Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik zie steeds vaker

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

marian* schreef:Ik heb ooit eens iemand gezien die het ijsje echt deelde met haar hond:zij een likje>>>hond een likje>>>zij een likje :N:
Dat zou ik geweest kunnen zijn :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik heb nog nooit een ijsje voor de honden gekocht. Wel eens een kipcorn of een frikandel ofzo.
En als wij een ijsje nemen (eens in de 5 jaar ofzo), dan krijgen zij daar hapjes van mee. Ik gooi wel eens voor ieder een bevroren hamburger in de tuin.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Mijn eerste witte herder kreeg inderdaad soms bij warm weer een kinder-soft-ijsje.
Hij stond dan op een kruising al te wachten welke kant we heengingen, de ijsjeskant of naar huis.
Gingen we een ijsje halen was ie dolblij, gingen we gewoon naar huis was het ook goed.

Ik heb dat nooit gezien als vermenselijking trouwens.
Het was gewoon een hele fijne hond die ijs het lekkerste van het lekkerste vond en dat pleziertje deed ik hem een enkele keer graag.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

het kontje krijgt lola soms.

wat ik wel doe is karnemelk ofzo invriezen in een bakje en als het warm is dat geven. is ook een soort ijsje. hoe dat met sam moet weet ik nog niet. misschien sojamelk? :denken: :mrgreen:
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Zoek stok! schreef:
marian* schreef:Ik heb ooit eens iemand gezien die het ijsje echt deelde met haar hond:zij een likje>>>hond een likje>>>zij een likje :N:
Heb ik ook wel eens gedaan. Ga je heus niet dood van :wink:
Ik koop geen ijsjes speciaal voor de honden, maar het is inderdaad wel eens voorgekomen dat ik net met de honden buiten was en de ijsco langskwam. Dan kocht ik dus een softijsje en kregen de honden ook een likje of ze mochten het laatste stuk van het hoorntje hebben.
Bij warm weer vul ik vaker de kong met yoghurt, dat gaat dan in de vriezer en de honden hebben hun ijs.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 20 mei 2009 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
mickey
Zeer actief

Ongelezen bericht door mickey »

Ik ben erg gek met mijn honden maar dat gaat me toch echt te ver :wink:
Ik was eens wandelen met iemand met een kwijlende Bordeaux Dog, die deed dat ook :N: :kotz:

Ik hou niet van ijs maar als ik er eens eentje haal, 1x per jaar ofzo :mrgreen: , dan krijgt Mickey het laatste stukje van het hoorntje.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

mickey schreef:Ik was eens wandelen met iemand met een kwijlende Bordeaux Dog, die deed dat ook :N: :kotz:
Ben jij vies van je eigen hond dan?
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Marion. schreef:
mickey schreef:Ik was eens wandelen met iemand met een kwijlende Bordeaux Dog, die deed dat ook :N: :kotz:
Ben jij vies van je eigen hond dan?
het is niet dat ik vies ben van mijn eigen hond maar ik zou dat ook niet doen en omdat hij eerst aan zijn piel likt en dan aan mijn ijsje of hij ruikt op plekken waar teefjes hebben geplast en dat vind ik dan weer wel ranzig... Ik weet niet of jij twee teefjes hebt die zullen minder aan de urine van reuen zitten ruiken enzo...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Teckel_love<3
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teckel_love<3 »

ik deel soms 1 tot 3 likjes met saartje, maar alleen water ijs...en als het heul warm is zeg maar.... :wink:
Al is de inbraak nog zo snel, de Teckel achterhaald 'm wel
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Als het heel warm is krijgen ze hier ook wel eens en waterijsje, valt altijd zeer in de smaak. En dat lijkt me net zo zeer 'vermenselijking' als een stukkie kaas geven.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Ik koop wel altijd meer friet dan nodig omdat de honden dat ook lusten. Alleen loopt het nu wel de spuitgaten uit. Ze wachten eerst of er geen friet komt met frietsaus erop (zelden) en als dat niet komt, dan eten ze van elend maar een kaal frietje :mrgreen:
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Essy schreef:Ik koop wel altijd meer friet dan nodig omdat de honden dat ook lusten. Alleen loopt het nu wel de spuitgaten uit. Ze wachten eerst of er geen friet komt met frietsaus erop (zelden) en als dat niet komt, dan eten ze van elend maar een kaal frietje :mrgreen:
Ze krijgen hier ook wel eens een frietje, maar ik heb altijd begrepen dat aardappels heel slecht zijn voor honden, geen flauw idee waarom dat zo zou zijn, maar ze krijgen dus maar heel zelden iets van aardappel.

(Ik kan me vaag een opa of oudoom of zo herinneren die zei dat ze er 'brand' van kregen...)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Zoek stok! schreef:
Ik doe dat ook gerust :pffff:

Hier weleens een kinderijsje voor ze gekocht. Ach, zo af en toe maakt het echt niks uit.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Harrie is bijna 9 jaar en heeft 2 x in zijn hele leven een kindersoftijsje gekregen. Als wij heel af en toe een beetje ijs eten mag hij een klein likje voor de smaak op een schoteltje.
Afbeelding
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Normaal koop ik geen ijsje voor de hond.
Ze krijgen wel het restje.

Er was een keer een uitzondering.
Ik wou met Macho een nieuwe wandelroute uitproberen.
Ik vertrok om 07.00 smorgens en Macho had nog niks gegeten.
De route zou 2 uur duren.
Ik was verdwaald en te eigenwijs om te bellen ofzo.
Uiteindelijk waren we om 13.00 terug bij de auto.
Toen hebben we bij de bezinepomp een ijsje gehaald :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Mij verwen je niet met een ijsje dus die zal ik niet snel kopen.
Wat wij afgelopen zomer wel voor Nilsson hebben gedaan is ijsklontjes geven.
Niet in grote hoeveelheden maar 1 of 2 klontjes.
Hij eet ze niet direct op maar likt eraan of gaat er mee spelen.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Ik ben erg gek met mijn honden maar dat gaat me toch echt te ver :wink:
was jij diegene dan die mij zo raar aan zat te kijken

ik koop ook vlot een ijsje voor mn hondjes
ze hebben nog voorkeur voor smaak ook van de italiaan
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Als wij ijs eten, krijgen ze wel het laatste beetje, maar ga niet apart voor hun een ijsje kopen :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
The Alpha Bitch
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door The Alpha Bitch »

Ik stou lekker de kong vol met yoghurt pindakaas en what ever,...of ijscups.(ijsklontjes) ff de vriezer in en klaar is hun eigen ijsje. Dus nee deel niet mn ijssie.! :pffff: Ze hebben hun eigen. :ok:
If i trow a stick...... will you leave????
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

Nee, alleen ijsklontjes als het heel erg warm is
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Inge O schreef:het is niet slechter voor een hond dan voor een mens, maar voor mij valt dit onder 'not done'. valt voor mij teveel onder honden als mens beschouwen en dat zijn ze niet.
doe es niet zo eng Inge :smile:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Can
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Can »

Ik vind het juist getuigen van medeleven als je zelf een ijsje eet als het warm is dus je hond ook. Samen uit samen thuis. Als je tegen ijs geven bent aan je hond zorg dan voor iets anders. Maar er naast gaan staan en jij wel en je hond niet....dat vind ik zielig
groetjes van Can

"De beschaving van een volk en haar morele vooruitgang is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan"
- Mahatma Gandi

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Can schreef:Ik vind het juist getuigen van medeleven als je zelf een ijsje eet als het warm is dus je hond ook. Samen uit samen thuis. Als je tegen ijs geven bent aan je hond zorg dan voor iets anders. Maar er naast gaan staan en jij wel en je hond niet....dat vind ik zielig
:smile2: dan hebben ze het hier wel heel slecht... ze krijgen regelmatig iets, maar het zal toch dat ik ze elke keer iets moet geven als ik ook eet... :neenee: IJsjes doe ik niet aan...ze krijgen een stukje hoorntje wat over is hooguit...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Hier krijgen de honden dus echt helemaal nooit iets anders dan hondenvoer. Maar ik begin te geloven dat ik dan echt een uitzondering ben. Ik gooi ijs dat ik niet meer lust zo over de honden heen de prullenbak in. Geen hap. Geen 1 patatje, niks. Ik kiep ook alle etensresten in de prullenbak want de honden krijgen geen hap van onze borden.

Ze hebben het niet nodig en ik denk dat het slecht is omdat ze zo gezond eten. Honden en snoepen zoals bij mensen daar geloof ik niet in. Honden hoeven geen snoep. Snoep is hier een hondenkoekje of een kauwstaafje en daar zijn ze minstens net zo blij mee :ok:

Ik ben dus best wel verbaasd over zaken als friet kopen voor de honden of ijsjes. Dat zou nog niet in me opkomen :N:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Hier krijgen de honden dus echt helemaal nooit iets anders dan hondenvoer. Maar ik begin te geloven dat ik dan echt een uitzondering ben. Ik gooi ijs dat ik niet meer lust zo over de honden heen de prullenbak in. Geen hap. Geen 1 patatje, niks. Ik kiep ook alle etensresten in de prullenbak want de honden krijgen geen hap van onze borden.

Ze hebben het niet nodig en ik denk dat het slecht is omdat ze zo gezond eten. Honden en snoepen zoals bij mensen daar geloof ik niet in. Honden hoeven geen snoep. Snoep is hier een hondenkoekje of een kauwstaafje en daar zijn ze minstens net zo blij mee :ok:

Ik ben dus best wel verbaasd over zaken als friet kopen voor de honden of ijsjes. Dat zou nog niet in me opkomen :N:
dat deed ik eerder ook tot ik mn oudste dober kreeg... die kon nog geen korstje brood eten want dan scheet ie zich leeg (had nooit iets anders gehad dan eigen voer). De DA zei toen, geef hem elke keer dat je eet iets mee, stukje patat, korstje brood, een boontje... geen complete maaltijden, 1 dingetje... hij is nooit meer aan de scheit... ik heb dit dus daarna bij alle honden altijd gedaan en ik heb nooit problemen meer met hun ontlasting als ze iets opeten wat niet voor hun is...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

malinois schreef:
MARC_S schreef:Hier krijgen de honden dus echt helemaal nooit iets anders dan hondenvoer. Maar ik begin te geloven dat ik dan echt een uitzondering ben. Ik gooi ijs dat ik niet meer lust zo over de honden heen de prullenbak in. Geen hap. Geen 1 patatje, niks. Ik kiep ook alle etensresten in de prullenbak want de honden krijgen geen hap van onze borden.

dat deed ik eerder ook tot ik mn oudste dober kreeg... die kon nog geen korstje brood eten want dan scheet ie zich leeg (had nooit iets anders gehad dan eigen voer). De DA zei toen, geef hem elke keer dat je eet iets mee, stukje patat, korstje brood, een boontje... geen complete maaltijden, 1 dingetje... hij is nooit meer aan de scheit... ik heb dit dus daarna bij alle honden altijd gedaan en ik heb nooit problemen meer met hun ontlasting als ze iets opeten wat niet voor hun is...
Kan ik me iets bij voorstellen. Nu is mijn definitie van hondenvoer ook wel breder dan 1 merk brokken. Denk dat dat wel scheelt. Ik maak rustig rijst voor ze met koolvis en dan weer smuldier hart en dan weer carnibest en bv pasta. Of een kippenpoot en zelfs eens in de maand ofzo een keer een blik hondenvoer voor de lekker.

Dus ze kunnen wel alles eten :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
malinois schreef:

Kan ik me iets bij voorstellen. Nu is mijn definitie van hondenvoer ook wel breder dan 1 merk brokken. Denk dat dat wel scheelt. Ik maak rustig rijst voor ze met koolvis en dan weer smuldier hart en dan weer carnibest en bv pasta. Of een kippenpoot en zelfs eens in de maand ofzo een keer een blik hondenvoer voor de lekker.

Dus ze kunnen wel alles eten :wink:
dat snap ik wel hoor, ze krijgen hier ook regelmatig geperste merken hondenvoer door elkaar, omdat de een er even niet is dus dan maar even een ander merk... probleemloos over te zetten op Barca, Bevo of Cavom bijv. in 1 x dus niet mengen oid. Verder krijgen ze hier ook KVV en vers dus van alles wat... ook restjes van tafel als er eens macaroni over is, of rijst, of groente etc.
Geen enkel probleem maar ik denk wel dat als je alleen maar 1 soort brok geeft en verder helemaal niets (en dan heb ik het niet over honden met een of andere voedingsallergie oid) dat je dan honden kunt krijgen die problemen hebben als ze maar een miniscuul stukje ander eten krijgen.
Afbeelding
Can
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Can »

Inge O schreef:
Can schreef:Ik vind het juist getuigen van medeleven als je zelf een ijsje eet als het warm is dus je hond ook. Samen uit samen thuis. Als je tegen ijs geven bent aan je hond zorg dan voor iets anders. Maar er naast gaan staan en jij wel en je hond niet....dat vind ik zielig
nee, dat zal mooi worden, dat ik, telkens wanneer ik iets lekkers wil eten er ook maar zou moeten voor zorgen dat de honden dat ook krijgen :denken: ? van overdrijven gesproken zeg.
Wel ja, ruk het maar uit zijn verband. Als het buiten heel warm is ga ik geen ijsje eten waar mijn honden bijzijn, zonder dat ze het zelf ook krijgen.
Anders voel ik me ver verheven boven mijn honden staan en dat doe ik ze niet aan.

Ik vind dat het mensen siert als ze zich daar ook druk om maken
groetjes van Can

"De beschaving van een volk en haar morele vooruitgang is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan"
- Mahatma Gandi

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Can schreef:

Wel ja, ruk het maar uit zijn verband. Als het buiten heel warm is ga ik geen ijsje eten waar mijn honden bijzijn, zonder dat ze het zelf ook krijgen.
Anders voel ik me ver verheven boven mijn honden staan en dat doe ik ze niet aan.
Maar eet je normaal wel iets als je honden niks krijgen, of krijgen ze ook altijd iets te eten als jij eet?
Ik zie niet zo in waarom dat ijsje het verschil maakt.

Hier krijgen ze geen ijsje, ook geen likje, flauw he? :mrgreen: :wink:
Wel eens iets anders van mijn eten overigens, alleen als het zo uitkomt.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Can schreef:
Inge O schreef:
nee, dat zal mooi worden, dat ik, telkens wanneer ik iets lekkers wil eten er ook maar zou moeten voor zorgen dat de honden dat ook krijgen :denken: ? van overdrijven gesproken zeg.

Ik vind dat het mensen siert als ze zich daar ook druk om maken
Het siert je wel dat je je er druk om maakt hoor. Maar toch denk ik dat het wel beter is als je honden duidelijk weten wat ze zijn en waar ze aan toe zijn. Zo denk ik zelf dat mijn honden het uiteindelijk fijner vinden om nooit iets te krijgen en daar ook vanuit kunnen gaan dan dat ze denken 'zou ik iets krijgen?" en dan dus onrust voelen.

Ik denk persoonlijk dat het goed is om een hond te laten weten waar hij staat en hoe het zit dus. Uiteraard denk ik op mijn manier mee met mijn honden en ga ik bv met ze zwemmen als het heet is. Met mijn vorige hond reed ik echt regelmatig midden in de nacht naar een meertje. Zij was oud, dol op water en had het snel heet. Op warme zomernachten deed ik haar dus geen groter plezier dan even lekker afkoelen om dan heerlijk door te slapen. Dus ik ken zeker compassie en meedenken maar dat heeft niets met eten te maken. Ze hebben eten genoeg en dus ben ik daar weer heel erg strak en duidelijk in. In mijn geval voor hun eigen bestwil zegt mijn gevoel. Ik wil geen verwachtingen scheppen of honden afwijzen als ik ze eens niks wil geven omdat het bv chocolade is wat slecht is. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”