Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat mag jouw hond allemaal wat eigenlijk niet hoort?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hanneke2 schreef:
Ik kan verder niks verzinnen, maar er zijn ongetwijfeld meer pedagogisch onverantwoorde dingen waar ze mee wegkomen. Maar: wat mijn stel mag, zou een nieuwe hond niet per definitie ook allemaal mogen. Het hangt wel af van de individuele hond, denk ik, wat je allemaal kan toestaan terwijl het ook gezellig moet blijven. Maar ik heb denk ik ook best heel makkelijke honden, en aan de weinige regels die ik dan wel hanteer houden ze zich keurig.
Ja, het hangt inderdaad wel van de hond af, bij mij ook tenminste, en in mijn geval hangt het er ook wel vanaf wat je wil doen met de hond in het dagelijks leven.
Vera mag bijvoorbeeld niet bij mensen op schoot gaan zitten op de bank. Dikke kans dat ze het over een jaartje ofzo wel mag bij bekenden, maar voor nu mag het even helemaal niet omdat ik haar dus overal mee naartoe wil nemen en het dan erg onhandig is als ze bij iedereen thuis op schoot op de bank gaat zitten :mrgreen: Als ze wat ouder is kan ze denk ik wel onderscheid gaan maken tussen wie het wel goed vindt en wie niet.
Om dezelfde reden mag ze ook niet bedelen (en krijgt ze dus nooit wat direct van mijn bord). Ik kan haar nu meenemen en dan gaat ze rustig liggen slapen met hapjes op tafel en ook dat wil ik graag zo houden.

Saar mag sinds ze wat ouder is wel eens wat van mijn bord (als Vera in de slaapkamer ligt en het dus niet ziet), want ik weet ondertussen van Saar dat dat er bij haar niet voor zorgt dat ze bij Jan en allemaal gaat zitten bedelen als we op bezoek zijn. Blijkt Vera zich ook zo te ontwikkelen mag zij later ook best eens wat van mijn bord :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Addy schreef:Ik conformeer me niet aan hondenforumnormen :mrgreen:
Hondenforumnormen? Waar staan die ergens? :wink:

Ze mogen hier wat wij uitmaken en wat wij gewenst vinden voor desbetreffende hond. Dat kan dus per hond verschillen. Wat anderen daarvan vinden, zal me eigenlijk wat :mrgreen:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Oh ik denk gerust dat mijn honden dingen mogen die bij andere hondenbezitters 'not done' zijn. Zoals idd op bed/bank liggen, als eerste de deur uitgaan, bedelen, blaffen, aandacht vragen met een speeltje etc.. En wat andere dingen betreft ben ik weer strenger (zo mogen ze hier niet op vreemde, tegemoetkomende honden aflopen :wink: ).
Ik denk dat iedere hondenbezitter zijn/haar regels bepaalt op basis van het karakter van de hond maar ook op basis van zijn/haar eigen karakter. Ik ben vrij makkelijk (er zijn niet zo veel verboden) behalve als dat 'botst' met het karakter van mijn honden.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

koekjes van de kinderen pikken. en dan zeg ik ook nog tegen de jongens dat ze hem dan maar sneller op moeten eten. :mrgreen:
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Even zien;
ze mogen opspringen omdat ik dat leuk vind. En dat ze dat dus ook bij vreemden doen daar heb ik maling aan.
Verder gaan ze altijd als eerste de deur uit bij mij thuis, bij andere deuren laat ik ze nog wel eens wachten.

Ik neem ze altijd mee naar de voordeur als er iemand komt. Dan mogen ze waken en hoeven ook niet stil te zijn.
Ze stoppen vanzelf wel :19: Geld overigens voor al het waken....
Overigens waar ik me dan wel aan stoor, is als ze waken dat andere mensen hun commando's gaan geven dat ze op moeten houden :denken:
Daar kan ik echt niet goed tegen.

Vinou heeft een ongelooflijke hekel aan 2 personen,
daar blijft ze angstig voor en die blijft ze aanblaffen.
Mag ze van mij (zijn ook niet bepaald mijn favoriete personen), sterker nog, als die personen (vooral 1 ervan) boos op haar wordt dan ben ik nogal pissed.

Sowieso mogen ze in een losloopgebied op andere loslopende honden afgaan. Ik kijk vantevoren even of er geen paniekerige baasjes bij lopen
want dan pak ik ze even beet.

Schooien mogen ze van mij best. Bij mij doen ze dat namelijk
nauwelijks :mrgreen: Ze weten namelijk precies waar ze dat wel en waar niet mogen. In een restaurant gaan ze gewoon braaf liggen en kijken nergens van op of om.
Bij mijn pa schooien ze niet maar eten praktisch uit zijn bord mee :N:
Ik heb het opgegeven daar iets van te zeggen :roll:

Op bed of op de bank komen ze bij mij niet. Zou wel mogen maar ze lopen beiden geen trappen. Althans, mijn trap niet.
Ik heb een stoffen bank dus Devlin jaren geleden afgeleerd
daarop te liggen. Bij mijn ouders mogen ze het wel, en doen ze het ook.
Bij mij niet :ok:
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

frederique, je vergeet dat ze schandelijk roze jasjes mogen dragen terwijl ze eigenlijk hele stoere honden zijn. :smile:
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Wat in mijn omgeving als 'not done' wordt beschouwd en wat ze toch mogen:
op de bank
in bed slapen
bedelen en schandalig verwend worden door opa en oma
schooien onder tafel op verjaardagen en gezellige avondjes met knoeiende visite
tijdens het eten op schoot zitten

Edit: oh ik lees nu volgens hondenforumnormen. Volgens mij zitten ze aardig binnen de norm, maar ik ben niet precies op de hoogte. Omgekeerd, wat volgens mij prima is volgens hf-norm en wat ik zelf echt niet fijn vindt is blaffen in huis om niks.
Laatst gewijzigd door Githa op 07 jan 2009 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Aan de lijn trekken.
Schooien.
Opspringen.
Naar andere honden toelopen in losloopgebied.

Dat zijn wel de dingen die niet volgens hondenforumnormen zijn. Volgens mij laten de meeste mensen hier hun honden op de bank e.d. dus dat is niet tegen de normen in :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Lola: het aanblaffen van honden vanuit de auto.
Balffen als de bel gaat.
Schooien, geef ik niks om.
Verders mogen ze op de bank, vind ik wel zo gezellig. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Oh ja, grommen brommen mogen ze van mij ook..
Ze mogen best aangeven wanneer ze iets niet leuk/onprettig vinden. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

Als ik het moet doen naar de normen van hondenforum dan zaten de honden nu zielig in de bench, want ben niet thuis, mochten ze niet op de zetel of bed, niet zeuren om snoepjes, mocht kenji niet blaffen aan de deur om te laten weten dat hij bedient wil worden en ik, zijn slaaf, de deur moet openen, aten ze barf en geen stomme brok vandaag en kan nog uren verder doen zo.

o ja, en was maja ingeslapen, want dat beestje is zo zielig omdat ze geen uren kan wandelen :denken:

wat ze wel mogen, op de zetel en bed, heel het huis voor hen alleen als ik weg ben, zeuren om snoep, bedelen, blaffen als ze iets willen, putten graven, blaffen tegen de mensen op straat aan tuindraad, aan de lijn beetje trekken, in losloopgebieden naar honden toegaan die ook los zijn, opspringen naar mij
Laatst gewijzigd door schelsey op 07 jan 2009 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

schelsey schreef:Als ik het moet doen naar de normen van hondenforum dan zaten de honden nu zielig in de bench, want ben niet thuis, mochten ze niet op de zetel of bed, niet zeuren om snoepjes, mocht kenji niet blaffen aan de deur om te laten weten dat hij bedient wil worden en ik, zijn slaaf, de deur moet openen, aten ze barf en geen stomme brok vandaag en kan nog uren verder doen zo.

o ja, en was maja ingeslapen

wat ze wel mogen, op de zetel en bed, heel het huis voor hen alleen als ik weg ben, zeuren om snoep, bedelen, blaffen als ze iets willen, putten graven, blaffen tegen de mensen op straat aan tuindraad, aan de lijn beetje trekken, in losloopgebieden naar honden toegaan die ook los zijn, opspringen naar mij
Waar je dit nou vandaan haalt. Volgens mij is het juist andersom hoor.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik hou me niet aan de 'rangorderegels'.
Oh en Gol mag naast me zitten op de bank als ik eet, ze bedelt toch niet.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moos schreef:
schelsey schreef:Als ik het moet doen naar de normen van hondenforum dan zaten de honden nu zielig in de bench, want ben niet thuis, mochten ze niet op de zetel of bed, niet zeuren om snoepjes, mocht kenji niet blaffen aan de deur om te laten weten dat hij bedient wil worden en ik, zijn slaaf, de deur moet openen, aten ze barf en geen stomme brok vandaag en kan nog uren verder doen zo.

o ja, en was maja ingeslapen

Waar je dit nou vandaan haalt. Volgens mij is het juist andersom hoor.
Inderdaad :denken: En hond op het bed en bank doet bijna iedereen hier zo'n beetje volgens mij :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
roy
Zeer actief

Ongelezen bericht door roy »

Roy mag van mij, omdat hij daar zooooo blij van wordt af en toe de eendjes opjagen :N: :N:
O O, nou verklap ik iets wat echt tegen de normen van veel forummers gaat :N: :N:

yvonne
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Was nog vergeten.
Zwemmen met deze temperaturen :N:
Afbeelding
roy
Zeer actief

Inge O schreef:op het ijs lopen :F:
Ow doodeng, ik zou mijn hart vasthouden, hierachter hebben wij een vaart die nu dicht is en ze lopen er, de honden inclusief baas, brrrrrr

yvonne
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat hier allemaal mag wat not done is volgens de hf-normen?
Pfoe, best veel, eigenlijk:
- naar andere honden lopen in losloopgebieden
- op de bank/bed
- om aandacht komen vragen
- spelen in huis
- achter vogels en konijnen aanjagen
- trekken aan de lijn

en aan rangorderegels doen we hier ook niet. Krijgen vaak eten voordat wij eten, gaan als eerste de deur uit.

Ach, zolang wij er gelukkig bij zijn en de honden luisteren op de momenten als het echt moet, gaan we zo lekker door :mrgreen:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Cathy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij, Toller x Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cathy »

- Op de bank liggen
- In bed liggen, dat is s'morgens als ze even achter thuis gauw wat hebben gedaan en ik denk het is me nog te vroeg kruip er nog even in
-Deuren open maken (Tjipke)
-Mensen aanblaffen en er dol blij op af rennen alsof ze ze al jaren kennen
-Op andere honden af rennen
- Over de bankleuning springen (Tjipke)
-Blaffen in huis als er iemand voorbij loopt (Sammie)
-Als eerste bij de deur zijn als de bel gaat en dan springt Tjipke tegen het bezoek op en Sammie probeerd het weg te blaffen
-Blaffend piepend aandacht vragen en nog krijgen ook (Tjipke)
-Blaffen als je aan de telefoon zit (Tjipke)
-Vogels opjagen

Zo zal er nog wel heel wat meer zijn
Heb heel wat dingen hier gelezen dat ik dacht, dat doen die van mij ook!
Dan doe ik het zo slecht nog niet :mrgreen:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Inge O schreef:
Tamara. schreef: Fien mag ook elke avond even een 'rondje van de zaak' doen op de kussens van de bank :smile: Oftewel; rijden :N:
mensen, dit is echt niet de fien die hier vandaan komt hoor, het is een lookalike :pffff: :pffff: :pffff: .
Zal het Bowie met een blonde pruik zijn dan :idea: :smile:
roy
Zeer actief

Inge O schreef:
roy schreef:
Inge O schreef:op het ijs lopen :F:
Ow doodeng, ik zou mijn hart vasthouden, hierachter hebben wij een vaart die nu dicht is en ze lopen er, de honden inclusief baas, brrrrrr

yvonne
tsssss, liepen wij als kinderen op het ijs? lopen kinderen nu nog op het ijs? lopen volwassenen op het ijs? wordt er geschaatst? wordt er gesleed?

wel, mijn honden doen niks enger dan dat.

maar laat er ons vooral geen ijstopic van maken, please.
Amen :F:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Oh dear, ik ben nogal streng geloof ik.

Hier wordt niet gebedeld. En zeker niet met blaffen uitgedaagd tot spel (wordt wel soms geprobeerd). Ze moeten netjes zitten in het halletje tot ik ze aangelijnd heb en mijn jas aan heb getrokken en dan ga ik eerst naar buiten.
Buiten moet Yanthe zitten tot ik de deur op slot heb.
Als we terugkomen precies andersom.

Ze mag niet springen... , en niet trekken aan de lijn (alhoewel ze dat soms nog wel doet). Ze loopt tegen het einde van de flex zo wij die gebruiken en houdt in als ik "genoeg" zeg. Komt ze aan het einde van de lijn en houdt niet acuut in, moet ze helemaal terug naar mij komen lopen eer we verder gaan. Bonha trekt niet en loopt vrijwel altijd los. Maar deze rgels zijn er voor mijn gemak, en niet omdat ik vindt dat het persé zo moet. Daar heb ik zowieso weinig mee.

Yanthe mag bijvoorbeeld ook niet ballengek worden, wat ze wel zou willen. Omdat IK daar een hekel aan heb :pffff:.
Ze is dus nu plaatsvervangend stokkengek, en dat is wel even lastig, want die krengen liggen overal en ze eet op wat ze afknaagt. (Misschien toch maar een balletje meenemen...zucht).

Ze mogen gelukkig wel iets. Yanthe mag op de bank als er een kleedje opligt, en soms op uitnodiging een half uurtje bij mij op het bed (maar nooit zelf). Maar als ik op de bank wil zitten moet ze opzij. Soms krijgen ze een pan om uit te likken. Lekkers krijgen ze vanzelf af en toe, dus hoeven ze niet om te zeuren.
En in losloopgebieden mogen ze lopen waar ze willen, mits ze maar meegaan daar waar ik ga.

Oja, ik loop wel regelmatig naar ze toe om ze een knuffel te geven. Ook not done. Dat doet een ranghogere niet! Maar mijn Bonhaatje vooral kan zoooooo lief kijken en kwispelen.

Ze mogen stuiteren als ze eten verwachten. En joelen van blijdschap (Bonha). EN ik geef wel eens een knuf als ze die komen halen.

Nouja, ik weet eigenlijk niks verder. Rondje van de zaak wordt hier niet gepoogd trouwens, maar ik betwijfel of ik dat toe zou staan, haha.

Oja, ik maak geen halszaak van paardenpoep. Niet dat ik het goedvind, maar ik hanteer soms een gedoogbeleid, en soms jaag ik ze weg c.q. lok ze mee.

En ze mogen te kennen geven wat ze willen (door middel van vragen die ik stel, en hun enthousiastme als reactie). Dat is vaak water, soms een plasje doen, en Bonha wil héél regelmatig gewoon ETEN. Ik omzeil de vraag dan niet, maar geef als antwoord. "Nee, ETEN krijg je niet", en dan is het klaar. Heb ik een goede bui dan vraag ik of ze een koekje wil, en dan zeg ik " vooruit, dan gaan we maar een koekje halen".

Hersenkraker dit hoor!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey mag alles doen waar ik geen last van heb en ze mag beperkt opspringen. Achterpootjes moeten daarbij wel op de grond blijven (aangezien ze al eens mensen bloedneuzen en dergelijken heeft bezorgd). Bedelen mag tot ik het zat ben en dan stuur ik haar weg, wat ze dan ook braaf doet. En soms heeft bedelen ook zin, want ze krijgt ook wel eens wat toegestopt. Hoewel dat van mij minder is dan als ze bij mn ouders is. Daar is het iedere maaltijd bijna wel raak (als er iets is wat zij mag, dan zal ze wat krijgen ook :mrgreen: ). Bij mijn moeder houdt ze ook op met bedelen als ze het zegt, maar het is ook mijn moeder (of ik) die het moet zeggen als ze bij mn vader of broer bedelt, want daar luistert ze dus niet naar en gaat ze gewoon door :mrgreen:
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ze lopen hier bijna altijd los soms ook stukjes langs bepaalde straten, verder mogen ze eigenlijk niet zoveel, maar wel op de bsank, maar ja dat is weer normaal
Ze hebben een hondenleven met zo'n strenge baas :jank:
Wel tegen hondenforumprincipes, ik denk dat mijn ambullen, xdog en stafford niet vechten met andere honden omdat ze goed opgevoed zijn en goed luisteren. Pas op ik bedoel hem niet andersom, dus niet dat een vechtende stafford onopgevoed is, maar wel dat je een redelijk aantal honden wel zodanig kunt opvoeden.
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Wat niet mag/hoort volgens de "regels"..........

's avonds lekker om aandacht zeuren door je kop op de schoot van je bazin te leggen en ervoor te zorgen dat zij je kriebelt en achterlijke lieve woordjes tegen je fluistert, waardoor je nog meer aandacht wilt.

Regelmatig naar de keuken lopen in de hoop dat de poezen zo dom waren om de koffiemelk niet op te lebberen. ( dit mocht nooit omdat de poezen stopten met drinken zodra Nilsson zijn dikke kop om de bar stak, nu boeit ze dat niet meer).

Als de bazin aan het stofzuigen is met een giga schijnheilige blik naar de poezekamer lopen en daar lekker alle bakjes met voer leegeten.
(ik weet/zie dat Nilsson dat doet en die blik als hij terugkomt....zoooo onschuldig....prachtig).
Als Nilsson kon fluiten dan kwam hij al fluitend terug in de kamer.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Botten eten als wij er niet bij zijn.

En van vriendlief mogen ze werkelijk alles, behalve op de bank liggen. Zelfs jagen en hij zegt dat Chevy dan nooit uit het oog is.......

Mag je trouwens ook voor andere forumleden spreken n.a.v. een wandeling..... want dan weet ik er nog wel een paar.... :N: :N:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Patrol schreef: Mag je trouwens ook voor andere forumleden spreken n.a.v. een wandeling..... want dan weet ik er nog wel een paar.... :N: :N:
Van mij wel hoor :pffff: :mrgreen:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Patrol schreef:Botten eten als wij er niet bij zijn.

En van vriendlief mogen ze werkelijk alles, behalve op de bank liggen. Zelfs jagen en hij zegt dat Chevy dan nooit uit het oog is.......

Mag je trouwens ook voor andere forumleden spreken n.a.v. een wandeling..... want dan weet ik er nog wel een paar.... :N: :N:
:smile: Nou lucht je hart .....
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Inge O schreef:
Patrol schreef: Mag je trouwens ook voor andere forumleden spreken n.a.v. een wandeling..... want dan weet ik er nog wel een paar.... :N: :N:
doe vooral :smile: .
ik ben nu toch ook wel erg nieuwsgierig hoor, ook al was ik zelf bij die wandeling aanwezig.
Nou Kirsten....wat wil je over mij en kimba kwijt.... :mrgreen: :klaar:
Tamara.
Zeer actief

estelle schreef:
Inge O schreef:
doe vooral :smile: .
ik ben nu toch ook wel erg nieuwsgierig hoor, ook al was ik zelf bij die wandeling aanwezig.
Nou Kirsten....wat wil je over mij en kimba kwijt.... :mrgreen: :klaar:
Ik ook hoor :smile: Over Bowie kan ze vrij weinig kwijt, die zat zowat op m'n rug geplakt en tsja, over Fien ga ik het maar niet hebben :smile:

Of ze moet over de forummers zelf iets kwijt willen? :idea: :N: :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”