frank1985 schreef:crutz schreef:misschien je eerst meer verdiepen in wat je wilt gaan doen, dus de verschillende programma's (IPO en KNPV) beter bekijken en kijken waarom je het wilt doen,
want ja, KNPV is rauwer, maar vooral kan rauwer zijn, hangt helemaal van het clubje af, je hebt genoeg clubs tegenwoordig die ook heel netjes en voor de laatste punten africhten
maar zomaar roepen, dan denk ik dat ik PH1 en Objectbewaking wil doen???....waarom wil je KNPV doen? vanwege het programma (dat ken je niet)? omdat het rauwer is? omdat ze op een heel pak bijten?
en trekspelletjes, doe het idd ook niet, je wilt juist een hond die straks gaat duwen in zijn beet en nu ben je hem aan het stimuleren om te trekken....maar ook daar weer, dat snap je pas als je weet wat het inhoud....
Ik ben nu volgens mij bezig met me te verdiepen in wat het is en wat de verschillen zijn. daar is een forum als dit toch voor lijkt mij of zie ik dit verkeerd??? ik heb nu al bij meerdere clubs een afspraak gemaakt om eens te gaan kijken dus ik doe juist heel erg veel moeite me er in teverdiepen.
Ik zeg niet ZOMAAR ik wil KNPV of objectbewaking
het is niet of KNPV of Objectbewaking,
het is KNPV met de diverse programma's
PH1
PH2
Object
en dan nog de zoekhondenprogramma's
doen dat zei ik omdat het gesprek ging over KNPV programma,objectbewaking programma en speurprogramma. met de kennis die ik nu heb trekt mij de eerste 2 het meest. Ik wist toen nog niet goed het verschil en de mogelijkheden mbt IPO daar ben ik me nu meer aan het verdiepen zoals je kunt lezen.
ik zal ook nog even vertellen waarom...... Ik heb een hond die bruist van de energie en wil heel erg graag iets met haar gaan doen. belangerijk is dat mijn hond het leuk vind en ik ook. we zijn wezen kijken ( zoals je hebt gelezen denk ik ) bij de reddingshonden en bij een KNPV club. africhting trekt mij omdat er van alles in zit appel,speuren en pakwerk. het is natuurlijk ook gewoon heel erg spectaculair om te zien dat hoef ik niet te ontkennen. Ik heb dus nog geen idee of het IPO of KNPV word laat staan dat ik weet wat voorn programma.
waarom trekt het KNPV programma je meer als je bijna nog niet weet wat het IPO programma inhoud? en eigenlijk ook niet wat het KNPV programma inhoud.....
DUS...... ik roep absoluut niets zomaar maar ben op dit forum naar info aan het vissen omdat ik merk dat hier erg veel kennis zit,
hoop je wat duidelijkheid te hebben gegeven.
wat betreft het trekspelletje.... ik vraag dat ook aan jullie omdat ik idd niet weet waar ik het over heb dat durf ik echt wel te zeggen... en daarom vraag ik het hier en in mijn vriendenkring ook na. Ik weet voor 99% niet wat africhting inhoud maar iedereen hier met veel ervaring is toch ergens begonnen ook jij toch ?
yup, ook begonnen, eerst met een hond waarmee ik op een gehoorzaamheidscursus zat bij een club waar ook KNPV getraind werd, er op die wijze dus kennis mee gemaakt, toen ik daarna mijn volgende hond kocht wist ik in elkgeval dat ik KNPV wilde doen, want liep al een half jaar in het wereldje rond, helaas was ik al toe aan een nieuwe hond omdat Amor onverwacht vroeg was overleden....toen dus bij een club mee gaan lopen voor de pup er was en bewust voor de sport gekozen, wist daardoor al een aantal dingen voor de pup er was en dus ook in de opvoeding hoe of wat....
advies, ga bij diverse clubs kijken, zowel IPO als KNPV
en kijk oa eens hier
www.nbg-hondensport.nl
www.knpv.nl
verder zijn er ook nog diverse specifieke fora...