ik zit op het natuurlijke voedingforum, ik stuur je wel even een linkje per pb. ik geef niet perse kale botten, dit is even om een berekening te maken. ik geef ze wel eens kaal hoor, een schouder bijvoorbeeld maar dan wel eens spiervlees erbij. ik koop hele geiten en die laat ik in stukken zagen, ik geef bij een spiervlees maaltijd ook kipkarakssen, net zoals bij een orgaan maaltijd, ivm de laxerende werking van orgaan.Muk schreef:Ik bedoel ook vleesbot, maar had even voor het gemak bot opgeschreven (scheelt wel 3 letters typen). Pens wordt bij barf onder de organen geschaard.
Waar kun je meer lezen over nrv? En waarom heb jij voor nrv gekozen in plaats van barf?
Ik vind het wel interessant namelijk. Jij geeft dus kale botten? Welke botten moet ik dan aan denken? Want de botten die ik koop, daar zit allemaal vlees aan.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Carnibest
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2

-
bike
- Zeer actief
-
Fin
- Zeer actief
Inlezen gaat wel lukken, denk ik. Het enige is dat ik zoveel mogelijk op mijn eigen gevoel wil blijven afgaan, ik denk niet dat ik een BARF-fanaat zal worden. Ik vind het alleen wel een prettig idee om te weten wat er in het voer zit wat ik mijn honden geef. Ook met kvv moet je maar hopen dat dat goed zit.Hutsje schreef:er stan op de diverse versvoerfora altijd adressen en je kunt inderdaad slachterijen langs, en herby is ook een goede, niet dure leverancier en hij heeft heel veel. ik geef nooit varkensvlees, ik wil het risico niet lopen en er zijn alternatieven genoeg. ik bestel wel bij de slachterij hele geiten bijvoorbeeld. maar als je niet zo goed weet wat je kan en mag geven zou ik me eerst eens heel goed inlezen als ik jou was. ik geef ongeveer 60 tot 80% spiervlees, 10-15% orgaan en 10-15% bot. 1 keer per week vasten en dan krijgen ze alleen vloeibaar wat bestaat uit groenteprut, yoghurt en honing.christo schreef:@Hutsje en @Gol - welke bronnen van redelijk geprijsd barf-materiaal hebben jullie aangeboord, en hoe kan ik hetzelfde doen? Ik zit al te denken om de (islamitische) slagers in de buurt te benaderen, maar ik heb geen idee welk materiaal ik van hen kan afnemen, en welke prijzen daarbij redelijk zijn.
De hondjes hebben hier van het weekend varkensstaarten gehad omdat de Plusmarkt die ineens in het schap had liggen, en dat is hen goed bevallen. Maar liever geen varkensvlees. Hoe zou ik aan kalfsstaarten kunnen komen? Via de slager?
De link naar het NRV forum heb ik overigens bewaard, niet zozeer voor mijn honden als voor één van mijn katten die of vlooienallergie of voedselallergie heeft. Het zag eruit als een leuk en informatief forum.
- Moos
- Zeer actief
En dat doe ik dus nietbike schreef:Mijn verkooppunt meldde het vorige week al via email dat de kg. prijs per 1 febr. met € 0,25 omhoog ging. Dat is voor mij € 2 per maand, da's te overzien, maar mensen met grote honden zullen diep in de buidel moeten tasten.
3,20 euro vond ik al behoorlijk duur (daarom kregen ze het al niet heel regelmatig), 3,45 vind ik over mijn grens heen

- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3
Ja klopt van 2,95 naar 3,25 per kg :N:tekkel schreef:Carnibest was vorig jaar toch ook al duurder geworden?
Het maakt mij niet uit met m'n bescheiden tekkel, maar het is wel duur.
Ik had een paar dagen geleden voor het eerst Smuldier gekocht (pens/vlees complete geloof ik) en daar ging ze meteen van aan de schèterè. Dat is dus ook geen alternatief.
Rodi vindt ze wel prima, maar dat vind ik niet iets om elke dag te voeren. Carnibest bevalt me uitstekend

- linda1985
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Myra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
- Contacteer:
Ik betaal 3.25, en zo staat het ook op de meeste website's. Nu wordt het straks 3.50, en hebben ze vorig jaar dus ook al een prijsstijging gedaan, waar houd het op, het moet wel leuk blijvenMuk schreef:Ik vind dat wel veel. Een rol is nu al 3,20 (de gewone variant) en dan straks 3,45. Natuurlijk is het goedkoper als je het per 100 rollen inkoopt (2,60 wordt dan 2,85) maar dan nog.
Het is zo ontzettend jammer dat Kivo niet hier in de buurt verkocht wordt. Ik kan het wel laten bezorgen, maar dan ben ik evenveel geld kwijt als met de Carnibest.

Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
- linda1985
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Vind het ook erg veel geld. Ik voer er (ruim) twee grote honden van. Als ik iets meer vriescapaciteiten had (of meer tijdHutsje schreef:Frenk schreef:Dat is ook erg veel geldMoos schreef:Vera is net 27 kilo en eet 800-1000 gram op een dag. Van Carnibest zal dat waarschijnlijk 800 gram zijn. Zo'n kilorol is nu meen ik 3,25 en dat wordt dan 3,50?YvetteJ schreef:Ik heb er geen ervaring mee maar even voor mijn idee, hoeveel eet een gemiddelde hond dan per dag van die Carnibest??
Nou ja, dan eet een (niet erg grote/zware) Golden dus voor iets van 3 euro per dag. Is 21 euro per week, is afgerond 85 euro per maand. Voor 1 hond. Nah ja, ik vind het erg veel geld. Teveel voor mij (en ik ga ervanuit dat een redelijk licht Golden teefje een vrij gemiddelde hond is?![]()
).
Die rekensom had ik nog niet eerder gemaakt, maar nu je het zegt :N: :N: :N:
Ik wissel qua KVV een aantal merken af: Rodi, Duck, Carnibest, Bandit en dat vul ik aan met spiervlees, kipkarbonades en kalfsstaarten en verse groente/fruit. Daarmee kom ik denk ik ook wel op een totaal van een euro of twee per dag :N:daar voer ik 4 grote honden van, helemaal zelf samengesteld
Ik voer dus ook zelf samengestelde maaltijden.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Je zit in Zuid-Holland? Dan moet je gewoon naar het Islam-Centrum gaan in Rotterdam. Ze hebben zelfs een website met een bestelformulier. (Je moet het wel zelf halen, maar je kunt dus je bestelling mailen).christo schreef:@Hutsje en @Gol - welke bronnen van redelijk geprijsd barf-materiaal hebben jullie aangeboord, en hoe kan ik hetzelfde doen? Ik zit al te denken om de (islamitische) slagers in de buurt te benaderen, maar ik heb geen idee welk materiaal ik van hen kan afnemen, en welke prijzen daarbij redelijk zijn.
De hondjes hebben hier van het weekend varkensstaarten gehad omdat de Plusmarkt die ineens in het schap had liggen, en dat is hen goed bevallen. Maar liever geen varkensvlees. Hoe zou ik aan kalfsstaarten kunnen komen? Via de slager?
- Jeannettebo
- Zeer actief
-
Fin
- Zeer actief
Dank je!Rami schreef:Je zit in Zuid-Holland? Dan moet je gewoon naar het Islam-Centrum gaan in Rotterdam. Ze hebben zelfs een website met een bestelformulier. (Je moet het wel zelf halen, maar je kunt dus je bestelling mailen).christo schreef:@Hutsje en @Gol - welke bronnen van redelijk geprijsd barf-materiaal hebben jullie aangeboord, en hoe kan ik hetzelfde doen? Ik zit al te denken om de (islamitische) slagers in de buurt te benaderen, maar ik heb geen idee welk materiaal ik van hen kan afnemen, en welke prijzen daarbij redelijk zijn.
-
Bandito
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 4
Alle 250 grams en 125 grams rolletjes gaan per heden uit het assortiment. Van de soorten waar nog geen 500 gramse van waren zijn deze er inmiddels wel, of komen mettertijd.Jeannettebo schreef:De adviesverkoopprijzen zijn gestegen met de volgende bedragen:
Kilo euro 0,25 cent inclusief B.T.W.
Pond euro 0,15 cent inclusief B.T.W.
250-gram euro 0,10 cent inclusief B.T.W
een kilo natuur komt nu op 3,50 ipv 3,15
Pondjes en kilo's zijn nu dus nog de enige verpakkingshoeveelheden.
Groeten Esther, Sita, Jacy en Kiki

-
Fin
- Zeer actief
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
125 grams rollen? Bestaan die?Bandito schreef:Alle 250 grams en 125 grams rolletjes gaan per heden uit het assortiment. Van de soorten waar nog geen 500 gramse van waren zijn deze er inmiddels wel, of komen mettertijd.Jeannettebo schreef:De adviesverkoopprijzen zijn gestegen met de volgende bedragen:
Kilo euro 0,25 cent inclusief B.T.W.
Pond euro 0,15 cent inclusief B.T.W.
250-gram euro 0,10 cent inclusief B.T.W
een kilo natuur komt nu op 3,50 ipv 3,15
Pondjes en kilo's zijn nu dus nog de enige verpakkingshoeveelheden.
En ik geloof dat niet alle 250 grammetjes uit het assortiment gaan hoor

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Vandaag is het bekend gemaakt dat toch wel degelijk alle 250-grams rollen er uit gaan.nathalietjuh schreef: 125 grams rollen? Bestaan die?
En ik geloof dat niet alle 250 grammetjes uit het assortiment gaan hoor
Moet zeggen dat ik het zelf ook ondingen vindt, dus ik zelf ben er niet rouwig om.
Groetjes,
Wendy
Wendy
-
Bandito
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 4
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Jeannettebo
- Zeer actief
-
Fin
- Zeer actief
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Gaan de 250 grams rollen er van CB uit?maitestar schreef:
Vandaag is het bekend gemaakt dat toch wel degelijk alle 250-grams rollen er uit gaan.
Moet zeggen dat ik het zelf ook ondingen vindt, dus ik zelf ben er niet rouwig om.
Dat is balen, want ik kan al twee dagen doen met zo'n rolletje. NU moet ik zeker gaan snijden en ontdooien, vind ik eigenlijk veel te veel gedoe.
Als het zo is dat dit eruit gaat, dan moet ik misschien maar op zoek naar iets anders, jammer, maar het zij dan zo.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Dat was het geval bij Shaweca die Haaksbarf heeft overgenomen van Stefan Haakchristo schreef:Maar hij verkocht eerder Carnibest, dacht ik. Ik meen me te herinneren dat Carnibest een probleem ermee had dat hij Haaks Barf ging verkopen, maar weet het niet zeker![]()
Niet ten nadelen van deze man, maar voor sommigen zou Haaks Barf dan een alternatief kunnen zijn.
En volgens mij ging het niet alleen om de verkoop, maar ook om het feit dat de verpakkingen van beide producten aardig op elkaar leken. Zo had/heeft Haaksbarf ook de bekende rode worstvorm.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Yèti
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Contacteer:
- linda1985
- Zeer actief
- linda
- Zeer actief
haaksbarf is veel duurder dan carnibestchristo schreef:Maar hij verkocht eerder Carnibest, dacht ik. Ik meen me te herinneren dat Carnibest een probleem ermee had dat hij Haaks Barf ging verkopen, maar weet het niet zeker![]()
Niet ten nadelen van deze man, maar voor sommigen zou Haaks Barf dan een alternatief kunnen zijn.

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
-
Fin
- Zeer actief
linda schreef:haaksbarf is veel duurder dan carnibestchristo schreef:Maar hij verkocht eerder Carnibest, dacht ik. Ik meen me te herinneren dat Carnibest een probleem ermee had dat hij Haaks Barf ging verkopen, maar weet het niet zeker![]()
Nou, dat weten we dan ook weer.
-
aschra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Mijn honden gaan aan de schijterij van cb, dus hier wel smuldier.tekkel schreef:Carnibest was vorig jaar toch ook al duurder geworden?
Het maakt mij niet uit met m'n bescheiden tekkel, maar het is wel duur.
Ik had een paar dagen geleden voor het eerst Smuldier gekocht (pens/vlees complete geloof ik) en daar ging ze meteen van aan de schèterè. Dat is dus ook geen alternatief.
Rodi vindt ze wel prima, maar dat vind ik niet iets om elke dag te voeren. Carnibest bevalt me uitstekend
en het word afgewisseld met naturis
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
-
Aphraell
- Zeer actief
Ik voer tegenwoordig weer Bibi... 2.90 de kilo ( ik heb nog rond geneusd om te kijken of het bezorgd kan worden... kan wel via een aantal sites maar dat zit je ineens aan de 3,40 de kilo
)
Ik heb bijna alle kvv varianten al gegeven en voor een aantal halen ze hun neus op ..oa carnibest (vind het er zelf ook niet uit zien :N: ) en haaksbarf ..
bandit viel goed, maar dat vond ik niet te betalen..
Bibi voerde ik 18 jaar geleden al aan m'n goldens en dat bevalt weer goed
Ik heb bijna alle kvv varianten al gegeven en voor een aantal halen ze hun neus op ..oa carnibest (vind het er zelf ook niet uit zien :N: ) en haaksbarf ..
bandit viel goed, maar dat vond ik niet te betalen..
Bibi voerde ik 18 jaar geleden al aan m'n goldens en dat bevalt weer goed