Anders werkt het niet voor teken.Tiny schreef:Mag ik vragen waarom je zo vaak een vlooienkuur geeft?Irma1983 schreef: Hij krijgt maandelijks een vlooienkuur van pratic, 1x in de 3 maanden een ontwormingskuur. Ik borstel hem 1x per week. n.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Onze hond stinkt
Moderator: moderatorteam
-
Irma1983
- Vaste gebruiker
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind persoonlijk 1 x per maand erg veel voor chemisch spul, misschien kan je iets op natuurlijke basis proberen, wie weet komt de "stank" wel omdat de huid van je hond er niet tegen kanIrma1983 schreef:Anders werkt het niet voor teken.Tiny schreef:Mag ik vragen waarom je zo vaak een vlooienkuur geeft?Irma1983 schreef: Hij krijgt maandelijks een vlooienkuur van pratic, 1x in de 3 maanden een ontwormingskuur. Ik borstel hem 1x per week. n.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Heb je al voor een betere behandeling voor die anaalklieren gezorgd?Irma1983 schreef:Ik vind het geen onzin... hoezo?Ik ben benieuwd waarom je dat onzin vind?
Het maakt mij niks uit, ik wil er alles wel voor doen dat hij niet meer stinkt.
Ik ben altijd heel netjes op mijn hond. Hij krijgt maandelijks een vlooienkuur van pratic, 1x in de 3 maanden een ontwormingskuur. Ik borstel hem 1x per week. Hij krijgt een goede kwaliteit brok.
Dan baal ik er gewoon van dat hij zo stinkt. normaal neem je hem snel op schoot en altijd met hem ouwehoeren. Maar nu wil je hem niet op schoot hebben want je gaat gewoon over je nek. als hij alleen al voor de bank ligt waar je op zit wil je al graag dat hij ergens anders gaat liggen.
Ik vind het gewoon zielig.. EN wil er graag wat aan doen.
Maar er is volgens mij niemand die er een oplossing voor heeft. Dus als maizena helpt ben ik er mooi klaar mee.
Met een DA moet je soms ook gewoon overleggen. Niet verwachten dat hij allerlei beslissingen maar zo neemt
-
yvonne dl
- Zeer actief
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
ouwe honden hoeven inderdaad niet te stinken net als jonge honden.
ik zou is stoppen met zoveel anti-vlo troep geven.teken zijn er nu bijna niet meer en als je hond geen vlooien heeft zou ik ook niet beandelen.net wat tiny al schreef het kan best dat ie daar niet tegen kan:je gooit steeds opnieuw gif op dat kleine lijffie.en ontwormen elke 3 maanden lijkt me ook niet echt nodig(als er geen wormen zijn kan je ze ook niet bestrijden),volgens de dierenarts misschien wel maar die kan er dan ook mooi mee verdienen net als de dierenwinkel.gewoon is de hele winter geen rommel in en op je hondje dat alles weer tot rust komt.
ik zou is stoppen met zoveel anti-vlo troep geven.teken zijn er nu bijna niet meer en als je hond geen vlooien heeft zou ik ook niet beandelen.net wat tiny al schreef het kan best dat ie daar niet tegen kan:je gooit steeds opnieuw gif op dat kleine lijffie.en ontwormen elke 3 maanden lijkt me ook niet echt nodig(als er geen wormen zijn kan je ze ook niet bestrijden),volgens de dierenarts misschien wel maar die kan er dan ook mooi mee verdienen net als de dierenwinkel.gewoon is de hele winter geen rommel in en op je hondje dat alles weer tot rust komt.

jemble 5 maanden
- Does
- Zeer actief
-
Muk
Kvv van Duck is nu ook niet het beste kvv dat je kan geven, vanwege de vele granen die erin zitten. Dan kun je beter een ander merk kvv proberen zoals onder andere bijvoorbeeld Carnibest. Een goede kvv is beter dan de beste brok, ook bij anaalklierproblemen. Ik ken meerdere mensen met honden die sinds de overgang op kvv / barf geen problemen meer hebben gehad met de anaalklieren van hun honden. Als je dat echt goed wilt testen, dan is 3 maanden wel veel te kort.
Je zou ook naar een dermatoloog kunnen gaan met je hond, die weet meer over huidproblemen (want een stinkende vacht / huid kan heel goed een huidprobleem zijn) dan een da.
Je zou ook naar een dermatoloog kunnen gaan met je hond, die weet meer over huidproblemen (want een stinkende vacht / huid kan heel goed een huidprobleem zijn) dan een da.
- Dazzlie
- Actief
-
Irma1983
- Vaste gebruiker
Ik ben er altijd bij als de anaalklieren worden uitgekneden.Dazzlie schreef:De lucht die van anaalklieren af komt, ruikt wel heel anders dan een stinkende vacht/huid.
Dat is toch heel makkelijk van elkaar te onderscheiden? Als je weet of het de vacht of anaalklieren zijn kun je al een heleboel uitsluiten.
En zo stinkt hij niet.
Ik kan ook niet zo goed omschrijven wat je wel ruikt, maar als je van dicht bij ruikt komt het denk ik toch van zijn buik en poten.

-
doggy
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Heb je de oksels en liezen nagekeken op eventueel smetten?Irma1983 schreef:Ik ben er altijd bij als de anaalklieren worden uitgekneden.Dazzlie schreef:De lucht die van anaalklieren af komt, ruikt wel heel anders dan een stinkende vacht/huid.
Dat is toch heel makkelijk van elkaar te onderscheiden? Als je weet of het de vacht of anaalklieren zijn kun je al een heleboel uitsluiten.
En zo stinkt hij niet.
Ik kan ook niet zo goed omschrijven wat je wel ruikt, maar als je van dicht bij ruikt komt het denk ik toch van zijn buik en poten.
Goed doorkammen van de vacht en zorgen dat er "lucht" tot op de huid kan komen kan ook helpen