Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nance schreef:Je weet niet half hoezeer je mensen kwetst met deze opmerking. Zoals je weet heb ik Ollie moeten herplaatsen en ik mis hem nog iedere dag. Het was niet in het belang van de hond en het was niet in mijn belang. Het waren de omstandigheden die mij er toe dwongen. jij kunt niet even zo oordelen of iets terecht is of niet!
Ik dacht Nance dat je selectief genoeg was om het juiste eruit te halen.
Jij weet dat ik het niet over jou heb, ik als geen ander weet wat het herplaatsen van Ollie voor je betekend moet hebben.
Ik heb het over de nitwits op marktplaats die met honderd en geen een smoezen hun hondje herplaatsen, ik heb het over de nitwits die meerdere honden weggedaan hebben en nog lopen te janken hoe zielig ze wel niet zijn
Ik heb het niet over jou of mensen die in situaties komen waarin ze daadwerkelijk geen andere keuze meer hebben, ik dacht dat je me goed genoeg kon inmiddels om dat verschil te zien
nance schreef:Je weet niet half hoezeer je mensen kwetst met deze opmerking. Zoals je weet heb ik Ollie moeten herplaatsen en ik mis hem nog iedere dag. Het was niet in het belang van de hond en het was niet in mijn belang. Het waren de omstandigheden die mij er toe dwongen. jij kunt niet even zo oordelen of iets terecht is of niet!
Jij weet dat ik het niet over jou heb, ik als geen ander weet wat het herplaatsen van Ollie voor je betekend moet hebben.
Ik heb het over de nitwits op marktplaats die met honderd en geen een smoezen hun hondje herplaatsen, ik heb het over de nitwits die meerdere honden weggedaan hebben en nog lopen te janken hoe zielig ze wel niet zijn
Ik heb het niet over jou of mensen die in situaties komen waarin ze daadwerkelijk geen andere keuze meer hebben, ik dacht dat je me goed genoeg kon inmiddels om dat verschil te zien
Een vreselijke beslissing. Maar als het echt niet anders kan, als je ziet dat je hond lijdt onder de veranderde omstandigheden en er is echt, echt, geen oplossing dan zul je wel moeten...
Ik roep altijd dat alle levende wezens die ik in mijn huis haal, voorgoed zullen blijven, ook al zou het eens niet vlekkeloos gaan. En ik wil me daar ook aan houden. Maar inmiddels weet ik wel dat er situaties kunnen ontstaan waarbij dat 'voorgoed blijven' niet waargemaakt kan worden. Alleen hoop ik er nooit mee te maken te krijgen.
Ik heb ook mijn pup herplaatst, met bijna 7 maanden oud... Dit omdat hij niet alleen kon zijn en het aanleren ook niet lukte, terwijl ik er meerdere keren overnieuw mee was begonnen.
Er was ook geen klik tussen hem en Jamey (Jamey accepteerde hem in huis, als hij heel erg uitdaagde, nouja, oké dan schonk ze hem even aandacht. Maar Jamey was ook zowat gestopt met eten, ik kreeg er nog maar heel moeilijk eten in. En ja, ik trok de situatie zoals die was dus niet meer.
Yore zit nu op een plekkie waar er wél een klik is met de andere hond, ze lopen samen te donderstralen en bijna gelijk vanaf dag 1 kon Yore alleen zijn, omdat hij zich daar wel aan de andere hond kon optrekken, waar hij dat bij Jamey niet kon...
En vanwege Jamey's reactie komt er ook geen hond meer bij. Of ze echt de rest van haar leven enige hond blijft weet ik niet, zover kan ik niet vooruit kijken en misschien komt er ooit een hond op ons pad waarmee wél een klik is tussen Jamey en de ander. Maar Jamey gaat voor alles. (en die gaat ook nooit herplaatst)
Maxiem schreef:Het baasje heeft er nog veel langer verdriet van, over het algemeen.
als ik zo op marktplaats kijk ben ik een andere mening toegedaan
En jawel, zekers zijn er baasjes die echt kijken naar het belang van hun hond maar ik vrees dat die ernstig in de minderheid zijn
Dat denk ik ook.
Voor de hond is het beter om weg te gaan bij mensen die hem niet meer willen. En dan is het maar te hopen dat de hond bij mensen komt waar hij/zij wel blijft, dat is altijd nog maar de vraag.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
oke sorry Addy, had ik je verkeerd begrepen...
Geeft niks zolang je maar weet dat ik donders goed weet dat dit een van de moeilijkste dingen in jouw leven geweest is
We hebben vaak met elkaar in de clinch gelegen op diverse fronten maar ik denk dat dit wel iets is wat we van elkaar weten, onze honden staan op nr 1 en ik jank niet vaak maar toen ik het las over Ollie heb ik hier echt wel gejankt, juist omdat ik je ken op dat gebied en weet hoe vreselijk dit voor je geweest is
Jacksel schreef:Ik heb ook mijn pup herplaatst, met bijna 7 maanden oud... Dit omdat hij niet alleen kon zijn en het aanleren ook niet lukte, terwijl ik er meerdere keren overnieuw mee was begonnen.
Er was ook geen klik tussen hem en Jamey (Jamey accepteerde hem in huis, als hij heel erg uitdaagde, nouja, oké dan schonk ze hem even aandacht. Maar Jamey was ook zowat gestopt met eten, ik kreeg er nog maar heel moeilijk eten in. En ja, ik trok de situatie zoals die was dus niet meer.
Yore zit nu op een plekkie waar er wél een klik is met de andere hond, ze lopen samen te donderstralen en bijna gelijk vanaf dag 1 kon Yore alleen zijn, omdat hij zich daar wel aan de andere hond kon optrekken, waar hij dat bij Jamey niet kon...
En vanwege Jamey's reactie komt er ook geen hond meer bij. Of ze echt de rest van haar leven enige hond blijft weet ik niet, zover kan ik niet vooruit kijken en misschien komt er ooit een hond op ons pad waarmee wél een klik is tussen Jamey en de ander. Maar Jamey gaat voor alles. (en die gaat ook nooit herplaatst)
Ook jij was gewaarschuwd om er niet aan te beginnen als je geen zin hebt om je nest uit te komen voor je pupje moet je er niet eens aan beginnen. Gooi de schuld niet bij de pup of bij Yamie want je hebt ook legio verhalen geplaatst hoe goed het wel niet samen ging met Yamie
Iedere pup kan leren om alleen te zijn, bij de een kost het wat meer tijd dan bij de ander maar jij legde de lat te hoog en uiteindelijk was jij degene die het niet aankon. Allemaal prima maar zit dan niet van die onzin te verkondigen
Jacksel schreef:Ik heb ook mijn pup herplaatst, met bijna 7 maanden oud... Dit omdat hij niet alleen kon zijn en het aanleren ook niet lukte, terwijl ik er meerdere keren overnieuw mee was begonnen.
Ook jij was gewaarschuwd om er niet aan te beginnen als je geen zin hebt om je nest uit te komen voor je pupje moet je er niet eens aan beginnen. Gooi de schuld niet bij de pup of bij Yamie want je hebt ook legio verhalen geplaatst hoe goed het wel niet samen ging met Yamie
Iedere pup kan leren om alleen te zijn, bij de een kost het wat meer tijd dan bij de ander maar jij legde de lat te hoog en uiteindelijk was jij degene die het niet aankon. Allemaal prima maar zit dan niet van die onzin te verkondigen
Wordt het niet eens een keer tijd dat je ophoudt met al die beschuldigende vingers naar iedereen die het anders doet dan jij?? Inmiddels weten we allemaal wat een geweldig goede honden-moeder je bent en dat er niemand is die zo goed voor honden is als jij Wat vast zo zal zijn hoor, ik kan daar absoluut geen oordeel over geven en voordat er een verkeerd beeld ontstaat; ik zeg ook zeker niet dat je niet goed bent voor je honden.
Maar waar ik inmiddels van kots is dat pedante, betweterige toontje naar iedereen bij wie het niet zo vlekkeloos verloopt zoals bij jou. Het zou je sieren als je een greintje medeleven en empathie voor mensen kunt opbrengen zoals je dat ook voor honden lijkt te doen. En als je dat moeilijk vindt, hou dan alsjeblieft je mond. Niet iedereen zit in elk topic te wachten op jouw deskundige oordeel en steken onder water..
Ook ik en mijn ex hebben een hond moeten herplaatsen..
Iets wat mij erg veel verdriet heeft gedaan en nog doet.. Ik praat er eigenlijk nooit over, het doet na zoveel jaar nog steeds pijn, of mijn stem slaat gewoon over en dat vind ik niet fijn.
Mijn ex en ik hadden op een gegeven moment ruzie's die uitliepen op slaan en schoppen.. ik ben daar nog langer gebleven dan dat ik wou voor Minyo, die kon ik niet missen. Maar dat was gewoon uitstel. Hond mocht ik niet meenemen van mijn ouders waar ik toen nog woonde. Heb gekeken of het lukte om op mezelf te gaan wonen, maar dat kon ik financieel gewoon niet.
Mijn ex moest meer gaan werken en zou dan ook dagen weg zijn van huis. Ik had dus geen andere keuze. Hij is wel herplaatst via een stichting en kwam bij een vrouw terecht waar hij mee mocht naar werk en die woonde vlakbij een park.
Het is in sommige situaties dus gewoon beter en dan ben ik ook zeker voor herplaatsing. Als je op marktplaatst kijkt dan heb ik het idee dat alle hondjes met sinterklaas of kerst komen, en zodra het even tegenzit ze weer weg moeten.
Ik zou mijn hond niet herplaatsen als hij het ergens anders beter zou hebben, want ongetwijfeld zijn er beter baasjes of betere ruimtes te vinden.
Wel zou ik het overwegen als mijn honden het hier slecht zouden hebben, maar dat moet er heel wat aan de hand zijn voordat ik dat laat gebeuren.
Wel vind ik het meestal in het voordeel van de hond om hem te herplaatsen. Als het niet gaat, dan gaat het niet. Wat de reden ook is, de hond is dan ergens anders beter af.
Natuurlijk zijn er redenen die ik heel juist vind en wat minder juist.
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Kun je het nou echt niet nalaten om Karin en mij bij elke gelegenheid hiermee te achtervolgen?
Geeft het je een kick of zo?
Mogen we ons met dit soort topics helemaal niet bemoeien van je?
In het voorbeeld is duidelijk voor het welzijn van de hond gekozen, en dan heb ik er minder moeite mee.
Herplaatsen is een moeilijke beslissing. Maar je hebt 2 manieren van herplaatsen.
Je hebt een baasje die de hond, om welke reden ook, niet houden wil en hem zo vlug mogelijk kwijt wil.
En je hebt een baasje die dol is op zijn of haar hond, de hond MOET herplaatsen, ongeacht de reden en een gouden mandje ervoor wil. En die ook niet met minder dan de juiste baas genoegen neemt.
Voor baas nummer 1 heb ik geen greintje respect. Voor baas nummer twee wel.
Wat mijn eigen honden betreft; ik zou alleen herplaatsen als dat in direct belang van de honden is, omdat ze het dan vele malen beter zouden hebben dan bij mij.
Echter; mijn honden en ik zijn enorm aan elkaar gehecht. Behalve misschien een enorme lap grond voor zichzelf, plus een hele bijzondere baas, zou je Rhodi geen groter plezier doen dan hem gewoon bij mij en mijn vriend (en mijn ouders, broer en grootmoeder erbij en je hebt feest) te laten zijn. Dat is wat hij ECHT wil.
En in Branco's geval hoef je al zeker niet te twijfelen, het kan hem niet schelen welke luxe je hem bied; hij wil bij ons zijn, en nog het allerliefste bij mij. Hij is als puppy geadopteerd en moest daarna wegens omstandigheden weg bij de baas en kwam bij ons. Het was een trauma voor hem. Hij hoeft nooit meer ergens heen.... hij is voorgoed thuis.
Mijn mannen zijn me meer waard dan wat dan ook. Ik wil ze nooit meer kwijt. En alleen als het ECHT in hun belang was, zou ik ze pas laten gaan.
christo schreef:Het antwoord op de vraag is Nee. Ik ben veel te bang dat één van mijn honden in de handen van nitwits terechtkomen.
Ik heb er een tijdje aan gedacht om Bennie te herplaatsen, maar om bovenstaande reden heb ik het niet gedaan.
Bovendien KAN ik het gewoon niet. M'n honden - met al hun leuke en minder leuke trekjes - zijn mijn gezinsleden en m'n liefies! Ook al kan ik ze af en toe achter het behang plakken!!!
Je hebt de goede beslissing genomen als je ziet dat jouw hond niet gelukkig is en dat er een oplossing voor is.
Ikzelf kan me er niets bij voorstellen. Bij mij is het voor het leven. Dus moet ik eerst zelf omkiepen voordat er hier iets uit mijn huis vertrekt.
Het lijkt me vreselijk om afstand te doen dus ik wens je veel sterkte
Tot vorig jaar zou ik gezworen hebben nooit een dier te herplaatsen. Ik kon het me, net als velen hier, niet voorstellen. Maar helaas heb ik vorig jaar door een hoop onvoorziene omstandigheden toch afscheid moeten nemen van m'n allerliefste boxervent. Omstandigheden waar je niet bij stil staat dat die je kunnen overkomen. Nou, dat kan dus en als het mij kan gebeuren, kan het iedereen gebeuren. Ik heb nog dagelijks verdriet dat ik m'n boxie niet meer bij me heb en als ik via de e-mail nieuwe foto's van hem heb gekregen, houd ik het niet droog. Gelukkig maakt 'ie het goed.
Ik zou het alleen dan doen als de situatie dusdanig is, dat mijn hond echt ergens anders beter af is. Maar dan alleen naar mensen die ik ken en vertrouw.
Een aantal jaar geleden zat ik in een situatie waarbij me op een gegeven moment door het hoofd spookte dat het nog erger kon worden en dat ik Kevin dan zou moeten herplaatsen. Ik vond toen dat ik hem in dat geval maar beter in kon laten slapen, hij was al wat ouder en enorm aan mij gehecht. Of ik zo weer zou denken, als ik er weer voor zou staan? Ik weet het niet .
als ik ze niet meer kan geven wat ze nodig hebben dan zou ik wel herplaatsing overwegen. Als ik ze dus niet meer iedere dag een lange wandeling kan geven bijv. Of als ze hele dagen alleen thuis moeten gaan zitten ineens.
Allereerst is het voor mij erg moeilijke voorstellen dat ik in een dusdanige lastige situatie terecht kom dat het voor Luka niet goed genoeg meer zou zijn. Ik heb jaren gewcht met het nemen van een hond, omdat ik vond dat alles goed geregeld moest zijn (de tijd, het geld, zekerheid, de ruimte etc.) Maar als ik heel doemdenkerig ga denken, je weet niet wat het leven gaat brengen, en ik zie mij zelf door een auto-ongeluk verlamd, vriend pleitte, geen baan meer, weinig geld...tsja dan kan ik mij voorstellen dat het beter voor de hond zou zijn om hem te herplaatsen en dat zou ik dan ook doen in dit geval, omdat zo'n situatie ondragelijk en niet eerlijk is ten opzichte van de hond. Het zou wel vreselijk veel pijn doen...
Ik heb zo'n twee jaar geleden drie geweldige honden moeten herplaatsen wegens een noodgedwongen verhuizing. De nieuwe leefomstandigheden waren voor de honden niet fijn dus heb ik met heel veel pijn in m'n hart de drie jongste herplaatst. De oudste en jongste van die drie wonen nu apart van elkaar bij verschillende gezinnen met 1 of meerdere borderhuisgenootjes. Ik kende de mensen waar ze nu wonen al langer en weet dat ze het daar goed hebben. Ik heb regelmatig contact en de honden zijn nog iedere keer door het dolle heen als ze me zien, maar zijn ook duidelijk heel erg happy bij hun nieuwe baasjes. De middelste van de drie is terug naar de fokker, waar hij ook een goed leventje heeft. Dat ik deze beslissing heb moeten nemen doet me nog iedere dag pijn en iedere keer dat ik de honden terugzie heb ik de tranen weer in m'n ogen staan, maar ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat dit echt de beste oplossing was. De honden zijn gelukkig en krijgen alles wat ze nodig hebben. Dat kon ik hen helaas niet meer geven. Het was een situatie waarvan ik dacht dat ik er nooit in terecht zou komen maar sommige dingen heb je niet zelf in de hand en dan vind ik dat je aan het welzijn van de honden moet denken, hoeveel verdriet je er zelf ook van hebt.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody In liefdevolle herinnering: Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Hoewel het niet erg waarschijnlijk is dat ik er ooit voor kom te staan, zou ik het wel doen als mijn hond daar beter bij af zou zijn. Maar dat is nu ondenkbaar.
Hier schuin tegenover was ook een oude man die zo nodig een pup van het jachthondenras moest nemen. Werd nooit iets mee gedaan. En nu is hij net overleden. Die hond komt nauwelijks nog zijn ren uit, en als hij er uit komt, dan laten ze hem alleen maar los zodat hij over de maisvelden gaat lopen jagen of het gevaar loopt om aangereden te worden. Die hond zouden ze moeten herplaatsen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen