Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar geven jullie rauw vlees?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

lauraV schreef::pale:
Wat is er?
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan eet gewoon binnen, meestal begint hij bij zijn bak en vervolgens neemt hij het mee richting zijn mand of de bank. Over de bank ligt een laken en ach als hij daar wilt eten dan doet hij dat maar. Laken gaat dan wel weer in de was. deken in zijn mand gaat ook zeer regelmatig de was in. en de vloer dweil ik wel weer.
Afbeelding
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Vijf honden in de tuin, weer of geen weer. Hoewel, als het erg hard regent probeer ik wel tussen de buien door te voeren.
Alleen de kleine puppie eet nog in de keuken.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

lauraV schreef::pale:
hahaha. ik kan me zo goed voorstellen dat je hier als beginner wit van wegtrekt. welkom, welkom! :mrgreen:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Buiten.

Jaymz eet het liefst alles op het kleed in de kamer op, maar no way dat dat mag met rauw vlees. :neenee:
Een keer heeft hij wel binnen mogen eten (een lekker bloederige runderstrot), maar toen regende het ook enorm hard. Toen heb ik met oude kleden en veel kranten het kleed bedekt en daarop (in het midden ongeveer) de runderstrot gelegd. En na het eten heb ik alles weggemikt.
Maar verder eet hij zijn vlees gewoon in de tuin (op het kleed bij de achterdeur :boos: ).
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

KVV altijd binnen in hun bakjes. Barf spul buiten op het balkon of binnen in de hal en daarna even dweilen als ze klaar zijn.
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Pardoes krijgt alleen een ei (buiten) en voor de rest kvv in bak
Harley kvv in bak. Bij mooi weer barf spullen buiten en anders in de mand
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Myra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Myra »

Buiten :ok:
Afbeelding
Groetjes Marije, Ajana en Bear
*Mike en *Myra
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Loddie in de bench
Rambo in de keuken
Antefaz in de kamer
Basi in de gang
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Julia eet altijd in de bench.
Romeo gewoon midden op de vloer.
Even een dweil met dettol erover en klaar.
:zweep:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Gol eet in de woonkamer op een handdoek, ik heb haar geleerd op haar kleed te blijven omdat ze in eerste instantie ook met haar eten ging slepen. Als het weer mooier weer word eet ze op het balkon.
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

In de bench.

Als de kippen wegzijn (logées, en staan midden op het terras en scharrelen daar rond) zullen ze vaker buiten te eten krijgen. Pens buiten, want daar wordt heftig mee geschud. Nu dus aan de lijn in de voortuin, met bazinnetje rillend in de voordeur, hahaha.

De bedoeling was dat de benches al weg zouden zijn, maar Bonha heeft dermate veel steun aan haar hol, dat ik vrees dat ik ermee opgescheept blijf zitten. Hopelijk nog héél lang dus :mrgreen:.

En dus is het wel makkelijk om in de bench te voeren. Bonha is onbetrouwbaar als het om eten gaat. (Heel betrouwbaar eigenlijk ;-)). Die durft nog wel een kat flink af te snauwen (of pakken??) als die langs een boodschappentas loopt waar een onaangebroken zak brokjes inzit :N:).

Laatst een akkefietje toen mijn moeder met haar honden op bezoek was en ik niet wist dat ze haar tas met 2 porties brokken over een stoel gehangen had en vervolgens ging winkelen.

Ik stap onder de douche en hoor me toch een kabaal!! Yanthe was gepakt door Bonha, omdat ze langs die tas liep. Die stond stokstil in de kamer afwisselend vertwijfeld naar haar elleboog en naar Bonha te kijken. Culprit?? Die tas met brokjes. Die hing op haar route naar haar uitkijkplekje vanaf de vensterbank. Foutje. (ik herken dit soort uitvallen direct dus had de tas snel gevonden).

Dus gescheiden voeren hier, alhoewel ze na afloop doodgemoedereerd elkaars bakken uitlikken. Dat dan weer wel.

Aanleren op een matje lijkt me wel wat, maar ik heb geen zin in de training totdat het gelukt is :mrgreen:...Die bloedspatters overal...jek bah.

Bench of Buiten dus.

(En als ik later groot ben in mijn ruime bijkeuken met eigen aanrecht en plek voor de hondenvriezers)

:smile:
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

in de keuken en voor je het weet is het weg en denkmaar niet dat gemorst blijft liggen
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

en grote knoesten hoe doen jullie dat? volgens mij gaat zoiets niet in 1 keer op toch.. ik heb nu een tweetal stukken liggen om te ontdooien, dame en heer zitten al te kwijlen.. degene waar ik ze van kreeg zei al houdt ze wel uit elkaar met dit eten.. gewone botten als penskluiven en gewoon eten eten ze wel naast elkaar liggend, ik geef ze de botten en ze kiezen ervoor om zelf naast elkaar de dingen op te peuzelen, maar hoe zit dat met die grote vleeskluiven wat voor een dag vult?
ze staan voor morgen op het menu, en ik denk dat ik het gewoon in de grote achter tuin die dingen geef.. maar of het in 1x opgaat??
En moet ik echt me zo zorgen maken dat ze elkaar aan kunnen vliegen zoals soms beweerd wordt? :denken:
Is een serieuze vraag overigens.. ik heb ze nooit beiden dit vers gegeven ..
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Kvv eten ze gewoon binnen maar dit wordt ook netjes uit de voerbak opgegeten. Als ze een dagje barfen dan eten ze buiten, ik wil dat rauwe vlees niet door m´n huis gesleept hebben.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

blondie schreef:ze staan voor morgen op het menu, en ik denk dat ik het gewoon in de grote achter tuin die dingen geef.. maar of het in 1x opgaat??
En moet ik echt me zo zorgen maken dat ze elkaar aan kunnen vliegen zoals soms beweerd wordt? :denken:
Krijgen ze hier in toerbeurten, want buiten.
Dus de ene dag de ene kluiven en de andere twee KVV of iets anders dat snel gaat, en de dag erna draai ik het om.

Ik houd ze absoluut uit elkaar met dit soort eten, alleen Isa kan dit in de groep eten, maar die is dan ook onbetwist en op grote hoote leider van het spul.
De andere twee moeten het apart hebben, omdat Isa het anders afpakt of ze onderling mot krijgen.
Ze doen er lekker lang mee, halfuur tot drie kwartier soms wel.
En daarna zijn ze moe ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

blondie schreef:en grote knoesten hoe doen jullie dat? volgens mij gaat zoiets niet in 1 keer op toch.. ik heb nu een tweetal stukken liggen om te ontdooien, dame en heer zitten al te kwijlen.. degene waar ik ze van kreeg zei al houdt ze wel uit elkaar met dit eten.. gewone botten als penskluiven en gewoon eten eten ze wel naast elkaar liggend, ik geef ze de botten en ze kiezen ervoor om zelf naast elkaar de dingen op te peuzelen, maar hoe zit dat met die grote vleeskluiven wat voor een dag vult?
ze staan voor morgen op het menu, en ik denk dat ik het gewoon in de grote achter tuin die dingen geef.. maar of het in 1x opgaat??
Die krijgen ze hier gewoon in huis. Ze gaan dan allemaal naar een eigen plek, een mand of kussen en dan kluiven ze heel wat af. Ik ben er altijd bij, maar ze doen totaal geen moeite om die van de ander af te pakken....
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

blondie schreef:en grote knoesten hoe doen jullie dat? volgens mij gaat zoiets niet in 1 keer op toch.. ik heb nu een tweetal stukken liggen om te ontdooien, dame en heer zitten al te kwijlen.. degene waar ik ze van kreeg zei al houdt ze wel uit elkaar met dit eten.. gewone botten als penskluiven en gewoon eten eten ze wel naast elkaar liggend, ik geef ze de botten en ze kiezen ervoor om zelf naast elkaar de dingen op te peuzelen, maar hoe zit dat met die grote vleeskluiven wat voor een dag vult?
Ze krijgen het hier gewoon allebei tegelijk binnen op hun kussens;er wordt weinig of niet mee gesleept en ik heb toch kurk vloerbedekking :19:
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... ight=bente
Ruzie krijgen ze er ook niet om.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Madelief schreef:In de bench.

Als de kippen wegzijn (logées, en staan midden op het terras en scharrelen daar rond) zullen ze vaker buiten te eten krijgen. Pens buiten, want daar wordt heftig mee geschud. Nu dus aan de lijn in de voortuin, met bazinnetje rillend in de voordeur, hahaha.

De bedoeling was dat de benches al weg zouden zijn, maar Bonha heeft dermate veel steun aan haar hol, dat ik vrees dat ik ermee opgescheept blijf zitten. Hopelijk nog héél lang dus :mrgreen:.

En dus is het wel makkelijk om in de bench te voeren. Bonha is onbetrouwbaar als het om eten gaat. (Heel betrouwbaar eigenlijk ;-)). Die durft nog wel een kat flink af te snauwen (of pakken??) als die langs een boodschappentas loopt waar een onaangebroken zak brokjes inzit :N:).

Laatst een akkefietje toen mijn moeder met haar honden op bezoek was en ik niet wist dat ze haar tas met 2 porties brokken over een stoel gehangen had en vervolgens ging winkelen.

Ik stap onder de douche en hoor me toch een kabaal!! Yanthe was gepakt door Bonha, omdat ze langs die tas liep. Die stond stokstil in de kamer afwisselend vertwijfeld naar haar elleboog en naar Bonha te kijken. Culprit?? Die tas met brokjes. Die hing op haar route naar haar uitkijkplekje vanaf de vensterbank. Foutje. (ik herken dit soort uitvallen direct dus had de tas snel gevonden).

Dus gescheiden voeren hier, alhoewel ze na afloop doodgemoedereerd elkaars bakken uitlikken. Dat dan weer wel.

Aanleren op een matje lijkt me wel wat, maar ik heb geen zin in de training totdat het gelukt is :mrgreen:...Die bloedspatters overal...jek bah.

Bench of Buiten dus.

(En als ik later groot ben in mijn ruime bijkeuken met eigen aanrecht en plek voor de hondenvriezers)

:smile:
Die training was niet zo bijzonder hier hoor, ik legde een handdoek neer en het vlees erop en steeds als Gol het eraf haalde legde ik het vlees weer op het kleed en zei 'op je kleed'. Dat hoefde ik maar 2 of 3 dagen te doen en toen wist ze het.
Alleen het schudden met pens doet ze nog steeds :N: :smile:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

bedankt nance marjoleine en marian voor de reacties.. ik heb Bluf die deze knoesten gewend is in de tuin het gegeven en Finn in de schuur, Bluf ging een stuk sneller dan Finn, die er maar een beetje wat aan zat te likken en daarna wel de stukken vlees eraf ging trekken
Finn zijn tanden zijn wat afgesleten, is het mogelijk dat hij daardoor minder makkelijk het bot kan breken?
Enfin ze konden het beiden niet in 1 keer op en het staat nu in een emmer buiten.. vanavond maar weer een zelfde actie doen dan.. hoe lang blijft dat vlees overigens goed om te geven?

(je merkt ik ben geen barf gewend :wink: )
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

blondie schreef:Finn zijn tanden zijn wat afgesleten, is het mogelijk dat hij daardoor minder makkelijk het bot kan breken?
Enfin ze konden het beiden niet in 1 keer op en het staat nu in een emmer buiten.. vanavond maar weer een zelfde actie doen dan.. hoe lang blijft dat vlees overigens goed om te geven?
Ze kraken het met de kiezen hier, dus dat moet gewoon wel lukken, hoor.
Maar het kan best even duren als ze het niet gewend zijn.

Soms doen ze langer over iets, hier ook.
Ik bewaar het niet langer dan een dag of drie, beetje afhankelijk van de temperatuur.
Nu kan het dus wel even ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

blondie schreef:bedankt nance marjoleine en marian voor de reacties.. ik heb Bluf die deze knoesten gewend is in de tuin het gegeven en Finn in de schuur, Bluf ging een stuk sneller dan Finn, die er maar een beetje wat aan zat te likken en daarna wel de stukken vlees eraf ging trekken
Finn zijn tanden zijn wat afgesleten, is het mogelijk dat hij daardoor minder makkelijk het bot kan breken?

(je merkt ik ben geen barf gewend :wink: )
Nou, als sommige stukken bot echt hard lijken (ze krijgen het niet gekraakt en zo'n beetje al het vlees is er af) dan zou ik die stukken weghalen en ook niet meer geven.
Ik ben blij dat mijn honden harde stukken laten liggen (om eventuele problemen te voorkomen).
Het gebeurt trouwens niet vaak, maar soms bij een dikke geitennek of schouder of een kop vind ik van die harde knoken (of bijv. een stuk onderkaak) terug in de tuin.
Afbeelding
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

In de loods waar nog iets van een oude mengkeuken inzit. De vloer is betegeld en er zit een afvoerput in. Plus dat er een koudwaterkraan aanwezig is. Ideaal. :mrgreen:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

In de tuin
Plaats reactie