Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Yoghurt

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

o.t.
Laatst gewijzigd door miko op 21 okt 2008 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
miko
Zeer actief

o.t.
Laatst gewijzigd door miko op 21 okt 2008 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
miko
Zeer actief

o.t.
Laatst gewijzigd door miko op 21 okt 2008 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

miko schreef:
Hutsje schreef:
miko schreef: weleens gehoord van dioxines, hormonen, antibiotica etc. waarmee runderen/kippen opgefokt worden en waar barf en brokken van gemaakt worden ? heb niet de illusie dat barf schoon, natuurlijk puur vlees is :wink:
wel eens gehoord van vleeskeuringen? al het vlees wat ik voor mijn honden gebruik is geschikt voor menselijke comsumptie. dus het zal wel mee vallen met al die zooi die erin zit, denk je niet? en dan daarbij is er ook nog zoiets als scharrelvlees en wild, ook onderdeel van de voeding die ik aan mijn honden geef. die keus heb je alvast bij brok niet ;).
haha, vleeskeuringen, ja dat is een goeie, het is niet strafbaar hoor om hormonen in een rund te proppen en antibiotica, alles gaat om aanvaardbare niveau's van de rotzooi die erin zit.
Geschikt voor menselijke consumptie is wel een dogma hoor....alsof dat betekent dat het gezond is, allesbehalve kan ik je verklappen.
dan kan ik je verklappen dat daar iig geen gif in zit zoals wel het geval is bij de meeste brokken.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

miko schreef:
Addy schreef:
miko schreef: ieder zijn ding zal ik maar zeggen, ik heb prima ervaringen met brokken en diverse honden er oud mee zien worden, net als mensen dat met BARF zien en hebben gezien....
prima toch :ok: maar wat was nu je punt :denken:
wat ik nu al 3 x herhaald heb, dat barf niet heilig is en MIJN ervaring is dat het geen zier uitmaakt of je nou barf of kvv of brokken voert.
dat weet jij niet want je hebt nooit zelf samengesteld.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

miko schreef:
Paulala schreef:Je vertelt ons je ervaringen, en die ervaring hebben vast meer mensen samen met jou.
Niets mis mee.
Ontkennen zal ik het ook niet.

Maar je hebt geen onderbouwde feiten over hoe de spijsvertering van een hond werkt, wat de ingrediënten doen met het lichaam en hoe bepaalde voedingsstoffen zich in het lichaam van een hond gedragen.
Ik hoopte dus werkelijk dat je inhoudelijk in zou gaan op de rest van mijn reacties, en niet alleen het citaatje over roken en slecht eten erbij zou halen.
wat doen die ingredienten dan in barf waardoor die honden gemiddeld niets ouder worden en niets gezonder zijn dan brokkenhonden ? want dat is dus mijn ervaring. gemiddeld worden honden op brokken net zo oud als honden op barf, er is geen enkele data die het tegendeel bewijst.

Je doet net alsof ik tegen BARF ben :roll:
het zijn niet alleen de ingedienten waarom brok minder is dan zelf samenstellen:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9699253
Afbeelding
miko
Zeer actief

o.t.
miko
Zeer actief

o.t.
Hutsje
Zeer actief

miko schreef:
Hutsje schreef:
miko schreef:
Addy schreef: prima toch :ok: maar wat was nu je punt :denken:
wat ik nu al 3 x herhaald heb, dat barf niet heilig is en MIJN ervaring is dat het geen zier uitmaakt of je nou barf of kvv of brokken voert.
dat weet jij niet want je hebt nooit zelf samengesteld.
dus als ik andere honden van nabij heb meegemaakt die wel barften en die kon vergelijken met mijn honden die brokken aten, zag hoe beide eruit zagen en hoe oud ze werden en in welke gezondheid dan telt dat niet ? okee, als jij het zegt :ok:
jij had het toch over JOUW ervaring? :19: .
Afbeelding
miko
Zeer actief

o.t.
Laatst gewijzigd door miko op 21 okt 2008 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
miko
Zeer actief

o.t.
Hutsje
Zeer actief

miko schreef:
Hutsje schreef:
miko schreef:
Paulala schreef:Je vertelt ons je ervaringen, en die ervaring hebben vast meer mensen samen met jou.
Niets mis mee.
Ontkennen zal ik het ook niet.

Maar je hebt geen onderbouwde feiten over hoe de spijsvertering van een hond werkt, wat de ingrediënten doen met het lichaam en hoe bepaalde voedingsstoffen zich in het lichaam van een hond gedragen.
Ik hoopte dus werkelijk dat je inhoudelijk in zou gaan op de rest van mijn reacties, en niet alleen het citaatje over roken en slecht eten erbij zou halen.
wat doen die ingredienten dan in barf waardoor die honden gemiddeld niets ouder worden en niets gezonder zijn dan brokkenhonden ? want dat is dus mijn ervaring. gemiddeld worden honden op brokken net zo oud als honden op barf, er is geen enkele data die het tegendeel bewijst.

Je doet net alsof ik tegen BARF ben :roll:
het zijn niet alleen de ingedienten waarom brok minder is dan zelf samenstellen:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9699253
eh....wat heeft dit onderzoek te maken met barf en brokken ?
die link gaat over maagtorsies bij duitse doggen waarbij 1 groep voer kreeg waarvan een deel met deeltjesgroote > 30 mm (brokken, vlees etc) en de andere groep alles < 30 mm (brokken, vlees etc.), verder precies hetzelde eten....het is geen vergelijk tussen brok en barf....
als je dat niet snapt laat ik het hierbij, ik heb geen zin om mijn energie te verspillen.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

miko schreef:
Hutsje schreef:
miko schreef:
Hutsje schreef: dat weet jij niet want je hebt nooit zelf samengesteld.
dus als ik andere honden van nabij heb meegemaakt die wel barften en die kon vergelijken met mijn honden die brokken aten, zag hoe beide eruit zagen en hoe oud ze werden en in welke gezondheid dan telt dat niet ? okee, als jij het zegt :ok:
jij had het toch over JOUW ervaring? :19: .
is dat dan geen ervaring van mij ? ik heb dat toch ervaren of niet soms ? het is niet van horen zeggen, ik heb het gezien met mijn ogen, meegemaakt, dus ervaren...
ja, ik zie ook genoeg om me heen hoor (met eigen ogen nog wel :wink: ), maar dat maakt nog niet dat ik dat zelf zo ervaar. maar lama hoor :ok: .
Afbeelding
miko
Zeer actief

o.t.
miko
Zeer actief

o.t.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Miko, jij hebt het enkel over BARF en bioindustrievlees. Zelf samenstellen op zich is juist NIET het promoten van bioindustrievlees, maar gaan voor het meest 'natuurlijke'. Ondanks dat, is het vlees vanuit de bioindustrie 'gezonder' dan wat in menige brok verwerkt zit.

Je hebt gelijk dat zo af en toe vreselijke voedingsschandalen rondom de veevoedersector loskomen. Het afgelopen schandaal was in 2005 van Agri die met dioxine vervuilde aardappelschillen had aangeleverd om te verwerken als veevoeder. Dit verdwijnt niet enkel in het veevoeder, maar zeer zeker ook in alle voeding van onze huisdieren. Het grootste voedingsschandaal aller tijden in Amerika en omstreken dateert vanaf 2006 en is anno 2008 nog steeds aan de gang. Nu dus ook in China zoveel honden gestorven dat naar buiten is gebracht. Blijkt al jaren terug dat er zoveel honden in China verdacht waren gestorven, dat niet naar buiten is gebracht. Evenals in Engeland met het Diamond schandaal, maar daar hoor je niets over...).

Wat de vleessector betreft, zelf samenstellers hebben keuzes. En het is een eigen keuze die men maakt wat hun visie is om zo gezond en verantwoord als mogelijk te voeren. Die mogelijkheid is er om niet bio-industrie te voeren, dus doe jouw stellige mening niet af als dat er geen verschil is tussen brok, KVV en zelf samenstellen, want dat is er duidelijk wel.
Vanaf 2006 tot aan nu kreperen duizenden honden en katten als gevolg van minstens drie stoffen vanuit de chemische industrie en zijn er al duizenden dood door brok- en blikvoeding. Dit komt nog eens bovenop de dioxineschandaalellende waar ook een brokkenmaker schuldig aan is. Aangezien China hier in Nederland per schip zijn doorvoer heeft, is de kans erg groot dat diezelfde troep ook is aangekocht door verwerkingsbedrijven van dier-en veevoeders en wellicht ook voor onze voedingsindustrie. Maar niemand hoor je er over.

Beetje simplistisch om zo'n stelling neer te zetten, als je van de hoed noch de rand weet waarom eigenaren besloten hebben om uberhaupt te barfen/nrv'en whatever. De leveranciers waar ik (en menig andere zelf samensteller) het vlees van betrek, staat geregistreerd als gecontroleerd verkooppunt VWA en AID goedkeuring. Dat kan van menig brokkenmaker en zelfs van menig KVV maker niet gezegd worden, dus het zegt wel degelijk iets over het aanbieden van kwaliteit in al zijn facetten, voor zover als mogelijk het diervoeding aangaat.

http://www.partijvoordedieren.nl/conten ... s/view/435
Golden Stanley

miko schreef: het gaat er toch om dat je vergelijkingsmateriaal hebt ? nou dat heb ik MEER dan voldoende, ik kan dus uit eerste hand zeggen dat barf niks toevoegd qua gezondheid of ouderdom dan brokken, dat is alles wat ik zeg. Ik hoef niet zelf barf te voeren om conclusies te trekken lijkt me als ik om me heen honden kan zien en voelen en zie doodgaan op leeftijden jonger of net zo oud als mijn honden met een zelfde of soms mindere gezondheid...
Het is wel heel erg typisch dat jij in JOUW omgeving zoveel 'vergelijkingsmateriaal' hebt. Ik voer nu in totaal bijna 6 jaar rauwe voeding, waarvan bijna 4 jaar zelf samengestelde voeding. Maar ik kan maar erg weinig zelf samenstellers in mijn directe omgeving vinden, in tegenstelling tot de hoeveelheid brokken-, blikvoerders en KVV'ers. Het 'vergelijkingsmateriaal' waar ik het van moet hebben voor wat betreft een stukje fokonderzoek komt uit hele andere delen van Nederland en vooral in het buitenland. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Golden Stanley op 21 okt 2008 15:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Miko, bespaar je de moeite.
Deze discussie is al zo vaak gevoerd, voor je het weet zit je op blz 29, ik waarschuw je maar even.
miko
Zeer actief

o.t.
Laatst gewijzigd door miko op 21 okt 2008 19:30, 2 keer totaal gewijzigd.
miko
Zeer actief

o.t.
Laatst gewijzigd door miko op 21 okt 2008 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
miko
Zeer actief

o.t.
Laatst gewijzigd door miko op 21 okt 2008 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Golden Stanley

miko schreef:Golden Stanley,

ik heb zelf zo'n 7 honden gehad, alle op brokken grootgebracht, geen enkele ooit ziek geweest, allemaal boven de gemiddelde leeftijd overleden en actief tot op hoge leeftijd waaronder een duitse dog van ruim 12 jr. en 2 bouviers van 14 ! jaar.

Ik vind dat een flutvergelijking, want ook ik heb meerdere jaren meerdere honden achtereen gehad en die hadden diverse toch wel behoorlijk ernstige aandoeningen, waarvan ik nu weet dat die wel degelijk te wijten waren aan brokvoeding. Maar zeker ook aan de mate van vaccineren, ongediertebestrijding etc.

De barf honden die ik kende (relatief kleine groep t.o.v. brokhonden) :
bullmastiff : 5 jr. geworden, kanker
labrador : 8 jr., kanker
bouvier : 11 jr., ingeslapen
bastaard : 14 jr., ingeslapen
amerikaanse bulldog : 3 jr., ingeslapen, van a t/m z doffe ellende.
Schuld van BARF ? tuurlijk niet, heeft barf dan iets toegevoegd ? wwarschijnlijk ook niet maar dat valt niet te bewijzen of te weerleggen.

Ik weet uit eigen ervaring (en dan pak ik dus niet de hele riedel fokkerservaringen erbij....) wat het zelf samenstellen voor mijn huidige honden heeft betekend en naar ik hoop nog lang zal betekenen. Het heeft bij beide honden duidelijk hun weerstand verhoogd. En dan spreek ik met name over Stanley. De afgelopen drie jaar heeft hij nauwelijks nog een dierenarts gezien. Daarnaast hou ik rekening met de mate van vaccineren (hij heeft vaccinosis, dus mag nooit meer gevaccineerd worden), medicijngebruik, etc.etc. Want het zelf samenstellen alleen zal er NOOIT EN TE NIMMER voor zorgen dat je een super gezonde hond er voor terug krijgt. WEL een hond met een goede weerstand, die andere schadelijke invloeden van buitenaf iets makkelijker kan trotseren.

je kan bovenstaande ook omdraaien en dan gaat de vlieger op voor andere mensen met hun ervaringen/belevingen hoe je het ook noemen wilt.

heb ik dan motivatie om over te stappen naar barf ? nee, waarom zou ik ? ik kan niet zien dat het iets toevoegd aan de gezondheid en levensduur van mijn honden.

Totdat jouw honden gaan mankeren door wat voor omstandigheid dan ook en ook jij uit nood zo'n ommezwaai gaat/moet maken. En dus zelf reëel kan oordelen wat een dergelijke voeding met je dier doet. De meeste ervaringen van eigenaren zijn bijzonder positief, een enkele uitzondering daar gelaten. :ok:

nee, dus ga ik lekker verder met bietenpulp en rotzooivlees, menig hondenbaasje zou willen dat hun hond zo oud geworden zou zijn dan mijn honden, ook als dat met brokken geweest zou zijn, dat weet ik zeker.
Gelukkig hoeven mijn huidige en toekomstige honden niet oud te worden op brok. Ik en de mijnen zijn blij dat er gezondere alternatieven zijn. :wink:
Laatst gewijzigd door Golden Stanley op 21 okt 2008 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

miko schreef:heb ik dan motivatie om over te stappen naar barf ? nee, waarom zou ik ? ik kan niet zien dat het iets toevoegd aan de gezondheid en levensduur van mijn honden.
Om even voor mezelf te spreken:ik voer barf/kvv door elkaar en zo heel af en toe krijgen ze nog een brokje om ze die niet helemaal te laten ontwennen.Voor het laatste heb ik specifieke redenen die ik niet uiteen ga zetten.
Mij gaat het bij het rauw voeren voor een deel ook om de lol die ze hebben als ze eten;ze vinden het heerlijk om flink te kluiven en als ik die vergenoegde gezichten zie heb ik ook plezier.
Dat hebben ze met een bak astronautenvoer niet.
En ja,ik heb ook jaren brokken gevoerd maar ben langzamerhand overgestapt en dat bevalt erg goed.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Golden Stanley

miko schreef:
Golden Stanley schreef:
miko schreef: het gaat er toch om dat je vergelijkingsmateriaal hebt ? nou dat heb ik MEER dan voldoende, ik kan dus uit eerste hand zeggen dat barf niks toevoegd qua gezondheid of ouderdom dan brokken, dat is alles wat ik zeg. Ik hoef niet zelf barf te voeren om conclusies te trekken lijkt me als ik om me heen honden kan zien en voelen en zie doodgaan op leeftijden jonger of net zo oud als mijn honden met een zelfde of soms mindere gezondheid...
Het is wel heel erg typisch dat jij in JOUW omgeving zoveel 'vergelijkingsmateriaal' hebt. Ik voer nu in totaal bijna 6 jaar rauwe voeding, waarvan bijna 4 jaar zelf samengestelde voeding. Maar ik kan maar erg weinig zelf samenstellers in mijn directe omgeving vinden, in tegenstelling tot de hoeveelheid brokken-, blikvoerders en KVV'ers. Het 'vergelijkingsmateriaal' waar ik het van moet hebben voor wat betreft een stukje fokonderzoek komt uit hele andere delen van Nederland en vooral in het buitenland. :mrgreen:
zo typisch is dat niet als je 33 jaar actief met honden bezig bent en letterlijk bij tientallen fokkers / liefhebbers bent geweest puur voor de interesse in hun hond als liefhebber zonder dat ras te willen en bij meerde verenigingen actief bent geweest, en als jochie door pa de liefhebber overal mee naartoegesleept bent wat met honden te maken had, vandaar dat ik ok zo uiteenlopende honden heb gehad, ik ben liefhebber van de hond, niet van 1 ras.
en ik heb het niet alleen over barfers maar gooi nu voor het gemak even barf en kvv op 1 hoop.
33 jaar 'actief met honden', waarvan je minstens de eerste tien jaar net uit de luiers bent getrokken. :ok: Je bent net 33, lees ik. :roll:
Ik ben 39, heb minstens 28 jaar kennis en ervaring met honden van diverse rassen/kruisingen, sport etc., maar pas de laatste zes jaar kennis van echte hondenvoeding. Voorheen had ik er zelfs nooit van gehoord. Je ziet, een mens is nooit te oud om te leren.

Wat jij 'ervaart' in jouw omgeving, ervaren anderen dus duidelijk niet.

Even een quote van jou uit een eerdere reactie:
Dus nogmaals, iedereen lekker doen en denken wat ze willen, als een BARF hond gemiddeld ouder werd dan een brokken hond en met een betere gezondheid zou ik vandaag nog proberen te barfen, maar die ervaring heb ik gewoon niet en kan ik ook niet terugzien bij honden waarvan ik weet dat ze wel barf kregen/krijgen.

Zoals je weet (of misschien ook niet...) heb ik een vers fokkers lijst. Ieder zichzelf respecterend fokker waarvan de hond(en) een hoogwaardig KVV en/of zelf samengestelde voeding krijgen, kan zich aanmelden. Van deze fokkers krijg ik regelmatig erg enthousiaste updates dat zij vinden (en dat is dan hun ervaring...) dat na het omschakelen van de voeding van de moederhond en daarna het eerste en tweede nest op KVV of BARF/NRV, zij al duidelijke verschillen merken ten opzichte van een vorig nestje op brokken. Dit in tegenstelling dus wat in de boeken vermeld staat, dat het wel drie tot vijf generaties nodig heeft voordat je alles van brokvoeding eruit hebt gefokt. Heb ik het maar niet over de contacten met fokkers die al langer bezig zijn en al echt jaren ervaring hebben met vers voeren en de grote voordelen er van zien door hun generaties heen. Dus ik denk dat deze fokkers wel degelijk erg goed bezig zijn om op gezondheid betere resultaten te (gaan) boeken.

Maar ik laat het hier even bij. Het ging over yoghurt.......
MarijeEnBoomer
Actief

Ongelezen bericht door MarijeEnBoomer »

ik dacht dat ik off topic ging met mijn puppy energique vraag :smile: :smile:
maar ik geef ook weleens yoghurt alleen is ze er niet echt dol op. Vandaar dat ik nu aan kefir ga proberen te komen om dat eens uit te proberen.
Afbeelding
miko
Zeer actief

ik heb mijn berichten maar zoveel mogelijk verwijderd, ze voegen niets toe (net als de antwoorden) en het blijkt nogal wat agressie los te weken, wie had dat gedacht, ik in ieder geval niet.

ik had geen idee dat een paar mailtjes over een bakkie vreten zoveel los kon maken, heb ik in ieder geval dat nog geleerd.

in ieder geval bedankt voor de kansloze pm, en de groeten.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

miko schreef:ik heb mijn berichten maar zoveel mogelijk verwijderd, ze voegen niets toe (net als de antwoorden) en het blijkt nogal wat agressie los te weken, wie had dat gedacht, ik in ieder geval niet.

ik had geen idee dat een paar mailtjes over een bakkie vreten zoveel los kon maken, heb ik in ieder geval dat nog geleerd.

bah, zwakkeling, ik heb zo de schurft aan mensen die iets aangaan en schrijven en dan hun berichten verwijderen, kansloos idd, de groeten
miko
Zeer actief

yamie schreef:
miko schreef:ik heb mijn berichten maar zoveel mogelijk verwijderd, ze voegen niets toe (net als de antwoorden) en het blijkt nogal wat agressie los te weken, wie had dat gedacht, ik in ieder geval niet.

bah, zwakkeling, ik heb zo de schurft aan mensen die iets aangaan en schrijven en dan hun berichten verwijderen, kansloos idd, de groeten
kijk naar je eigen joh, waffel nummer zoveel.
het meeste kan je terug lezen in de quotes, kan je meteen zien wat het toevoegd, niets, en wat het oproept bij bepaalde mensen. verder heb ik geen trek in persoonlijke mailtjes van enkele idioten die van achter hun pc flink van leer durven trekken, waar gaat het tenslotte over, hondenvoer...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

miko schreef:
yamie schreef:

het meeste kan je terug lezen in de quotes, kan je meteen zien wat het toevoegd, niets, en wat het oproept bij bepaalde mensen. verder heb ik geen trek in persoonlijke mailtjes van enkele idioten die van achter hun pc flink van leer durven trekken, waar gaat het tenslotte over, hondenvoer...
waffel nummer zoveel vind je gewoon irritant, mag toch? :19:
miko
Zeer actief

yamie schreef:
miko schreef:
yamie schreef:

waffel nummer zoveel vind je gewoon irritant, mag toch? :19:
persoonlijk ben ik niet iemand die gaat schelden op een forum, maar je doet maar wat je gelukkig maakt.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”