Kivo is inderdaad vrij vet. Om Taro wat aan te laten komen heb ik eerst ook carnibest aktief geprobeerd, maar daar moest hij zoveel van eten, en dat doet hij dus niet. Met de Kivo kwam hij heel gelijkmatig aan en nu blijft hij ook mooi op gewicht.Madelief schreef:KIVO??
Ik vond het mooi spul maar erg vet. Yanthe werd er vrij snel dik op.
Ik heb het nu niet meer in huis omdat ik geen voorraad Kivo naast de barfproducten in huis kan hebben, te meer omdat Bonha het niet eten kan. Als ik aan nog een vriezer kan komen haal ik het weer in huis.
Misschien omdat het als geheel vet bevat dat ze niet aan de race gaan??
Maar ik weet het niet, of het afdoende zou helpen. Misschien het proberen waard. Yanthe had van smuldier veeel meer nodig dan van de Kivo trouwens.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Toch deels terug op de brok
Moderator: moderatorteam
-
Sita
- Zeer actief
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
Addy
ja maar hoeveel voer je door dan, ik vind ruim twee kilo per dag al giga veelHutsje schreef:ik geef nooit extra vet als ze te dun zijn, wel extra eten. ik heb dan toch het idee dat ze niet genoeg uit hun eten halen als ze dunner worden, daarom voer ik meer. ook wel vetter eten, maar niet specifiek gewoon maar vet.
- Youp
- Zeer actief
Eindelijk iemand met dezelfde ervaring!!!MARC_S schreef:Smuldier is de gouden tipOnze honden zijn op 400 gram smuldier even dik als op 800 gram rodi, barf of carnibest bv. Ik geef vooral Dapper en Eva daar nog wat kip en andere barfdingetjes bij en dan blijven ze goed op gewicht. Op alle andere kvv's worden ze ook mager nl.
Cleo doet het op alles goed en die wordt nooit mager of dik.
Als je smuldier vastpakt voel je al dat het vet is tov Prins, Rodi en Carnibest. 1 bakje smuldier pens compleet in de ochtend ipv die brokken en je bent denk ik van je probleem af.
Diesel bleef maar mager op de CB, zelfs met de aktieve variant. Ik ben overgegaan op Smuldier en hij is ruim 3 kilo aangekomen. Nu is hij perfect. Nog tenger voor een dog maar ik zie nu nog maar 1 rib ipv allemaal. Ik geef ook pens compleet en vlees compleet.
Diesel krijgt 1,5 kilo per dag en weegt 64.5 kilo! Zahra krijgt maar 500 gram per dag en weegt 32 kilo (gest. teef, iets te zwaar). Wel krijgen ze daarnaast nog tafelrestjes, af en toe een ei, yoghurt ed.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

- Hutsje
- Zeer actief
ja, ik ook hoor! en in jouw geval was ik ms ook wel brok bij gaan voeren. maar ik reageerde eigenlijk meer op dat er in de winter meer vet gegeven word omdat ze dan dunner zijn. mijn honden hebben ook wel wat meer nodig (lijf zit alweer op het dubbele van wat ze de zomer kreeg) maar dan geef ik dus in totaal meer. ik moet wel zeggen dat ik in de zomer het vet van de pens afsnij en in de winter niet. dus krijgen ze wel wat vetter eten maar ik ga dat niet apart toevoegen.Addy schreef:ja maar hoeveel voer je door dan, ik vind ruim twee kilo per dag al giga veelHutsje schreef:ik geef nooit extra vet als ze te dun zijn, wel extra eten. ik heb dan toch het idee dat ze niet genoeg uit hun eten halen als ze dunner worden, daarom voer ik meer. ook wel vetter eten, maar niet specifiek gewoon maar vet.

- Hutsje
- Zeer actief
oh, ja zeker is dat een persoonlijke keuze, ik zou alleen zelf eerst de normale hoeveelheid voedsel opvoeren als honden afvallen vanwege kou bijvoorbeeld. uberhaupt voer ik eerst de normale hoeveelheid op als honden afvallen. als dat niet (voldoende) zou ik pas apart vet gaan toevoegen. omdat ik denk dat ze uit hun normale voer niet genoeg kunnen halen en omdat ik alleen vet toevoegen dan weer zo eenzijdig vind.Inge O schreef:maar dat is dan een persoonlijke keuze want er is niks tegen om dat wel te doen. vet is een goede energiebron en als honden vermageren ondanks massa's voedsel dan is het gewoon overduidelijk dat het energie-aanbod te laag is. energie vind je voornamelijk in vet en koolhydraten en honden doen het met name op vet heel erg goed.Hutsje schreef:ja, ik ook hoor! en in jouw geval was ik ms ook wel brok bij gaan voeren. maar ik reageerde eigenlijk meer op dat er in de winter meer vet gegeven word omdat ze dan dunner zijn. mijn honden hebben ook wel wat meer nodig (lijf zit alweer op het dubbele van wat ze de zomer kreeg) maar dan geef ik dus in totaal meer. ik moet wel zeggen dat ik in de zomer het vet van de pens afsnij en in de winter niet. dus krijgen ze wel wat vetter eten maar ik ga dat niet apart toevoegen.Addy schreef:ja maar hoeveel voer je door dan, ik vind ruim twee kilo per dag al giga veelHutsje schreef:ik geef nooit extra vet als ze te dun zijn, wel extra eten. ik heb dan toch het idee dat ze niet genoeg uit hun eten halen als ze dunner worden, daarom voer ik meer. ook wel vetter eten, maar niet specifiek gewoon maar vet.

- Hutsje
- Zeer actief
maar ze halen ook heel veel energie uit spiervleesInge O schreef:ja, klopt, ze halen er onvoldoende energie uit en dat stop je er extra in - voor mij wordt dat voer daar alleen maar evenwichtiger door en beter berekend op de behoeftes van de hond op dat moment.Hutsje schreef: omdat ik denk dat ze uit hun normale voer niet genoeg kunnen halen

- Hutsje
- Zeer actief
-
Addy
Maar wat hun aan voeding en ook vet krijgen zou je toch denken dat ze daar voldoende uit moeten halenInge O schreef:maar dat is dan een persoonlijke keuze want er is niks tegen om dat wel te doen. vet is een goede energiebron en als honden vermageren ondanks massa's voedsel dan is het gewoon overduidelijk dat het energie-aanbod te laag is. energie vind je voornamelijk in vet en koolhydraten en honden doen het met name op vet heel erg goed.
- Enya
- Zeer actief
-
Addy
Maar is daar ook een verklaring voor dan ?Inge O schreef:dat zou je idd denken, maar jouw honden (en ook nog wel andere) zijn er het bewijs van dat het blijkbaar niet altijd zo evident is om voldoende energie te halen uit voornamelijk eiwittenAddy schreef:Maar wat hun aan voeding en ook vet krijgen zou je toch denken dat ze daar voldoende uit moeten halenInge O schreef:maar dat is dan een persoonlijke keuze want er is niks tegen om dat wel te doen. vet is een goede energiebron en als honden vermageren ondanks massa's voedsel dan is het gewoon overduidelijk dat het energie-aanbod te laag is. energie vind je voornamelijk in vet en koolhydraten en honden doen het met name op vet heel erg goed..
De rest van mijn honden doet het geweldig op hun voeding
-
Addy
Tja ik zoek de verklaring meer in het feit dat het windhonden en halfwindhonden zijnInge O schreef:geen idee of er een sluitende verklaring voor is - de verklaring die ik zelf zou geven is dat honden toch minder uitgesproken carnivoor zijn dan vaak gedacht wordt.
Je ziet bij wijze de kilo's eraf vliegen na een aantal flinke wandelingen
-
Addy
-
Addy
Hier vreten de tokkies allesNanna schreef:Ik zelf vind Kivo enorm voedzaam. Daar moet ik echt mee uitkijken anders heb ik ze zó te dik. :N: van andere kvv voeren kan ik veel meer geven.
Wat brokken betreft vind ik de beste dikmaker de Bento Kronen brok.
Van Cavom worden ze ook snel dik, maar dat vinden mijn honden dus niet te vreten
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Heb hier hetzelfde probleem met Kenji.
Op de kvv ( heb smul en kivo geprobeerd ) barf werd ze steeds magerder.
Had al van alles geprobeerd, extra pens, brood, schapenvet
Niets hielp, op een gegeven moment woog ze nog maar 25 kg ipv de 33 die ze eerst woog. T was echt geen gezicht hoe mager die hond was.
Nu krijgt ze smorgens brok en savonds barf en dat gaat goed.
Heb geprobeerd de brok naar 3x per week te zetten, maar daar ging ze weer van afvallen.
Dus maar weer terug op elke ochtend brok.
Leentje daarentegen heeft nergens last van, krijgt gewoon 500 gram barf en is precies goed.
Ze krijgt wel een paar brokjes smorgens, vind t anders zo zielig dat zij niks krijgt en Kenji wel :N:
Op de kvv ( heb smul en kivo geprobeerd ) barf werd ze steeds magerder.
Had al van alles geprobeerd, extra pens, brood, schapenvet
Niets hielp, op een gegeven moment woog ze nog maar 25 kg ipv de 33 die ze eerst woog. T was echt geen gezicht hoe mager die hond was.
Nu krijgt ze smorgens brok en savonds barf en dat gaat goed.
Heb geprobeerd de brok naar 3x per week te zetten, maar daar ging ze weer van afvallen.
Dus maar weer terug op elke ochtend brok.
Leentje daarentegen heeft nergens last van, krijgt gewoon 500 gram barf en is precies goed.
Ze krijgt wel een paar brokjes smorgens, vind t anders zo zielig dat zij niks krijgt en Kenji wel :N:
-
Addy
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Ik ben niet echt een kenner van vers voeren hier krijgen mijn honden kvv van smuldier en brokken. Maar denk dat ,wat onze honden missen de maag en darmen met inhoud van de dieren is. Hoewel veel dieren geen granen toe gevoegd krijgen aan hun eten, zullen ze als ze een groot prooidier vangen waarschijnlijk eerst de maag en darmen eruit eten. Hierin zitten voorverteerde granen, kruiden en grassen (en wat zo'n prooi dier verder allemaal eet).
Ik kan je ook de smuldier vleescompleet echter adviseren. Als ik de na ontdooien uit de koelkast haal blijft het hard van het gestolde vet
misschien krijgen die van jou wel gevulde darmen en magen hoor
Ik kan je ook de smuldier vleescompleet echter adviseren. Als ik de na ontdooien uit de koelkast haal blijft het hard van het gestolde vet
misschien krijgen die van jou wel gevulde darmen en magen hoor
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
- Abischa
- Zeer actief
- Contacteer:
-
nance
- Erelid
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
moest het gemakkelijker te krijgen zijn hier had ik hen allang op groot deel barf gezet, lijkt me zalig voor de honden, maar in nederland staan ze al veel verder met barfspullen te verkopen, heb het tijdje geprobeert door gewoon wat spullen te kopen in de supermarkt, maar was meer kwijt aan voeding voor de honden dan aan mezelfHutsje schreef:nou, dan weet je nu hoe je haar meer kunt gevenschelsey schreef:Had al eens gelezen op ander forum dat barf niet echt aandikt, te dikke honden op barf afvallen, misschien toch een energierijke brok bijvoeden?
mijn oudste hond zou jaloers zijn, die mag maar zo weinig omdat ze te dik staat en zou vooral haar dunner willen zien, slecht 300 gram lightbrok en nog te zwaar
daarom terug op brok en kvv
sonja
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Enya
- Zeer actief
Misschien is het het proberen waard om dezelfde hoeveelheid voer over 3 of 4 keer te verdelen. Als dat kan natuurlijkAddy schreef:Twee keerEnya schreef:Hoe vaak per dag krijgen ze te eten? Kleinere porties worden beter verteerd dan grote porties, waardoor er dus ook meer voedingsstoffen uitgehaald kunnen worden. Misschien is het dus een idee om wat vaker per dag kleinere porties te voeren
-
Ari@ne
Bruin brood geef ik ook wel eens, maar ik wist niet dat macaroni mocht.Inge O schreef:ja hoor, kan prima. brood en macaroni zijn allebei koolhydraten en dat is ook de groep waarvan ik aangaf dat het een prima energieleverancier is (en wordt die energie niet onmiddellijk verbruikt dan wordt het dus gewoon opgeslagen als vet).ranetje schreef:Als je nou gewoon gekookte macaroni bijvoert?
Of is dat bij honden niet goed?![]()
Rana kwam beter op gewicht toen ik brood ging bijvoeren (naast alle vetten enz.)
Ik had altijd het idee dat dat niet goed was
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Omdat het een dikmaker isAri@ne schreef:Bruin brood geef ik ook wel eens, maar ik wist niet dat macaroni mocht.Inge O schreef:ja hoor, kan prima. brood en macaroni zijn allebei koolhydraten en dat is ook de groep waarvan ik aangaf dat het een prima energieleverancier is (en wordt die energie niet onmiddellijk verbruikt dan wordt het dus gewoon opgeslagen als vet).ranetje schreef:Als je nou gewoon gekookte macaroni bijvoert?
Rana kwam beter op gewicht toen ik brood ging bijvoeren (naast alle vetten enz.)
Ik had altijd het idee dat dat niet goed was
Aardappelen bevatten toch ook veel koolhydraten?
-
Addy
Ik geef al een keer per week macaroni en verder ook wel eens rijst en bruin brood erdoor heenInge O schreef:ja hoor, kan prima. brood en macaroni zijn allebei koolhydraten en dat is ook de groep waarvan ik aangaf dat het een prima energieleverancier is (en wordt die energie niet onmiddellijk verbruikt dan wordt het dus gewoon opgeslagen als vet).ranetje schreef:Als je nou gewoon gekookte macaroni bijvoert?
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
volgens mij zet een hond eerder aan van koolhydraten dan van vet, vet dat je niet kan verteren poep je gewoon weer uit naar mijn beste weten.
maar goed elk dieet heeft weer een andere waarheid
ik geef hier trouwens momenteel duck , smuldier, macaroni, pens , gehakt, runner of blikjes tonijn, al dan niet met cavom, soms lekkere onopgeklopte slagroom erdoor of creme freche.
BARF is niet mogelijk momenteel helaas.
ik heb 2 tips voor je om de honden wat dikker te krijgen: hier doen ze er een moord voor
1. een paar keer per week lekkere roomboter pannenkoeken met stroop kunnen geven.
2. de andere dagen bruine boterhammen met boter en gesmolten kaas of leverpastei geven
elke dag een flink stuk kaas geven schijnt ook te helpen.
maar goed elk dieet heeft weer een andere waarheid
ik geef hier trouwens momenteel duck , smuldier, macaroni, pens , gehakt, runner of blikjes tonijn, al dan niet met cavom, soms lekkere onopgeklopte slagroom erdoor of creme freche.
BARF is niet mogelijk momenteel helaas.
ik heb 2 tips voor je om de honden wat dikker te krijgen: hier doen ze er een moord voor
1. een paar keer per week lekkere roomboter pannenkoeken met stroop kunnen geven.
2. de andere dagen bruine boterhammen met boter en gesmolten kaas of leverpastei geven
elke dag een flink stuk kaas geven schijnt ook te helpen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.