Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Enorm wisselende prijzen sterilisatie.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Laten we wel wezen, dit is een standaard operatie. Als een DA die niet goed uit kon voeren en wat dat betreft slecht werk aflevert, is zijn praktijk geen lang leven beschoren!

Voor een knie-operatie, stel dat Aidan er ooit nog één nodig heeft, staat bij mij deskundigheid op de eerste, tweede en derde plaats, daarna komt niets, daarna komt pas de prijs.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

christo schreef:Laten we wel wezen, dit is een standaard operatie. Als een DA die niet goed uit kon voeren en wat dat betreft slecht werk aflevert, is zijn praktijk geen lang leven beschoren!
Dat is precies wat ik bedoel :ok:
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

ik heb 2 weken geleden lima moeten laten helpen..

ik had geld over gemaakt van mijn spaarrekening en dacht aan 300 wel genoeg te hebben..

maar bij het afrekenen viel ik zowat stijl achter over!!

in totaal 530 euro kwijt!!! :eek: ook voor een hond van 25 kilo :eek:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Anne Panne schreef:ik heb 2 weken geleden lima moeten laten helpen..

ik had geld over gemaakt van mijn spaarrekening en dacht aan 300 wel genoeg te hebben..

En om dát te voorkomen heb ik vast ruim van te voren een indicatie gevraagd bij mijn da. :wink: :mrgreen: Vind het zo ontzettend genant om niet genoeg geld bij te hebben als je je slaperige dier mee naar huis wilt nemen. :N:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

alm@ schreef:
christo schreef:Laten we wel wezen, dit is een standaard operatie. Als een DA die niet goed uit kon voeren en wat dat betreft slecht werk aflevert, is zijn praktijk geen lang leven beschoren!
Dat is precies wat ik bedoel :ok:
En ik dus ook. :mrgreen:
Ik blijf nog even rondshoppen in de regio.
Morgen gaan we Roosje al halen ( :cheer: :cheer: :cheer: ) dus het bellen zal wel van de week worden.
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

Maylala schreef:
Anne Panne schreef:ik heb 2 weken geleden lima moeten laten helpen..

En om dát te voorkomen heb ik vast ruim van te voren een indicatie gevraagd bij mijn da. :wink: :mrgreen: Vind het zo ontzettend genant om niet genoeg geld bij te hebben als je je slaperige dier mee naar huis wilt nemen. :N:
ik kon het gelukkig in 2 delen doen.. maar ik had dit dus echt nooit verwacht.. zo duur
het was wel een moeilijke operatie volgens mijn DA omdat ze veel vet in der buik had en der eierstokken heel hoog.. maar da moet voor de prijs niet uitmaken lijkt me toch? :denken:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Anne Panne schreef: ik kon het gelukkig in 2 delen doen.. maar ik had dit dus echt nooit verwacht.. zo duur
het was wel een moeilijke operatie volgens mijn DA omdat ze veel vet in der buik had en der eierstokken heel hoog.. maar da moet voor de prijs niet uitmaken lijkt me toch? :denken:
Een klein beetje, want je bent langer bezig en je hebt dus meer (gas-)narcose nodig. Dat spul is prijzig. En wellicht slaat hij ook de tijd die hij en zijn assistenten bezig zijn om? Verder kan het zijn dat hij een wat grotere incisie gemaakt heeft en dan heb je dus ook een extra hechtdraad nodig, ook die zijn duur.
Op de kliniek waar mijn vriendin werkt hanteren ze gewoon vaste tarieven, dan hebben ze dat probleem niet. 530 vind ik fors prijzig overigens ;)

Het is dan wel een standaardoperatie maar ik zou persé NIET voor de goedkoopste gaan, ik wil dat de beste spullen gebruikt worden en het beste personeel, en ik snap dat dat wat kost. Dat het meestal wel goed gaat is voor mij geen reden om maar ietsjes meer risico te nemen.

Kees
Maylala
Zeer actief

Casey schreef: Het is dan wel een standaardoperatie maar ik zou persé NIET voor de goedkoopste gaan, ik wil dat de beste spullen gebruikt worden en het beste personeel, en ik snap dat dat wat kost. Dat het meestal wel goed gaat is voor mij geen reden om maar ietsjes meer risico te nemen.

Kees
Dat ben ik wel met je eens. Maar ben jij ook van mening dat het toch goed EN wat goedkoper "moet kunnen" dan €500 voor een hond van 25 kilo?
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Jaren geleden kostte Max' castratie bij mijn gewone dierenarts Fl 200,- en bij een dierenarts in een naburig dorp Fl 100,-
Er was geen verschil in narcosemethode dus hij is een dorp verderop gecastreerd.
Kort geleden moesten de honden allebei ge-ent worden en dat is ook vanwege behoorlijke prijsverschillen een dorp verderop gedaan.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
CKS
Zeer actief

Maylala schreef: Dat ben ik wel met je eens. Maar ben jij ook van mening dat het toch goed EN wat goedkoper "moet kunnen" dan €500 voor een hond van 25 kilo?
Ik weet niet wat voor een kosten de beste man verder maakt, een superschitterende kliniek aan de Keizersgracht in Amsterdam kost denk ik wat meer dan een afgetimmerde stal in Tjietsjerkstradiekstje ;) Maar ik vind het een boel geld, dat wel ;)

Kees
alm@
moderator

Casey schreef: Het is dan wel een standaardoperatie maar ik zou persé NIET voor de goedkoopste gaan, ik wil dat de beste spullen gebruikt worden en het beste personeel, en ik snap dat dat wat kost. Dat het meestal wel goed gaat is voor mij geen reden om maar ietsjes meer risico te nemen.

Kees
Hoe kom je daar dan als leek achter als je een gezond dier hebt waar je maar eens per jaar bij je da komt voor een vaccinatie?
Afbeelding
CKS
Zeer actief

alm@ schreef: Hoe kom je daar dan als leek achter als je een gezond dier hebt waar je maar eens per jaar bij je da komt voor een vaccinatie?
Tja dat is lastig... iig vragen om gasnarcose. Vraag de operatiekamer eens te zien, is die blinkend schoon? Of het het gewoon dezelfde tafel in een gewone consultatieruimte? Hebben ze moderne (zeg maar: goed uitziende) bewakingsapparatuur? Vraag hoeveel mensen ingezet worden voor een operatie: is dat alleen de DA zelf die ook de narcose moet regelen of is er speciaal iemand die dat in de gaten houdt? Dat soort dingen.
Aan een goed gerund bedrijf zie je aan alles af dat het goed is, en andersom meestal ook ;) En dat geldt voor dierenartsen, scholen, fabrieken, supermarkten... ga maar door. Denk ik ;)

Kees
Maylala
Zeer actief

Casey schreef:
Maylala schreef: Dat ben ik wel met je eens. Maar ben jij ook van mening dat het toch goed EN wat goedkoper "moet kunnen" dan €500 voor een hond van 25 kilo?
Ik weet niet wat voor een kosten de beste man verder maakt, een superschitterende kliniek aan de Keizersgracht in Amsterdam kost denk ik wat meer dan een afgetimmerde stal in Tjietsjerkstradiekstje ;) Maar ik vind het een boel geld, dat wel ;)

Kees
Ik zal je tip in mijn achterhoofd houden tijdens het bellen, dankjewel. :wink: Ik ga zéker niet naar een bouwvakker in Tjietsjerkstradiekstje :mrgreen: , ik ga een mooie tussenweg vinden. :ok:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Mirabella schreef:hier in emmeloord zijn de verschillen alleen al 150 euro minimaal. de dierenkliniek vraagt voor alleen al een sterrilisatie van een teefje van 5 kg 375 euro, de dierenarts vraagt voor een castratie v.d teef 212 euro. een heel groot verschil ook. we gaan altijd naar de DA, ook vanwege de deskundigheid, niet alleen vanwege de prijs, maar zo zie je dat binnen een straal van 5 km er al hele grote verschillen zijn...
naar welke dierenarts ga jij?
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Casey schreef:
alm@ schreef: Hoe kom je daar dan als leek achter als je een gezond dier hebt waar je maar eens per jaar bij je da komt voor een vaccinatie?
Tja dat is lastig... iig vragen om gasnarcose. Vraag de operatiekamer eens te zien, is die blinkend schoon? Of het het gewoon dezelfde tafel in een gewone consultatieruimte? Hebben ze moderne (zeg maar: goed uitziende) bewakingsapparatuur? Vraag hoeveel mensen ingezet worden voor een operatie: is dat alleen de DA zelf die ook de narcose moet regelen of is er speciaal iemand die dat in de gaten houdt? Dat soort dingen.
Aan een goed gerund bedrijf zie je aan alles af dat het goed is, en andersom meestal ook ;) En dat geldt voor dierenartsen, scholen, fabrieken, supermarkten... ga maar door. Denk ik ;)

Kees
Daarom ga ik met Hera a.s. donderdag dus ook mooi terug naar mijn vorige DA.
Dierenarts waar ik met Kimba zit is verder prima hoor voor standaard dingen en om Kimba's oren elke 2 weken uit te spoelen e.d. Maar voor een operatie vind ik die praktijk er gewoon niet geweldig uitzien.
Dan ga ik dus terug naar mijn oude DA die een mooie grote praktijk heeft met aparte operatiekamers, assistenten bij de operatie, alle apparatuur in huis voor het geval dat en een aparte ruimte heeft voor mijn hond-agressieve hond (fijn voor andere honden die er liggen en ook voor Hera die zich niet kwaad hoeft te maken)....
Plus dat ik ze 'ken' van ingrepen bij toen der tijd Ghaya en Milo en niet te vergeten de slagaderlijke bloeding van Chello.

Maar voor een standaard enting o.i.d. neuh dan ga ik gewoon naar de DA hier in het dorp.
alm@
moderator

Casey schreef:

Kees
Dat zijn inderdaad wel punten om in de gaten te houden :wink:

Dat is denk ik ook de reden dat ik vóór een operatie (heb arthrose) nooit sufmakende middelen wil dus helder de operatiekamer in wordt gereden. Als iets me dan niet bevalt, kan ik altijd nog de tafel afspringen :mrgreen:
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Casey schreef:
Het is dan wel een standaardoperatie maar ik zou persé NIET voor de goedkoopste gaan, ik wil dat de beste spullen gebruikt worden en het beste personeel, en ik snap dat dat wat kost. Dat het meestal wel goed gaat is voor mij geen reden om maar ietsjes meer risico te nemen.

Kees
De goedkoopste DA in een naburige stad, is tevens een ontzettende goede DA, kundig, veel kennis en met een hart voor dieren. Ik ga speciaal naar hem toe en niet naar de klinieken hier in de stad en omgeving ( met prachtige panden, veel personeel, dure apparatuur enz en met een reputatie van fout op fout maken, zelf ook ondervonden ).

Goedkoop(ste) staat niet synoniem aan slecht(ste), net als duur niet voor 'de beste' staat. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
CKS
Zeer actief

Chione schreef:
De goedkoopste DA in een naburige stad, is tevens een ontzettende goede DA, kundig, veel kennis en met een hart voor dieren.
Ah, kijk, daar heb je de allerbelangrijkste. Vertrouwen hebben in je DA. Je kunt altijd veel beter gaan naar een DA waar je echt vertrouwen in hebt, dan naar iemand die je eigenlijk niet vertrouwt. Ik ging even uit van een hypothetisch geval waarbij iemand geen enkele DA kent (of alleen van hele oppervlakkige dingen) maar als je al een DA kent en daar alle vertrouwen in hebt, dan heeft die natuurlijk altijd de voorkeur.

Echt heel erg goedkoop zou ik overigens niet echt vertrouwen. Bepaalde dingen, zoals een gasnarcose-apparaat, bewakingsapparatuur, de narcosevloeistof zelf, de hechtingen en natuurlijk het arbeidsloon van de assistent zijn gewoon duur. Als dat niet in de prijs van de operatie verwerkt zit, kun je er gerust van uit gaan dat het ook niet uitgegeven wordt. Dus een sterilisatie van een teef van 40 kg voor bijvoorbeeld E100? Dan zou ik dus echt nog even verder zoeken ;)

Kees
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Casey schreef:
Chione schreef:
De goedkoopste DA in een naburige stad, is tevens een ontzettende goede DA, kundig, veel kennis en met een hart voor dieren.
Ah, kijk, daar heb je de allerbelangrijkste. Vertrouwen hebben in je DA. Je kunt altijd veel beter gaan naar een DA waar je echt vertrouwen in hebt, dan naar iemand die je eigenlijk niet vertrouwt. Ik ging even uit van een hypothetisch geval waarbij iemand geen enkele DA kent (of alleen van hele oppervlakkige dingen) maar als je al een DA kent en daar alle vertrouwen in hebt, dan heeft die natuurlijk altijd de voorkeur.

Echt heel erg goedkoop zou ik overigens niet echt vertrouwen. Bepaalde dingen, zoals een gasnarcose-apparaat, bewakingsapparatuur, de narcosevloeistof zelf, de hechtingen en natuurlijk het arbeidsloon van de assistent zijn gewoon duur. Als dat niet in de prijs van de operatie verwerkt zit, kun je er gerust van uit gaan dat het ook niet uitgegeven wordt. Dus een sterilisatie van een teef van 40 kg voor bijvoorbeeld E100? Dan zou ik dus echt nog even verder zoeken ;)

Kees
Klopt, dat ben ik helemaal met je eens. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Mirabella
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mirabella »

miekmiek schreef:
Mirabella schreef:hier in emmeloord zijn de verschillen alleen al 150 euro minimaal. de dierenkliniek vraagt voor alleen al een sterrilisatie van een teefje van 5 kg 375 euro, de dierenarts vraagt voor een castratie v.d teef 212 euro. een heel groot verschil ook. we gaan altijd naar de DA, ook vanwege de deskundigheid, niet alleen vanwege de prijs, maar zo zie je dat binnen een straal van 5 km er al hele grote verschillen zijn...
Naar weltevree, gaan we al jaren heen hele aardige en deskundige man
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Mirabella schreef:
Naar weltevree, gaan we al jaren heen hele aardige en deskundige man[/quote]

Aha. Zie het topic in de coffeecorner over vreemde ervaringen bij de DA. Dat was daar. :smile: Maar de veearts die er zit (ik weet niet welke dat is) hoor ik wel weer goede verhalen over. En wie weet, misschien had hij op het moment dat ik ze belde net een urkse stagiëre ofzo. :mrgreen:
Dartel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dartel »

Het hangt heel erg af van de narcosemiddelen. Een gasnarcose is behoorlijk duur, maar ook die nieuwe intraveneuse middelen zijn heel erg duur. Mijn DA heeft van te voren gevraagd welk middel ik wilde gebruiken. Omdat bij schapendoezen toch wat overgevoeligheid voor narcose gemeldt word ben ik daar heel alert op. Zij heeft toen een duurder middel gebruikt, maar wel heel veilig. Ik kon Dayka om drie uur ophalen, ze kwam me kwispelend tegemoet en heeft nauwelijks last gehad. Ook de nazorg wisseld nogal. Zit er een assistente bij als ze wakker worden? Krijgen ze standaard pijnstilling? Is het inclusief hechtingen verwijderen?
Vraag gewoon wat je krijgt voor je geld en kijk wat je belangrijk vind.
Ik weet dat Dayka na een eerdere narcose gillend wakker werd, daarom vond ik het heel prettig dat ze begeleidt werd tijdens het bijkomen uit de narcose.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dartel schreef:Het hangt heel erg af van de narcosemiddelen. Een gasnarcose is behoorlijk duur, maar ook die nieuwe intraveneuse middelen zijn heel erg duur. Mijn DA heeft van te voren gevraagd welk middel ik wilde gebruiken. Omdat bij schapendoezen toch wat overgevoeligheid voor narcose gemeldt word ben ik daar heel alert op. Zij heeft toen een duurder middel gebruikt, maar wel heel veilig. Ik kon Dayka om drie uur ophalen, ze kwam me kwispelend tegemoet en heeft nauwelijks last gehad. Ook de nazorg wisseld nogal. Zit er een assistente bij als ze wakker worden? Krijgen ze standaard pijnstilling? Is het inclusief hechtingen verwijderen?
Vraag gewoon wat je krijgt voor je geld en kijk wat je belangrijk vind.
Ik weet dat Dayka na een eerdere narcose gillend wakker werd, daarom vond ik het heel prettig dat ze begeleidt werd tijdens het bijkomen uit de narcose.
Tirsa is geen moment alleen geweest. Ik en de man van de fokker zijn erbij gebleven tot ze in slaap viel. Hij is er bij de hele operatie bij geweest en Tirsa is op zijn schoot wakker geworden en toen ze wakker genoeg was zijn we naar huis gegaan.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”