bot mag NOOIT gekookt zijn.lianne05 schreef:Ben met je eens dat vers voeren goed is, maar daarintegen denk ik niet dat het slecht is om brok te voeren, ik denk dat de kwaliteit tegenwoordig van de brok gewoon goed is en dat daar alles inzit wat ze nodig hebben..en buiten dat is het voor héél veel mensen niet te doen om vers te voeren..
Ik heb het wel degelijk geprobeerd maar het lukt niet, laika vind er niks aan...die heb je natuurlijk ook...
bij elk voer zitten voor en nadelen aan, heb ook al wat verhalen gehoord dat honden stikken in een bot. (niet gekookt of wat)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overstappen op ander voer
Moderator: moderatorteam
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Re: Overstappen op ander voer
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Waar haal jij dat.. ik betaal bij de dierenwinkel 38 euro...Sonnie1983 schreef:Ik heb eerst champ gevoerd maar Diego kreeg hier paar maanden geleden dunnere ontlasting van, soms wat diarree en hij moest vaker op een dag terwijl hij niet meer voer ofzo kreeg.
we zijn toen over gestapt op Barca. Dit is een zak van 20 kilo voor 32.50 betaal ik. bevalt prima. goede stevige donkere ontlasting. en maar 2x per dag.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Finn had ook nooit vers.. altijd brok en zijn tanden zaten/zitten ook niet onder de plak...Liesbeth schreef:Net zoals je duurdere en goedkopere merken brok hebt, heb je duurdere en goedkopere merken kvv. Waarom beter dan brok?? Een hond is voornamelijk een vleeseter en brokken bestaan voornamelijk uit graanesther161068 schreef:Ik dacht eigenlijk dat vers duurder zou zijn? Waarom is het beter?
Ik dacht dat harde brokjes beter voor t gebit zou zijn.
En vers, is dat altijd diepvries?.
Dat harde brokken beter voor het gebit zouden zijn, is een (ook onder dierenartsen) wijd verbreid fabeltje. Het is gewoon niet waar.
Toen ik Luuk kreeg had hij 2 jaar lang brokken gegeten en een enorm dikke laag plak op zijn kiezen. Nog geen 2 maanden kvv en de tandplak was verdwenen :lol: .
On topic ik voer dus Barca van 38 euro per 20 kilo en af en toe vers vlees met bot dan wordt ook het bot opgegeten deels.. en ik voer op de dagen dat ik train en speur een dag rauw.. dat is rauw hart bij de ah vandaan, en van rodi of smuldier de pens, pens en hart etc... of rauwe pens.. kippebouten etc..
-
Caat
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Cattle Dogs
- Contacteer:
Ik voer Kivo plus brokken en Kivo vlees.
De brokken kosten 32.50 voor 20 kg.
Het Kivo vlees kost 2,- euro per kilo.
Ik verkoop zelf het Kivo vlees en de brokken.
Kivo verkoop in Zuid Limburg.
De brokken kosten 32.50 voor 20 kg.
Het Kivo vlees kost 2,- euro per kilo.
Ik verkoop zelf het Kivo vlees en de brokken.
Kivo verkoop in Zuid Limburg.
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
blondie schreef:Waar haal jij dat.. ik betaal bij de dierenwinkel 38 euro...Sonnie1983 schreef:Ik heb eerst champ gevoerd maar Diego kreeg hier paar maanden geleden dunnere ontlasting van, soms wat diarree en hij moest vaker op een dag terwijl hij niet meer voer ofzo kreeg.
we zijn toen over gestapt op Barca. Dit is een zak van 20 kilo voor 32.50 betaal ik. bevalt prima. goede stevige donkere ontlasting. en maar 2x per dag.
De Barca kan ik bij 2 leden bij ons op de club kopen. Maar 1 is fokker en bij de ander kopen ze op de andere club waar zij traint groot in voor de hele club. Dus denk dat je daarom goedkopere prijs hebt.