Ik neem het risico ook niet.
Varkensvlees dat niet meer goed is, gaat hier bij het afval.
Als een hond er nou alleen maar diarree van zou krijgen zou ik het nog wel proberen, maar het gaat hier om een ziekte waar geen medicijn tegen is, dus je hond gaat onherroepelijk dood als hij per ongeluk besmet vlees zou eten.
Ook al is die kans nihil, ik neem gewoon dat risico niet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hamburger half of half
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Re: Hamburger half of half
En die kans is dus niet nihil. Hij is klein, misschien zelfs wel heel klein, maar hij is er. En het is een totaal onnodig risico om te nemen.Paulala schreef:Ook al is die kans nihil, ik neem gewoon dat risico niet.

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
En wilde jij dan volhouden dat er nooit fouten gemaakt worden door controle-instanties? En dat elk stukje vlees stuk voor stuk gecontroleerd wordt?Inge O schreef:denk je nu echt dat de mensen op die diergeneeskundige inspecties allemaal oenen zijn, dat ze zoiets ook niet zelf zouden kunnen bedenken dat besmet vlees een groot risico geeft?

-
nance
- Erelid
Ik voer wel varkensvlees al zolang als ik honden heb. Ze zijn tot nu toe altijd erg oud geworden en veelal op natuurlijke wijze doodgegaan met een gemiddelde leeftijd van zo'n 17 jaar. Ik zie er geen bezwaar in en het is redelijk goedkoop.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Ameno zou die hamburgers gewoon krijgen. Ik haal niet bewust varkensvlees voor haar (voor mezelf ook niet want ik vind het niet lekker) maar als het over zou zijn dan geef ik het wel gewoon.

- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
- Aantal honden: 1
Hier ook zo, ik schaf het niet speciaal voor haar aan maar heb ik wat over dan gaat het naar Knoeppie.
De eerste 5 jaar dat ik haar had heb ik daar heel krampachtig aan vastgehouden, géén varkensvlees!!!
Het laatste jaar doe ik er niet meer moeilijk over, wat neerkomt op dat ze 1 of 2x een klein beetje varkensvlees heeft gehad, puur omdat wij nooit varkens of half om half gehakt hebben en wat we zelf aan varken eten is bijvoorbeeld een karbonade en die gaat gewoon op
Maar moeilijk ben ik er niet meer in, de kans dat wanneer ze vanavond los in het bos loopt, hem smeert en onder een auto terecht komt is duizenden malen groter dan dat ze sterft aan Aujezsky (oid)
De eerste 5 jaar dat ik haar had heb ik daar heel krampachtig aan vastgehouden, géén varkensvlees!!!
Het laatste jaar doe ik er niet meer moeilijk over, wat neerkomt op dat ze 1 of 2x een klein beetje varkensvlees heeft gehad, puur omdat wij nooit varkens of half om half gehakt hebben en wat we zelf aan varken eten is bijvoorbeeld een karbonade en die gaat gewoon op
Maar moeilijk ben ik er niet meer in, de kans dat wanneer ze vanavond los in het bos loopt, hem smeert en onder een auto terecht komt is duizenden malen groter dan dat ze sterft aan Aujezsky (oid)