Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
chrico schreef:Dat is dus wat ik bedoel met voorzorgsmaatregelen nemen.
Kito vind het geweldig om op rotsen te klauteren, daar kan hij uren mee zoet zijn. Zijn poten zijn wel beschermd als we weten dat hij meegaat om te voorkomen dat hij ze stuk loopt aan scherpe rotsen.
Hij presteerd er niet minder om en het zegt verder helemaal niets over zijn lichamelijke conditie, hard zijn of wat ook.
Hij zou ook zonder bescherming doorgaan al zijn zijn poten stuk maar dat moet je toch niet willen?
Gewoon uit nieuwschierigheid
Waarmee of hoe zijn ze dan beschermd?
Sporten en daarmee blaren op de poten van een hond veroorzaken lijkt me te ver gaan
Paw wax om in te smeren en evt hondenschoen/sok
Merci
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
twinkeltje schreef:makkelijk antwoord wat mij betreft natuurlijk mag dat ten koste van de hond gaan het moet toch leuk blijven voor mens en dier daar lijken de blaren op de poten toch niet bij horen
Ik denk dat je hier een vierlietterwoordje vergeten bent?
fuck
oops niet dus :N:
Hahaha, die ja
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
estelle schreef:Wat martijn ook al scheef, sommige sporters zien hun hond als gebruiksvoorwerp dat toevallig nodig is om een bepaalde sport te kunnen beoefenen. Bevalt de hond niet of gaat de hond kaduuk dan kopen we toch fijn een nieuwe?
Ik erger mij er dood aan in de africhtingswereld. Maar dat moge wel duidelijk zijn.
Dat was me niet ontgaan nee
Maar zelfs als je je hond als gebruiksvoorwerp ziet, is het niet zo slim er mee om te gaan zoals door TS beschreven wordt, simpelweg omdat het je geen goed resultaat in de sport geeft en ook omdat het dan een duur grapje wordt. Zo scheutig met geld zijn de meesten in de africhting nou ook weer niet
Ik zal niet ontkennen dat de doorloopsnelheid van honden bij bepaalde africhters niet hoog is, maar ik zie erg weinig om me heen dat mensen niet uitkijken voor blessures e.d. en al helemaal niet dat ze een hond laten sporten met letsel.
nee ik ook niet, wat zou je daar voor voordeel bij hebben?
De africhters waar ik mee omring zijn mensen die ontzettend gek met hun hond zijn, en er al het mogelijke voor doen om de hond niet te blesseren. Tuurlijk, als een hond verkeerd op het pak komt, dan kan er altijd een blessure ontstaan, maar dat kan ook als een "huishond"zich verstapt. Ook tijdens de vries-tijd hier geen lange-afstand stellen.
Ik zal nooit, maar dan ook nooit mijn hond opofferen voor een sport en ik vind dat dat ook echt niet zou mogen. Ik kan begrijpen dat sommige blessures en/of ongemakken niet geheel te voorkomen zijn, maar het lijkt mij dat een eigenaar er toch alles aan zal doen om er voor te zorgen dat dit zijn/haar hond niet overkomt.
Ik zou zelf nooit mijn hond door laten gaan als ik wist dat er een blessure kan ontstaan, ik ben zelf erg voorzichtig. Probeer ook altijd warming up en cooling down te doen zodat de kans op blessures zo klein mogelijk wordt. Zelf ken ik ook niet echt mensen die door zouden gaan met een blessure. Waar ik train zijn ze erg voorzichtig en vragen liever iets minder van een hond.