Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen twijfels meer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben bang dat je het mislukken met Yore nu echt volledig op dat hondje zelf hebt afgeschoven en dat is natuurlijk totaal niet reëel. Yore kon niet alleen zijn en daar werd je helemaal overspannen van. Nou, ik zal je zeggen dat Eva ook niet alleen kon zijn de eerste 12 maanden. Dan hang je straks weer met je volgende hond want er zijn wel meer honden die daar niet makkelijk in zijn. Zeker hyperdepiepjes die baasgericht zijn. Eva gilde zoals ik jou wel eens gemaild heb ook alles bij elkaar. Wij hebben 2 auto's en ze kon dus altijd wel met een van ons mee als we weg moesten. Jij hebt dat niet.

Yore zou ook rijden en ander onhebbelijk gedrag tonen waar je gek van werd. Hoe gek denk je dat je wordt van een bordercollie teefje? Die gaat pas echt druk doen en veel van je vragen.

Ik vind het dus heel raar dat je nu al, net koud enkele maanden na de vorige pup, alweer aan een nieuwe pup denkt. Het lag nl niet aan Yore maar aan jou. Yore was 8 weken toen hij kwam en een Markiesje. Wat maakt dat je denkt dat je met een 8 weken oude bordercollie wel de klik en de juiste manier kan vinden?

Daarnaast zijn bordercollies nu niet bepaald honden waar je veel socialer gedrag van mag verwachten dan van een markiesje. :19: Ken genoeg bordercollies die niks anders willen dan ballen en snappen en snauwen naar honden die zich komen bemoeien. Yore ging rijden en je bordercollie gaat snappen. Daar zit je helemaal niet op te wachten en Yamie natuurlijk ook niet. Yamie wordt daar waarschijnlijk knettergek van want zij wordt het schaapje van de pup als je niet uitkijkt. En als jij een keer even niet lekker bent dan hang je met je bordercollie want die zet je niet enkele dagen op rust zonder reden.

Ik vind het een slecht idee zoals je leest en ook niet echt eerlijk naar Yore toe. Als ik Yore in huis had genomen dan zou ik het echt bezopen vinden als er na enkele maanden al weer overwogen werd een nieuwe bordercollie aan te schaffen in het oorspronkelijke huis van mijn herplaatsertje :roll:
Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Goede reactie Marc! Als toch wel redelijk ervaren BC bezitter verbaasde ik me zeer over de opmerking dat BC teven niet bitchy zijn. Dat zijn ze juist wel en behoorlijk erg ook. BC's zijn werkhonden pur sang die 24 uur per dag voor je klaar staan om wat te doen, maar eisen dus ook gewoon die aandacht op en anders zoeken ze zelf wel bezigheden. BC's zijn niet altijd even sociaal naar andere honden, juist omdat ze zo bezig zijn met de baas, hebben ze absoluut geen tijd/zin in andere honden die met ze willen spelen en laten dat ook duidelijk merken. Als mijn honden bezig zijn met de bal of aan het kijken zijn bij een training/wedstrijd behendigheid, moet echt geen hond wagen in beeld te gaan staan of irritant dichtbij te komen.

Losstaand van alles wat er met Yore gebeurd is, en puur gebaseerd op de verhalen van jou die ik hier ken, denk ik dat het nemen van een BC de meest domme beslissing ooit zal zijn en iets waar je zeker spijt van zal gaan krijgen (en de fokker ook die een pup aan je verkoopt want die komt geheid na een paar maanden/jaar totaal verknipt terug). Verder verbaas ik me ook zeer dat je eventueel een pup zou overwegen van een teef die je qua karakter niet helemaal aanstaat (of helemaal niet..) maar het lijkt er meer op dat omdat het makkelijk is van die teef een pup te krijgen en je dan je zin van het hebben van een BC kan doordrijven, je daar dan toch maar een pup van wilt. Verder was bij Yore het alleen blijven een probleem, BC's staan er ook om bekend dat ze slecht alleen kunnen blijven, juist omdat ze liefst 24 uur per dag bij de baas willen zijn. Ook willen de meeste BC's maar echt iets doen bij 1 baas en zijn ze daar het gelukkigst, dus zoals met Yore die regelmatig naar je ouders moest, doe je een BC ook geen plezier.
Laatst gewijzigd door Danielle op 02 apr 2009 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Natuurlijk ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen beslissingen, dus als jij het écht wil, dan is er niemand die je tegenhoudt.

Maar als ik in jouw situatie zat, zou ík het niet doen. Dromen is natuurlijk 1 ding, maar het echt doen een heel ander verhaal.
Het is nog maar zó kort geleden dat het met Yore niet meer ging, je had daar ontzettend veel verdriet van en dit zal je geestelijk ook niet in de kouwe kleren zijn gaan zitten vermoed ik zo.
Je was toen heel duidelijk over het feit dat Jamey bijna geen lol aan je tweede hond had en dat zij het veel fijner vond om als enige hond bij jou te zijn.
Ik denk dat de kans dat het aanschaffen van een pup (even het ras buiten beschouwing latend, daar kom ik later nog wel even op terug) wederom op een deceptie uitloopt, heel groot is. En dan met name vanwege Jamey.
Dat het nu met jou heel goed gaat is natuurlijk superfijn, maar houd er rekening mee dat deze wellicht euforische stemming ook zo weer kan omslaan. Als dat nu precies gaat gebeuren als je je pup net in huis hebt?
Jamey van de leg, je pup in een niet al te stabiele situatie, en jij wellicht die het niet meer ziet zitten met je pup...

Het hóeft natuurlijk niet zo te gaan, maar het risico is denk ik wel flink aanwezig.

Een Border Collie is natuurlijk een hond die enorm scherp is in het opmerken van heel kleine veranderingen, dus ook in je stemming. Daarbij zijn het honden die heel veel beweging nodig hebben, heel graag voor de baas willen werken en geestelijk flink bezig gehouden moeten worden. Wil je riskeren dat je onbewust heel verkeerde signalen aan je pup of jonge hond afgeeft, waardoor de hond in de war raakt of nerveus wordt? Het kunnen natuurlijk supergoede sporthonden worden, maar of dat lukt is buiten de natuurlijke aanleg (die meestal wel prima aanwezig is) zeer sterk afhankelijk van de manier waarop de eigenaar ermee om gaat. Het zijn geen honden voor relatieve beginners vind ik, en ik denk dat je de opvoeding van Jamey niet kunt vergelijken met de opvoeding van een Border Collie.

Ik zou het zeker de komende jaren gewoon bij lekker dromen laten als ik eerlijk ben. En gewoon volop genieten van wat je hebt, en dat is Jamey.
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Oja, kijk voor de gein eens op markplaats en zoek op Border Collie. Dan zie je hoe veel Bc's er worden aangeboden tussen 1-3 jaar omdat mensen er geen tijd meer voor hebben... Gelukkig zijn er ook meer eeerlijke mensen die zeggen dat een BC toch wel veel meer nodig heeft dan dat ze kunnen bieden.
Danielle Boshouwers
laeken
Zeer actief

Danielle schreef:Goede reactie Marc! Als toch wel redelijk ervaren BC bezitter verbaasde ik me zeer over de opmerking dat BC teven niet bitchy zijn. Dat zijn ze juist wel en behoorlijk erg ook. BC's zijn werkhonden pur sang die 24 uur per dag voor je klaar staan om wat te doen, maar eisen dus ook gewoon die aandacht op en anders zoeken ze zelf wel bezigheden. BC's zijn niet altijd even sociaal naar andere honden, juist omdat ze zo bezig zijn met de baas, hebben ze absoluut geen tijd/zin in andere honden die met ze willen spelen en laten dat ook duidelijk merken. Als mijn honden bezig zijn met de bal of aan het kijken zijn bij een training/wedstrijd behendigheid, moet echt geen hond wagen in beeld te gaan staan of irritant dichtbij te komen.
Precies. Dat zie ik ook heel erg in Eva terug. Die wil ballen en werken en die wil dan geen andere speelse blije hond die zich gaat opdringen. Ze doet niks maar jaagt honden wel echt weg. Spelen wil ze dan al helemaal niet. Cleo mag dan heel veel maar ook bij Cleo zorgen we dat we die iets anders laten doen als Eva aan het "werk" is. Dat zal een bordercollie ook heel sterk hebben verwacht ik. Bal bal, baas baas en verder niks.
Losstaand van alles wat er met Yore gebeurd is, en puur gebaseerd op de verhalen van jou die ik hier ken, denk ik dat het nemen van een BC de meest domme beslissing ooit zal zijn en iets waar je zeker spijt van zal gaan krijgen (en de fokker ook die een pup aan je verkoopt want die komt geheid na een paar maanden/jaar totaal verknipt terug). Verder verbaas ik me ook zeer dat je eventueel een pup zou overwegen van een teef die je qua karakter niet helemaal aanstaat (of helemaal niet..) maar het lijkt er meer op dat omdat het makkelijk is van die teef een pup te krijgen en je dan je zin van het hebben van een BC kan doordrijven, je daar dan toch maar een pup van wilt. Verder was bij Yore het alleen blijven een probleem, BC's staan er ook om bekend dat ze slecht alleen kunnen blijven, juist omdat ze liefst 24 uur per dag bij de baas willen zijn. Ook willen de meeste BC's maar echt iets doen bij 1 baas en zijn ze daar het gelukkigst, dus zoals met Yore die regelmatig naar je ouders moest, doe je een BC ook geen plezier.
:ok:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

ik kan mij alleen maar aansluiten bij de bovenstaande berichten :ok:

ik hoop dat je er heel goed over nadenkt en tot de beslissing komt het niet te doen

geniet van jamey en doe daar je ding mee

maar begin in vredesnaam niet aan een tweede hond

ik snap niet dat je twijfeld ik dacht dat je je lesje wel met yore had geleerd :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Ik vind het ook geen goed plan.

Ik vind het knap en goed dat er zo duidelijk schot zit in jouw hoofd, in je leven, maar ja......of dat dan wil zeggen dat je weer aan een tweede hond moet beginnen is wat mij betreft de vraag. Of eigenlijk niet eens.
Je doet Jamey er geen lol mee en ik vermoed dat je zelfs als alles helemaal perfect gaat met je, de komende tijd te weinig energie zult hebben voor een hond erbij.
En dan een BC. Ik snap waarom je dat zou willen maar het is ongeveer de slechtste keuze die je kunt maken. Mocht een 2e hond er voor jou ooit inzitten overweeg dan een Beardie. Niet om reclame te maken voor mijn eigen ras maar ik denk dat die veel beter zou passen bij jou en bij Jamey. Maar goed, zelfs een Beardie.....voorlopig echt niet. Zorg dat je zelf heel, heel stevig op de rails staat, kijk het dan nog een jaar aan en overweeg de boel opnieuw.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

MARC_S schreef:Ik ben bang dat je het mislukken met Yore nu echt volledig op dat hondje zelf hebt afgeschoven en dat is natuurlijk totaal niet reëel. Yore kon niet alleen zijn en daar werd je helemaal overspannen van. Nou, ik zal je zeggen dat Eva ook niet alleen kon zijn de eerste 12 maanden. Dan hang je straks weer met je volgende hond want er zijn wel meer honden die daar niet makkelijk in zijn. Zeker hyperdepiepjes die baasgericht zijn. Eva gilde zoals ik jou wel eens gemaild heb ook alles bij elkaar. Wij hebben 2 auto's en ze kon dus altijd wel met een van ons mee als we weg moesten. Jij hebt dat niet.

Yore zou ook rijden en ander onhebbelijk gedrag tonen waar je gek van werd. Hoe gek denk je dat je wordt van een bordercollie teefje? Die gaat pas echt druk doen en veel van je vragen.

Ik vind het dus heel raar dat je nu al, net koud enkele maanden na de vorige pup, alweer aan een nieuwe pup denkt. Het lag nl niet aan Yore maar aan jou. Yore was 8 weken toen hij kwam en een Markiesje. Wat maakt dat je denkt dat je met een 8 weken oude bordercollie wel de klik en de juiste manier kan vinden?

Daarnaast zijn bordercollies nu niet bepaald honden waar je veel socialer gedrag van mag verwachten dan van een markiesje. :19: Ken genoeg bordercollies die niks anders willen dan ballen en snappen en snauwen naar honden die zich komen bemoeien. Yore ging rijden en je bordercollie gaat snappen. Daar zit je helemaal niet op te wachten en Yamie natuurlijk ook niet. Yamie wordt daar waarschijnlijk knettergek van want zij wordt het schaapje van de pup als je niet uitkijkt. En als jij een keer even niet lekker bent dan hang je met je bordercollie want die zet je niet enkele dagen op rust zonder reden.

Ik vind het een slecht idee zoals je leest en ook niet echt eerlijk naar Yore toe. Als ik Yore in huis had genomen dan zou ik het echt bezopen vinden als er na enkele maanden al weer overwogen werd een nieuwe bordercollie aan te schaffen in het oorspronkelijke huis van mijn herplaatsertje :roll:
Totaal mee eens :ok:

Een hele grote NIET DOEN dus!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eva-Joy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Eva-Joy »

ik vind het oneerlijk van sommigen om te zeggen: wat nou als je een terugval krijgt? ik bedoel, er kan ALTIJD iets gebeuren? ook met mij of met elk ander, is dat dan een reden om geen tweede hond te nemen?dan zou ze nooit een tweede hond kunnen hebben omdat ze een verleden heeft en misschien ooooit wel een terugval kan krijgen..

Al zou ik het zeker in jouw situatie niet doen! puur omdat je net Yore hebt weggedaan om een aantal redenen, voornamelijk omdat jamey er ongelukkig van werd. En dan zou je volgend jaar alweer een nieuwe hond erbij hebben..of dat nou een BC is of een ander..dat is toch wel een beetje raar om eerlijk te zijn :roll: maar blijf je erbij dat je het toch heel graag wilt: waarom probeer je niet een keer gewoon een paar maandjes uit? maand of 2 een reutje die al volwassen is en kijken hoe dat gaat, denk dat je op die manier pas echt een keuze kunt maken.

succes met je keuze!
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Eva-Joy schreef:ik vind het oneerlijk van sommigen om te zeggen: wat nou als je een terugval krijgt? ik bedoel, er kan ALTIJD iets gebeuren? ook met mij of met elk ander, is dat dan een reden om geen tweede hond te nemen?dan zou ze nooit een tweede hond kunnen hebben omdat ze een verleden heeft en misschien ooooit wel een terugval kan krijgen..

Al zou ik het zeker in jouw situatie niet doen! puur omdat je net Yore hebt weggedaan om een aantal redenen, voornamelijk omdat jamey er ongelukkig van werd. En dan zou je volgend jaar alweer een nieuwe hond erbij hebben..of dat nou een BC is of een ander..dat is toch wel een beetje raar om eerlijk te zijn :roll: maar blijf je erbij dat je het toch heel graag wilt: waarom probeer je niet een keer gewoon een paar maandjes uit? maand of 2 een reutje die al volwassen is en kijken hoe dat gaat, denk dat je op die manier pas echt een keuze kunt maken.

succes met je keuze!
niet waar... het lag aan Karin, niet aan Jamey, niet aan Yore, maar aan haar zelf, dat dat zo was? prima, so be it, maar dat afschuiven van het mislukken van iets, op iets anders? daar word ik een beetje gallisch van, is het niet Yore die "oh zo moeilijk was" is het nu weer Jamey die ongelukkig was, nee ! karin kon het niet, die kon het niet in juiste banen lijden.

en mijn mening? ik denk dat je het voorlopig nog steeds niet kan.
dus ga de komende jaren eerst je eigen leven op de rails zetten en geniet van jamey.
Eva-Joy
Zeer actief

yamie schreef:
Eva-Joy schreef:ik vind het oneerlijk van sommigen om te zeggen: wat nou als je een terugval krijgt? ik bedoel, er kan ALTIJD iets gebeuren? ook met mij of met elk ander, is dat dan een reden om geen tweede hond te nemen?dan zou ze nooit een tweede hond kunnen hebben omdat ze een verleden heeft en misschien ooooit wel een terugval kan krijgen..

succes met je keuze!
niet waar... het lag aan Karin, niet aan Jamey, niet aan Yore, maar aan haar zelf, dat dat zo was? prima, so be it, maar dat afschuiven van het mislukken van iets, op iets anders? daar word ik een beetje gallisch van, is het niet Yore die "oh zo moeilijk was" is het nu weer Jamey die ongelukkig was, nee ! karin kon het niet, die kon het niet in juiste banen lijden.

dus ga de komende jaren eerst je eigen leven op de rails zetten en geniet van jamey.
nouja dat zijn de redenen die ik lees van haar, jamey werd ongelukkig en ergens anders las ik dat hij niet zo goed alleen kon zijn..dat niet alleen kunnen zijn klinkt niet echt dramatisch.. weet het verdere verhaal natuurlijk niet ben hier nog niet zo lang :wink: maar als het inderdaad puur aan haar lag, dat zij het niet aankon, vind ik het onverantwoord er op korte termijn een tweede erbij te nemen! maar goed ieder zijn keuze...
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Eva-Joy schreef: waarom probeer je niet een keer gewoon een paar maandjes uit? maand of 2 een reutje die al volwassen is en kijken hoe dat gaat, denk dat je op die manier pas echt een keuze kunt maken.

succes met je keuze!
He ja, neem contact op met puptehuur.nl ofzo. Wat denk je nu zelf, dat er veel mensen zijn die gewoon f zeggen, hier leen mijn BC maar voor een paar maanden?? Ook leuk trouwens voor Jamey als dat zou gebeuren, is ze eindelijk misschien een beetje gewend aan een 2e hond in huis, moet hij weer weg en komt er weer een nieuwe. Het zijn verdomme geen weggooi producten (al lijkt dat er soms hier en op markplaats enzo wel op). Ik schrijf dus juist dat een BC zo hangt aan zijn baas, denk je nu echt dat je een BC er een plezier mee doet om dan opeens voor een paar maanden ergens anders te gaan wonen....
Danielle Boshouwers
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Eva-Joy schreef:[
nouja dat zijn de redenen die ik lees van haar, jamey werd ongelukkig en ergens anders las ik dat hij niet zo goed alleen kon zijn..dat niet alleen kunnen zijn klinkt niet echt dramatisch.. weet het verdere verhaal natuurlijk niet ben hier nog niet zo lang :wink: maar als het inderdaad puur aan haar lag, dat zij het niet aankon, vind ik het onverantwoord er op korte termijn een tweede erbij te nemen! maar goed ieder zijn keuze...
Misschien handig om niet of anders te reageren als je niet alle ins en outs weet.....

Sorry hoor, maar als iemand niet eens overweg kan met een Markiesje, hoe denk je dan in hemelsnaam een veel meer eisender/dwingerder hond als een BC wel voldoende uitdaging te kunnen bieden.
Danielle Boshouwers
Eva-Joy
Zeer actief

Danielle schreef:
Misschien handig om niet of anders te reageren als je niet alle ins en outs weet.....

Sorry hoor, maar als iemand niet eens overweg kan met een Markiesje, hoe denk je dan in hemelsnaam een veel meer eisender/dwingerder hond als een BC wel voldoende uitdaging te kunnen bieden.
ja weetje, ik ga voortaan iemands complete geschiedenis opvragen voor ik ga reageren, doe eens even normaal zeg! ik reageer op wat in het topic staat, dat is de bedoeling van een forum :piew:

Wat nou als het straks wel goed met haar gaat? ik vind het gewoon oneerlijk om te zeggen, wat nou als je een terugval krijgt? dat is net als dat ik tegen jou zeg, zou je wel een hond nemen, straks val je dood neer en dan moet de hond herplaatst worden.. ik vind het nu ook onverstandig van haar om het nu te doen, en zou het ook zeker niet aanraden! zeker geen BC, want die zijn sowieso een stuk veeleisender dan een markiesje, maargoed haar keuze..
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik vraag me af of het verstandig is.

Jamey heeft al niet zo'n goede ervaring opgedaan met een 2e hondje, en jij zelf eigenlijk ook niet.

Je kiest ook niet het makkelijkste ras. Een border heeft ontzettend veel tijd en stimulatie lichamelijk én geestelijk nodig. Dan zou ik toch bang zijn dat Jamey er alsnog bij inschiet.

Verder, is er niet altijd wat kans op een terugval? Stel je voor dat het niet echt wil met een andere hond erbij? Kun je dat dan zelf ook persoonlijk aan?
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Eva-Joy schreef: [
ja weetje ik ga voortaan iemands complete geschiedenis opvragen, doe es even normaal zeg! ik reageer op wat in het topic staat, dat is de bedoeling van een forum :piew:

Wat nou als het straks wel goed met haar gaat? ik vind het gewoon oneerlijk om te zeggen, wat nou als je een terugval krijgt? dat is net als dat ik tegen jou zeg, zou je wel een hond nemen, straks val je dood neer en dan moet de hond herplaatst worden.. ik vind het nu ook onverstandig van haar om het nu te doen, en zou het ook zeker niet aanraden! zeker geen BC, want die zijn sowieso een stuk veeleisender dan een markiesje, maargoed haar keuze..
Feit is dat het TS hier al veel langer op het forum rondloopt en dat het merendeel van de mensen die hier reageren tot in den treure het hele verhaal van Yore en haar herplaatsing hebben mee mogen beleven. Dus ik denk dat wij allemaal wel redelijk goed weten hoe en wat en daarop onze reacties baseren. Daar TS er ook vanuit gegaan is in haar 1e berichtje in dit onderwerp hier dat het merendeel weet hoe en wat, is ze niet al te erg ingegaan op alles wat in het verleden gespeeld heeft (en nu voor een gedeelte nog steeds speelt).

En ach, als ik morgen dood neerval (hoewel die kans beduidend kleiner is denk ik dan dat TS een terugval krijgt), dan heb ik gelukkig een heel lieve partner die voor onze 9 honden hier in huis perfect zal zorgen!
Danielle Boshouwers
laeken
Zeer actief

yamie schreef:

succes met je keuze!

Eens. Ik vind ook dat Karin het op de honden heeft gelegd terwijl ik ook denk dat het niet aan de honden lag. Een hond is een hond en de hele combinatie inclusief het opvoeden van Yore viel gewoon heel erg vies tegen. Niks mis mee want dat kan gewoon gebeuren. Ik zou Yore ook weggedaan hebben in dit geval dus ook dat vind ik een prima beslissing geweest. Maar in mijn ogen is het dus niet eerlijk om echt te geloven dat een andere hond ook echt anders zal gaan. Een andere hond kan nl net zo makkelijk dezelfde verlatingsangst krijgen, zelfs lelijk gaan doen tegen andere honden of Jamey echt helemaal gek maken. En dan? Weer weg? Daar zit voor mij het probleem.

Ik vond het gedrag van Yore nl helemaal zo raar niet en dat gedrag kan elke jonge hond ontwikkelen. Het lag ook echt niet aan het feit dat hij reu was denk ik. Hij ging regelmatig uit logeren, zijn baasje was onzeker, zijn maatje zat niet echt op hem te wachten en er speelden zaken die een hondje niet kan begrijpen. Daar zat volgens mij de kern en ik denk niet dat dat nu 123 allemaal 180 graden omgedraaid is.

Ik wil helemaal niet lullig doen maar ik zie meteen weer het ene na het andere topic verschijnen doordrenkt van onzekerheid.
"Jamey hapt echt naar haar, wat nu?"
"Ze bromt als ze speelt en rent constant tegen Jamey op die helemaal gek wordt en niet meer eet nu"
"Ze is heel bang voor andere honden en snapt, help!"
Niks mis mee maar dat moet wel erkend worden en niet bij Yore neergelegd worden ter motivatie om de nieuwe hond weer vol goede moed te gaan kopen.

Dus Karin, niks ten nadele van jou, het hele verhaal Yore kon ik prima volgen tot de herplaatsing aan toe. Maar dit idee is niet goed. Dit kan ik dus niet volgen. Zeker nu ik lees dat je de moederhond niet eens een leuke hond vind als ik het goed begrijp :19: :denken:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Als jullie nou het beginbericht goed lezen kan je zien dat ik twijfels heb over de moederhond, juist omdat ik het karakter te heftig vind. Ik heb het aanbod, maar ik heb dus twijfels, omdat ik het overduidelijk te pittig vind. Dat heb ik volgens mij toch ook aangegeven. Is het dan tegenwoordig ook niet meer oké om te benoemen dat er zo'n aanbod staat?

En de vraag was: is het verstandig. Nou de mening hier is nogal duidelijk, nee het is niet verstandig. Ik had twijfels of het verstandig zou zijn en vraag het daarom hier. Nu is er dus een duidelijk antwoord. Als ik niet had getwijfeld had ik het hier niet gevraagd, maar gewoon gedaan (of niet gedaan natuurlijk, afhankelijk van welke kant mijn zeker zijn op ging).

Wat betreft waarom het niet goed ging met Yore. Volgende keer zal ik neerzetten: Hij had verlatingsangst en daar kon ik niet mee omgaan. Jamey ging niet helemaal lekker en daar kon ik niet mee omgaan. Hij was teveel reu en daar kon ik niet mee omgaan. Natuurlijk gaat het erom dat ik niet met die dingen kon omgaan. Als het zo'n probleem was dat het bij hem/Jamey had gelegen en niet bij mij, had hij bij een nieuw thuis toch ook niet kunnen aarden.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Eva-Joy schreef:
Danielle schreef:

ja weetje, ik ga voortaan iemands complete geschiedenis opvragen voor ik ga reageren, doe eens even normaal zeg! ik reageer op wat in het topic staat, dat is de bedoeling van een forum :piew:

Nee dat is niet hetzelfde :wink:

Karin voelt zich misschien 4 dagen wat beter, want vorige week was ze nog te moe om wat dan ook te ondernemen.

Als ze pakweg 2 jaar stabiel is, dan zou het misschien een ander verhaal zijn.

Maar een paar maanden geleden kon ze Yore nog niet aan, geen schande hoor, maar wél een schande om dan nu weer een andere pup te willen als je net koud de 4e dag wat actiever wakker wordt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
laeken
Zeer actief

Jacksel schreef:Als jullie nou het beginbericht goed lezen kan je zien dat ik twijfels heb over de moederhond, juist omdat ik het karakter te heftig vind. Ik heb het aanbod, maar ik heb dus twijfels, omdat ik het overduidelijk te pittig vind. Dat heb ik volgens mij toch ook aangegeven. Is het dan tegenwoordig ook niet meer oké om te benoemen dat er zo'n aanbod staat?

En de vraag was: is het verstandig. Nou de mening hier is nogal duidelijk, nee het is niet verstandig. Ik had twijfels of het verstandig zou zijn en vraag het daarom hier. Nu is er dus een duidelijk antwoord. Als ik niet had getwijfeld had ik het hier niet gevraagd, maar gewoon gedaan (of niet gedaan natuurlijk, afhankelijk van welke kant mijn zeker zijn op ging).

Wat betreft waarom het niet goed ging met Yore. Volgende keer zal ik neerzetten: Hij had verlatingsangst en daar kon ik niet mee omgaan. Jamey ging niet helemaal lekker en daar kon ik niet mee omgaan. Hij was teveel reu en daar kon ik niet mee omgaan. Natuurlijk gaat het erom dat ik niet met die dingen kon omgaan. Als het zo'n probleem was dat het bij hem/Jamey had gelegen en niet bij mij, had hij bij een nieuw thuis toch ook niet kunnen aarden.
Maar dan geef je toch je eigen antwoord al en dan hoef je er verder toch niet over te twijfelen? Ik verwacht dat de bordercollie veel moeilijker wordt dan Yore dus ik voorzie dat dat een veel groter probleem wordt dan Yore was. Juist omdat ik jou niet het type mens vind dat kan dealen met heftige zaken die heel erg vies tegenvallen. Ik ben ook een beetje zo en ook ik krijg stress als er iets heftigs gebeurd met de honden. Toen Eva en Cleo ineens keihard gingen matten had ik het ook even helemaal niet meer. Ik zag in alles een aanleiding en zag steeds signalen dat ze het weer gingen doen. Pffff, echt zwaar. Martijn is heel nuchter en nu achteraf gezien is er dus niks aan de hand. Ze liggen weer hele dagen samen en er is geen vuiltje aan de lucht. Jij zou net als ik helemaal over de zeik zijn en tevengevechten voor je zien en je afvragen of ze nog wel samen konden. Jij hebt niemand die je dan helpt en dus denk ik dat je inderdaad weer regelrecht in de val loopt als je dit doet. Ik weet nl bijna zeker dat ze een keer goed gaan matten en dan schrik jij je lam en ben je helemaal van je stuk. :wink: De eerste keer met alleen laten gaat ze misschien ook gillen en dan zit je ook weer met je handen in het haar. Ze gaat misschien snappen naar honden of erger, bijten en drijven. Dat vindt jij helemaal niks en Jamey ook niet. :19:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Marc je hebt (helaas voor mijn dromen) gelijk... Denk ik... Vrees ik... Zoiets... Ik geloof dat de mensen die zeggen dat ik ook een terriërkarakter heb eigenlijk stiekem best wel gelijk hebben. Er blijft een stukje in me die zegt 'ik wil, ik wil, ik wil'. En gut ik herken dat van Jamey :N:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de vorige sprekers:niet doen.
Een BC is heel andere koek dan een Markiesje :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Jacksel schreef:Marc je hebt (helaas voor mijn dromen) gelijk... Denk ik... Vrees ik... Zoiets... Ik geloof dat de mensen die zeggen dat ik ook een terriërkarakter heb eigenlijk stiekem best wel gelijk hebben. Er blijft een stukje in me die zegt 'ik wil, ik wil, ik wil'. En gut ik herken dat van Jamey :N:
een terrier karakter is meer: ik kan het, ik kan het ik kan het !! en als ik het niet linksom kan, dan wel rechtsom, maar ik kan het !

ik wil ik wil ik wil, dat is meer een stampvoetende kleuter :wink:
laeken
Zeer actief

Jacksel schreef:Marc je hebt (helaas voor mijn dromen) gelijk... Denk ik... Vrees ik... Zoiets... Ik geloof dat de mensen die zeggen dat ik ook een terriërkarakter heb eigenlijk stiekem best wel gelijk hebben. Er blijft een stukje in me die zegt 'ik wil, ik wil, ik wil'. En gut ik herken dat van Jamey :N:
Je mag dromen en dromen komen soms ook gewoon uit. Alleen niet altijd meteen en niet altijd als de mogelijkheid zich aandoet. Ik wil ook best een reu nu hoor. Maar ik ben gewoon bang dat het me teveel wordt en dat moet je eerst leren herkennen in jezelf. Gut wat zou ik graag nu een pup gaan uitzoeken en dan een reutje. Maar dat moeten we niet doen. Straks klikt het niet met de teefjes of geeft het spanning? Dat is wat ik niet goed trek en ik denk jij ook niet. Jij lijkt me ook geen type dat nuchter blijft als je honden naar elkaar grommen bv. Ik vind het heel rot in ieder geval als ik Cleo aai en Eva komt kijken en dan doet Cleo SNAP! Dat is doodnormaal hondengedrag maar ik vind het vervelend. Dus nu even geen 3e honden voor mij. Iets wat ik inmiddels zeker weet voor de komende tijd. Dat maakt echter niet dat ik niet over elke gelegenheid nadenk en niet blijf dromen van allerlei rassen de hoe dat dan perfect zal gaan en wat ik met de hond zou willen doen.

Maar vergeet niet, mijn ervaring is dat dromen soms leuker is dan de realiteit. Dus of ik nu echt zo vrolijk zou worden van een reu erbij, 3 riemen, moeilijker ballen met Eva met nog meer concurrentie, meer gegrom rondom aandacht en de bank, meer last met andere honden want er is weer een reu, nog een keer een hond alleen leren zijn, nog meer drukte in huis rondom bezoek, moeilijker weg kunnen met 3 honden, vakanties, familiefeesten etc etc is nog maar heel erg de vraag :wink: Nu gaat het goed en zo wil ik dat het voorlopig blijft gaan. :ok: Ik denk dat dat voor jou eigenlijk ook wel geldt :ok:
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

yamie schreef:
een terrier karakter is meer: ik kan het, ik kan het ik kan het !! en als ik het niet linksom kan, dan wel rechtsom, maar ik kan het !

ik wil ik wil ik wil, dat is meer een stampvoetende kleuter :wink:
Hmmm dat is niet zoals ik het bij jamey zie. Die is echt van het 'ik wil, ik wil'. Nouja, of het 'ik wil niet, ik wil niet' :N: :mrgreen:
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik hou het maar kort: Ik zou het ook niet doen :wink:
Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Trouwens even mijn complimenten voor je volwassen reactie op onze, soms niet al te aardige en best confronterende, reacties!!
Danielle Boshouwers
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Jacksel schreef:Als jullie nou het beginbericht goed lezen kan je zien dat ik twijfels heb over de moederhond, juist omdat ik het karakter te heftig vind. Ik heb het aanbod, maar ik heb dus twijfels, omdat ik het overduidelijk te pittig vind. Dat heb ik volgens mij toch ook aangegeven. Is het dan tegenwoordig ook niet meer oké om te benoemen dat er zo'n aanbod staat?
Even hoor.
Er is dus een fokker zomaar naar jou toe gekomen met een spontaan aanbod om 1 van zijn/haar pups uit het volgende nest aan jou te verkopen ? :denken:
Mag ik zeggen dat ik dat iets heel raars vindt?
Ik kan me daar ook niets bij voorstellen. Ik neem dan toch op zijn minst aan dat je bij die fokker hebt aangegeven een BC pup te willen, of zit ik er naast en zo ja, hoe zit dat dan wel? :19:
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

LongFields schreef:
Even hoor.
Er is dus een fokker zomaar naar jou toe gekomen met een spontaan aanbod om 1 van zijn/haar pups uit het volgende nest aan jou te verkopen ? :denken:
Mag ik zeggen dat ik dat iets heel raars vindt?
Ik kan me daar ook niets bij voorstellen. Ik neem dan toch op zijn minst aan dat je bij die fokker hebt aangegeven een BC pup te willen, of zit ik er naast en zo ja, hoe zit dat dan wel? :19:
Ik had het er een poosje terug met mijn trainster (=eigenaresse) erover dat mijn droom is om een BC te hebben. Zij meldde toen dat ze over een jaar een nestje wilde gaan fokken met haar teefje, of ik dat geen leuk idee vond. Daar kwam het zo ongeveer op neer...
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

Danielle schreef:Trouwens even mijn complimenten voor je volwassen reactie op onze, soms niet al te aardige en best confronterende, reacties!!
tnx, daar is ook heel erg hard aan gewerkt :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”