelijk mislukt.

Stel he, dat iemand diep in de rats over iets zit, en jij kunt dit met een simpele handeling oplossen voor deze persoon, waarom dit nalaten?
tineke schreef:
Ook na je ellenalnge post ,wie moet je eigenlijk overtuigen mij of jezelf ,vind ik je nog steeds hypocriet.
Fijn dat je wat vaker je mond durft open te doen wmb mag je hem hier wel sluiten overigens :mrgreen:
JIj vindt mij hypocriet? Ach, je wordt altijd door een strontkar overreden, nooit door een rijtuig. Nu was ik kennelijk aan de beurt. :D

Liesbeth schreef: Wie bepaalt welk voorbeeld goed of verkeerd is, jij of die persoon aan de andere kant van de wereld die vind dat jij een verkeerd voorbeeld volgt?? Die persoon aan de andere kant van de wereld zal ook zijn of haar redenen hebben waarom die voelt wat die voelt.
En waarom zou je het ene dier wel "mogen" eten en het andere niet??? Wat Tineke al zegt, hypocriet.

Ik zou ook geen kat hier in huis laten en/of een baas bij zoeken. De meesten hier in de buurt weten heel goed de weg naar hun eigen huis en ik hoef er geen (al dan niet part-time) kat bij.
Voor een hond die duidelijk de weg kwijt is zal ik wel zorgen en trachten hem/haar bij de rechtmatige eigenaar te krijgen.
Je kunt het verder door trekken. STel dat er in een cultuur mensen worden gegeten. Kannibalisme. Het heeft bestaan (misschien nog, maar dat lijkt me stug). Dat veroordelen de mensen toch óók. Waar trek je dan de grens? En waarom moet ALLES maar opgegeten kunnen worden?

Overigens, je bent zelf hypocriet. Lees terug. De kat had een tuigje om. Lees de redenatie erachter. Een hond die zijn baas kwijt is, help je wel. Een kat waarvan je weet dat die hoogst waarschijnlijk niet bij je in de buurt thuis hoort, help je niet?
Jinx schreef: Kan je niet van al die dieren houden en toch het vlees van die dieren eten?
Goeie vraag. Ik redeneer zelf dan eerder terug: ik hou ook van koeien en varkens vind ik ook heel leuk. Ik ehb daarom wel eens overwogen om vegetarier te worden.
Maar ik geloof dat je dan bepaalde voedselvervangers moet eten en dat zijn net van die dingen die ik totaal niet lust. Ik ben geen gemakkelijke eter.
Liesbeth
Zeer actief

iones schreef:
Liesbeth schreef: Wie bepaalt welk voorbeeld goed of verkeerd is, jij of die persoon aan de andere kant van de wereld die vind dat jij een verkeerd voorbeeld volgt?? Die persoon aan de andere kant van de wereld zal ook zijn of haar redenen hebben waarom die voelt wat die voelt.

Je kunt het verder door trekken. STel dat er in een cultuur mensen worden gegeten. Kannibalisme. Het heeft bestaan (misschien nog, maar dat lijkt me stug). Dat veroordelen de mensen toch óók.
Waar trek je dan de grens? En waarom moet ALLES maar opgegeten kunnen worden?
Ik niet. Niet dat ik er aan mee zou doen, dat is wat anders. Maar wie ben ik om dat te veroordelen? Ik zie niet in waarom het ene wel gegeten kan worden en het andere niet :19: .

iones schreef:Overigens, je bent zelf hypocriet. Lees terug. De kat had een tuigje om. Lees de redenatie erachter. Een hond die zijn baas kwijt is, help je wel. Een kat waarvan je weet dat die hoogst waarschijnlijk niet bij je in de buurt thuis hoort, help je niet?
Hoezo hypocriet, omdat ik een kat niet in huis haal en een hond wel? Overigens is dat jouw redenatie erachter, hoeft niet per sé de mijne te zijn.
Hoe moet ik weten dat een kat hier hoogst waarschijnlijk niet in de buurt woont? Ik weet überhaupt niet welke kat hier in de buurt woont, ja die van de overbuurvrouw, maar die gaat niet veel verder dan haar tuin en die van haar buren. Voor de rest zie ik hier ook wel eens wat loslopen en die ga ik echt niet naar binnen halen :neenee: .
Waar ik woon, ben ik nog nooit een verdwaalde kat tegen gekomen, wel eens een hond die verdwaast naar zijn baas liep te zoeken (en even later een baas die verdwaast zijn hond aan het zoeken was). Waarschijnljk is dat bij jou in de buurt anders.
Stel dat ik een kat tegen zou komen die echt heel overduidelijk de weg kwijt is, dan zou ik nog eerder de dierenambulance bellen, dan hem in huis halen.
Hypocriet :denken: , vind ik niet, ik heb gewoon geen zin in gesodemieter hier in huis en als ik de kat al zou kunnen vangen dan kunnen de mensen van de dierenambulance dat ook. Zo niet beter.

iones
Zeer actief

Liesbeth schreef:
Ik niet. Niet dat ik er aan mee zou doen, dat is wat anders. Maar wie ben ik om dat te veroordelen? Ik zie niet in waarom het ene wel gegeten kan worden en het andere niet :19: .
Dus stel dat mensen ergens gegeten zouden worden, dat is iets dat jij niet zou doen. MAar je zou een ander er ook niet op kunnen veroordelen.
Liesbeth schreef: Hoezo hypocriet, omdat ik een kat niet in huis haal en een hond wel? Overigens is dat jouw redenatie erachter, hoeft niet per sé de mijne te zijn.
Tegen mij zeg je dat je het hypocriet vindt dat ik het eten van het ene dier veroordeel en het ander niet. JIj maakt toch ook onderscheid? Een hond help je, een kat niet. Maar het gaat niet alleen om het dier. Het gaat om de mens die er achter zit.
Misschien is iemand heel verdrietig omdat ze haar kat kwijt is.
Liesbeth schreef: Hoe moet ik weten dat een kat hier hoogst waarschijnlijk niet in de buurt woont? Ik weet überhaupt niet welke kat hier in de buurt woont, ja die van de overbuurvrouw, maar die gaat niet veel verder dan haar tuin en die van haar buren. Voor de rest zie ik hier ook wel eens wat loslopen en die ga ik echt niet naar binnen halen :neenee: .
Waar ik woon, ben ik nog nooit een verdwaalde kat tegen gekomen, wel eens een hond die verdwaast naar zijn baas liep te zoeken (en even later een baas die verdwaast zijn hond aan het zoeken was). Waarschijnljk is dat bij jou in de buurt anders.
Stel dat ik een kat tegen zou komen die echt heel overduidelijk de weg kwijt is, dan zou ik nog eerder de dierenambulance bellen, dan hem in huis halen.
Hypocriet :denken: , vind ik niet, ik heb gewoon geen zin in gesodemieter hier in huis en als ik de kat al zou kunnen vangen dan kunnen de mensen van de dierenambulance dat ook. Zo niet beter.
De dierenambulance zal niet komen als de kat (of hond) niet vast zit. GEen een. Dus dan weet je dat vast.

JE blijft star uitgaan van je eigen situatie: je kent de katten niet, ze zijn bij jullie nog nooit verdwaald. En ik geef toch heel duidelijk een situatie weer waar dat wél het geval is. Wij hebben ook veel katten in de buurt, allemaal van dezelfde boer. Er is er hier geen een die een tuigje of halsband om heeft. Katten mogen geen geld of moeite kosten. Deze kat kennelijk wel en dat vormde de aanleiding om te denken dat het dier vermist werd en hier dus niet thuis hoorde. Voorheen hebben we ook nooit eerder een kat aangetroffen waarvan we dachten dat hij weggelopen of verdwaald was, dus nooit aanleiding gevonden om in te grijpen.
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Dongo schreef:
Jinx schreef:
Frederiek schreef:
Voorbeeld inderdaad :mrgreen: . Ik ben zelf namelijk dol op varkens, maar ik zit echt niet met betraande oogjes boven mijn überheerlijke speklapjes te snikken :roll: . Integendeel, aanvallen!

Ik vind het bijzonder kwalijk als mensen onze cultuur als de enige en ware goede cultuur zien. Wát een onzin. Aangezien niet iedereen in de wereld dezelfde mogelijkheden heeft als wij in ons kikkerlandje kan de cultuur ook nooit hetzelfde worden. Al was het alleen maar omdat bepaald voedsel ergens nu eenmaal wel of niet wil groeien of gedijen. (Waarom denk je dat in de woestijn geen Friese koeien rondbanjeren maar voornamelijk geiten en kamelen?) Iedereen moet het doen met wat er is, en dat zijn vaak andere dingen dan wij eten. So whát?

En van dieren slachten voor voedsel direct overspringen naar mensen afslachten die vervelend doen stijgt me helemaal boven de pet :eek: . Hoe leg je die link in godsnaam? Een dier is een dier, dat jíj nu eenmaal een andere band hebt met een bepaald dier is geen richtlijn voor de rest van de wereld hoor. En dat je de grens trekt bij hoeveel een dier gehecht is aan zijn baasje snap ik ook niet. Hoe zie je dat dan bij een troep zwerfhonden? Die hebben echt geen band met welk baasje dan ook. Mag je die dan wel opeten?

De wereld is niet zwart-wit. De wereld is niet voor iedereen zo simpel dat ze al deze afwegingen kunnen maken. Waarom zie je dat nou niet in? JIJ mag prima zelf beslissen wat je al dan niet eet, laat andere mensen die keuze dan ook maken. Het is niet zo dat ze jóuw honden/paarden opeten.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
iones
Zeer actief

Een mens is óok een dier. Ik denk dat mensen het juist zwart wit zien als ze zichzelf zo hoog boven dieren verheffen. Ik denk namelijk dat ze een hele hoop dingen ontkennen of juist niet inzien.
Frederiek
Zeer actief

iones schreef:Een mens is óok een dier. Ik denk dat mensen het juist zwart wit zien als ze zichzelf zo hoog boven dieren verheffen. Ik denk namelijk dat ze een hele hoop dingen ontkennen of juist niet inzien.
Tuurlijk is een mens ook een dier, dat ontken ik niet. Maar van een compleet andere orde dan een hond. Net als dat een hond van een compleet andere orde is als een boktor. Je zegt zelf dat je moeder vroeger wel eens een spin doodmaakte, ging je dan ook los tegen haar? Dat is ook een diertje Gods tenslotte. Is een vliegenstrip dan ook 'not done'? Is het verwijderen van een wespennest dan ook een gruwel?

Ik begrijp jouw grens van de hond gewoon niet. Echt niet. Als het alleen om de band gaat dan is dat behoorlijk subjectief namelijk.
iones
Zeer actief

Frederiek schreef: Ik begrijp jouw grens van de hond gewoon niet. Echt niet. Als het alleen om de band gaat dan is dat behoorlijk subjectief namelijk.
Niet helemaal. En ik begrijp niet dat jullie dat niet begrijpen. Zelfs met paarden kunnen we niet zoveel doen en een intense band opbouwen zoals met een hond. Het is de mogelijkheden die bij een dier liggen. Bij een hond is dat groter dan bij welk ander dier ook.
Zelfs paarden zijn verheven tot "edel". Dit voorkwam helaas niet dat ze gegeten werden. Misschien door armoede en honger. Door honger moest men eten, en door armoede kon men geen paard houden waarmee men niet kon werken.
Maar waarom zou je niet eens een grens trekken? WAarom moet alles altijd maar gegeten kunnen worden?

Als ik Indie koeien heilig zijn, dan respecteren we dat in die landen. Omwille van die mensen daar.
Maar als een hond in Nederland geslacht wordt, dan hoeven de mensen hier niet gerespecteerd te worden. Als je dan toch respect wil, dan word je hypocriet genoemd. :19:
Frederiek
Zeer actief

iones schreef: Niet helemaal. En ik begrijp niet dat jullie dat niet begrijpen. Zelfs met paarden kunnen we niet zoveel doen en een intense band opbouwen zoals met een hond. Het is de mogelijkheden die bij een dier liggen. Bij een hond is dat groter dan bij welk ander dier ook.
Zelfs paarden zijn verheven tot "edel". Dit voorkwam helaas niet dat ze gegeten werden. Misschien door armoede en honger. Door honger moest men eten, en door armoede kon men geen paard houden waarmee men niet kon werken.
Maar waarom zou je niet eens een grens trekken? WAarom moet alles altijd maar gegeten kunnen worden?

Als ik Indie koeien heilig zijn, dan respecteren we dat in die landen. Omwille van die mensen daar.
Maar als een hond in Nederland geslacht wordt, dan hoeven de mensen hier niet gerespecteerd te worden. Als je dan toch respect wil, dan word je hypocriet genoemd. :19:
Maar mensen die niets met honden hebben krijgen toch ook geen band met een hond? En een zwerfhond krijgt toch geen band met een mens tenzij dat door de mens wordt geprobeerd? En ja, ik respecteer dat mensen in India geen koeien eten. Maar zij weten ook wel dat er in andere land wél koeien gegeten worden, ik zie hier geen protesterende Indiërs hoor. En nogmaals, de hond uit dit topic ís niet in Nederland geslacht. En ik zou mijn buurman die z'n hond op de barbecue gooit er echt wel op wijzen dat dat in Nederland niet helemaal als 'normaal' wordt gezien en hem waarschuwen dat sommige mensen daar problemen mee kunnen hebben. Maar ik ga niet met een hooivork achter hem aan rennen en hem een preek geven over hoe wálgelijk het wel niet is.

Als je moet respecteren dat er mensen zijn die bepaalde beesten niet eten moet je wat mij betreft ook respecteren dat er mensen zijn die bepaalde beesten wel eten. Een hond is alleen maar bijzonder omdat jij hem bijzonder máákt. Dat ligt niet intrinsiek aan de hond (nog wel zo gemaakt door de mens zelf!). Ik vind het nog steeds van de zotte dat je de grens bij een hond trekt, want wat ligt er dan aan weerszijden van die grens. Is de hond het summum? Staat boven de hond enkel nog de mens? En alle andere beestjes staan onder de hond?
Mag een mens niet verheven worden boven andere dieren, maar een hond wel :denken: ?
Waar is dit níet zwart-wit?
iones
Zeer actief

Frederiek schreef: Mag een mens niet verheven worden boven andere dieren, maar een hond wel :denken: ?
Ik doe dat alleen bij wijze van voorbeeld. NIet dat dit mijn stelling is.
Maar ik vraag jou andersom, waarom mag een mens wel boven andere dieren worden verheven en een hond niet>?

Ik dacht dat dit toch echt in Nederland was gebeurd en een nederlandse rechter hem vrij had gesproken. ik ga even teruglezen en zoeken.
Liesbeth
Zeer actief

iones schreef:Een mens is óok een dier. Ik denk dat mensen het juist zwart wit zien als ze zichzelf zo hoog boven dieren verheffen. Ik denk namelijk dat ze een hele hoop dingen ontkennen of juist niet inzien.
Dat is nou exact waarom ik kannibalen idd niet zou veroordelen. Meteen je vraag beantwoord.

iones
Zeer actief

Liesbeth schreef:
Dat is nou exact waarom ik kannibalen idd niet zou veroordelen. Meteen je vraag beantwoord.
Oke! DAt was mij nog niet duidelijk.

Overigens, ik heb het terug gelezen. Het speelde in Nieuw Zeeland, waar volgens mij de mensen eenzelfde soort band met de hond hebben als nederlanders. Een zelfde soort cultuur, westers.
Dit vormde ook de aanleiding voor de buren om de politie te bellen. Dat zouden buren woonachtig in Korea hoogst waarschijnlijk niet gedaan hebben, hoewel ook daar steeds meer opstand komt van koreanen tegen het eten van hondenvlees.
Liesbeth
Zeer actief

iones schreef:
Frederiek schreef: Mag een mens niet verheven worden boven andere dieren, maar een hond wel :denken: ?
Ik doe dat alleen bij wijze van voorbeeld. NIet dat dit mijn stelling is.
Maar ik vraag jou andersom, waarom mag een mens wel boven andere dieren worden verheven en een hond niet>?

Ik dacht dat dit toch echt in Nederland was gebeurd en een nederlandse rechter hem vrij had gesproken. ik ga even teruglezen en zoeken.
Nieuw Zeeland.

Frederiek
Zeer actief

iones schreef: Ik dacht dat dit toch echt in Nederland was gebeurd en een nederlandse rechter hem vrij had gesproken. ik ga even teruglezen en zoeken.
Staat gewoon in de openingspost hoor :wink: .

Maar in Nederland is het net zo legaal om je hond op een pijnloze manier af te maken. Gaatje in de wet. Dat mag gewoon. Dus ik gok erop dat hij in Nederland ook vrij zou zijn gesproken, vast wel met een 'dat doen we hier dus eigenlijk niet', maar er is geen grond om hem te veroordelen.

En ik denk niet dat de mens zozeer verheven is boven andere dieren, als wel dat de mens meer mogelijkheden heeft om zichzelf te beschermen tegen andere dieren. De familie van een varken gaat niet kwaad knorrend wraak zoeken tegen degene die hun geliefde varkensmoeder heeft geslacht, om maar eens iets te noemen. Dat is makkelijk. Zouden varkens dat wel doen dan gok ik zo dat varkens heel snel niet meer gegeten worden. Mensen zijn nu eenmaal opportunisten, aard van het beestje :19: ?

Mensen eten dieren, dieren eten dieren. Mensen én dieren eten dieren. Dat doen ze. En niet iedereen maakt onderscheid in het soort dier dat ze eten.

Neemt niet weg dat je net zo goed recht hebt op je mening dat men geen hond zou moeten eten als Indiërs recht hebben op hun mening dat je geen koeien zou moeten eten. Maar beide meningen zijn geen richtlijnen voor de rest van de wereld.
iones
Zeer actief

Frederiek schreef:
Maar in Nederland is het net zo legaal om je hond op een pijnloze manier af te maken. Gaatje in de wet. Dat mag gewoon. Dus ik gok erop dat hij in Nederland ook vrij zou zijn gesproken, vast wel met een 'dat doen we hier dus eigenlijk niet', maar er is geen grond om hem te veroordelen.
Wel raar want thuis slachten mag niets. Vee mag thuis niet geslacht worden. WAarom mag dit dan wel?
Frederiek
Zeer actief

iones schreef:
Frederiek schreef:
Wel raar want thuis slachten mag niets. Vee mag thuis niet geslacht worden. WAarom mag dit dan wel?
Vee niet omdat daar regels voor zijn opgesteld denk ik, maar hoe dat zit weet ik niet precies. Voor kleinere (huis)dieren ligt dat anders. In de wet wordt ook onderscheid gemaakt tussen verschillende soorten dieren. Je mag bijvoorbeeld prima je eigen kippen slachten. Op het kippenforum hebben ze zelfs een hele FAQ over hoe je het beste een kip kan slachten.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Frederiek schreef:
iones schreef:
Frederiek schreef:
Vee niet omdat daar regels voor zijn opgesteld denk ik, maar hoe dat zit weet ik niet precies. Voor kleinere (huis)dieren ligt dat anders. In de wet wordt ook onderscheid gemaakt tussen verschillende soorten dieren. Je mag bijvoorbeeld prima je eigen kippen slachten. Op het kippenforum hebben ze zelfs een hele FAQ over hoe je het beste een kip kan slachten.

Kleine huisdieren mogen niet door de eigenaar zelf afgemaakt worden in Nederland. Dat mag alleen door personen met een vergunning hiervoor, zoals een dierenarts :wink:
Hoe het precies zit weet ik niet meer, want kippen en konijnen mogen geloof ik weer wel :denken:
Cantus
Zeer actief

een hond is je eigendom...je eigendom mag je slopen...alleen de enige uitzondering is, dat het in geval van een levend iets, pijnloos moet...anders doe je aan dierenmishandeling en dat is dan weer strafbaar...
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”