Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarschuwing: hondenvraag voor proefdiercentrum op MP

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Muk schreef:
DutchCelts schreef:Met de mailtjes zelf kunnen ze niks,
Maar aangezien hij terug gemaild heeft heb je wel zijn Ip nummer.
Mis zijn ipadres weergegeven wordt door je mailprogramma. En dat doet mijn mailprogramma niet meer helaas.

De mailwisseling met hem wordt wel steeds hilarischer moet ik zeggen.
Hotmail wat ik gebruik geeft alle info. Wanneer je de route van de mail wilt weten PB ik je wel even. Mij geeft hij geen antwoord meer :19:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Muk schreef:In Nederland zijn dierproeven voor cosmetica verboden, dus ik denk dat dit gewoon een smoes is. Die dieren worden voor andere doeleinden misbruikt vrees ik.
Hopelijk maakt hij voorlopig geen nieuwe advertenties op mp aan.
Natuurlijk is het een smoes;die honden gaan gewoon de handel in als broodfokhonden of als oefenmateriaal voor gevechten of voor de illegale bonthandel of zoiets.
En hopelijk maakt ie wél weer een advertentie aan want dan kan hij makkelijker gepakt worden.
Mits er iets op meldingen uit gedaan wordt natuurlijk.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Het enige dat ik voor de liefhebbers kan geven is zijn mailadres.
Als hij niet meer antwoord, kun je ook via een ander mailadres hem benaderen. Wie weet helpt dat wel?
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat stond er eigenlijk in de advertentie?
Afbeelding
Muk

alm@ schreef:Wat stond er eigenlijk in de advertentie?
Wij zoeken allerlei honden. Wilt u af van uw hond, mail ons. Ras, leeftijd, vals, ziek etc maakt niets uit. Wij bieden een goede prijs.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Muk schreef:
Wij zoeken allerlei honden. Wilt u af van uw hond, mail ons. Ras, leeftijd, vals, ziek etc maakt niets uit. Wij bieden een goede prijs.
't lijkt wel een ziekelijke grap :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Muk schreef:Het enige dat ik voor de liefhebbers kan geven is zijn mailadres.
Als hij niet meer antwoord, kun je ook via een ander mailadres hem benaderen. Wie weet helpt dat wel?
heb je zijn mail op jouw normale emailadres binnengekregen? dan kun je bij eigenschappen als je op de afzender klikt (dus dat van hem) bij details nog heel wat detailsgegevens zien
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

alm@ schreef:
Muk schreef:
't lijkt wel een ziekelijke grap :roll:
misschien een "grap"en anders, denk je nou echt dat hij in een mailtje gaat vertellen dat hij dieren zoekt voor cosmetica research? ( als dat dus echt zo zou zijn? )

ik vermoed maar zo dat "meneer"al veel meer mailtjes heeft gekregen, over het waarom enzo, en daarom maar een lul mailtje terug stuurt.
Muk

yamie schreef:misschien een "grap"en anders, denk je nou echt dat hij in een mailtje gaat vertellen dat hij dieren zoekt voor cosmetica research? ( als dat dus echt zo zou zijn? )

ik vermoed maar zo dat "meneer"al veel meer mailtjes heeft gekregen, over het waarom enzo, en daarom maar een lul mailtje terug stuurt.
Hij heeft dat niet alleen bij mij bevestigd, maar ook bij verschillende anderen (inclusief nog meer details ook). Ik neig er wel naar om het te geloven, te meer ook dat het proefdiercentrum waar ze de honden testen (levend en dood) op cosmetica niet in Nederland gevestigd is.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Muk schreef:
yamie schreef:misschien een "grap"en anders, denk je nou echt dat hij in een mailtje gaat vertellen dat hij dieren zoekt voor cosmetica research? ( als dat dus echt zo zou zijn? )

Hij heeft dat niet alleen bij mij bevestigd, maar ook bij verschillende anderen (inclusief nog meer details ook). Ik neig er wel naar om het te geloven, te meer ook dat het proefdiercentrum waar ze de honden testen (levend en dood) op cosmetica niet in Nederland gevestigd is.
nee tuurlijk heeft hij dat bij meerdere bevestigd.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Het kan ook een mediageil ventje geweest zijn die nu op de verschillende fora leest wat een ophef hij veroorzaakt heeft en stille hoop heeft dat ie Hart van Nedederland of Opgelicht haalt.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

teckeltoos schreef:Het kan ook een mediageil ventje geweest zijn die nu op de verschillende fora leest wat een ophef hij veroorzaakt heeft en stille hoop heeft dat ie Hart van Nedederland of Opgelicht haalt.
Dat denk ik niet;hier valt een hoop geld mee te verdienen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Pff.. centrum voor proeven met honden met make up.. tuurlijk
Geloof er niks van. Ten eerste wat gaat hij testen dan? Ten tweede alles wat wordt getest moet worden aangevraagd en goedgekeurd.

Walgelijk antwoord, denk niet dat het hem dan ook maar 1 hond heeft opgeleverd, teminste dat hoop ik niet.
Afbeelding
Muk

minhie schreef:Pff.. centrum voor proeven met honden met make up.. tuurlijk
Geloof er niks van. Ten eerste wat gaat hij testen dan? Ten tweede alles wat wordt getest moet worden aangevraagd en goedgekeurd.

Walgelijk antwoord, denk niet dat het hem dan ook maar 1 hond heeft opgeleverd, teminste dat hoop ik niet.
In Nederland mag je geen cosmetica testen op dieren, maar in België is dat blijkbaar anders. Daar zijn de regels misschien wel minder streng. En ja, het levert wel wat op. Zo'n 5 tot 10 honden per dag.
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Dat vraag ik me wel eens af, als er effectief mensen zijn die hun hond wedoen naar zo'n iemand, of toch de intentie hebben.

Heeft iemand dat al weleens uitgeprobeerd, of is dat een heel raar idee :N: .
Muk

Paddle schreef:Dat vraag ik me wel eens af, als er effectief mensen zijn die hun hond wedoen naar zo'n iemand, of toch de intentie hebben.

Wat let je om een afspraakte maken met die persoon. :mrgreen: Als je zijn mailadres wilt, dan wil ik die altijd wel via pb versturen.
En wie weet ga ik dit nog wel doen ook. Niet om mijn hond weg te doen (no way! :neenee: ), maar gewoon om te kijken of dit inderdaad zo serieus is. Maar als ik dit doe, dan zal ik dit wel goed moeten aanpakken. En dat heeft wat tijd nodig.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Paddle schreef:Dat vraag ik me wel eens af, als er effectief mensen zijn die hun hond wedoen naar zo'n iemand, of toch de intentie hebben.

Natuurlijk zijn er mensen die dat doen. Er zijn ook talloze mensen die het geen probleem vinden complete nesten te verkopen aan handelaren.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

Chione schreef:
Natuurlijk zijn er mensen die dat doen. Er zijn ook talloze mensen die het geen probleem vinden complete nesten te verkopen aan handelaren.
Hmm, ik zie dat ik het wat scheef heb opgeschreven. Ik bedoelde meer zelf zo'n advertentie openen om te kijken welke soort reacties daar op komen.

Lijkt me best wel interresant op een bepaalde manier. Nouja, eigenijk triestig, maar ik zou eens met zulke mensen willen praten etc die hun hond zomaar kunnen wegdoen voor het geld. Wat er precies achter zit...
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Paddle schreef:
Chione schreef:
Hmm, ik zie dat ik het wat scheef heb opgeschreven. Ik bedoelde meer zelf zo'n advertentie openen om te kijken welke soort reacties daar op komen.

Lijkt me best wel interresant op een bepaalde manier. Nouja, eigenijk triestig, maar ik zou eens met zulke mensen willen praten etc die hun hond zomaar kunnen wegdoen voor het geld. Wat er precies achter zit...
Ah, dat is inderdaad heel wat anders. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

heeft verder iemand nog telefonisch contact opgenomen met deze persoon?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”