Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wedstrijdslim en beloning uitstellen

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Als je dan op eind van de training beloont. Doen jullie dat dan ook als ze er niets van terecht hebben gebracht?
Oei dat is een moeilijke vraag.
Het was eigenlijk nooit zo dat alles verkeerd ging.
Er zat wel eens een minder goede oefening tussen, maar die herhaalde ik direct (eventueel iets eenvoudiger) om goed af te kunnen sluiten.

Maar ik heb nooit een uur lang op het veld hoeven wachten :wink:
Je mag met stem belonen en ook de hond aanraken (Kai heeft dat niet graag hij deinst achteruit als je met je handen er naar toe gaat).
Hoe ga je dan met je handen naar hem toe?
Staat hij dan voor je?
Als directe beloning aai ik niet vaak, maar als de hond naast me zat te wachten vond hij het heerlijk als ik zijn kop tegen mijn been drukte en ham dan achter de oren kriebelde.

Met mijn huidige honden doe ik dat ook.
Ze leggen dan vaak zelf al de kop tegen mijn been aan.
Even oortjes masseren :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Zoek stok! schreef:
Joyce schreef:Ik stop ook niet met belonen hoor, maar tijdens de training niet elke keer meer en als ze een commando echt kent en goed uitvoert dan beloon ik misschien 1 op de 10 keer.
Zo train ik niet, maar jij traint waarschijnlijk niet met de clicker?
Jawel hoor, maar als ze een oefening echt goed kent click ik nog maar 1 op de 10 keer. Daarnaast heb ik m'n clicker ook niet altijd bij me, dus op een gegeven moment moet ik erop kunnen vertrouwen dat ze ook een commando uitvoert als ik toevallig geen clicker of beloning bij me heb, vandaar het variabel belonen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Joyce schreef:
Zoek stok! schreef:
Joyce schreef:Ik stop ook niet met belonen hoor, maar tijdens de training niet elke keer meer en als ze een commando echt kent en goed uitvoert dan beloon ik misschien 1 op de 10 keer.
Zo train ik niet, maar jij traint waarschijnlijk niet met de clicker?
Jawel hoor, maar als ze een oefening echt goed kent click ik nog maar 1 op de 10 keer. Daarnaast heb ik m'n clicker ook niet altijd bij me, dus op een gegeven moment moet ik erop kunnen vertrouwen dat ze ook een commando uitvoert als ik toevallig geen clicker of beloning bij me heb, vandaar het variabel belonen.
Als ik GG ga trainen, heb ik altijd een clicker bij me en ik click ook voor goed uitgevoerde oefeningen. In het 'normale leven' heb ik nooit een clicker bij me.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”