Als ik alleen al kijk naar de wandelingen hoe ze zich uitleven met elkaar en daarna intens tevreden naast elkaar liggen te knorren op de bank dan denk ik wel dat mijn honden uitgesproken roedelhonden zijn

Moderator: moderatorteam
Ik heb drie honden.ranetje schreef:Ik heb met wisselend succes geregeld twee honden gehad.
De ene hond had daar duidelijk meer behoefte aan dan de andere.
Ruzies heb ik nooit gehad in huis maar het waren niet steeds vriendjes.
Nu met Rana en Ita kan ik niet zeggen dat Rana het een onverdeeld feestje vindt dat er een hond bij is gekomen.
Een keertje alleen met mij weg voor een training of zo lijkt ze zeer beslist te waarderen
Waarom heb je er drie? (zomaar een vraagEnnath schreef:Ik heb drie honden.ranetje schreef:Ik heb met wisselend succes geregeld twee honden gehad.
Nu met Rana en Ita kan ik niet zeggen dat Rana het een onverdeeld feestje vindt dat er een hond bij is gekomen.
Een keertje alleen met mij weg voor een training of zo lijkt ze zeer beslist te waarderen
Twee van de drie zouden het een zegen vinden als de andere in de lucht zouden oplossen.![]()
De derde zou het heerlijk vinden als de andere twee eens aandacht voor haar hadden.
Ik heb drie honden maar ze hebben geen relaties met elkaar.
Omdat ik er niet meer mocht hebbenDingo schreef:Waarom heb je er drie? (zomaar een vraagEnnath schreef:Ik heb drie honden.ranetje schreef:Ik heb met wisselend succes geregeld twee honden gehad.
Twee van de drie zouden het een zegen vinden als de andere in de lucht zouden oplossen.![]()
De derde zou het heerlijk vinden als de andere twee eens aandacht voor haar hadden.
Ik heb drie honden maar ze hebben geen relaties met elkaar.)
Dit ( Bo) was dus een logee.jidde schreef:Weet je wat ik wel een "nadeel" vind van een 2e hond? Je kan nu nog erg makkelijk een 2e hond erbij nemen als logeetje, maar als je al 2 honden hebt, is dat toch lastiger. 3 honden van wat groter formaat is toch lastiger met uitlaten. Ook moet je 2e hond ook klikken met de logeetjes.
Neemt niet weg dat het voor Beike heel leuk zou zijn een vriendje erbijHoeft hij niet meer naar de logeetjes uit te kijken, hij heeft een zeer langdurig logeetje
Ik heb ooit met 4 honden gelopen, waarvan er 3 oppashondjes waren.Moos schreef: Twee oppashonden erbij, dat zie ik wel een probleem worden qua uitlaten
Omdat je schrijft dat 2 honden eigenlijk liever alleen zouden zijn. Wat is dan de reden om er minstens nog 1 bij te nemen?Ennath schreef:Omdat ik er niet meer mocht hebbenDingo schreef:Waarom heb je er drie? (zomaar een vraagEnnath schreef:Ik heb drie honden.ranetje schreef:Ik heb met wisselend succes geregeld twee honden gehad.
Ik heb drie honden maar ze hebben geen relaties met elkaar.)
Omdat ik me eigenlijk niet zo interesseer voor wat ze liever zouden willen.Dingo schreef:Omdat je schrijft dat 2 honden eigenlijk liever alleen zouden zijn. Wat is dan de reden om er minstens nog 1 bij te nemen?Ennath schreef:Omdat ik er niet meer mocht hebbenDingo schreef:Waarom heb je er drie? (zomaar een vraagEnnath schreef: Ik heb drie honden.
De derde zou het heerlijk vinden als de andere twee eens aandacht voor haar hadden. Ik heb drie honden maar ze hebben geen relaties met elkaar.)
Honden leven niet in een democratie, ze hebben geen zeggenschap.Dingo schreef:aha. Ik denk dat op mijn beurt, moet je dan kostte wat het kost voor jezelf een aantal honden bij elkaar zetten, die dat dus eigenlijk niet willen maar wel moeten omdat jij daar maling aan hebt?
Ik ga ook niet met ze in overleg hoorEnnath schreef:Honden leven niet in een democratie, ze hebben geen zeggenschap.Dingo schreef:aha. Ik denk dat op mijn beurt, moet je dan kostte wat het kost voor jezelf een aantal honden bij elkaar zetten, die dat dus eigenlijk niet willen maar wel moeten omdat jij daar maling aan hebt?
Ik overleg niet met mijn honden wat ze ergens van vinden, ze kunnen het doen met wat ze aantreffen. En dat doen ze ook, ze hebben niets met elkaar. Ze hebben ook niets tegen elkaar. Als je diep in hun hart kijkt zouden ze het helemaal niet erg vinden als ze enigste hond waren, maar het is nou eenmaal niet anders, ze zijn samen. En ach, daar kunnen ze ook wel mee leven.
Maar spelen dus niet samen, ze eten niet samen, ze slapen niet samen.
Ze hebben samen geen relaties. Die hebben ze met mij![]()
En wat zou er van zeggen als ik via MP of zo een ander huis zoek voor een paar honden die maanden in een asiel gezeten hebben omdat ze niet gewenst waren en nu weg moeten omdat ze niet warm kunnen lopen voor het roedelleven.![]()
Ik heb in het verleden leuke hechte roedels gehad, en ik heb nu een hoopje los zand.
Wie weet hoe het over vijf jaar ervoor staat: nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Overigens heb ik in mijn leven al heel veel honden gehad (dit zijn de nummers 34, 36 en 39) en daarbij verschillende roedels gehad.
En echt: ik heb nog nooit de mening daarover aan mijn hond gevraagd.
Nou diepongelukkig zijn ze er ook niet van, ze hebben gewoon geen relaties met elkaar. That's it.Dingo schreef:Ik ga ook niet met ze in overleg hoorEnnath schreef:Honden leven niet in een democratie, ze hebben geen zeggenschap.Dingo schreef:aha. Ik denk dat op mijn beurt, moet je dan kostte wat het kost voor jezelf een aantal honden bij elkaar zetten, die dat dus eigenlijk niet willen maar wel moeten omdat jij daar maling aan hebt?
Ik overleg niet met mijn honden wat ze ergens van vinden, ze kunnen het doen met wat ze aantreffen. En dat doen ze ook, ze hebben niets met elkaar. Ze hebben ook niets tegen elkaar. Als je diep in hun hart kijkt zouden ze het helemaal niet erg vinden als ze enigste hond waren, maar het is nou eenmaal niet anders, ze zijn samen. En ach, daar kunnen ze ook wel mee leven.
En wat zou er van zeggen als ik via MP of zo een ander huis zoek voor een paar honden die maanden in een asiel gezeten hebben omdat ze niet gewenst waren en nu weg moeten omdat ze niet warm kunnen lopen voor het roedelleven.![]()
Ik heb in het verleden leuke hechte roedels gehad, en ik heb nu een hoopje los zand.
Overigens heb ik in mijn leven al heel veel honden gehad (dit zijn de nummers 34, 36 en 39) en daarbij verschillende roedels gehad.
En echt: ik heb nog nooit de mening daarover aan mijn hond gevraagd.![]()
Het gaat mij niet om de kwantiteit maar de kwaliteit. Als ik over 10 jaar kan zeggen dat ik er 10 heb gehad, vind ik het ook best. Ik kan wel zeggen dat ze dan individueel of samen een leuk leven hebben gehad. En ja, ik pas mijn leven er wel op aan. Ik heb een 2e hond in huis gehad, maar merkte echt dat Dingo er geestelijk niet op vooruit ging. Nou, dan is de keuze heel makkelijk. Kan ik ze wel kostte wat het kost bij elkaar houden, omdat er geen mening van de honden gevraagd word, maar 2 ongelukkige honden heb ik geen zin in
Ik vind het toch wel heerlijk dat al mijn honden een meerwaarde voor elkaar zijn en bijzonder hecht. Ik zou het heel vervelend vinden als een van de honden echt niets met andere honden had en dan zou ik zeker herplaatsing overwegenEnnath schreef:Nou diepongelukkig zijn ze er ook niet van, ze hebben gewoon geen relaties met elkaar. That's it.![]()
Overigens: wat denk je dan van mijn oudste zoon die véél liever enigst kind geweest zou zijn.
Andere zoon maar herplaatsen?
Ze zijn er nou eenmaal allebei en ze zullen het samen maar moeten rooien, het is niet anders.
En ik zie werkelijk niet in waarom er voor de honden niet dezelfde redenering geld.
Ik zou het ook heerlijk vinden als mijn honden meer aan elkaar hadden. Ik heb in het verleden hechte roedels gehad, ik verwacht dat er in de toekomst wel weer zo'n roedel onstaat.Addy schreef:Ik vind het toch wel heerlijk dat al mijn honden een meerwaarde voor elkaar zijn en bijzonder hecht. Ik zou het heel vervelend vinden als een van de honden echt niets met andere honden had en dan zou ik zeker herplaatsing overwegenEnnath schreef:Nou diepongelukkig zijn ze er ook niet van, ze hebben gewoon geen relaties met elkaar. That's it.![]()
Overigens: wat denk je dan van mijn oudste zoon die véél liever enigst kind geweest zou zijn.
Ze zijn er nou eenmaal allebei en ze zullen het samen maar moeten rooien, het is niet anders.
En ik zie werkelijk niet in waarom er voor de honden niet dezelfde redenering geld.![]()
We moeten het met zijn allen lekker hebben en het moet niet alleen van ons afhangen
Dan zal ik toch maar eens snel Dante op de herplaatsingslijst zetten. Want Dante is alleen en dus hangt zijn welbevinden van alleen mij af...Addy schreef:Ik vind het toch wel heerlijk dat al mijn honden een meerwaarde voor elkaar zijn en bijzonder hecht. Ik zou het heel vervelend vinden als een van de honden echt niets met andere honden had en dan zou ik zeker herplaatsing overwegenEnnath schreef:Nou diepongelukkig zijn ze er ook niet van, ze hebben gewoon geen relaties met elkaar. That's it.![]()
En ik zie werkelijk niet in waarom er voor de honden niet dezelfde redenering geld.![]()
We moeten het met zijn allen lekker hebben en het moet niet alleen van ons afhangen
Ik weet niet of er altijd een meerwaarde voor de eigenaar is.Moniek B. schreef:Ik denk ook zoals de meesten hier dat meerdere honden een meerwaarde heeft (ook voor de eigenaren trouwens maar dat is een heel ander verhaal..) maar dat wil niet zeggen natuurlijk dat een hond alleen het niet goed heeft. Dat vind ik weer het andere uiterste. En vanzelfsprekend hangt het af van de hond!
Ik kreeg wel eens de indruk dat dat snuffelen meer een controle was of het wel de juiste hond was die binnen kwam of dat de baas weer eens iets nieuws had bedachtOverigens heb ik gemerkt dat je je nog wel eens flink kunt vergissen in de band die er al dan niet tussen de honden is. Aïsha leek helemaal niets speciaals met Charly te hebben. Ze speelde niet met hem en lag ook niet bij hem in de buurt of zo. Maar toen hij overleed, was ze zeker een week of twee (eigenlijk totdat Ean kwam) van slag. En het is niet zo dat ze alleen achterbleef, want Belle is er natuurlijk ook nog.
Belle lijkt op haar beurt ook weinig met de anderen te hebben. Ze lijkt een beetje een einzelganger en is ook tot haar 5e (voor zover ik heb kunnen achterhalen) ook alleen geweest. Maar er is altijd 1 moment waarop ik toch zeker weet dat ze wel wat heeft met ze; als ik met Ean of Aisha weg geweest ben en we komen weer thuis, zoekt ze toch altijd even contact door te snuffelen of een lik te geven.
Ja, daar heb je zeker gelijk in... Als ik voor mezelf spreek merk ik wel heel sterk dat het hebben van zo'n hechte band vooral te maken heeft met de hond en niet of er meer in huis zijn of niet. Zo was de band met Charly heel erg hecht en die met Ean is nog niet op volle sterkte (kan ook niet met zijn zes maanden ) maar het is al hechter dan met Aisha en Belle. Niet dat ik daar niet stapelgek mee ben, maar heel andersranetje schreef:Ik weet niet of er altijd een meerwaarde voor de eigenaar is.Moniek B. schreef:Ik denk ook zoals de meesten hier dat meerdere honden een meerwaarde heeft (ook voor de eigenaren trouwens maar dat is een heel ander verhaal..) maar dat wil niet zeggen natuurlijk dat een hond alleen het niet goed heeft. Dat vind ik weer het andere uiterste. En vanzelfsprekend hangt het af van de hond!
Sommige mensen hebben gewoon een hele hechte band met hun enige hond. Ze kunnen er mee lezen en schrijven en ze willen (kunnen vaak) die aandacht niet verdelen over twee honden.
Altijd samen op sjouw met zijn tweeën, baas en hond![]()
Dan is die ene hond daar prima en zou een tweede hond de eigenaar misschien wel bloednerveus maken. Dan vermindert de waarde zelfs.
Het ligt dus ook aan de baas.
Zou ook kunnen natuurlijkranetje schreef:Ik kreeg wel eens de indruk dat dat snuffelen meer een controle was of het wel de juiste hond was die binnen kwam of dat de baas weer eens iets nieuws had bedachtMoniek B. schreef:Overigens heb ik gemerkt dat je je nog wel eens flink kunt vergissen in de band die er al dan niet tussen de honden is. Aïsha leek helemaal niets speciaals met Charly te hebben. Ze speelde niet met hem en lag ook niet bij hem in de buurt of zo. Maar toen hij overleed, was ze zeker een week of twee (eigenlijk totdat Ean kwam) van slag. En het is niet zo dat ze alleen achterbleef, want Belle is er natuurlijk ook nog.
Belle lijkt op haar beurt ook weinig met de anderen te hebben. Ze lijkt een beetje een einzelganger en is ook tot haar 5e (voor zover ik heb kunnen achterhalen) ook alleen geweest. Maar er is altijd 1 moment waarop ik toch zeker weet dat ze wel wat heeft met ze; als ik met Ean of Aisha weg geweest ben en we komen weer thuis, zoekt ze toch altijd even contact door te snuffelen of een lik te geven.
Goed lezen, ik heb nergens geschreven dat ik vind dat een hond alleen slecht af isMoon schreef:Dan zal ik toch maar eens snel Dante op de herplaatsingslijst zetten. Want Dante is alleen en dus hangt zijn welbevinden van alleen mij af...
Hier net zo. Mijn eerste twee honden Beertje en Jackie waren echt dolgelukkig met elkaar, echt vrienden en konden niet zonder elkaar.ranetje schreef:Ik heb met wisselend succes geregeld twee honden gehad.
Kinderen heb ik geen verstand van, dus daar bemoei ik me niet meeEnnath schreef:Nou diepongelukkig zijn ze er ook niet van, ze hebben gewoon geen relaties met elkaar. That's it.Dingo schreef:Ik ga ook niet met ze in overleg hoorEnnath schreef:Honden leven niet in een democratie, ze hebben geen zeggenschap.Dingo schreef:aha. Ik denk dat op mijn beurt, moet je dan kostte wat het kost voor jezelf een aantal honden bij elkaar zetten, die dat dus eigenlijk niet willen maar wel moeten omdat jij daar maling aan hebt?
En echt: ik heb nog nooit de mening daarover aan mijn hond gevraagd.![]()
Het gaat mij niet om de kwantiteit maar de kwaliteit. Als ik over 10 jaar kan zeggen dat ik er 10 heb gehad, vind ik het ook best. Ik kan wel zeggen dat ze dan individueel of samen een leuk leven hebben gehad. En ja, ik pas mijn leven er wel op aan. Ik heb een 2e hond in huis gehad, maar merkte echt dat Dingo er geestelijk niet op vooruit ging. Nou, dan is de keuze heel makkelijk. Kan ik ze wel kostte wat het kost bij elkaar houden, omdat er geen mening van de honden gevraagd word, maar 2 ongelukkige honden heb ik geen zin in
![]()
En ik zie werkelijk niet in waarom er voor de honden niet dezelfde redenering geld.