De meeste honden die allergisch zijn zijn allergisch voor een bepaald eiwit, meestal afkomstig uit vlees zoals rund of varken.Muk schreef: Ik denk dat je hond niet persé allergisch is voor geperste brok, maar wel voor een (of meerdere) ingredienten van het merk wat je nu geeft. Granen in brokken zijn meestal de boosdoener. Honden verteren die nu eenmaal slecht en dat merk je ook in de ontlasting bij veel honden. Een brok met vlees is onzin. Er zit wat vlees in, maar verwacht daar ook niet teveel van. En dat vlees is afkomstig van de slacht. Biologisch vlees in brokken is niet te controleren, zelfs niet voor de fabrikant, dus dat is alleen maar een leuk verkooppraatje + een reden om de prijs nog wat omhoog te gooien.
Vlees in brokken varieert meestal van 15% tot ongeveer 40%.
Biologisch vlees met een Eko keurmerk, dit wordt gecontroleerd door het Skal, is wel degelijk afkomstig van Biologische vlees leveranciers. Een voerproduct (bijv. Yarrah) met Eko keurmerk, die biologische grondstoffen van 95% of meer bevat, is echter niet per definitie een goed product met een goede samenstelling. Je kunt bijv. het product vol stoppen met biologisch grondstoffen om aan het keurmerk te komen.
Ik geef ook brokken met schapenvet en mijn honden doen het er geweldig op. Ieder z'n meug....