Tulp schreef:Een excuus was wel op zijn plaats geweest, maar voor de rest is er toch niets gebeurd?
Hoe vaak gebeurt het niet dat een kind van een oprit of de hoek om komt gefietst, geskelterd of gerend en botst bijna tegen jou of je hond op. Ik zie zoiets in dezelfde categorie.
Nou als mijn kinderen tegen iemand opbotsen, bieden ze excuses aan, verkeersregels heeft hier niets mee te maken. Als ze in de buurt komen bij honden, rennen ze niet, als ze een hond willen aaien, vragen ze dit eerst aan de eigenaar en ze aaien een vreemde hond niet over de kop. Maar goed.Budkes schreef:Marion. schreef:Ja, heel erg gevaarlijk dat je je dochter van 7 zomaar los op de stoep laat rennen en die blijkbaar het verschil tussen stoep en weg niet weet.
Kom op zeg, ik schrik ook wel eens van een poes die een uitrit uit komt. Of van een baby-egeltje wat zomaar op de openbare stoep loopt.
Je kunt je kind ook kennis laten maken met de verkeersregels, onderhand heeft ze daar best de leeftijd voor hoor.
Nou ja zeg. Kind loopt keurig op de stoep, maar wordt er bijkans af gesodemieterd door die hond. Kent dus ook de verkeersregels heel goed en reageert ook nog eens perfect door direct stil te blijven staan als moeder dat roept.
Wordt nota bene besprongen door een grauwende hond en dat vergelijk jij met een baby-egeltje. Sorry wat een belachelijke reactie.
Maar goed was natuurlijk enigszins te verwachten hier waar sommigen kinderen het ademhalen nog niet gunnen.
Volgens mij zijn dit dezelfde soort mensen wiens hond niet luistert, die zich altijd op mijn hond stort (die dan van zich afgrauwt omdat hij niet van dat lompe gedrag houdt en dan is de mijne vals want die van hen wil spelen). Dus lijn ik mijn hond aan en hoop dat ze zo wel hun hond proberen bij zich te houden. Dezelfde die als ik mijn hond aanlijn als een debiel naar zijn hond zit te gillen die niet luistert en dan zegt dat hun hond met iedere hond overweg kan alsof dat een excuus is om maar hun hond los te laten en mijn hond te komen klieren. En ik dus geen recht heb om daar te lopen. Wiens hond tegen me opspingt en dat ze dan zeggen "ja je hebt zeker snoepjes bij je" alsof het dan mag. Wiens hond te voorschijn schiet terwijl ze nergens te bekennen zijn en er met je tennisbal vandoor gaan en als je dan de bal terug wilt hebben en eindelijk de eigenaar hebt gevonden, zeggen "ja je moet niet in zijn buurt met een balletje gooien".
Ik zal de volgende keer als ik die eigenaar zie mijn excuses aanbieden dat ik het leven van zijn hond in gevaar heb gebracht door mijn gedrocht onverantwoord op de stoep te laten rennen. En hem (de eigenaar dus) een rotschop geven. Zo beter?