Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stelling
Moderator: moderatorteam
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Aantal honden: 2
gedeeltelijk mee eens...
Vrienden zonder honden begrijpen niet dat je nu eerder naar huis moet als je ergens bent..meeste willen niet dat je de hond meeneemt..
Of dat het stappen gewoon eigenlijk verledentijd is...
Ook komen hun minder vaak langs want tja al die hondenharen op hun nette kleding worden ze ook niet vrolijk van..
Vrienden zonder honden begrijpen niet dat je nu eerder naar huis moet als je ergens bent..meeste willen niet dat je de hond meeneemt..
Of dat het stappen gewoon eigenlijk verledentijd is...
Ook komen hun minder vaak langs want tja al die hondenharen op hun nette kleding worden ze ook niet vrolijk van..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Vóór Sjonnie ging ik vaak weg. Stappen in Amsterdam, 5 gangen uit eten, langdurig lunchen in de stad, dat soort dingen.
Nu ik honden heb ga ik uit in Haarlem (fietsafstand
), uit eten doe ik minder vaak, en zonder oppas doe ik al helemáál geen 5 gangen meer. Lunchen in de stad doe ik nu max 2 uurtjes, en dan heb ik daarvoor met de honden lekker in het bos gelopen.
Wat ik wel veel vaker doe nu, is lekker koken voor vriendinnen, avondjes organiseren voor ons groepje en dan uitgebreid het gastvrouwtje spelen. Vind ik heerlijk.
Mijn sociale leven is dus niet verminderd, maar wel iets veranderd. Alles heeft z'n voor's en z'n na's.
Nu ik honden heb ga ik uit in Haarlem (fietsafstand

Wat ik wel veel vaker doe nu, is lekker koken voor vriendinnen, avondjes organiseren voor ons groepje en dan uitgebreid het gastvrouwtje spelen. Vind ik heerlijk.
Mijn sociale leven is dus niet verminderd, maar wel iets veranderd. Alles heeft z'n voor's en z'n na's.

Hier ook. Ik ben gewoon ook erg slecht in vriendschappen, heb er ook geen behoefte aan. Maar met mijn sociale leven is niets mis hoor.LongFields schreef:Mag ik me hierbij aansluiten (scheelt mij weer typenJaap* schreef:Ik maak maar tijd voor een handvol mensen, want ik (wij) zijn het liefst op onszelf. Ik heb er een hekel aan als ik ergens rekening mee moet houden.
Dat heeft niks met honden te maken.
De meeste kennissen zijn wel hondenmensen
)
Ik denk er exact hetzelfde over en hier gaat het net zo.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Hier in Engeland ligt het allemaal een beetje anders, maar toen ik nog in Nederland woonde draaide inderdaad het grootste gedeelte van mijn leven om de club en de honden.
Ik heb een jaar of wat getraind op 170 km van mn woonplaatst dus dat was 3 keer in de week al minimaal 2 uur heen en 2 uur terug en dan nog de tijd op het veld.
Verder ging ik veel naar shows, clubmatches en wedstrijden als ik daar nog tijd voor over had.
Tja en dan heb je je uitjes wel weer gehad en voel je niet zo de behoefte om die andere dagen nog eens gezellig sociaal te gaan doen.
Tenminste ik niet.
Vond het ook makkelijk dat het grootste deel van mn kennissenkring uit hondenmensen bestond. Dan hoef je niet zoveel uit te leggen en heb je altijd wel gespreksonderwerpen.
Ik ben het dus eigenlijk niet eens met de stelling.
Het is misschien niet het sociale leven dat mensen zonder hond hebben maar een sociaal leven was het wel, ik zat niet thuis achter de geraniums te verpieteren.
Mijn vrienden kan ik op één hand tellen, maar dat heeft helemaal niks met het hondengebeuren te maken, dat is gewoon mijn hele leven al zo geweest.
Ik heb een jaar of wat getraind op 170 km van mn woonplaatst dus dat was 3 keer in de week al minimaal 2 uur heen en 2 uur terug en dan nog de tijd op het veld.
Verder ging ik veel naar shows, clubmatches en wedstrijden als ik daar nog tijd voor over had.
Tja en dan heb je je uitjes wel weer gehad en voel je niet zo de behoefte om die andere dagen nog eens gezellig sociaal te gaan doen.
Tenminste ik niet.
Vond het ook makkelijk dat het grootste deel van mn kennissenkring uit hondenmensen bestond. Dan hoef je niet zoveel uit te leggen en heb je altijd wel gespreksonderwerpen.
Ik ben het dus eigenlijk niet eens met de stelling.
Het is misschien niet het sociale leven dat mensen zonder hond hebben maar een sociaal leven was het wel, ik zat niet thuis achter de geraniums te verpieteren.
Mijn vrienden kan ik op één hand tellen, maar dat heeft helemaal niks met het hondengebeuren te maken, dat is gewoon mijn hele leven al zo geweest.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat had ik dus ook. Ik vind het best wel leuk om met mensen over honden te praten maar niet met mensen die bol staan van de regels over honden. Ik moest bv bij Eva de staartpunt afknippen volgens een of ander mens daar. Ik dacht hoor dat eens aan en dat zou dus moeten omdat ze dan een vollere staart kreeg en beter balans kon houden. OKEEEEJJJJZoek stok! schreef:Ik zou dit ook helemaal niks vinden. Ik ga maandelijks twee uur extra op maat agility trainen. Dat is dan een uur trainen, een uur in de auto, weer een uur trainen en naar huis. Dat is prima te doen dus. Op wedstrijden hobbel ik wel een beetje rond en klets wat met bekenden, maar ik zit ook heel veel alleen langs de kant foto's te maken of blijf bij Bram in de tent. Ik vind het een hele opgave, zo'n volledige zaterdag en ga dus zeker niet wekelijks wedstrijden lopenMARC_S schreef:Ik denk dat je voordat je begint aan IPO, africhting of speuren moet beseffen dat je 2 dagen in de week kwijt bent en dat daarvan slechts 10% hooguit met je eigen hond te maken heeft. Ik mocht bv als beginner met Eva 10 minuten trainen op de lap en moest daarvoor de hele zaterdag zitten en Eva in de auto laten. Mijn zitten was motivatie en mijn gedrag moest laten zien dat ik het echt wilde. Maargoed, Eva moest dan uren en uren in de auto blijven en dat vond ik echt niksJuist omdat ik niet constant bij dezelfde groep zit, is de groepsdynamiek ook wat minder sterk. Die staat mij nog wel eens tegen op clubs namelijk (dit hoort wel, dat hoort niet etc.).

Toen werd ik soort van verplicht de brokken via de club te kopen. Ik voerde niet eens brok maargoed. Daarna werd het niet gerespecteerd dat Eva niet aangehaald moest worden en presteerde een dame het zelfs haar een tik te verkopen. De week erna werd me door andere leden verteld dat ik die dame moest negeren want dat was niks. Weer een week later na 3 weken training door een man die zich als mijn trainer opwierp werd me gevraagd eens na te denken over een trainer aangezien ik bij iemand liep die geen trainer was.

Verder moest Eva de hele dag in de bench want anders kreeg ik er problemen mee. Alleen eruit als ik iets ging doen want dat deden ze daar allemaal zo. Belachelijk om je hond los in huis te laten. Recept voor problemen. Ook moest ze nog beter maar naar buiten en als ze stout was kon ik rustig 2 dagen even niks doen. Werd ze vanzelf wel gemotiveerd na 2 dagen in de kennel en lekker gretig.
Als ik 5 uren met zulke mensen moet blijven praten dan hou ik dat dus niet vol. Dus ik ging reddingshonden doen. Toch anders. Ging heel erg prima maar daar hoorde dan weer bij dat je toch een weekendje bij een lid moest verven in het nieuwe huis etc etc. Nou sorry, weekendje bij een wildvreemde verven na mijn eerste les? Dat doe ik niet.

Dus ik denk dat mensen het inderdaad zwaar onderschatten als ze leuk IPO gaan doen. je moet echt heeeeel veel tijd hebben en heel erg verenigingsminded zijn. En je moet klikken met die mensen en omdat ik altijd een buitenstaander ben zal dat niet werken. De homo, de laekense, de man met de binnenhond, de versvleesvoerder, de niet corrigeerder, de man die zijn hond ook showt etc etc. Alles wat ik doe is daar raar gebleken. Mijn hele omgang met mijn hond tot het ras aan toe was raar. Die ervaring heb ik niet hoor, iedereen was super aardig maar dat vroeg wel wat aanpassingsvermogen van mij en ook wel wat tandjes op elkaar als ik weer allemaal goedbedoelde slechte adviezen kreeg. Dat schiet op de lange termijn helemaal niet op

Eigenlijk werd me op IPO gezegd dat Eva sowieso ging ontsporen bij een watje als ik ben en dat het mij echt ingestampt moest worden dat ze in de harde groep moest en ik alles moest doen wat me gezegd werd. Echt iets voor mij toch?

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Re: stelling
Wel of geen sociaal leven en weinig vrienden hebben heeft mi helemaal niks met het hebben van honden te maken. Ik ken mensen met honden die een heel druk sociaal leven (met en zonder honden) en heel veel vrienden en kennissen. Maar evengoed ken ik hondeneigenaren die geen behoefte hebben aan een druk (sociaal) leven en vrienden hebben die op een hand te tellen zijn.
Misantroop zijn zit nu eenmaal in je of niet (in mij zit het wel een heel klein beetje, ben ik bang... :N: ).
Jij impliceert met de stelling dat mensen met honden een bepaald 'slag' mensen zijn, het type dat al hun vrije tijd in de honden steekt en verder met mensen niet zo veel te maken wil hebben.
Nou ja, die zijn er ook wel (en op dit forum misschien wel meer dan dat je ze in het dagelijks leven tegenkomt
) maar het geldt zeker niet voor elke hondeneigenaar.
Misantroop zijn zit nu eenmaal in je of niet (in mij zit het wel een heel klein beetje, ben ik bang... :N: ).
Jij impliceert met de stelling dat mensen met honden een bepaald 'slag' mensen zijn, het type dat al hun vrije tijd in de honden steekt en verder met mensen niet zo veel te maken wil hebben.
Nou ja, die zijn er ook wel (en op dit forum misschien wel meer dan dat je ze in het dagelijks leven tegenkomt

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik blijf liever thuis met de hond, en gebruik die hond dan fijn als smoes om niet naar feest of verjaardag te hoeven gaan.Aimee schreef:Ik moet zeggen dat ik ook flink allergisch ben voor het groepsgedoe, en kies mijn vrienden niet uit op het wel of niet hebben van een hond.
Waarom ik op deze stelling kwam, is omdat ik heel vaak hoor zeggen dat mensen liever thuisblijven met de hond, dan dat ze naar een feest of andere gelegenheden gaan, omdat ze het anders sneu vinden voor de hond.

Verder ben ik het wel met Marc eens, ik heb geen behoefte eraan om mijn hele leven te vullen met rondhangen op de club.
Ik train op een vereniging, ben bereidt om me daar loyaal op te stellen.....
Zal altijd mijn hulp aanbieden op wedstrijd of examendagen.
Maar ik heb er geen behoefte aan om altijd urenlang rond te hangen om te kijken hoe een ander traint.
Ik kom op tijd, train, pak een karweitje aan als dat nodig is.
-vergeten piketpaaltjes uit het veld halen bijvoorbeeld, of de koffiespullen afwassen-
En vertrek weer na een uurtje of anderhalf...
Ik heb namelijk een hobby, geen levenswijze.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
idem hier. ik kom een kwartier/20 minuten van te voren. koffie, sigaretje en ff kletsen.Ennath schreef:Ik blijf liever thuis met de hond, en gebruik die hond dan fijn als smoes om niet naar feest of verjaardag te hoeven gaan.Aimee schreef:Ik moet zeggen dat ik ook flink allergisch ben voor het groepsgedoe, en kies mijn vrienden niet uit op het wel of niet hebben van een hond.
Waarom ik op deze stelling kwam, is omdat ik heel vaak hoor zeggen dat mensen liever thuisblijven met de hond, dan dat ze naar een feest of andere gelegenheden gaan, omdat ze het anders sneu vinden voor de hond.
Verder ben ik het wel met Marc eens, ik heb geen behoefte eraan om mijn hele leven te vullen met rondhangen op de club.
Maar ik heb er geen behoefte aan om altijd urenlang rond te hangen om te kijken hoe een ander traint.
-vergeten piketpaaltjes uit het veld halen bijvoorbeeld, of de koffiespullen afwassen-
2 uur trainen. dan nog meestal een half uurtje wat drinken en houdoe! tot volgende week!

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat laatste was waar ik overal ben gaan kijken geen optie. Voor mij is helaas 2 hele dagen in de week geen optie dus dan vallen dat soort trainingen al snel af.Ennath schreef:Ik blijf liever thuis met de hond, en gebruik die hond dan fijn als smoes om niet naar feest of verjaardag te hoeven gaan.Aimee schreef:Ik moet zeggen dat ik ook flink allergisch ben voor het groepsgedoe, en kies mijn vrienden niet uit op het wel of niet hebben van een hond.

-
- Zeer actief
Na dat verhaal van Marc ben ik ineens blij dat ik KNPV train
Al die "verplichtingen" komen me nogal vreemd voor.
En Rami, je kunt een druk sociaal leven hebben zonder een heleboel vrienden te hebben. Qua tijd besteed ik vrij veel aan werk en aan de trainingen, maar ook daar heb je sociale contacten en soms een enkele echte vriendschap. Ik ben alleen nogal selectief in het omgaan met de resterende tijd, en dat houdt in dat we ervoor kiezen dat niet vreselijk te versnipperen over een heleboel mensen, maar over een kleinere groep. Ik zie die mensen liever "apart" zodat je ook echt met elkaar kunt praten en de tijd voor elkaar hebt, en niet in grotere groepen zodat je aan het einde van de avond nog geen fatsoenlijk gesprek gehad hebt.
Alleen tv-kijken doen we vrij weinig, daar winnen de honden echt van
En Rami, je kunt een druk sociaal leven hebben zonder een heleboel vrienden te hebben. Qua tijd besteed ik vrij veel aan werk en aan de trainingen, maar ook daar heb je sociale contacten en soms een enkele echte vriendschap. Ik ben alleen nogal selectief in het omgaan met de resterende tijd, en dat houdt in dat we ervoor kiezen dat niet vreselijk te versnipperen over een heleboel mensen, maar over een kleinere groep. Ik zie die mensen liever "apart" zodat je ook echt met elkaar kunt praten en de tijd voor elkaar hebt, en niet in grotere groepen zodat je aan het einde van de avond nog geen fatsoenlijk gesprek gehad hebt.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
bij ons heb je standaard bardienst, zijn er genoeg dan kun je afwisselen...Frenk schreef:bij de 'gewone' kc's maak je het natuurlijk zelf zo gek als je wilt. Aan de andere kant vind ik ook wel dat je als je lid bent van een vereniging, dat je dan ook wel mee moet draaien in zo'n vereniging. En dat betekent dus dat ik op zo'n behendigheidswedstrijd meehelp en dat ik (is afgelopen week begonnen) een keer in de twee weken een avond bardienst heb. En dat is dus naast de ochtend in het weekend en de doordeweekse avond die ik al op de club ben om zelf te trainen.malinois schreef:Maar dat is dus zeker iets om rekening mee te houden als je africhting wilt gaan doen, je bent niet een half uurtje bezig en daarna klaar... je bent er in het weekend een volledige dag aan kwijt en een hele doordeweekse avond.
Ik vind het jammer dat er een vaste kern is bij onze vereniging waarvan mensen soms wel vijf avonden in de week moeten werken op de club, omdat het aantal vrijwilligers zo gering is. Dat zou best wat meer betrokken mogen van mij.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat kan idd. daarom moet je ook een vereniging uitzoeken die bij je past, en nee het zal nooit met alle mensen klikken maar het is toch wel fijn als het met het meerendeel hartstikke gezellig is.MARC_S schreef:Dat had ik dus ook. Ik vind het best wel leuk om met mensen over honden te praten maar niet met mensen die bol staan van de regels over honden. Ik moest bv bij Eva de staartpunt afknippen volgens een of ander mens daar. Ik dacht hoor dat eens aan en dat zou dus moeten omdat ze dan een vollere staart kreeg en beter balans kon houden. OKEEEEJJJJZoek stok! schreef:Ik zou dit ook helemaal niks vinden. Ik ga maandelijks twee uur extra op maat agility trainen. Dat is dan een uur trainen, een uur in de auto, weer een uur trainen en naar huis. Dat is prima te doen dus. Op wedstrijden hobbel ik wel een beetje rond en klets wat met bekenden, maar ik zit ook heel veel alleen langs de kant foto's te maken of blijf bij Bram in de tent. Ik vind het een hele opgave, zo'n volledige zaterdag en ga dus zeker niet wekelijks wedstrijden lopenMARC_S schreef:Ik denk dat je voordat je begint aan IPO, africhting of speuren moet beseffen dat je 2 dagen in de week kwijt bent en dat daarvan slechts 10% hooguit met je eigen hond te maken heeft. Ik mocht bv als beginner met Eva 10 minuten trainen op de lap en moest daarvoor de hele zaterdag zitten en Eva in de auto laten. Mijn zitten was motivatie en mijn gedrag moest laten zien dat ik het echt wilde. Maargoed, Eva moest dan uren en uren in de auto blijven en dat vond ik echt niksJuist omdat ik niet constant bij dezelfde groep zit, is de groepsdynamiek ook wat minder sterk. Die staat mij nog wel eens tegen op clubs namelijk (dit hoort wel, dat hoort niet etc.).
En toen ik dat niet deed werd er de week erna door meerdere mensen over gezeurd. Nog aparter dacht ik nog.
Toen werd ik soort van verplicht de brokken via de club te kopen. Ik voerde niet eens brok maargoed. Daarna werd het niet gerespecteerd dat Eva niet aangehaald moest worden en presteerde een dame het zelfs haar een tik te verkopen. De week erna werd me door andere leden verteld dat ik die dame moest negeren want dat was niks. Weer een week later na 3 weken training door een man die zich als mijn trainer opwierp werd me gevraagd eens na te denken over een trainer aangezien ik bij iemand liep die geen trainer was.Dus daar zit dan iedereen naar te kijken en niemand zegt wat......
Verder moest Eva de hele dag in de bench want anders kreeg ik er problemen mee. Alleen eruit als ik iets ging doen want dat deden ze daar allemaal zo. Belachelijk om je hond los in huis te laten. Recept voor problemen. Ook moest ze nog beter maar naar buiten en als ze stout was kon ik rustig 2 dagen even niks doen. Werd ze vanzelf wel gemotiveerd na 2 dagen in de kennel en lekker gretig.
Als ik 5 uren met zulke mensen moet blijven praten dan hou ik dat dus niet vol. Dus ik ging reddingshonden doen. Toch anders. Ging heel erg prima maar daar hoorde dan weer bij dat je toch een weekendje bij een lid moest verven in het nieuwe huis etc etc. Nou sorry, weekendje bij een wildvreemde verven na mijn eerste les? Dat doe ik niet.Ik moet zelf mijn slaapkamer nog verven en daar hoef ik weer geen hele hondenvereniging voor in mijn huis
Dus het is echt niks voor mij gebleken. Nu doen we agillity. Lekker een uur op zondag en binnenkort 2 uur in de week die we de hele tijd met Eva kunnen trainen. Dan lekker naar huis en met de hondjes samen wandelen en zwemmen.
Dus ik denk dat mensen het inderdaad zwaar onderschatten als ze leuk IPO gaan doen. je moet echt heeeeel veel tijd hebben en heel erg verenigingsminded zijn. En je moet klikken met die mensen en omdat ik altijd een buitenstaander ben zal dat niet werken. De homo, de laekense, de man met de binnenhond, de versvleesvoerder, de niet corrigeerder, de man die zijn hond ook showt etc etc. Alles wat ik doe is daar raar gebleken. Mijn hele omgang met mijn hond tot het ras aan toe was raar. Die ervaring heb ik niet hoor, iedereen was super aardig maar dat vroeg wel wat aanpassingsvermogen van mij en ook wel wat tandjes op elkaar als ik weer allemaal goedbedoelde slechte adviezen kreeg. Dat schiet op de lange termijn helemaal niet op
Eigenlijk werd me op IPO gezegd dat Eva sowieso ging ontsporen bij een watje als ik ben en dat het mij echt ingestampt moest worden dat ze in de harde groep moest en ik alles moest doen wat me gezegd werd. Echt iets voor mij toch?:N:
beslis zelf hoe ik mijn honden hou, wat ik ze voer, hoe ze erbij lopen etc. etc. etc. Maar mensen mogen van mij best zeggen, misschien is dit wat... altijd goed, zolang ik de uiteindelijke beslissing heb natuurlijk.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja ik vind dat niks... die pakwerker en de instrukteur staat zich de hele avond voor elke hond uit te sloven en ik vind het niet meer dan normaal dat je dan blijft kijken als hij nog moet aan het eind. Net als naar andere mensen die op het veld lopen... ik heb daar nog het meeste van geleerd... kijken naar anderen.. en nog steeds overigens.Ennath schreef:Maar ik heb er geen behoefte aan om altijd urenlang rond te hangen om te kijken hoe een ander traint.
Bij ons kun je idd. direct vertrekken als je er zo als jij over denkt, ook bij mn eerste vereniging overigens en dat vind ik ook niet meer dan normaal eigenlijk. Maar goed dat is mijn mening.

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Nou, er staan bij ons op doordeweekse avonden toch gemiddeld wel drie groepen (of meer) op het veld. Dat betekent dat er elke avond wel 25-30 man rondsjouwen. Maar er zijn maar een handjevol vrijwilligers.malinois schreef:bij ons heb je standaard bardienst, zijn er genoeg dan kun je afwisselen...Frenk schreef:bij de 'gewone' kc's maak je het natuurlijk zelf zo gek als je wilt. Aan de andere kant vind ik ook wel dat je als je lid bent van een vereniging, dat je dan ook wel mee moet draaien in zo'n vereniging. En dat betekent dus dat ik op zo'n behendigheidswedstrijd meehelp en dat ik (is afgelopen week begonnen) een keer in de twee weken een avond bardienst heb. En dat is dus naast de ochtend in het weekend en de doordeweekse avond die ik al op de club ben om zelf te trainen.malinois schreef:Maar dat is dus zeker iets om rekening mee te houden als je africhting wilt gaan doen, je bent niet een half uurtje bezig en daarna klaar... je bent er in het weekend een volledige dag aan kwijt en een hele doordeweekse avond.
Ik vind het jammer dat er een vaste kern is bij onze vereniging waarvan mensen soms wel vijf avonden in de week moeten werken op de club, omdat het aantal vrijwilligers zo gering is. Dat zou best wat meer betrokken mogen van mij.Iedereen traint op dezelfde dag dus dat 'probleem' wat jullie hebben hebben wij niet. Maar ik sta ook regelmatig alleen op donderdag avond, dan moeten ze maar wat meer geduld hebben, heb maar 2 handjes
Nou ligt het ook aan de vereniging, want ik ben het uit mezelf gaan vragen en daar reageerde men echt verbaasd op. Gebeurde maar heel zelden. Maar, ze vragen het zelf ook niet actief aan cursisten.
Ik zou dat toch anders organiseren

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is ook niet 'gewoon' in de IPO hoorGos schreef:Na dat verhaal van Marc ben ik ineens blij dat ik KNPV trainAl die "verplichtingen" komen me nogal vreemd voor.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
zoveel hebben wij gelukkig niet anders werd het ochtendwerk :N: We mogen nu al blij zijn dat we rond 23.30 uur klaar zijn en dan is nog niet eens iedereen er op donderdagavond.Frenk schreef:Nou, er staan bij ons op doordeweekse avonden toch gemiddeld wel drie groepen (of meer) op het veld. Dat betekent dat er elke avond wel 25-30 man rondsjouwen. Maar er zijn maar een handjevol vrijwilligers.
Nou ligt het ook aan de vereniging, want ik ben het uit mezelf gaan vragen en daar reageerde men echt verbaasd op. Gebeurde maar heel zelden. Maar, ze vragen het zelf ook niet actief aan cursisten.
Ik zou dat toch anders organiseren
Dan spreek je over 10 a 12 honden ongeveer.
Als je lid wordt, wordt vantevoren gezegd, mannen die geschikt zijn worden voor het pakwerk gevraagd, vrouwen voor kantinedienst. En dan wordt dat onderling verdeeld, het wordt niet via een rooster oid verdeeld (wat bij mn vorige vereniging wel was, maar dat vond ik niet erg handig) het is gewoon naar eigen inzicht en in overleg met de aanwezigen.
In jullie geval zou ik dat ook zeker anders gaan organiseren, lijkt me niet fijn om daar 5 dagen te staan...

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Jaap*
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dan wordt er wel wat anders gezocht voor jouJaap* schreef:Ik zou het liefst een niet geschikte man zijn. Dan hoef je niks te doen

- Jaap*
- Zeer actief
Waarom ben jij altijd op de verkeerde plaats op het verkeerde momentNanna schreef:Tref jij het evenJaap* schreef:Ik zou het liefst een niet geschikte man zijn. Dan hoef je niks te doen

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Maar je wil toch niet echt zeggen dat alleen maar vrouwen de kantinedienst doen? En mannen bij ongeschikt blijken van pakwerker, dan maar een mouwtje moeten aantrekken?malinois schreef:dan wordt er wel wat anders gezocht voor jou![]()
nee hoor, niet iedereen kan elke keer wat doen, maar ook iemand die niet geschikt is als pakwerker kan weleens een mouwtje aantrekken om een hondje om een verstek te trekken bijv
daar hoef je niets voor te kunnen.
Zou toch wel een hele rare ongeëmancipeerde zooi zijn dan

(zegt iemand die een hekel heeft aan het woordje emancipatie, maar dit vind ik toch weer een ander uiterste)
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ja, dat is natuurlijk zo. Met een druk sociaal leven zie je misschien wel veel mensen maar dat zijn niet automatisch je vrienden.Gos schreef: En Rami, je kunt een druk sociaal leven hebben zonder een heleboel vrienden te hebben. Qua tijd besteed ik vrij veel aan werk en aan de trainingen, maar ook daar heb je sociale contacten en soms een enkele echte vriendschap. Ik ben alleen nogal selectief in het omgaan met de resterende tijd, en dat houdt in dat we ervoor kiezen dat niet vreselijk te versnipperen over een heleboel mensen, maar over een kleinere groep. Ik zie die mensen liever "apart" zodat je ook echt met elkaar kunt praten en de tijd voor elkaar hebt, en niet in grotere groepen zodat je aan het einde van de avond nog geen fatsoenlijk gesprek gehad hebt.

(En aan geen t.v. kijken mis je niets. Wij hebben een hele tijd geen t.v. gehad, was geen gemis. Nu toch weer een gekocht maar eigenlijk kunnen we 'm 't beste weer doorverkopen.

-
- Zeer actief
Dan hebben wij toch mazzel. Geen kantinediensten, gewoon even om beurten een potje koffie zetten, een beetje opruimen en dat is het wel. We blijven ook geen uren zitten gelukkig (op de "gewone" PH-club van m'n man ook niet trouwens), op zaterdagmiddag trainen we zo'n 4 uur achter elkaar met een korte koffiepauze en daarna drink je soms nog wat, maar als je bijna meteen weggaat, hoor je er ook niemand over. Het zijn geen mensen die verder niks te doen hebben, we hebben ook onze partners/gezinnen etc. Je komt om te trainen, niet om te ouwehoeren, vinden we, al kan het best wel gezellig zijn na afloop, maar niet te lang.
En als ik een tijd met iemand getraind heb, wil ik er ook het liefst bij zijn als die naar de keuring gaat of een wedstrijd heeft. Zo vaak is dat nu ook weer niet.
Ik gebruik overigens de honden niet als "smoes" om niet met mensen af te spreken.
En als ik een tijd met iemand getraind heb, wil ik er ook het liefst bij zijn als die naar de keuring gaat of een wedstrijd heeft. Zo vaak is dat nu ook weer niet.
Ik gebruik overigens de honden niet als "smoes" om niet met mensen af te spreken.
-
- Zeer actief
O ik ben niet allergisch voor bardienst.Nanna schreef:Ach Jaapje, ik hou zoveel van jeJaap* schreef:Waarom ben jij altijd op de verkeerde plaats op het verkeerde momentNanna schreef:Tref jij het evenJaap* schreef:Ik zou het liefst een niet geschikte man zijn. Dan hoef je niks te doen![]()
![]()
Ik ben ook een uitermate niet geschikte vrouw, vandaar dat ik me niet eens in de búúrt van een verenigingsgebouw begeef.
Mijn pech is dat ik hevig allergisch ben. Voor bardienst.
Ik wil best 1x in de zoveel tijd bardienst draaien.
Wat ik niet wil is in totaal 3,5 uur aan de kant van de weg in de berm staan terwijl een clubgenoot 1 km verderop haar SP 1 spoor uitloopt.
Ik wens haar alle beste maar ik ga daar niet op staan wachten.
Niet structureel in ieder geval.
En nee, ik ben daardoor niet geschikt voor IPO en KNPV.
Maar ik was toch al niet zo geschikt voor "groep".
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
in principe zijn alle mannen wat dat betreft al 'bezet', 4 instrukteurs, 4 a 5 pakwerkers. Meestal staan dus idd. de vrouwen in de kantine want er blijven er zo erg weinig over, als ik alleen sta en ik roep er iemand bij hebben ze er ook totaal geen problemen mee overigens... We hebben een tijd geleden wel een bardienstrooster gemaakt en ook hier mannen ingedeeld, wat een ellende... dat willen we zelf dus ook niet meer.Marion. schreef:Maar je wil toch niet echt zeggen dat alleen maar vrouwen de kantinedienst doen? En mannen bij ongeschikt blijken van pakwerker, dan maar een mouwtje moeten aantrekken?malinois schreef:dan wordt er wel wat anders gezocht voor jou![]()
nee hoor, niet iedereen kan elke keer wat doen, maar ook iemand die niet geschikt is als pakwerker kan weleens een mouwtje aantrekken om een hondje om een verstek te trekken bijv
daar hoef je niets voor te kunnen.
Zou toch wel een hele rare ongeëmancipeerde zooi zijn dan![]()
(zegt iemand die een hekel heeft aan het woordje emancipatie, maar dit vind ik toch weer een ander uiterste)
En bardienst wil niet zeggen de godganse dag in de kantine staan... op zondag dus de langste dag houdt dat in dat er 2 personen uitsmijters maken en drinken in doen voor na het speuren, die 2 zijn voor de rest van de dag 'vrij' en dan zijn er 2 anderen die de frituur voor na het pakwerk doen drankjes... en dat is pakken en opschrijven en klaar....
Op donderdagavond is het de frituur aanzetten net voor de laatste het veld op gaat met bijten... de mik in de frituur gooien, drankjes in doen en klaar....

- Jaap*
- Zeer actief
Dan roep je toch gewoon iemand van de bardienst voor een versnapering?Ennath schreef:Wat ik niet wil is in totaal 3,5 uur aan de kant van de weg in de berm staan terwijl een clubgenoot 1 km verderop haar SP 1 spoor uitloopt.

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
die gaat dat dan echt niet pakkenJaap* schreef:Dan roep je toch gewoon iemand van de bardienst voor een versnapering?Ennath schreef:Wat ik niet wil is in totaal 3,5 uur aan de kant van de weg in de berm staan terwijl een clubgenoot 1 km verderop haar SP 1 spoor uitloopt.![]()

Alleen koffie maar die staat gewoon op tafel buiten... zelfbediening.

-
- Zeer actief
Kom op zeg, clubhuis staat 3 km verderopmalinois schreef:die gaat dat dan echt niet pakkenJaap* schreef:Dan roep je toch gewoon iemand van de bardienst voor een versnapering?Ennath schreef:Wat ik niet wil is in totaal 3,5 uur aan de kant van de weg in de berm staan terwijl een clubgenoot 1 km verderop haar SP 1 spoor uitloopt.![]()
![]()
na het trainen, niet tussentijds
![]()

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja en ... op het veld staat het clubhuis 1 meter van het veldEnnath schreef:Kom op zeg, clubhuis staat 3 km verderopmalinois schreef:die gaat dat dan echt niet pakkenJaap* schreef:Dan roep je toch gewoon iemand van de bardienst voor een versnapering?Ennath schreef:Wat ik niet wil is in totaal 3,5 uur aan de kant van de weg in de berm staan terwijl een clubgenoot 1 km verderop haar SP 1 spoor uitloopt.![]()
![]()
na het trainen, niet tussentijds
![]()

Maar goed dat is per vereniging misschien verschillend, ik ken het gelukkig niet anders want dan was ik er ook snel weg :N: