ik ervaar ze ook als serieus.Frenk schreef:Ik wil niet meteen te kritisch zijn, maar hoe kan het na de eerste keer nog 3x misgaan?Da-ki schreef:in totaal is het sinds ik hem heb 4x mis gegaan..
de eerste 3x waren logische dingen (voor zo ver je over logisch kunt spreken wanneer je hond een andere hond verwond)
maar de laatste keer was voor mij de maat vol, hij is zo verschrikkelijk onzeker wanneer een andere hond, ook onzeker gedrag vertoont dat hij kebab maakt van de ander... alleen maar uit angst dat hij anders degene is die kebab wordt.
En ik vind "kebab maken van de ander" behoorlijk apart klinken voor een hond die dan zo onzeker is. Hoe zeer moet hij dan bang gemaakt worden voor hij de aanval opent? En waarom gaat hij de confrontatie dan niet uit de weg?
Ik bedoel dit als serieuze vragen
dat kebab maken is maar een uitdrukking
elke "ruzie" is een opzichzelf staand verhaal, dus dacht ik bij de eerste keer.. ik heb het begrepen, was de 2e keer weer totaal anders.
Inmiddels zijn we bijna 3 jaar samen (hij was bijna 6 toen ik hem kreeg) nu weet ik de 'bottleneck'... de tegemoet komende hond, benaderd ons -lees, hem- onzeker en dat maakt dat hij uit zijn onzekerheid aanvalt... (aanval is de beste verdeding in zijn beleving)
aangezien het 1 op de 10.000 honden "mis" gaat, is dit voor ons dé oplossing
duidelijker gemaakt ??