ok, op training ligt hij aan de paal, en ga ik hem halen als ik wat ga oefenen.malinois schreef:dat zeg ik ook nietSonnie1983 schreef:wij hebben er wel zeker aan gewerkt de laatste tijd. Alleen hebben we hem dus naar binnen gehaald met dat koude weer en het vuurwerk, vandaag dat we daar ook 1,5 week voor kerst mee zijn begonnen te oefenen. omdat ik absoluut geen risico wou lopen met vuurwerk en hij dan in de tuin.
Je merkt dat Diego met alles grote stappen vooruit gaat. Zeker nu we sinds half nov bij KNPV trainen. Daar is het toch anders als gehoorzaamheid waar je verschillende rassen hebt. zijn daar mensen bij knpv die herders door en door kennen en daar hebben we ook veel aan.![]()
ik blijf het fout vinden dat je hem binnen hebt gehaald ivm de kou maar nu toch weer gedeeltelijk buiten wilt doen, je hebt een hond met amper weerstand... gewoon binnenhouden nu... met prutten bedoel ik ook met trainen duidelijkheid geven en de rust... en die heeft hij dus in de bench... ook als hij dat niet gewend is... het is al inspannend genoeg dan heeft ie ff rust nodig tussendoor.
Op de zaterdagen hadden we nog gehoorzaamheid dat ik eerst afwilde maken omdat je daar toch een bult geld voor hebt neer gelegd zonde omdan na d ehelft te stoppen.
Dus vanaf nu gaan we zaterdags ook en daarom moet hij leren in de bench te gaan omdat we op zaterdag speuren en op woensdag lag hij aan de ketting.
En met hulp van de KNPV club waar ik train ben ik duidelijker geworden naar Diego. Mijn vriend is er ook trots op dat ik hard met hem heb gewerkt en dat hij erg goed luisterd. Zelfs waar we hem eerst zelden mee kregen als ie een hond zag en speelde gaat ie nu mee als wij weer verder willen lopen en hem bij ons roepen.
Ik kan heel erg veel bereiken voortaan met mijn stem. dat hebben we allemaal in 1,5 maand tijd bereikt. Ook nieuwe commando's in 1,5 maand tijd onder de knie gekregen (o.a. volgen)
Wij zitten allebei goed op ons plekje bij de knpv basis, hebben het super naar ons zin, heel veel plezier in, fijn groepje daar en voor beide goed.