Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onder appèl?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Suzanne123 schreef:Wil je je hond los laten lopen??? Prima! Doe dat in een gebied waar het mag! Maar ook dan geldt dat je je hond 'onder controle' moet hebben en dus moet voorkomen dat hij op andere dieren (wilde dieren of andere honden) afstormt. Laat hem dus niet uit zicht verdwijnen.
Kan dat niet, luistert de hond niet goed genoeg? In mijn beleving heel simpel: aanlijnen! ;-)
Ik meen toch duidelijk te hebben verteld dat mijn honden luisteren, niet jagen, prima onder appèl staan en dat ik liep in een gebied waar dat mag.
Ik zei ook nog iets over aanlijnen waar ik het niet vertrouw omdat ik mijn honden ken, dacht ik.
Dat we dat wel even helder hebben hier.

Ik krijg verdomd de indruk dat ik fout was, zomaar.
Tenzij jij die onbeschofte zak in het blauw was, maar dan in vermomming?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Podenji schreef:
Marjoleine schreef: Eikel.
daarom zie je in het najaar ook zoveel agenten enzo extra op straat, er vallen eikels van de boom, die vergroten ze tot ca. 1m80 , trekken ze een uniform aan en zetten ze voornamelijk langs de weg met een lasergun, maar in jouw geval hebben ze er dus eentje terug gezet in het bos.

volgende keer moet je maar aan hem vragen, uit welke boom hij gevallen is daar?
:smile: :smile:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Boreas
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Boreas »

Podenji schreef:
Marjoleine schreef: Eikel.
daarom zie je in het najaar ook zoveel agenten enzo extra op straat, er vallen eikels van de boom, die vergroten ze tot ca. 1m80 , trekken ze een uniform aan en zetten ze voornamelijk langs de weg met een lasergun, maar in jouw geval hebben ze er dus eentje terug gezet in het bos.

volgende keer moet je maar aan hem vragen, uit welke boom hij gevallen is daar?
haha! :smile: :mrgreen:

Wat een vaag gesprek, ik zou al vrij snel de draad helemaal kwijt zijn geraakt, hem alleen nog maar aan hebben staan staren, en na een tijd gewoon weer naar mijn auto zijn gelopen of ie al uitgepraat was of niet :denken: Maak dan gewoon je punt duidelijk man.
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Echt een heel vaag verhaal hoor. Maar ja je hebt er van die politiemannen/ mensen bij he..
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ik snap sommige mensen niet.

Vanmorgen liep ik in datzelfde bos.
Er kwamen joggers aan, dus ik roep de honden en laat ze zitten, want mensen vinden honden vaak wat eng als ze joggen. Ik voorkom liever raar gedoe uit angst van iemand tenslotte.
Tijdens het passeren zegt de man: Dank je wel!
Dat is leuk, toch?

Vijf minuten later komen er weer joggers aan (het is vakantie denk ik?) en ik roep de honden weer en laat ze zitten.
Zegt de eerste jogger: Dank je!
En de tweede zegt bij het passeren: Niet te vertrouwen zeker, dat je ze vast doet?!

:U:

Afbeelding

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Marjoleine schreef:Ik snap sommige mensen niet.

Er kwamen joggers aan, dus ik roep de honden en laat ze zitten, want mensen vinden honden vaak wat eng als ze joggen. Ik voorkom liever raar gedoe uit angst van iemand tenslotte.
Dat is leuk, toch?

Vijf minuten later komen er weer joggers aan (het is vakantie denk ik?) en ik roep de honden weer en laat ze zitten.
En de tweede zegt bij het passeren: Niet te vertrouwen zeker, dat je ze vast doet?!

Hahahhahahahahahaha, erg is dat he? :smile:

Ik had van de week iets soortgelijks met een groepje hele nette oude dames die ons tegemoet kwamen gelopen in het bos.
Ik riep Vera bij me en liet haar volgen met wat lekkers omdat ze anders wellicht uitgebreid die nette dames was gaan begroeten...
Ik loop zo dus langs met Vera, Saar achter ons aan. Krijg ik een snerende opmerking waarom die groterd wel wat lekkers krijgt en die arme kleine niet.
Het is nooit goed :19: :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Moos op 16 okt 2008 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Suzanne123 schreef:Ik lees met regelmaat de bordjes bij zo'n terrein om te kijken wat mag en niet mag.
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat het dertien-in-een-dozijn bordjes waren :smile: :F:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Frenk schreef:
Suzanne123 schreef:Ik lees met regelmaat de bordjes bij zo'n terrein om te kijken wat mag en niet mag.
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat het dertien-in-een-dozijn bordjes waren :smile: :F:
Nee, niet echt, daar staan de 'huisregels' van het terrein op. En die verschillen per terrein. Belangrijk dus om even te weten wat er wel en niet mag! En ja, daar staat dus heel vaak dat loslopen niet is toegestaan (en als je zo'n bordje leest weet je dat dus) of er staat op dat de honden los mogen, maar niet van het pad af.
Tsja... dat mensen zich er niet aan houden wil niet zeggen dat er geen regels zijn!! En als iedereen zich nou 's aan de (deze en andere!) regels hield, zou het leven een stuk aangenamer zijn!
(Algemeen bedoeld, niet naar jou persoonlijk!)

Suzanne
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Moos schreef:

Dat is leuk, toch?

Hahahhahahahahahaha, erg is dat he? :smile:

Ik had van de week iets soortgelijks met een groepje hele nette oude dames die ons tegemoet kwamen gelopen in het bos.
Ik riep Vera bij me en liet haar volgen met wat lekkers omdat ze anders wellicht uitgebreid die nette dames was gaan begroeten...
Ik loop zo dus langs met Vera, Saar achter ons aan. Krijg ik een snerende opmerking waarom die groterd wel wat lekkers krijgt en die arme kleine niet.
Het is nooit goed :19: :mrgreen:
vreselijk dat soort dingen :N: net als joggers die niet even wachten tot je je hond hebt aangelijnd.

ik heb het meegemaakt op de dijk hier, daar mogen honden los, maar er joggen ook mensen ( terwijl er een mooi park naast is waar honden niet los mogen maar goed )

we liepen daar en er komt een jogger aan, solar liep even met hem mee, niet eens dichtbij , gewoon voor de gezelligheid ze blafte even maar kwam helemaal niet bij hem in de buurt, krijg ik me toch een tirade over me heen , over dat ie op tijd moet lopen en weet ik veel wat nog meer kuthond zus kuthond zo :N: op de terugweg kwam ie er weer aan, dus mijn moeder en ik de honden maar aangelijnd om dit gezeik te voorkomen, loopt ie ons voorbij, zegt ie na een paar meter ineens " ik zei het toch, jullie honden zijn niet te vertrouwen die moet je aanlijnen"

PARDON ????? dat schoot me verkeerd, dus ik zeg, je moet je mond houden dit is een losloopgebied ga dan in het park joggen ofzo .

volgende dag komen we hem weer tegen, dus hondjes maar aan de lijn, begon ie wéér te schelden, wel, nobody calls my solar een kuthond :boos: maar goed laat ik de slimste maar zijn en heb het genegeerd :pffff:
maarrrr op de terugweg had ik niet door dat ie achter ons liep en de hondjes liepen inmiddels weer los, en door zijn rare gedrag had solar nu echt zoiets van "wat mot je nou" en ging wéér met hem meelopen, werd ie zo kwaad dat ie solar wilde schoppen :eek: maar boontje kwam om zn loontje want solar sprong natuurlijk opzij en die man gleed zo op zijn bakkus :smile:

we hebben hem daarna nooit meer gezien :mrgreen:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ja, dat is ook zoiets: komen ze opeens van achter je.
Hier ook, ook met bv mountainbikes. Ze rijden alle paden kapot, en met een bloedvaart ook nog, en als je niet oppast (jij, niet zij) zijden ze zowat dwars door je heen!!

Maar als je je dan kapot schrikt en je hond ook, en je roept van schrik iets en je hond blaft van schrik, dan ben jij gek en je hond vals :19:

Soms moet ik me echt inhouden om ze niet met mountainbike en al de bosjes in te trappen.
Maar ja, dat mag dan weer niet :?

Afbeelding

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Of zo'n kudde joggers. Met 6 man naast elkaar, 3 rijen dik, op het pad rennen en niet aan de kant gaan hoor :19:
Ze zijn wel eens met de hele kudde van zo'n 30 man bijna dwars over Moosje heengerend die nietsvermoedend aan de zijkant van het pad liep.
Moosje deed niks, alleen maar schrikken en achteruit proberen te rennen. Maar met dat soort leuke acties heb je er straks wel eentje in je kuiten hangen ja. En dan gaan klagen over die kuitenhappende honden :19:

Zo even klagen :mrgreen:
Afbeelding
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Je hebt wel helemaal gelijk hoor. Had ik laatst nog van die gezellige joggers die niet aan de kant gaan. Lekker irritant
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Marjoleine schreef:Soms moet ik me echt inhouden om ze niet met mountainbike en al de bosjes in te trappen.
Stok in de spaken gooien :pirat:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ja mountainbikers zijn ook vreselijk net als wielrenners, denken dat ze de hele wereld bezitten :evil:
hoewel ik 1 super sociale mountainbiker ken, solar liep wel eens "weg"in het bos of op de dijk, dan bleef ze achter muizen uitgraven, en als die man dan langsfietste en hij zag ons niet dan lokte die solar altijd mee en leverde haar netjes weer bij ons af verderop :mrgreen:

mijn honden happen op zich niet in de kuiten van de joggers, maar het is wel fijn als ze even de pas inhouden of even halt houden als we elkaar passeren. just in case , Jenson wil nog wel eens ehhh in een mouw gaan hangen ofzo :wink: laatst kwam er een wandelaar met een hond en we hadden Lio loops, en Jenson wil haar dan natuurlijk verdedigen, maar wij hadden de 5 hondjes die we mee hadden wel ff aangelijnd , maar zij hun hond niet, dus die raust in onze roedel, was een reu dus jenson helemaal over de zeik. en die man werd kwaad op óns nota bene, dus ik zeg je moet je hond gewoon bij je houden, vond die man het ineens nodig om zélf in de roedel te gaan staan ( zijn hond was inmiddels door zijn vrouw bij zich geroepen )
die al helemaal over de zeik was vanwege die hond :N: mijn god, toen beet Lio hem in zijn kuit,( niet tot bloedens toe ofzo ) was ie helemaal pissig, maar hij droop wel af ....

ze reageren ook altijd zo heftig op mensen die rek en strekoefeningen doen, die sporen niet denken mn honden en gaan ze juist en altijd luidt blaffend op af :roll: of solar vind het ook leuk om "vissertje te pesten" dan sluipt ze er vanachter op af en begint dan ineens keihard te blaffen :smile: :smile: :smile: daar mag ik natuurlijk niet om lachen maar doe ik wel :mrgreen:

en zo kan ik doorgaan en doorgaan en doorgaan en doorgaan :smile:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Wij hadden het een half jaar geleden. Rinne Roos was een kleuter van 4 maanden, kwam er zo'n leger mountainbikers. Ze fietsten er zo omheen, het beest schrok zich helemaal dood!
In plaats van dat ze nou even wachten, maar nee, dat kan dan niet, ze hebben blijkbaar haast!
Het is dat ze niet snel genoeg was, anders had mijn eega ze allemaal van hun fiets gemept :boos:
En toen riepen ze ook nog: Hup aan de kant hond! Kreeg ze een zet met een voet, terwijl er aan alle kanten fietsen om haar heen reden!

Die arme pup is nog dagen bang geweest van alles met wielen.
Maar ja, wat verbeeld ik me, in een losloopgebied :roll:

Afbeelding

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat is leuk, toch?

:mrgreen: :smile:
Het is echt nooit goed hoor :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
Frenk schreef:
Nee, niet echt, daar staan de 'huisregels' van het terrein op. En die verschillen per terrein. Belangrijk dus om even te weten wat er wel en niet mag! En ja, daar staat dus heel vaak dat loslopen niet is toegestaan (en als je zo'n bordje leest weet je dat dus) of er staat op dat de honden los mogen, maar niet van het pad af.
Tsja... dat mensen zich er niet aan houden wil niet zeggen dat er geen regels zijn!! En als iedereen zich nou 's aan de (deze en andere!) regels hield, zou het leven een stuk aangenamer zijn!

Suzanne
Suzanne, bordjes kunnen ook duidelijker. :roll:

Wat mag ik en wat mag mijn hond als er staat:
Toegang van zonsopgang tot zonsondergang
Honden onder controle
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:
Suzanne123 schreef:
Frenk schreef: Laat ik nou altijd gedacht hebben dat het dertien-in-een-dozijn bordjes waren :smile: :F:

Suzanne
Suzanne, bordjes kunnen ook duidelijker. :roll:

Wat mag ik en wat mag mijn hond als er staat:
Toegang van zonsopgang tot zonsondergang
Honden onder controle
als het bewolkt is mag je er niet in :pffff: .
:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

ranetje schreef:Toegang van zonsopgang tot zonsondergang
Honden onder controle
Dat zijn nu juist de tijden dat ik altijd wandel voor opgang en na ondergang :cheer: :cheer: :cheer:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Dat vind ik altijd zo vaag.

Ik bedoel: waarom niet in vredesnaam?
Omdat de bomen dan in bed liggen? :denken:

Er zijn ook stadsparken waar die regel geldt.
Ik heb het eens gevraagd aan een agent.
Die zei: Omdat het in die tijd niet veilig is.

Ah.
Maar dan zijn er blijkbaar mensen die het onveilig maken, want beren zitten er niet in een stadspark,en mensen die het onveilig maken mogen er niet zijn, dus als de politie zorgde dat die er niet waren, was het wel veilig en kon ik er gewoon in. Toch?

Maar dat schijn je dan weer verkeerd te zien.

Afbeelding

ranetje
Zeer actief

Marjoleine schreef:

Ah.
Maar dan zijn er blijkbaar mensen die het onveilig maken, want beren zitten er niet in een stadspark,en mensen die het onveilig maken mogen er niet zijn, dus als de politie zorgde dat die er niet waren, was het wel veilig en kon ik er gewoon in. Toch?

:smile: :smile: :smile:
Volgens mij redeneer je nu te ver door :mrgreen:
Maar het is wel goed gevonden :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Suzanne123 schreef:
Frenk schreef:
Nee, niet echt, daar staan de 'huisregels' van het terrein op.
Ja, dat weet ik, maar bedankt voor je uitleg. Mijn opmerking was een (blijkbaar slecht gelukte poging tot een) grapje :wink:
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Dat hele joggers/atb verhaal kan ook andersom...
Dré gaat een paar keer per week hardlopen ( hij liever dan ik :mrgreen: ) Zo nu en dan gaat hij hier het bos in, samen met Myra die aangelijnd is. In het bos geldt officieel dat de honden aan de lijn moeten. Nu wordt hij met enige regelmaat door loslopende honden achterna gezeten. ( anderen noemen het gezellig meewandelen :wink: ) Myra vind dat minder leuk en snauwt een keer. Zij is dan dus gelijk een valse k*t hond :19: volgens de andere hondeneigenaar. Waarom Dré niet even stopt met rennen enzo... Tja dan kan hij om de 2 min. wel stil gaan staan en heeft het hardlopen ook niet echt effect.
Wat dat betreft ben ik het wel met Suzanne eens. Als men gewoon de regels in acht neemt is het voor iedereen leuk.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Ik lees het nu pas. Groenblauw actie zeker. Meneer blauw had mij vast niet leuk gevonden..
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Marjoleine schreef:

Ah.

Ik hou zelf dit als regel aan vanwege egels, fazanten e.d. , ook daar waar het niet aangegeven is. Die zitten er ook in hondenlosloopgebieden, en maken juist van die rustige uren gebruik om voedsel te zoeken. Van de week week ik voor een keertje van die regel af. Resultaat: vìer egels druk bij elkaar verzameld door de heren. Die het allemaal prima overleefd hebben, dat wel :wink: .

Aan de andere kant, juist omdat het wild zich zo goed aanpast aan de drukte in hun gebied, vind ik het weer onzin om midden op de dag van honden te verwachten dat ze op de paden blijven :boos: .

Kom op zeg, regel een paar rustige uren dat er bijv. niet met de honden in de bossen gewandeld mag worden, en dan ben je er ook.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

christo schreef:Kom op zeg, regel een paar rustige uren dat er bijv. niet met de honden in de bossen gewandeld mag worden, en dan ben je er ook.
Ik had het dus over stadsparken.
Je weet wel, waar hen 's nachts enorm druk is met verkeer, maar dan niet op wielen, zulke.

Afbeelding

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

christo schreef:
Marjoleine schreef:

Ah.

Ik hou zelf dit als regel aan vanwege egels, fazanten e.d. , ook daar waar het niet aangegeven is. Die zitten er ook in hondenlosloopgebieden, en maken juist van die rustige uren gebruik om voedsel te zoeken. Van de week week ik voor een keertje van die regel af. Resultaat: vìer egels druk bij elkaar verzameld door de heren. Die het allemaal prima overleefd hebben, dat wel :wink: .

Aan de andere kant, juist omdat het wild zich zo goed aanpast aan de drukte in hun gebied, vind ik het weer onzin om midden op de dag van honden te verwachten dat ze op de paden blijven :boos: .

Kom op zeg, regel een paar rustige uren dat er bijv. niet met de honden in de bossen gewandeld mag worden, en dan ben je er ook.
Egels misschioen wel maar fazanten zie je gewoon de hele dag door hoor dat zijn niet per definitie nachtdieren :wink:
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

tineke schreef:
christo schreef:
Marjoleine schreef:

Ah.

Egels misschioen wel maar fazanten zie je gewoon de hele dag door hoor dat zijn niet per definitie nachtdieren :wink:
Het gaat mij ook vooral om de schemering, en bijv. rond etenstijd. De paar keer dat ik dan met met mijn honden daar liep, kon je merken dat je het wild verstoorde (nou ja, wat er voor wild moet doorgaan :wink: ). Zoals fazanten op plekken waar je ze normaal niet tegenkomt.

Maar idd, je ziet ze ook gewoon midden op de dag op de parkeerplaats rondscharrelen :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”