Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gevaarlijk of niet?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

mitch2007
geregistreerd lid

Re: Gevaarlijk of niet?

Ongelezen bericht door mitch2007 »

Tulp schreef:Een excuus was wel op zijn plaats geweest, maar voor de rest is er toch niets gebeurd?

Hoe vaak gebeurt het niet dat een kind van een oprit of de hoek om komt gefietst, geskelterd of gerend en botst bijna tegen jou of je hond op. Ik zie zoiets in dezelfde categorie.
Budkes schreef:
Marion. schreef:Ja, heel erg gevaarlijk dat je je dochter van 7 zomaar los op de stoep laat rennen en die blijkbaar het verschil tussen stoep en weg niet weet.

Kom op zeg, ik schrik ook wel eens van een poes die een uitrit uit komt. Of van een baby-egeltje wat zomaar op de openbare stoep loopt.
Je kunt je kind ook kennis laten maken met de verkeersregels, onderhand heeft ze daar best de leeftijd voor hoor.

Nou ja zeg :denken: . Kind loopt keurig op de stoep, maar wordt er bijkans af gesodemieterd door die hond. Kent dus ook de verkeersregels heel goed en reageert ook nog eens perfect door direct stil te blijven staan als moeder dat roept.
Wordt nota bene besprongen door een grauwende hond en dat vergelijk jij met een baby-egeltje :roll: . Sorry wat een belachelijke reactie.

Maar goed was natuurlijk enigszins te verwachten hier waar sommigen kinderen het ademhalen nog niet gunnen. :19:
Nou als mijn kinderen tegen iemand opbotsen, bieden ze excuses aan, verkeersregels heeft hier niets mee te maken. Als ze in de buurt komen bij honden, rennen ze niet, als ze een hond willen aaien, vragen ze dit eerst aan de eigenaar en ze aaien een vreemde hond niet over de kop. Maar goed.

Volgens mij zijn dit dezelfde soort mensen wiens hond niet luistert, die zich altijd op mijn hond stort (die dan van zich afgrauwt omdat hij niet van dat lompe gedrag houdt en dan is de mijne vals want die van hen wil spelen). Dus lijn ik mijn hond aan en hoop dat ze zo wel hun hond proberen bij zich te houden. Dezelfde die als ik mijn hond aanlijn als een debiel naar zijn hond zit te gillen die niet luistert en dan zegt dat hun hond met iedere hond overweg kan alsof dat een excuus is om maar hun hond los te laten en mijn hond te komen klieren. En ik dus geen recht heb om daar te lopen. Wiens hond tegen me opspingt en dat ze dan zeggen "ja je hebt zeker snoepjes bij je" alsof het dan mag. Wiens hond te voorschijn schiet terwijl ze nergens te bekennen zijn en er met je tennisbal vandoor gaan en als je dan de bal terug wilt hebben en eindelijk de eigenaar hebt gevonden, zeggen "ja je moet niet in zijn buurt met een balletje gooien".

Ik zal de volgende keer als ik die eigenaar zie mijn excuses aanbieden dat ik het leven van zijn hond in gevaar heb gebracht door mijn gedrocht onverantwoord op de stoep te laten rennen. En hem (de eigenaar dus) een rotschop geven. Zo beter?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

mitch2007 schreef: Ik zal de volgende keer als ik die eigenaar zie mijn excuses aanbieden dat ik het leven van zijn hond in gevaar heb gebracht door mijn gedrocht onverantwoord op de stoep te laten rennen. En hem (de eigenaar dus) een rotschop geven. Zo beter?
Kijk nou heb je het door, sjonge jonge zeg dat daar nou bijna 2 pagina's voor nodig waren om je dat aan je verstand te peuteren. :oohja:

:wink:
Gr. Aniek

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

mitch2007 schreef:Ik zal de volgende keer als ik die eigenaar zie mijn excuses aanbieden dat ik het leven van zijn hond in gevaar heb gebracht door mijn gedrocht onverantwoord op de stoep te laten rennen. En hem (de eigenaar dus) een rotschop geven. Zo beter?
Het gaat mij niet om het leven van mijn hond hoor :roll:

Maar hoe vaak ik niet rennende kindjes achter me aan heb. "Haiiiiiiiiiiiiiiiii hondjes!". En mijn hondjes vinden dat niet grappig, en ik ook niet. Loopt buurman (hondenman) met zijn kinderen van school naar huis, dan roept hij de kinderen ook keurig terug. Buurvrouw zal dat niet doen, die ziet daar niets kwaads in. Maar intussen zit ik met 80 kilo hond aan een lijn die wel graag bij dat kind willen kennismaken.

Je laatste zin, de rotschop, die snap ik al helemaal niet. Maar blijkbaar denk jij dat ik van de rotschoppen ben? Je zou voor de gein de kinderen in de buurt eens moeten vragen, hoe kindvriendelijk ik ben.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Er is niks gebeurd dus die eigenaar heeft niks om sorry over te zeggen. Jij komt op mij nogal pissig over en wil je nu echt zeggen dat jij open stond voor een gesprek? Je hebt zelfs later je man er op af gestuurd? Waarom? Om sorry te horen? De honden zijn van twee mannen. Is dat een probleem? Ik snap even niet wat dat ergens mee te maken heeft :scratch:

Weet je wat het is, ik geef Eline groot gelijk. De keren dat mijn hond eens naar iemand blafte en ik bleef staan en sorry zei kreeg ik me toch een grote bek van moeders. Hoe durfde ik de straat nog op met die hond terwijl dat kind met de driewieler de oprit af kwam schieten recht op mijn hond in en tegen mijn benen aan. Tja, de hond zei woef. Dus ik zei zo netjes als ik was "sorry mevrouw, ze doet niks hoor" JIJ GVD ASO MET JE K*THOND. Het is voor mij nu totaal zinloos gebleken om met geschrokken moeders te praten. Dus waarom zou ik dat nog doen? Om mijn hond een trauma mee te geven als ik uitgescholden wordt?

Ik zeg nu sorry en loop meteen door. Als ik in de avond een boze man van iemand aan de deur krijg doe ik aangifte van lastig vallen voor dat alles uit de hand loopt. Dat accepteer ik nl niet als er niks gebeurd is. Ik snap niet waarom je verhaal gaat halen als je je kapot geschrokken bent (net als de eigenaar van de hond waarschijnlijk) maar er is niks gebeurd.

Zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Volgende keer rent je kind op de stoep en rijdt er een oma achteruit de oprit af. Die reageren ook nergens op als je ze daar op aanspreekt weet ik uit ervaring en echt pissig wordt ik er eerlijk gezegd ook niet van. Ik ga in ieder geval niet mijn man vragen om later die dag nog even langs te gaan daar om niks. :80:
Afbeelding
mitch2007
geregistreerd lid

MARC_S schreef:Er is niks gebeurd dus die eigenaar heeft niks om sorry over te zeggen. Jij komt op mij nogal pissig over en wil je nu echt zeggen dat jij open stond voor een gesprek? Je hebt zelfs later je man er op af gestuurd? Waarom? Om sorry te horen? De honden zijn van twee mannen. Is dat een probleem? Ik snap even niet wat dat ergens mee te maken heeft :scratch:

Weet je wat het is, ik geef Eline groot gelijk. De keren dat mijn hond eens naar iemand blafte en ik bleef staan en sorry zei kreeg ik me toch een grote bek van moeders. Hoe durfde ik de straat nog op met die hond terwijl dat kind met de driewieler de oprit af kwam schieten recht op mijn hond in en tegen mijn benen aan. Tja, de hond zei woef. Dus ik zei zo netjes als ik was "sorry mevrouw, ze doet niks hoor" JIJ GVD ASO MET JE K*THOND. Het is voor mij nu totaal zinloos gebleken om met geschrokken moeders te praten. Dus waarom zou ik dat nog doen? Om mijn hond een trauma mee te geven als ik uitgescholden wordt?

Ik zeg nu sorry en loop meteen door. Als ik in de avond een boze man van iemand aan de deur krijg doe ik aangifte van lastig vallen voor dat alles uit de hand loopt. Dat accepteer ik nl niet als er niks gebeurd is. Ik snap niet waarom je verhaal gaat halen als je je kapot geschrokken bent (net als de eigenaar van de hond waarschijnlijk) maar er is niks gebeurd.

Zulke dingen gebeuren nu eenmaal. Volgende keer rent je kind op de stoep en rijdt er een oma achteruit de oprit af. Die reageren ook nergens op als je ze daar op aanspreekt weet ik uit ervaring en echt pissig wordt ik er eerlijk gezegd ook niet van. Ik ga in ieder geval niet mijn man vragen om later die dag nog even langs te gaan daar om niks. :80:
Oké dan is hij van twee personen. Nee twee mannen vrouwen echtpaar bejaarden is niet relevant nee.

Ik vind het een rare redenering dat omdat je toevallig een paar keer een grote mond terug hebt gekregen als je sorry hebt gezegd, je het maar helemaal niet meer zegt. Als ik dus in een winkel met mijn karretje tegen je aanbots, hoef ik ook niets te zeggen want ik heb ook een keer een lullige reactie gehad.

Ik reageer zo pissig omdat ik van een aantal het gevoel krijg dat het maar heel normaal is dat je hond dit doet. En mijn man ging daarheen om te zeggen dat hij dat geen manier van doen vond. Lastigvallen, overdrijven is ook een vak zeg.

En nee mijn kinderen racen niet met fietsen op de stoep en vallen je hond niet lastig. Dat er een heleboel onopgevoede rondlopen klopt, maar zo te lezen hier krijgen ze ook niet bepaald het goede voorbeeld.

En die rotschop was sarcastisch bedoel, tenzij je denkt dat ik mijn eigen kind ook een gedrocht vind. :U:
laeken
Zeer actief

Maar begrijp je niet wat ik wil zeggen? Jij bent een pissige moeder. Ik weet niet of je zelf wel eens met een pissige moeder te maken hebt gehad? Met je karretje tegen iemand aanrijden is prima, dan zeg ik meteen oh, sorry. Natuurlijk. Maar als ik met een moeder te maken heb die denkt dat haar kind in gevaar was door mijn hond dan peer ik 'm meteen na een korte sorry. Daar had jij sowieso geen genoegen mee genomen want je zegt zelf dat de man minstens met die hond naar jou had moeten komen om te bewijzen dat hij niet vals is..... :denken:

Zoals je zelf ook wel weet ging jij goed over de rooie omdat je je kapot schrok. En mensen die zich kapot schrikken zijn gewoon niet voor rede vatbaar. Dat is normaal maar dat betekent niet dat ik me daar aan bloot moet stellen zodat de ander genoegdoening voelt oid. Wel als er iets gebeurd is maar anders toch echt niet. Ik bescherm mezelf en mijn hond dan gewoon.

Wat had je gewild dat er was gebeurd als je man aan de deur stond? Dat ze alsnog sorry hadden gezegd? En dan? Was dan alles over? Of stond je man daar om verhaal te halen over die rothond? En was niks goed genoeg geweest want de koter lag bijna onder de auto? Dat laatste is natuurlijk enorm schrikken en ik zou ook pissig zijn. Het is ook echt de schuld van de man met de hond. MAAR, het was een ongelukje en hij deed het niet expres. Hij kwam die hond onmiddelijk halen en de hond deed niks uiteindelijk. Gelukkig maar en dat is toch genoeg? Niemand heeft er wat aan om je er nog achteraf pissig om te maken :wink:
Afbeelding
mitch2007
geregistreerd lid

MARC_S schreef:Maar begrijp je niet wat ik wil zeggen? Jij bent een pissige moeder. Ik weet niet of je zelf wel eens met een pissige moeder te maken hebt gehad? Met je karretje tegen iemand aanrijden is prima, dan zeg ik meteen oh, sorry. Natuurlijk. Maar als ik met een moeder te maken heb die denkt dat haar kind in gevaar was door mijn hond dan peer ik 'm meteen na een korte sorry. Daar had jij sowieso geen genoegen mee genomen want je zegt zelf dat de man minstens met die hond naar jou had moeten komen om te bewijzen dat hij niet vals is..... :denken:

Zoals je zelf ook wel weet ging jij goed over de rooie omdat je je kapot schrok. En mensen die zich kapot schrikken zijn gewoon niet voor rede vatbaar. Dat is normaal maar dat betekent niet dat ik me daar aan bloot moet stellen zodat de ander genoegdoening voelt oid. Wel als er iets gebeurd is maar anders toch echt niet. Ik bescherm mezelf en mijn hond dan gewoon.
Hoezo ging ik over de rooie? Ik heb naar mijn dochter geschreeuwd dat ze moest blijven staan. Vind ik het niet slim van die man, nee. Kan het gebeuren, ja. En aangezien ik zelf ook niet perfect ben, nam ik hem dat ook op dat moment niet kwalijk. Maar ik vind het raar dat je dan even met je hond komt, zegt sorry meisje, dit hondje schrok van je en het is echt een lief hondje of zoiets. Dat neem ik hem wel kwalijk. In het bos is er weleens eentje van me omver gerend door een hond. Zegt het baasje oh bedoelt hij niet zo hij is gewoon enthousiast. Nou prima toch? In het bos lopen honden los en ja als kinderen rennen, kan dat gebeuren. Kinderen zagen hond niet, anders gaan ze gewoon lopen.

Ik woon hier in een buurt waar niet dagelijks klappen vallen of zo hoor. Sterker nog volgens mij heeft mijn man nog nooit gevochten en ja ik stuurde hem omdat ik aan het koken was en hij nooit ruzie heeft, hij is juist altijd rustig. Is het zo raar dat je iemand vertelt dat wat er gebeurde nogal gevaarlijk was?

En een korte sorry ben/was ik al tevreden mee hoor. :ok: Door zijn houding, hoe hij wegliep, echt ik kan het niet uitleggen, maar ik kreeg echt het idee dat hij zoiets had van die :mep: kinderen ook.
laeken
Zeer actief

Jij stuurde je man omdat je aan het koken was :mrgreen: Zie je wel. :wink:
Nogmaals, ik begrijp je. Maar de wereld reageert niet altijd precies zo als jij vindt dat er gereageerd moet worden en dan moet je het er maar bij laten in mijn ogen. Je kan niet later afdwingen dat die man dan wel goed gaat reageren. Die man weet ook prima dat zijn hond even de fout in ging en dat hoeft niet later op de dag de man van een kokende moeder te komen vertellen.

In theorie heb je helemaal gelijk maar als je man daar gestaan had was de kans op een wel prettige afloop er toch al niet meer. Dan kwam hij thuis vertellen dat de man sorry had gezegd. En dan? Helpt toch niks? :wink:
Afbeelding
Marion.

MARC_S schreef:Jij stuurde je man omdat je aan het koken was :mrgreen:
Dat alleen al. Dan hou je toch niet zoveel te raden meer over hoe TS heeft gereageerd. Nogal furieus, denk ik. En dan zou ik ook als de sodemieter zorgen dat ik wegkwam met mijn hond. Al valt die niet eens onder de RAD. Je hebt er echt rare mensen bij hoor :jank:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

mitch2007 schreef:Maar ik vind het raar dat je dan even met je hond komt, zegt sorry meisje, dit hondje schrok van je en het is echt een lief hondje of zoiets. Dat neem ik hem wel kwalijk. In het bos is er weleens eentje van me omver gerend door een hond. Zegt het baasje oh bedoelt hij niet zo hij is gewoon enthousiast. Nou prima toch? In het bos lopen honden los en ja als kinderen rennen, kan dat gebeuren. Kinderen zagen hond niet, anders gaan ze gewoon lopen.
En dit is dus wat ik bedoel! Misschien is het geen lief hondje dat schrok, maar gewoon een waakse hond die de schurft heeft aan kinderen. Had je dan nog gewild dat ie netjes met de hond naast hem naar je toe was gegaan voor een sorry? Het risico nemende dat jouw dochterje zoals kinderen eigen, mogelijk iets onhandigs doet of de hond gewoon bij het zien van haar alweer uitvalt?
Niet alle honden zijn lief, er zijn ook gewoon moeilijke etters waarbij je je als baas zo vlot mogelijk MET hond uit de voeten wil maken. Niet omdat je een aso bent, maar omdat je erger wilt voorkomen. En ik vind het eigenlijk erg grof dat iedereen daar gelijk de muil vol van heeft onder het mom van aso dit en aso dat. Ik ben geen aso en toch kies ik er af en toe voor door te lopen als ik inschat dat blijven staan voor een sorry de situatie doet verergeren.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief

Eline* schreef:
mitch2007 schreef:Maar ik vind het raar dat je dan even met je hond komt, zegt sorry meisje, dit hondje schrok van je en het is echt een lief hondje of zoiets. Dat neem ik hem wel kwalijk. In het bos is er weleens eentje van me omver gerend door een hond. Zegt het baasje oh bedoelt hij niet zo hij is gewoon enthousiast. Nou prima toch? In het bos lopen honden los en ja als kinderen rennen, kan dat gebeuren. Kinderen zagen hond niet, anders gaan ze gewoon lopen.
En dit is dus wat ik bedoel! Misschien is het geen lief hondje dat schrok, maar gewoon een waakse hond die de schurft heeft aan kinderen. Had je dan nog gewild dat ie netjes met de hond naast hem naar je toe was gegaan voor een sorry? Het risico nemende dat jouw dochterje zoals kinderen eigen, mogelijk iets onhandigs doet of de hond gewoon bij het zien van haar alweer uitvalt?
Niet alle honden zijn lief, er zijn ook gewoon moeilijke etters waarbij je je als baas zo vlot mogelijk MET hond uit de voeten wil maken. Niet omdat je een aso bent, maar omdat je erger wilt voorkomen. En ik vind het eigenlijk erg grof dat iedereen daar gelijk de muil vol van heeft onder het mom van aso dit en aso dat. Ik ben geen aso en toch kies ik er af en toe voor door te lopen als ik inschat dat blijven staan voor een sorry de situatie doet verergeren.
Hier idem. Ik ben ook geen aso want ik zeg zelfs sorry als er iemand anders tegen mij aanbotst op straat :roos:
Maar als mijn honden eens een keer uit vallen oid en iemand schrikt daarvan dan ga ik dus echt niet met de honden naar diegene toe, sorry zeggen en dan de honden even laten aaien. De honden vielen niet helemaal voor niets uit natuurlijk. Verder blijf ik erbij dat honden en ook ik niet gebaat zijn bij ruzie op straat. Dus dan loop ik weg. De keren dat ik uitgescholden ben met Wuilus werd Wuilus ook nogal uh, giftig. Sta je daar met een hond die iemand wil opvreten en iemand die op je staat te schelden om die hond. Straks komt de politie en dan is het helemaal bal dus ik ben dan maar snel weg :sst:
Afbeelding
mitch2007
geregistreerd lid

Marion. schreef:
Tja die mensen zijn daar op bezoek, dus ik weet niet hoe lang ze daar waren.

Dat alleen al. Dan hou je toch niet zoveel te raden meer over hoe TS heeft gereageerd. Nogal furieus, denk ik.
Sorry maar ik snap niet wat je hier bedoelt? Ik heb toch geschreven hoe ik heb gereageerd? Waar staat dat ik furieus gereageerd heb?
Marion.

mitch2007 schreef:
Marion. schreef:

Dat alleen al. Dan hou je toch niet zoveel te raden meer over hoe TS heeft gereageerd. Nogal furieus, denk ik.
Sorry maar ik snap niet wat je hier bedoelt? Ik heb toch geschreven hoe ik heb gereageerd? Waar staat dat ik furieus gereageerd heb?
Volgens mij haal je wat dingen door de war. Het laatste heb ik gezegd inderdaad, en uit de reactie van je topic hier haal wel uit dat je wat "overtrokken" hebt gereageerd.
Het eerste heb ik niet gezegd. Ik quote een eerste zin van Marc, maar wellicht is dat fout gegaan.
laeken
Zeer actief

mitch2007 schreef:
Marion. schreef:

Nergens, maar je wilde dat die man precies deed wat jij dacht dat goed was voor je kind. Zoals Eline zegt, had je het ook leuk gevonden als die man met een grauwende hond aan het nekvel bij je kind stond en zei, sorry kindje, nu ga ik snel naar binnen want als hij zich losrukt vreet hij je op. :engel:
Ik neem aan dat het feit dat die hond tegen je kindje opsprong al heel vervelend was voor die man. Niemand vind het leuk als de hond blaffend tegen een kindje aan springt en waarschijnlijk schrok die man zich rot en wilde hij de hond meteen binnen hebben om verder escaleren te voorkomen. Ze zullen nu ook vast beter opletten :wink:
Afbeelding
mitch2007
geregistreerd lid

Eline* schreef:En dit is dus wat ik bedoel! Misschien is het geen lief hondje dat schrok, maar gewoon een waakse hond die de schurft heeft aan kinderen. Had je dan nog gewild dat ie netjes met de hond naast hem naar je toe was gegaan voor een sorry? Het risico nemende dat jouw dochterje zoals kinderen eigen, mogelijk iets onhandigs doet of de hond gewoon bij het zien van haar alweer uitvalt?
Als je hond zo de schurft heeft aan kinderen, moet je hem niet de kans geven te ontsnappen. Als hij inderdaad zo'n karakter heeft en al uitvalt als hij kinderen ziet moet je hem juist niet de kans geven lijkt me. De mag-test zal hij dan niet halen.

Natuurlijk zijn er honden die uitvallen, maar ik denk ook dat je dan als hondeneigenaar je verantwoording moet nemen en moet voorkomen dat je hond naar mensen uitvalt. Er flink op moet trainen. Dan ga je ergens lopen waar (bijna) geen mensen zijn. Dan ga je ook niet op de markt lopen.. Waarom denk je dat ze bij alle hondenscholen insluiten hebben, VZH, sociale huishond. Omdat we nou eenmaal dicht op elkaar zitten en honden tolerant moeten zijn. Is dat eerlijk? Misschien niet, maar zo is het wel. Wil je nou echt beweren dat het min of meer normaal is dat als je op straat loopt een hond naar je uitvalt ... en nee ik bedoel niet de border collie.

Als je hond trouwens echt zo raar op kinderen zo reageren dat hij ze zou bijten, dat vind ik nogal wat.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Marion. schreef:
Dat alleen al. Dan hou je toch niet zoveel te raden meer over hoe TS heeft gereageerd. Nogal furieus, denk ik. En dan zou ik ook als de sodemieter zorgen dat ik wegkwam met mijn hond. Al valt die niet eens onder de RAD. Je hebt er echt rare mensen bij hoor :jank:
Gelukkig zijn jullie heel ruimdenkend :ok: :smile:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Marion. schreef:en uit de reactie van je topic hier haal wel uit dat je wat "overtrokken" hebt gereageerd.
Nee, dat is slechts jouw mening en van een aantal anderen. Maar er zijn evengoed mensen de tegenovergestelde mening toegedaan. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

mitch2007 schreef:
Eline* schreef:En dit is dus wat ik bedoel! Misschien is het geen lief hondje dat schrok, maar gewoon een waakse hond die de schurft heeft aan kinderen. Had je dan nog gewild dat ie netjes met de hond naast hem naar je toe was gegaan voor een sorry? Het risico nemende dat jouw dochterje zoals kinderen eigen, mogelijk iets onhandigs doet of de hond gewoon bij het zien van haar alweer uitvalt?
Als je hond zo de schurft heeft aan kinderen, moet je hem niet de kans geven te ontsnappen. Als hij inderdaad zo'n karakter heeft en al uitvalt als hij kinderen ziet moet je hem juist niet de kans geven lijkt me. De mag-test zal hij dan niet halen.

Natuurlijk zijn er honden die uitvallen, maar ik denk ook dat je dan als hondeneigenaar je verantwoording moet nemen en moet voorkomen dat je hond naar mensen uitvalt. Er flink op moet trainen. Dan ga je ergens lopen waar (bijna) geen mensen zijn. Dan ga je ook niet op de markt lopen.. Waarom denk je dat ze bij alle hondenscholen insluiten hebben, VZH, sociale huishond. Omdat we nou eenmaal dicht op elkaar zitten en honden tolerant moeten zijn. Is dat eerlijk? Misschien niet, maar zo is het wel. Wil je nou echt beweren dat het min of meer normaal is dat als je op straat loopt een hond naar je uitvalt ... en nee ik bedoel niet de border collie.

Als je hond trouwens echt zo raar op kinderen zo reageren dat hij ze zou bijten, dat vind ik nogal wat.

Niet iedereen heeft kinderen en deze hond heeft niet gebeten toch? En als hij de mag test niet haalt wordt hij ingeslapen. Dus je geeft nu zelf al een reden aan waarom een eigenaar zijn hond misschien even zo snel mogelijk uit de situatie wil halen. Niet elke hond is altijd alleen maar lief en niet bij elke hond helpt een hondenschool met oefeningen. Op die honden moet je letten als eigenaar. Maar die blaffen ook meestal niet alleen naar kindjes. Die bijten ook en dat deed deze hond niet.

Ik vind het wat ingewikkeld als het nu zo gespeeld wordt dat deze hond gevaarlijk zou zijn. De hond heeft niks gedaan, je kind rende bijna op de weg omdat de hond blaffend op je kind af sprong. Is er nog nooit in je leven een hond op jou af gekomen die blafte? :denken: Is er meteen iets heel erg mis met die hond? De situatie was gewoon rot omdat er net een auto aan kwam en je kind net de weg op wilde rennen. Weet je hoeveel kinderen de weg op renden in Amsterdam als ik met de honden liep en de hoek om kwam? Daar hoeven ze echt niet voor te blaffen hoor want Marokaanse kindjes zijn als de dood voor honden. Zijn mijn honden dan ook gevaarlijk? Waar ligt de grens? Bij mij toch echt bij een hond die bijt. Deze hond was aso en de eigenaar in jouw ogen ook. Maar hij deed niks en hij duwde je kind niet met opzet onder de auto dus dat hoef je hem en de eigenaar ook niet aan te rekenen. :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Frenk schreef:
Marion. schreef:en uit de reactie van je topic hier haal wel uit dat je wat "overtrokken" hebt gereageerd.
Nee, dat is slechts jouw mening en van een aantal anderen. Maar er zijn evengoed mensen de tegenovergestelde mening toegedaan. :ok:

Ik dacht al, waar blijft ze...... Het gaat over iets lastiger hondengedrag dan kielekiele en dan kom jij altijd even zeggen dat een hond alleen acceptabel is als hij zoals Frenk is toch? Misschien moet je met hem fokken, hij lijkt me de perfecte hond voor heel Nederland en dan kunnen alle lastige honden verdwijnen :lol1:

Wat is Frenk eigenlijk? Een ras? Ik neem aan dat je als je zo verantwoordelijk bent als jij in ieder geval ook een verantwoordelijke aankoop hebt gedaan toen je Frenk kocht? Goed nagedacht en ingelezen over karakter. Stel dat het pittig is dan moet jij dat in ieder geval niet hebben toch? :oohja:

Sorry, moest even :smile: :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik dacht al, waar blijft ze......
Ik was al actief in dit topic :ok: Dus die vlieger gaat niet op. En verder laat ik je valse opmerkingen voor wat ze zijn. Wees er maar trots op :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:Maar hij deed niks en hij duwde je kind niet met opzet onder de auto dus dat hoef je hem en de eigenaar ook niet aan te rekenen. :ok:
Hij deed wel iets en pas je excuses aanbieden als er gebeten is, is vele bruggen te laat.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Frenk schreef:
Ik was al actief in dit topic :ok: Dus die vlieger gaat niet op. En verder laat ik je valse opmerkingen voor wat ze zijn. Wees er maar trots op :ok:
Ach, maak je niet druk. Ik kon het gewoon niet laten omdat ik jou soms zo'n vreselijke moraalridder vind dat ik het nodig vond om je daarmee te pesten. :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Frenk schreef:
MARC_S schreef:Maar hij deed niks en hij duwde je kind niet met opzet onder de auto dus dat hoef je hem en de eigenaar ook niet aan te rekenen. :ok:
Hij deed wel iets en pas je excuses aanbieden als er gebeten is, is vele bruggen te laat.
Dus je moet je excuus maken voordat je hond bijt? :denken: Hij blafte en sprong tegen het kindje op. Helaas naast de weg en helaas wilde het kindje de weg op lopen en helaas kwam er net een auto aan. In het bos maakt het haar niks uit zegt ze zelf. Nu wel maar die hond weet niks van de auto en de weg verder. Kon ook een labrador zijn die wilde spelen toch?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:
Frenk schreef:
Dus je moet je excuus maken voordat je hond bijt? :denken: Hij blafte en sprong tegen het kindje op. Helaas naast de weg en helaas wilde het kindje de weg op lopen en helaas kwam er net een auto aan. In het bos maakt het haar niks uit zegt ze zelf. Nu wel maar die hond weet niks van de auto en de weg verder. Kon ook een labrador zijn die wilde spelen toch?
Het kind schrikt omdat er een hond grauwend op haar af komt gesprongen. Even voor alle duidelijkheid: ik neem de hond niks kwalijk, maar als je hond zo kan reageren, dan moet je als baas een hek neerzetten. :19:
En hoe moeilijk is het om even sorry te zeggen als je hond een kind laat schrikken?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:
Frenk schreef:
Ach, maak je niet druk. Ik kon het gewoon niet laten omdat ik jou soms zo'n vreselijke moraalridder vind dat ik het nodig vond om je daarmee te pesten. :mrgreen:
Ik maak me niet druk. Ben verbaasd, dat wel.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Misschien is het baasje wel autistisch? Wat is het toch altijd makkelijk om van buiten af met termen als aso en weet ik wat te gooien zonder een idee te hebben waar het over gaat. Ik erger me daar echt kapot aan. :tongue:

Ik weet dat ik geen aso ben en ik weet dat Eline ook verre van aso is. Toch zouden wij allebei weglopen en eerst de hond naar binnen doen. Dus dan lijkt het woord aso niet op zijn plaats en wie zegt dat dat voor deze meneer dan niet ook geldt? Jezus he. Misschien rende hondje per ongeluk snel door de deur die demente oma open heeft gelaten. Of moet een hondje dat op de oprit blaft aan een ketting in een hok? Ik ben wel 100 keer aangeblaft door honden die uit tuinen kwamen. Zolang ze niet beten heb ik er nooit zo'n drama van gemaakt als hier mensen maken die niet eens weten hoe en wat? ..... Het beest heeft niet eens iets gedaan.

Ja lastig, lullig dat het hondje de straat op kon rennen, jammer dat de eigenaar niet naar protocol van een aantal mensen hier heeft gehandeld. Maar aso noemen ed is toch meer iets van degene die het woord gewoon graag op een ander plakken dan dat je kan zeggen dat het van toepassing is op iemand die 1 keer zover bekend zijn hondje naar een kindje heeft laten blaffen. Niemand weet hoe het verder zit en iedereen heeft wat te oordelen merk ik :ok:

Vooral de mensen met de altijd voorbeeldige meest brave hondjes :engel: oordelen het hardst. :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

MARC_S schreef:Niemand weet hoe het verder zit en iedereen heeft wat te oordelen merk ik :ok:
En jouw mening over de gang van zaken is net zo goed een "oordeel", dus wie de schoen past :ok: :mrgreen:
Afbeelding
Marion.

Frenk schreef:En hoe moeilijk is het om even sorry te zeggen als je hond een kind laat schrikken?
Dat is niet zo heel erg moeilijk. Jammer is het dat het andersom wel erg moeilijk blijkt te zijn.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik ga ook mee met Marc hoor :19:

Niet gezegd dat je er niet van schrikt, natuurlijk wel! En voor je dochtertje vind ik het ook sneu.
Maar dit kan door allerlei omstandigheden gebeuren, de mensen waren er zelfs op visite had ik begrepen? Misschien is de hond 1 seconde ontsnapt omdat een kindje ( :F: ) de deur per ongeluk open had laten staan.
Overigens is mijn hond bang van kinderen geworden omdat een kind keihard op hem afgerend kwam en hem met een honkbalhandschoen bovenop zijn kop sloeg toen hij 9 weken oud was.... heb ik ook nooit een sorry voor gekregen :wink:

Dingen gebeuren, wees blij dat het goed afgelopen is en ga niet meteen van asociale baasjes en kindjes etende honden uit.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Frenk
Zeer actief

Marion. schreef:
Frenk schreef:En hoe moeilijk is het om even sorry te zeggen als je hond een kind laat schrikken?
Dat is niet zo heel erg moeilijk. Jammer is het dat het andersom wel erg moeilijk blijkt te zijn.
Andersom?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”