Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Farm food fresh ervaring
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
angelseye2000
- Actief
Het probleem is dat ik niet begrijp wat jij niet begrijpt?pepim schreef: Ik begrijp je gewoon niet helemaal goed en daarom bedoel ik, kan ik beter niet meer reageren. Ik dacht dat je je aan me ergerde en ik bedoelde niets kwaads van mijn kant, behalve dat ik het niet helemaal begrijp, that's all
Verder heb ik niet al je postings gelezen, ik reageerde zeg maar 'out of the blue'.
Ik erger me niet zo snel hoor en zeker niet aan jou......
Behalve als iemand persoonlijk wordt en grappig denkt te zijn over de rug van iemand anders (wat ik onlangs hier ervaarde). We mogen allemaal onze meningen hier geven maar men moet elkaar niet belachelijk maken. Toen ik na meerdere berichten van deze persoon ook eenmalig in de stijl van deze persoon terug berichte was die persoon ineens op haar teentjes getrapt. De wereld op z'n kop noem ik dat....achteraf had ik verstandiger moeten zijn. Ach ja, ik ben ook maar een mens.
jmho.
Laatst gewijzigd door angelseye2000 op 17 nov 2008 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zijn 2 soorten voer: goed voer en slecht voer.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
Addy
maar kan je dan misschien uitleggen wat je bedoeld met de verhitting van de brok want ik denk dat ik je even totaal niet begrijpangelseye2000 schreef:Een term als "compleet" is relatief. Een hond zou met brokken gezond oud kunnen worden, maar ik geef m'n hond extra vet (wat ik reeds eerder vermelde; vanwege de verhitting v/d brok) en af en toe kvv vanwege verschillende redenen......Addy schreef:Maar als je brokken als compleet ervaart, waarom dan koude vetten toevoegen ?
-
angelseye2000
- Actief
Het is volgens mij algemeen bekend dat bij verhitting van brok voeding met name de vetten niet meer 100% werken. Ik voeg dus wat extra "koude" vetten toe en heb hier prima resultaat mee. De huid en vacht van m'n beide honden zien er geweldig uit!!!!!!Hutsje schreef:ik snap nog steeds niet waarom je koude vetten bij de brok geeft i.v.m. de verhitting. ik snap dat je het odet vanwege de verhitting maar ik snap dus niet waarom je het doet vanwege de verhitting.
-
Fin
- Zeer actief
-
angelseye2000
- Actief
Brokken bevatten verhitte vetten (zie farmfood tekst).Addy schreef:maar kan je dan misschien uitleggen wat je bedoeld met de verhitting van de brok want ik denk dat ik je even totaal niet begrijpangelseye2000 schreef:Een term als "compleet" is relatief. Een hond zou met brokken gezond oud kunnen worden, maar ik geef m'n hond extra vet (wat ik reeds eerder vermelde; vanwege de verhitting v/d brok) en af en toe kvv vanwege verschillende redenen......Addy schreef:Maar als je brokken als compleet ervaart, waarom dan koude vetten toevoegen ?
"Koude" vetten (lijnzaadolie, zalmolie, schapenvet etc.) kan men extra toevoegen.
Op de farmfood site staat het een en ander keurig vermeld:
Quote: "Vooral de vetten zijn, naast bepaalde vitaminen (o.a. van het B-complex), zeer gevoelig voor verhitting boven 100 °C. Wanneer vetten "gebakken" worden (verhitten boven 100 °C), ontstaan o.a. vele vrije vetzuren die bijv. een zeer nadelige invloed hebben op de stofwisseling (lever). Zeer veel huid- en vachtproblemen liggen hieraan ten grondslag......."
http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... okken.html
"Vetten zijn energieleveranciers bij uitstek. Vet is ook belangrijk bij het transport van de vetoplosbarevitaminen A, D, E en K. En vetten bevatten essentiële vetzuren, o.a. Linolzuur dat belangrijk is voor een gezonde huid en vacht en het verhoogt ook de smakelijkheid en daarmee de acceptatie van het voer"
Er zijn verschillende "vetten" welke, mits de dosering in goede verhouding is (en niet aan te dikke honden geven), o.a voor de vertering een gunstige werking hebben. Zalmolie bevat bijv. omega vetzuren 3 en 6.