Jaap* schreef:Felix zou denk ik wel slagen, maar ik doe niet mee aan die waanzinnige drang om werkelijk alles maar meetbaar en controleerbaar te willen maken. Ik zie het nut er niet van in.
Honden kunnen bijten, auto's kunnen je doodrijden en van een ladder kun je afvallen. Leer er maar mee omgaan, daar heb je meer aan.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gezinshond bijt eerder dan onbekende pitbull
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Hier nog een aanhangerInge O schreef:kunnen we daar geen nieuwe godsdienst of zo van maken, jaapJaap* schreef:Felix zou denk ik wel slagen, maar ik doe niet mee aan die waanzinnige drang om werkelijk alles maar meetbaar en controleerbaar te willen maken. Ik zie het nut er niet van in.
Honden kunnen bijten, auto's kunnen je doodrijden en van een ladder kun je afvallen. Leer er maar mee omgaan, daar heb je meer aan.? of iets wat op een andere manier heel erg tot mensen doordringt
?
ik word er namelijk zooooooooooooo moe van dat die waanzinnige drang als een soort olievlek uitbreidt.
- Es
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
- Contacteer:
Toch blijft het voor mij een eye-opener dat juist mensen die al een hond hebben beter voorgelicht moeten worden.
Dat het gevaar voor kinderen niet op straat maar juist in huis ligt.
Mensen hebben al tijden een hond in huis, zijn/haar gedrag wordt verkeerd geinterpreteerd en dan krijg je dus bijtincidenten. Voor mensen met honden die al tijden samenleven met het gezin...daar is de huidige voorlichting op gericht, prima toch.
Dat het gevaar voor kinderen niet op straat maar juist in huis ligt.
Mensen hebben al tijden een hond in huis, zijn/haar gedrag wordt verkeerd geinterpreteerd en dan krijg je dus bijtincidenten. Voor mensen met honden die al tijden samenleven met het gezin...daar is de huidige voorlichting op gericht, prima toch.
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Er eentje die ik mis.....
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Hier ookranetje schreef:Hier nog een aanhangerInge O schreef:kunnen we daar geen nieuwe godsdienst of zo van maken, jaapJaap* schreef:Felix zou denk ik wel slagen, maar ik doe niet mee aan die waanzinnige drang om werkelijk alles maar meetbaar en controleerbaar te willen maken. Ik zie het nut er niet van in.
Honden kunnen bijten, auto's kunnen je doodrijden en van een ladder kun je afvallen. Leer er maar mee omgaan, daar heb je meer aan.? of iets wat op een andere manier heel erg tot mensen doordringt
?
ik word er namelijk zooooooooooooo moe van dat die waanzinnige drang als een soort olievlek uitbreidt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Wie heeft de stelling "Gezinshond bijt eerder dan onbekende pitbull bedacht"?
Klopt natuurlijk niet, want de kans dat die pitbull ook een gezinshond is is vrij groot, dus maken ze beide even veel kans.
Een gezinshond is vele procenten meer in aanraking met het gezin dan de onbekende pitbull, maar dat wil nog niet zeggen dat hij eerder bijt. De vreemde pitbull heb je immers maar 1 keer gezien, je eigen hond heeft het jaren vol gehouden.
Ik blijf erbij dat dit soort dingen een kwestie van opvoeden is, niet alleen van je hond maar ook zeker van je kind(eren), die laatste zijn toch vaak de personen die gebeten worden.
Klopt natuurlijk niet, want de kans dat die pitbull ook een gezinshond is is vrij groot, dus maken ze beide even veel kans.
Een gezinshond is vele procenten meer in aanraking met het gezin dan de onbekende pitbull, maar dat wil nog niet zeggen dat hij eerder bijt. De vreemde pitbull heb je immers maar 1 keer gezien, je eigen hond heeft het jaren vol gehouden.
Ik blijf erbij dat dit soort dingen een kwestie van opvoeden is, niet alleen van je hond maar ook zeker van je kind(eren), die laatste zijn toch vaak de personen die gebeten worden.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Hier de zesde aanhangerInge O schreef:Marion. schreef:Doe maar. Hebben jullie alvast 1 aanhangerInge O schreef:kunnen we daar geen nieuwe godsdienst of zo van maken, jaap? of iets wat op een andere manier heel erg tot mensen doordringt
?
we worden al een serieuze drukkingsgroep zo met z'n vijvenmalinois schreef:Hier ookranetje schreef:Hier nog een aanhangerInge O schreef: kunnen we daar geen nieuwe godsdienst of zo van maken, jaap? of iets wat op een andere manier heel erg tot mensen doordringt
?
![]()
....
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Waar die krant die titel vandaan haalt weet ik niet
Maar ik heb hier alle papieren in huis van het LICG omdat wij als hondenspeciaalzaak ook benaderd worden om flyers en folders te verspreiden, maar nergens in deze folders en papieren wordt deze bewering vernoemdt
Typisch weer iets voor een krant om er weer een media-hype van te maken
Er wordt trouwens geen 1 ras vernoemdt
Wat ze wel duidelijk maken is dat de mensen goed naar de raskenmerken moeten kijken, zowel qua uiterlijk als karakter.
Zelf vindt ik het wel goede folders, het wordt toch eens tijd dat mensen tot het besef komen dat honden geen speelgoed voor kinderen is.
Maar ik heb hier alle papieren in huis van het LICG omdat wij als hondenspeciaalzaak ook benaderd worden om flyers en folders te verspreiden, maar nergens in deze folders en papieren wordt deze bewering vernoemdt
Typisch weer iets voor een krant om er weer een media-hype van te maken
Er wordt trouwens geen 1 ras vernoemdt
Zelf vindt ik het wel goede folders, het wordt toch eens tijd dat mensen tot het besef komen dat honden geen speelgoed voor kinderen is.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Jarenlang zijn de pitjes door de media in een negatief daglicht gezet. Nu zetten ze de pitjes een keer niet in het kwade daglicht en jaar hoor iedereen is weer over de zeik. Zo typisch hollands. Kunnen we ook een keer eens niet zo vreselijk over zeiken!?
Jarenlang werd bericht over pitachtige honden die gebeten hadden, ook al waren het helemaal geen honden van het pitachtige type. Nu blijkt het dus niet altijd de pit te zijn die de fout in gaat, maar de standaard huis-tuin-keukenhondje. Eigenlijk moet je dit bericht gewoon zien als een rectificatie van de berichten van de afgelopen jaren, waarin de pit de pit als schuldige werd aangewezen...
Jarenlang werd bericht over pitachtige honden die gebeten hadden, ook al waren het helemaal geen honden van het pitachtige type. Nu blijkt het dus niet altijd de pit te zijn die de fout in gaat, maar de standaard huis-tuin-keukenhondje. Eigenlijk moet je dit bericht gewoon zien als een rectificatie van de berichten van de afgelopen jaren, waarin de pit de pit als schuldige werd aangewezen...