Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoeveel vlees, volgorde 'Samenstelling' of 'Ingrediënten'?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

susan0101
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door susan0101 »

Muk schreef: Ik denk dat je hond niet persé allergisch is voor geperste brok, maar wel voor een (of meerdere) ingredienten van het merk wat je nu geeft. Granen in brokken zijn meestal de boosdoener. Honden verteren die nu eenmaal slecht en dat merk je ook in de ontlasting bij veel honden. Een brok met vlees is onzin. Er zit wat vlees in, maar verwacht daar ook niet teveel van. En dat vlees is afkomstig van de slacht. Biologisch vlees in brokken is niet te controleren, zelfs niet voor de fabrikant, dus dat is alleen maar een leuk verkooppraatje + een reden om de prijs nog wat omhoog te gooien.
De meeste honden die allergisch zijn zijn allergisch voor een bepaald eiwit, meestal afkomstig uit vlees zoals rund of varken.

Vlees in brokken varieert meestal van 15% tot ongeveer 40%.

Biologisch vlees met een Eko keurmerk, dit wordt gecontroleerd door het Skal, is wel degelijk afkomstig van Biologische vlees leveranciers. Een voerproduct (bijv. Yarrah) met Eko keurmerk, die biologische grondstoffen van 95% of meer bevat, is echter niet per definitie een goed product met een goede samenstelling. Je kunt bijv. het product vol stoppen met biologisch grondstoffen om aan het keurmerk te komen.

Ik geef ook brokken met schapenvet en mijn honden doen het er geweldig op. Ieder z'n meug....
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

Volgens mij was hier ook geen sprake van een allergie voor de geperste brokken, maar moeite hebben met het verteren van deze soort brok.
Bij sommige honden valt een geperste brok gewoon "te zwaar". Dit uit zich dan in oprispingen en soms zelfs spugen.
Ook al geef ik de voorkeur aan geperste brokken, ik heb er ook eentje bij die hier last van heeft. Dit heeft dus niets met allergie te maken.
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

Wat een gezeik zeg over een brok.
wat intereseert mij het nou hoeveel een hond scheit.
Daar let ik nooit op.
Behalve als ik snachts of in de ochtend in een paar hopen trapt. :smile: :smile: :smile:
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

yvonne dl schreef:Wat een gezeik zeg over een brok.
wat intereseert mij het nou hoeveel een hond scheit.
Daar let ik nooit op.
Behalve als ik snachts of in de ochtend in een paar hopen trapt. :smile: :smile: :smile:
Geeft niet hoor, zegt meer iets over jou dan over de mensen die wel iets inhoudelijks zeggen. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
wheatylot

Ongelezen bericht door wheatylot »

Wat raar, ik kreeg geen mail meer, maar de reacties bleven komen! Ik dacht dat het topic helemaal stil was geworden ofzo, goed dat ik toch maar even kijk :)

Mijn hond is inderdaad niet allergisch voor de geperste brok, hij spuugt het gewoon meteen weer uit. Het werkt gewoon niet bij hem, dus geperst is geen optie.
Vroeger werd er wel gedacht dat hij allergisch was voor een vleessoort, maar het bleek om de chemische troep die in sommige voer verwerkt zit te gaan. Dus dat krijgt hij nooit meer, toen was ik overgegaan op yarrah.
Muk schreef:En dat vlees is afkomstig van de slacht. Biologisch vlees in brokken is niet te controleren, zelfs niet voor de fabrikant, dus dat is alleen maar een leuk verkooppraatje + een reden om de prijs nog wat omhoog te gooien.
Ik ben niet tegen brok, maar heb wel wetenschappelijke studies gezien over het verschil tussen brok en versvleesvoeding. En de resultaten waren heel duidelijk. Wel in het voordeel van vlees, maar ja, dat heb ik bij mijn eigen hond ook al gezien. Ik zal daarom ook nooit meer brok geven.
Voordat je overstapt op een niet geperste brok, kijk ook eens op internet hoe dat verteert. Je zal nog eens schrikken als je die foto's ziet. Stap dus niet zomaar over, maar kijk eerst eens goed naar de ingrediënten van je huidige brok.
Biologisch vlees is wel te controleren, net als scharrelvlees. Maar wat ik vooral interessant vind: je hebt het over de wetenschappelijke studies en de informatie op internet over hoe de krokante brok verteert. Heb je misschien een link? Of verdere informatie? Ben benieuwd!
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”