Wat is er?lauraV schreef:
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar geven jullie rauw vlees?
Moderator: moderatorteam
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Daan eet gewoon binnen, meestal begint hij bij zijn bak en vervolgens neemt hij het mee richting zijn mand of de bank. Over de bank ligt een laken en ach als hij daar wilt eten dan doet hij dat maar. Laken gaat dan wel weer in de was. deken in zijn mand gaat ook zeer regelmatig de was in. en de vloer dweil ik wel weer.

-
Drijver
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
-
miekmiek
-
Muk
Buiten.
Jaymz eet het liefst alles op het kleed in de kamer op, maar no way dat dat mag met rauw vlees.
Een keer heeft hij wel binnen mogen eten (een lekker bloederige runderstrot), maar toen regende het ook enorm hard. Toen heb ik met oude kleden en veel kranten het kleed bedekt en daarop (in het midden ongeveer) de runderstrot gelegd. En na het eten heb ik alles weggemikt.
Maar verder eet hij zijn vlees gewoon in de tuin (op het kleed bij de achterdeur
).
Jaymz eet het liefst alles op het kleed in de kamer op, maar no way dat dat mag met rauw vlees.
Een keer heeft hij wel binnen mogen eten (een lekker bloederige runderstrot), maar toen regende het ook enorm hard. Toen heb ik met oude kleden en veel kranten het kleed bedekt en daarop (in het midden ongeveer) de runderstrot gelegd. En na het eten heb ik alles weggemikt.
Maar verder eet hij zijn vlees gewoon in de tuin (op het kleed bij de achterdeur
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
- Myra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
nance
- Erelid
-
Mojuan
- Zeer actief
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Madelief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
- Contacteer:
In de bench.
Als de kippen wegzijn (logées, en staan midden op het terras en scharrelen daar rond) zullen ze vaker buiten te eten krijgen. Pens buiten, want daar wordt heftig mee geschud. Nu dus aan de lijn in de voortuin, met bazinnetje rillend in de voordeur, hahaha.
De bedoeling was dat de benches al weg zouden zijn, maar Bonha heeft dermate veel steun aan haar hol, dat ik vrees dat ik ermee opgescheept blijf zitten. Hopelijk nog héél lang dus
.
En dus is het wel makkelijk om in de bench te voeren. Bonha is onbetrouwbaar als het om eten gaat. (Heel betrouwbaar eigenlijk
). Die durft nog wel een kat flink af te snauwen (of pakken??) als die langs een boodschappentas loopt waar een onaangebroken zak brokjes inzit :N:).
Laatst een akkefietje toen mijn moeder met haar honden op bezoek was en ik niet wist dat ze haar tas met 2 porties brokken over een stoel gehangen had en vervolgens ging winkelen.
Ik stap onder de douche en hoor me toch een kabaal!! Yanthe was gepakt door Bonha, omdat ze langs die tas liep. Die stond stokstil in de kamer afwisselend vertwijfeld naar haar elleboog en naar Bonha te kijken. Culprit?? Die tas met brokjes. Die hing op haar route naar haar uitkijkplekje vanaf de vensterbank. Foutje. (ik herken dit soort uitvallen direct dus had de tas snel gevonden).
Dus gescheiden voeren hier, alhoewel ze na afloop doodgemoedereerd elkaars bakken uitlikken. Dat dan weer wel.
Aanleren op een matje lijkt me wel wat, maar ik heb geen zin in de training totdat het gelukt is
...Die bloedspatters overal...jek bah.
Bench of Buiten dus.
(En als ik later groot ben in mijn ruime bijkeuken met eigen aanrecht en plek voor de hondenvriezers)

Als de kippen wegzijn (logées, en staan midden op het terras en scharrelen daar rond) zullen ze vaker buiten te eten krijgen. Pens buiten, want daar wordt heftig mee geschud. Nu dus aan de lijn in de voortuin, met bazinnetje rillend in de voordeur, hahaha.
De bedoeling was dat de benches al weg zouden zijn, maar Bonha heeft dermate veel steun aan haar hol, dat ik vrees dat ik ermee opgescheept blijf zitten. Hopelijk nog héél lang dus
En dus is het wel makkelijk om in de bench te voeren. Bonha is onbetrouwbaar als het om eten gaat. (Heel betrouwbaar eigenlijk
Laatst een akkefietje toen mijn moeder met haar honden op bezoek was en ik niet wist dat ze haar tas met 2 porties brokken over een stoel gehangen had en vervolgens ging winkelen.
Ik stap onder de douche en hoor me toch een kabaal!! Yanthe was gepakt door Bonha, omdat ze langs die tas liep. Die stond stokstil in de kamer afwisselend vertwijfeld naar haar elleboog en naar Bonha te kijken. Culprit?? Die tas met brokjes. Die hing op haar route naar haar uitkijkplekje vanaf de vensterbank. Foutje. (ik herken dit soort uitvallen direct dus had de tas snel gevonden).
Dus gescheiden voeren hier, alhoewel ze na afloop doodgemoedereerd elkaars bakken uitlikken. Dat dan weer wel.
Aanleren op een matje lijkt me wel wat, maar ik heb geen zin in de training totdat het gelukt is
Bench of Buiten dus.
(En als ik later groot ben in mijn ruime bijkeuken met eigen aanrecht en plek voor de hondenvriezers)
groetjes Madelief en Yanthe

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013

Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
blondie
- Zeer actief
en grote knoesten hoe doen jullie dat? volgens mij gaat zoiets niet in 1 keer op toch.. ik heb nu een tweetal stukken liggen om te ontdooien, dame en heer zitten al te kwijlen.. degene waar ik ze van kreeg zei al houdt ze wel uit elkaar met dit eten.. gewone botten als penskluiven en gewoon eten eten ze wel naast elkaar liggend, ik geef ze de botten en ze kiezen ervoor om zelf naast elkaar de dingen op te peuzelen, maar hoe zit dat met die grote vleeskluiven wat voor een dag vult?
ze staan voor morgen op het menu, en ik denk dat ik het gewoon in de grote achter tuin die dingen geef.. maar of het in 1x opgaat??
En moet ik echt me zo zorgen maken dat ze elkaar aan kunnen vliegen zoals soms beweerd wordt?
Is een serieuze vraag overigens.. ik heb ze nooit beiden dit vers gegeven ..
ze staan voor morgen op het menu, en ik denk dat ik het gewoon in de grote achter tuin die dingen geef.. maar of het in 1x opgaat??
En moet ik echt me zo zorgen maken dat ze elkaar aan kunnen vliegen zoals soms beweerd wordt?
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Krijgen ze hier in toerbeurten, want buiten.blondie schreef:ze staan voor morgen op het menu, en ik denk dat ik het gewoon in de grote achter tuin die dingen geef.. maar of het in 1x opgaat??
En moet ik echt me zo zorgen maken dat ze elkaar aan kunnen vliegen zoals soms beweerd wordt?![]()
Dus de ene dag de ene kluiven en de andere twee KVV of iets anders dat snel gaat, en de dag erna draai ik het om.
Ik houd ze absoluut uit elkaar met dit soort eten, alleen Isa kan dit in de groep eten, maar die is dan ook onbetwist en op grote hoote leider van het spul.
De andere twee moeten het apart hebben, omdat Isa het anders afpakt of ze onderling mot krijgen.
Ze doen er lekker lang mee, halfuur tot drie kwartier soms wel.
En daarna zijn ze moe
-
nance
- Erelid
Die krijgen ze hier gewoon in huis. Ze gaan dan allemaal naar een eigen plek, een mand of kussen en dan kluiven ze heel wat af. Ik ben er altijd bij, maar ze doen totaal geen moeite om die van de ander af te pakken....blondie schreef:en grote knoesten hoe doen jullie dat? volgens mij gaat zoiets niet in 1 keer op toch.. ik heb nu een tweetal stukken liggen om te ontdooien, dame en heer zitten al te kwijlen.. degene waar ik ze van kreeg zei al houdt ze wel uit elkaar met dit eten.. gewone botten als penskluiven en gewoon eten eten ze wel naast elkaar liggend, ik geef ze de botten en ze kiezen ervoor om zelf naast elkaar de dingen op te peuzelen, maar hoe zit dat met die grote vleeskluiven wat voor een dag vult?
En moet ik echt me zo zorgen maken dat ze elkaar aan kunnen vliegen zoals soms beweerd wordt?![]()
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ze krijgen het hier gewoon allebei tegelijk binnen op hun kussens;er wordt weinig of niet mee gesleept en ik heb toch kurk vloerbedekkingblondie schreef:en grote knoesten hoe doen jullie dat? volgens mij gaat zoiets niet in 1 keer op toch.. ik heb nu een tweetal stukken liggen om te ontdooien, dame en heer zitten al te kwijlen.. degene waar ik ze van kreeg zei al houdt ze wel uit elkaar met dit eten.. gewone botten als penskluiven en gewoon eten eten ze wel naast elkaar liggend, ik geef ze de botten en ze kiezen ervoor om zelf naast elkaar de dingen op te peuzelen, maar hoe zit dat met die grote vleeskluiven wat voor een dag vult?
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... ight=bente
Ruzie krijgen ze er ook niet om.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Die training was niet zo bijzonder hier hoor, ik legde een handdoek neer en het vlees erop en steeds als Gol het eraf haalde legde ik het vlees weer op het kleed en zei 'op je kleed'. Dat hoefde ik maar 2 of 3 dagen te doen en toen wist ze het.Madelief schreef:In de bench.
De bedoeling was dat de benches al weg zouden zijn, maar Bonha heeft dermate veel steun aan haar hol, dat ik vrees dat ik ermee opgescheept blijf zitten. Hopelijk nog héél lang dus.
En dus is het wel makkelijk om in de bench te voeren. Bonha is onbetrouwbaar als het om eten gaat. (Heel betrouwbaar eigenlijk). Die durft nog wel een kat flink af te snauwen (of pakken??) als die langs een boodschappentas loopt waar een onaangebroken zak brokjes inzit :N:).
Aanleren op een matje lijkt me wel wat, maar ik heb geen zin in de training totdat het gelukt is...Die bloedspatters overal...jek bah.
Bench of Buiten dus.
Alleen het schudden met pens doet ze nog steeds :N:
-
blondie
- Zeer actief
bedankt nance marjoleine en marian voor de reacties.. ik heb Bluf die deze knoesten gewend is in de tuin het gegeven en Finn in de schuur, Bluf ging een stuk sneller dan Finn, die er maar een beetje wat aan zat te likken en daarna wel de stukken vlees eraf ging trekken
Finn zijn tanden zijn wat afgesleten, is het mogelijk dat hij daardoor minder makkelijk het bot kan breken?
Enfin ze konden het beiden niet in 1 keer op en het staat nu in een emmer buiten.. vanavond maar weer een zelfde actie doen dan.. hoe lang blijft dat vlees overigens goed om te geven?
(je merkt ik ben geen barf gewend
)
Finn zijn tanden zijn wat afgesleten, is het mogelijk dat hij daardoor minder makkelijk het bot kan breken?
Enfin ze konden het beiden niet in 1 keer op en het staat nu in een emmer buiten.. vanavond maar weer een zelfde actie doen dan.. hoe lang blijft dat vlees overigens goed om te geven?
(je merkt ik ben geen barf gewend
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ze kraken het met de kiezen hier, dus dat moet gewoon wel lukken, hoor.blondie schreef:Finn zijn tanden zijn wat afgesleten, is het mogelijk dat hij daardoor minder makkelijk het bot kan breken?
Maar het kan best even duren als ze het niet gewend zijn.
Soms doen ze langer over iets, hier ook.
Ik bewaar het niet langer dan een dag of drie, beetje afhankelijk van de temperatuur.
Nu kan het dus wel even
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Nou, als sommige stukken bot echt hard lijken (ze krijgen het niet gekraakt en zo'n beetje al het vlees is er af) dan zou ik die stukken weghalen en ook niet meer geven.blondie schreef:bedankt nance marjoleine en marian voor de reacties.. ik heb Bluf die deze knoesten gewend is in de tuin het gegeven en Finn in de schuur, Bluf ging een stuk sneller dan Finn, die er maar een beetje wat aan zat te likken en daarna wel de stukken vlees eraf ging trekken
(je merkt ik ben geen barf gewend)
Ik ben blij dat mijn honden harde stukken laten liggen (om eventuele problemen te voorkomen).
Het gebeurt trouwens niet vaak, maar soms bij een dikke geitennek of schouder of een kop vind ik van die harde knoken (of bijv. een stuk onderkaak) terug in de tuin.
- Joy C
- Zeer actief
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer: