Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is een hond alleen gelukkiger of niet??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik moet zeggen dat mijn honden het toch onderling wel erg gezellig vinden met elkaar en een heleboel zouden missen als ze alleen waren.
Als ik alleen al kijk naar de wandelingen hoe ze zich uitleven met elkaar en daarna intens tevreden naast elkaar liggen te knorren op de bank dan denk ik wel dat mijn honden uitgesproken roedelhonden zijn :wink:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

ranetje schreef:Ik heb met wisselend succes geregeld twee honden gehad.
De ene hond had daar duidelijk meer behoefte aan dan de andere.
Ruzies heb ik nooit gehad in huis maar het waren niet steeds vriendjes.

Nu met Rana en Ita kan ik niet zeggen dat Rana het een onverdeeld feestje vindt dat er een hond bij is gekomen.
Een keertje alleen met mij weg voor een training of zo lijkt ze zeer beslist te waarderen :wink:
Ik heb drie honden.
Twee van de drie zouden het een zegen vinden als de andere in de lucht zouden oplossen. :wink:
De derde zou het heerlijk vinden als de andere twee eens aandacht voor haar hadden.
Ik heb drie honden maar ze hebben geen relaties met elkaar.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ennath schreef:

Nu met Rana en Ita kan ik niet zeggen dat Rana het een onverdeeld feestje vindt dat er een hond bij is gekomen.
Een keertje alleen met mij weg voor een training of zo lijkt ze zeer beslist te waarderen :wink:
Ik heb drie honden.
Twee van de drie zouden het een zegen vinden als de andere in de lucht zouden oplossen. :wink:
De derde zou het heerlijk vinden als de andere twee eens aandacht voor haar hadden.
Waarom heb je er drie? (zomaar een vraag :mrgreen: )
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Ennath
Zeer actief

Dingo schreef:
Ennath schreef:

Ik heb drie honden.
Omdat ik er niet meer mocht hebben :mrgreen:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

jidde schreef:Weet je wat ik wel een "nadeel" vind van een 2e hond? Je kan nu nog erg makkelijk een 2e hond erbij nemen als logeetje, maar als je al 2 honden hebt, is dat toch lastiger. 3 honden van wat groter formaat is toch lastiger met uitlaten. Ook moet je 2e hond ook klikken met de logeetjes.

Neemt niet weg dat het voor Beike heel leuk zou zijn een vriendje erbij :mrgreen: Hoeft hij niet meer naar de logeetjes uit te kijken, hij heeft een zeer langdurig logeetje :smile:
Dit ( Bo) was dus een logee.
Ik heb ervaren, dat Beike een hond erbij prima vind en ook gezellig.
En idd, de interactie is anders met een 2de hond ( honden onderling), dan een hond en een mens.
Ze spelen anders e.d. ...

Er zijn wel plannen van mijn kant, maar ik woon nog thuis en zo lang ik thuis woon, komt er geen tweede hond bij ( mag niet van mijn moeder).
Als ik een eigen huisje heb, dan kijk ik dan verder, moet dan eerst zien hoe ik dan zit met tijd en werk e.d.
Er is altijd oppas, maar ik doe het liever zelf :wink:

Logees zijn maar voor even en dat mag wel van mijn moeder.

Bo is vandaag weer naar zijn eigen baasjes gegaan en ik merk dat Beike hem niet echt mist, maar als ik zag hoe ze speelden e.d. ......
Dat was erg mooi om te zien.

Ik heb zo'n vermoeden, dat het Beike niet veel uitmaakt.

Hij laat zich door sommige honden figuurlijk onderste boven lopen en als er echt een 2de hond bij komt, dan word het wel een hond die kleiner is dan Beike, of een enorme goedzak ( die dus groter is dan Beike), die Beike niet uit de weg kan duwen, zodat Beike elke keer het onderspit moet delven.

En uiteraard, ik neem ook niet lukraak oppas-honden aan.
Er gaan altijd een gesprekje en één of meerdere bezoeken aan af, voordat er een besluit word genomen, voor het oppassen.
Het belangrijkste vind ik, dat het klikt tussen Beike en de andere hond, maar ook dat er een soort van klik is met mij en de oppashond.
doggy

eefje_ates schreef:Ik zou het niet weten. :19:
En zal er waarschijnlijk pas achter komen als ik een 2e heb. :smile:
Je kan het ook merken als je bezoek hebt van mensen met een hond, of de reactie op andere honden in het park, als ze los lopen en spelen.
doggy

Moos schreef: Twee oppashonden erbij, dat zie ik wel een probleem worden qua uitlaten :mrgreen:
Ik heb ooit met 4 honden gelopen, waarvan er 3 oppashondjes waren. :mrgreen:

Kwam zo uit, voor één dagje.

Beike zelf, zijn vriendje van behendigheid ( Herder ), een logee hondje ( X Kooiker / Collie ) en nog een oppashondje ( X Terrier).

Ik had er niet veel problemen mee, behalve dat de lijnen zo nu en dan toch even in de war raakten. :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bowie is 3 jaar langs enig hond geweest en ik had verwacht dat ze het niet zo heel leuk zou vinden, een hond in huis erbij. Maar niets is minder waar, ze vindt het bijster interessant en leuk allemaal, zo'n hond erbij die allerlei nieuwe dingen verzint waar je nieuwsgierig bij kan staan kijken enzo :wink:
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Josh vond het helemaal geweldig toen Frencey er bij kwam. Vanaf dag 1 echt een heel hecht en verliefd stel.
Maar ja, toen kwam Caoimhe...En Josh wil niet zo heel veel te maken hebben met haar, dus wat hem betreft had Caoimhe er niet bij gehoeven. En Frencey is zodanig blij met haar 'puppie' dat ze niet meer zo naar Josh trekt, dus dat is wel jammer want hij hangt er nu dus maar wat bij en voelt zich soms duidelijk alleen....
Heb er wel eens aan gedacht om voor hem nog op zoek te gaan naar een leuk teefje, zodat hij ook weer een maatje heeft. Wat dat betreft is een oneven getal aan honden wel lastig denk ik.
Groetjes,
Wendy
doggy

Drukke en springerige hondjes, vind Beike maar niks.

Als het een pup betreft , maakt het hem niks uit, dan negeert hij ze gewoon, maar mocht er ooit een tweede hond komen, dan zeker geen kleine hyper-actieve hondjes, daar doe ik hem geen plezier mee, daar loopt hij alleen maar voor weg ( hij is niet bang, maar vind het gewoon maar niks).
Dingo
Zeer actief

Ennath schreef:
Dingo schreef:
Ennath schreef:

Ik heb drie honden.
Omdat je schrijft dat 2 honden eigenlijk liever alleen zouden zijn. Wat is dan de reden om er minstens nog 1 bij te nemen?
AfbeeldingAfbeelding
Ennath
Zeer actief

Dingo schreef:
Ennath schreef:
Dingo schreef:
Ennath schreef: Ik heb drie honden.
De derde zou het heerlijk vinden als de andere twee eens aandacht voor haar hadden. Ik heb drie honden maar ze hebben geen relaties met elkaar.
Omdat je schrijft dat 2 honden eigenlijk liever alleen zouden zijn. Wat is dan de reden om er minstens nog 1 bij te nemen?
Omdat ik me eigenlijk niet zo interesseer voor wat ze liever zouden willen.
Ze zouden vast ook liever op de bank liggen, of op hun gemak de stoofschotel willen nuttigen. Maar liever broodjes worden nou eenmaal niet gebakken. Ik heb ook twee kinderen de oudste zou ook liever enigst kind zijn. Maar ik kan z'n broer moeilijk terug stoppen, ze doen het er maar mee.

De oudste hond heeft vroeger met een andere hond geleefd, die andere hond is vrij jong overleden. Deze twee waren wel erg op elkaar gesteld. Toen er nog maar één hond overbleef hebben we er één bij genomen. Deze heeft vele jaren eenzaam in een kennel geleefd. Blijkbaar heeft hij daarbij normaal sociaal contact verleerd. Het kostte moeite om hem te leren dat mensen iets meer doen dan zo nu en dan wat voer in zijn hok zetten, de meerwaarde van andere honden heeft hij nooit meer leren inzien. De derde is een uitgefokte kennelteef, veel honden om zich heen gewend, maar nooit eens even op de wei gezet om met een andere hond te spelen (ze zouden elkaar eens kunnen beschadigen :N: ) Deze hond zou eigenlijk graag normaal (speel)contact met een andere hond willen hebben, maar hond 1 vindt haar te druk en te machtig en hond 2 weet bijgod niet wat ze bedoelt.
En ik zou best een hond 4 als speelkameraad voor haar willen hebben maar helaas heb ik er al één teveel dus ik moet volgens afspraak eerst wachten totdat hond 1 en 2 dood zijn.
Dingo
Zeer actief

aha. Ik denk dat op mijn beurt, moet je dan kostte wat het kost voor jezelf een aantal honden bij elkaar zetten, die dat dus eigenlijk niet willen maar wel moeten omdat jij daar maling aan hebt?
AfbeeldingAfbeelding
Ennath
Zeer actief

Dingo schreef:aha. Ik denk dat op mijn beurt, moet je dan kostte wat het kost voor jezelf een aantal honden bij elkaar zetten, die dat dus eigenlijk niet willen maar wel moeten omdat jij daar maling aan hebt?
Honden leven niet in een democratie, ze hebben geen zeggenschap.
Ik overleg niet met mijn honden wat ze ergens van vinden, ze kunnen het doen met wat ze aantreffen. En dat doen ze ook, ze hebben niets met elkaar. Ze hebben ook niets tegen elkaar. Als je diep in hun hart kijkt zouden ze het helemaal niet erg vinden als ze enigste hond waren, maar het is nou eenmaal niet anders, ze zijn samen. En ach, daar kunnen ze ook wel mee leven.
Maar spelen dus niet samen, ze eten niet samen, ze slapen niet samen.
Ze hebben samen geen relaties. Die hebben ze met mij :mrgreen:

En wat zou er van zeggen als ik via MP of zo een ander huis zoek voor een paar honden die maanden in een asiel gezeten hebben omdat ze niet gewenst waren en nu weg moeten omdat ze niet warm kunnen lopen voor het roedelleven. :19:
Ik heb in het verleden leuke hechte roedels gehad, en ik heb nu een hoopje los zand.
Wie weet hoe het over vijf jaar ervoor staat: nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Overigens heb ik in mijn leven al heel veel honden gehad (dit zijn de nummers 34, 36 en 39) en daarbij verschillende roedels gehad.
En echt: ik heb nog nooit de mening daarover aan mijn hond gevraagd.
Dingo
Zeer actief

Ennath schreef:
Dingo schreef:aha. Ik denk dat op mijn beurt, moet je dan kostte wat het kost voor jezelf een aantal honden bij elkaar zetten, die dat dus eigenlijk niet willen maar wel moeten omdat jij daar maling aan hebt?
Ik overleg niet met mijn honden wat ze ergens van vinden, ze kunnen het doen met wat ze aantreffen. En dat doen ze ook, ze hebben niets met elkaar. Ze hebben ook niets tegen elkaar. Als je diep in hun hart kijkt zouden ze het helemaal niet erg vinden als ze enigste hond waren, maar het is nou eenmaal niet anders, ze zijn samen. En ach, daar kunnen ze ook wel mee leven.

En wat zou er van zeggen als ik via MP of zo een ander huis zoek voor een paar honden die maanden in een asiel gezeten hebben omdat ze niet gewenst waren en nu weg moeten omdat ze niet warm kunnen lopen voor het roedelleven. :19:
Ik heb in het verleden leuke hechte roedels gehad, en ik heb nu een hoopje los zand.
Overigens heb ik in mijn leven al heel veel honden gehad (dit zijn de nummers 34, 36 en 39) en daarbij verschillende roedels gehad.
Ik ga ook niet met ze in overleg hoor :roll:
Het gaat mij niet om de kwantiteit maar de kwaliteit. Als ik over 10 jaar kan zeggen dat ik er 10 heb gehad, vind ik het ook best. Ik kan wel zeggen dat ze dan individueel of samen een leuk leven hebben gehad. En ja, ik pas mijn leven er wel op aan. Ik heb een 2e hond in huis gehad, maar merkte echt dat Dingo er geestelijk niet op vooruit ging. Nou, dan is de keuze heel makkelijk. Kan ik ze wel kostte wat het kost bij elkaar houden, omdat er geen mening van de honden gevraagd word :roll: , maar 2 ongelukkige honden heb ik geen zin in :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Benno is zwaar ongelukkig in zijn eentje. Jip zou zich wel redden maar ze vindt het wel heerlijk om niet alleen te hoeven zijn. En ik vind het ook heerlijk, blijft genieten als ze samen aan het spelen zijn of saampjes op de bank liggen te maffen :I:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Ennath
Zeer actief

Dingo schreef:
Ennath schreef:

Het gaat mij niet om de kwantiteit maar de kwaliteit. Als ik over 10 jaar kan zeggen dat ik er 10 heb gehad, vind ik het ook best. Ik kan wel zeggen dat ze dan individueel of samen een leuk leven hebben gehad. En ja, ik pas mijn leven er wel op aan. Ik heb een 2e hond in huis gehad, maar merkte echt dat Dingo er geestelijk niet op vooruit ging. Nou, dan is de keuze heel makkelijk. Kan ik ze wel kostte wat het kost bij elkaar houden, omdat er geen mening van de honden gevraagd word :roll: , maar 2 ongelukkige honden heb ik geen zin in :wink:
Nou diepongelukkig zijn ze er ook niet van, ze hebben gewoon geen relaties met elkaar. That's it. :19:
Overigens: wat denk je dan van mijn oudste zoon die véél liever enigst kind geweest zou zijn.
Andere zoon maar herplaatsen?
Ze zijn er nou eenmaal allebei en ze zullen het samen maar moeten rooien, het is niet anders.
En ik zie werkelijk niet in waarom er voor de honden niet dezelfde redenering geld. :denken:
Addy

Ennath schreef:Nou diepongelukkig zijn ze er ook niet van, ze hebben gewoon geen relaties met elkaar. That's it. :19:
Overigens: wat denk je dan van mijn oudste zoon die véél liever enigst kind geweest zou zijn.
Ze zijn er nou eenmaal allebei en ze zullen het samen maar moeten rooien, het is niet anders.
En ik zie werkelijk niet in waarom er voor de honden niet dezelfde redenering geld. :denken:
Ik vind het toch wel heerlijk dat al mijn honden een meerwaarde voor elkaar zijn en bijzonder hecht. Ik zou het heel vervelend vinden als een van de honden echt niets met andere honden had en dan zou ik zeker herplaatsing overwegen :wink:
We moeten het met zijn allen lekker hebben en het moet niet alleen van ons afhangen
Ennath
Zeer actief

Addy schreef:
Ennath schreef:Nou diepongelukkig zijn ze er ook niet van, ze hebben gewoon geen relaties met elkaar. That's it. :19:
Ik vind het toch wel heerlijk dat al mijn honden een meerwaarde voor elkaar zijn en bijzonder hecht. Ik zou het heel vervelend vinden als een van de honden echt niets met andere honden had en dan zou ik zeker herplaatsing overwegen :wink:
We moeten het met zijn allen lekker hebben en het moet niet alleen van ons afhangen
Ik zou het ook heerlijk vinden als mijn honden meer aan elkaar hadden. Ik heb in het verleden hechte roedels gehad, ik verwacht dat er in de toekomst wel weer zo'n roedel onstaat.
Maar dit drietal heeft niets met elkaar. Het is niet anders :19:
Er is geen strijd tussen de honden ofzo, ze hebben geen gewoon geen relatie met elkaar.
Geen goede; maar dus ook geen slechte.
Gewoon geen.

En Addy ik durf Collin best bij jou te herplaatsen doof en stram als hij is, maar dan moet hij toch weer in een roedel leven.
En of ik hem nou zo'n groot genoegen ermee zou doen. Hij is bijzonder op me gesteld. Ik heb hem leren communiceren en hij maakt me nog zo vaak duidelijk hoe blij hij is dat hij weet dat ik het tegen hem heb en dat ik hem begrijp.
Dus laten we dat maar niet doen.
Lotje dan?
Tien jaar oud en ze woont haar hele leven al hier.
Ach ze zal zich ergens anders wel schikken, maar zo'n oude dame verplaats je toch niet als het niet hoeft.

OK en Eva dan?
Nou die zou graag in een roedel leven: dus misschien voel je er iets voor? :wink:
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Addy schreef:
Dan zal ik toch maar eens snel Dante op de herplaatsingslijst zetten. Want Dante is alleen en dus hangt zijn welbevinden van alleen mij af...
Gr. Marijke
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Tja nogmaals gezien de discussie hier :wink: Bruno duldt het gezelschap van andere honden wel maar hij heeft totaal niets met ze.Buiten als hij losloopt weer wel, dan wilde hij best spelen toen dat nog kon, maar een hond in huis erbij hoeft van hem echt niet.Hij was de enige die echt blij was toen Falco doodging.
Hij is er niet gelukkiger of ongelukkiger door, het intereseert hem eigenlijk nauwelijks. Het komt dus echt meer voor.
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Ik denk ook zoals de meesten hier dat meerdere honden een meerwaarde heeft (ook voor de eigenaren trouwens maar dat is een heel ander verhaal..) maar dat wil niet zeggen natuurlijk dat een hond alleen het niet goed heeft. Dat vind ik weer het andere uiterste. En vanzelfsprekend hangt het af van de hond!

Overigens heb ik gemerkt dat je je nog wel eens flink kunt vergissen in de band die er al dan niet tussen de honden is. Aïsha leek helemaal niets speciaals met Charly te hebben. Ze speelde niet met hem en lag ook niet bij hem in de buurt of zo. Maar toen hij overleed, was ze zeker een week of twee (eigenlijk totdat Ean kwam) van slag. En het is niet zo dat ze alleen achterbleef, want Belle is er natuurlijk ook nog.

Belle lijkt op haar beurt ook weinig met de anderen te hebben. Ze lijkt een beetje een einzelganger en is ook tot haar 5e (voor zover ik heb kunnen achterhalen) ook alleen geweest. Maar er is altijd 1 moment waarop ik toch zeker weet dat ze wel wat heeft met ze; als ik met Ean of Aisha weg geweest ben en we komen weer thuis, zoekt ze toch altijd even contact door te snuffelen of een lik te geven.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Odin is erg mensgericht en zou prima zonder Ivan kunnen, maar een maatje is wel erg leuk. Vooral met uitlaten is het leuk om achter elkaar aan te jagen. Ivan zou niet zonder Odin kunnen.
Ik denk dat het ook erg aan de hond ligt.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Moniek B. schreef:Ik denk ook zoals de meesten hier dat meerdere honden een meerwaarde heeft (ook voor de eigenaren trouwens maar dat is een heel ander verhaal..) maar dat wil niet zeggen natuurlijk dat een hond alleen het niet goed heeft. Dat vind ik weer het andere uiterste. En vanzelfsprekend hangt het af van de hond!
Ik weet niet of er altijd een meerwaarde voor de eigenaar is.
Sommige mensen hebben gewoon een hele hechte band met hun enige hond. Ze kunnen er mee lezen en schrijven en ze willen (kunnen vaak) die aandacht niet verdelen over twee honden.
Altijd samen op sjouw met zijn tweeën, baas en hond :wink:
Dan is die ene hond daar prima en zou een tweede hond de eigenaar misschien wel bloednerveus maken. Dan vermindert de waarde zelfs.
Het ligt dus ook aan de baas.
Overigens heb ik gemerkt dat je je nog wel eens flink kunt vergissen in de band die er al dan niet tussen de honden is. Aïsha leek helemaal niets speciaals met Charly te hebben. Ze speelde niet met hem en lag ook niet bij hem in de buurt of zo. Maar toen hij overleed, was ze zeker een week of twee (eigenlijk totdat Ean kwam) van slag. En het is niet zo dat ze alleen achterbleef, want Belle is er natuurlijk ook nog.

Belle lijkt op haar beurt ook weinig met de anderen te hebben. Ze lijkt een beetje een einzelganger en is ook tot haar 5e (voor zover ik heb kunnen achterhalen) ook alleen geweest. Maar er is altijd 1 moment waarop ik toch zeker weet dat ze wel wat heeft met ze; als ik met Ean of Aisha weg geweest ben en we komen weer thuis, zoekt ze toch altijd even contact door te snuffelen of een lik te geven.
Ik kreeg wel eens de indruk dat dat snuffelen meer een controle was of het wel de juiste hond was die binnen kwam of dat de baas weer eens iets nieuws had bedacht :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

ranetje schreef:
Moniek B. schreef:Ik denk ook zoals de meesten hier dat meerdere honden een meerwaarde heeft (ook voor de eigenaren trouwens maar dat is een heel ander verhaal..) maar dat wil niet zeggen natuurlijk dat een hond alleen het niet goed heeft. Dat vind ik weer het andere uiterste. En vanzelfsprekend hangt het af van de hond!
Ik weet niet of er altijd een meerwaarde voor de eigenaar is.
Sommige mensen hebben gewoon een hele hechte band met hun enige hond. Ze kunnen er mee lezen en schrijven en ze willen (kunnen vaak) die aandacht niet verdelen over twee honden.
Altijd samen op sjouw met zijn tweeën, baas en hond :wink:
Dan is die ene hond daar prima en zou een tweede hond de eigenaar misschien wel bloednerveus maken. Dan vermindert de waarde zelfs.
Het ligt dus ook aan de baas.
Ja, daar heb je zeker gelijk in... Als ik voor mezelf spreek merk ik wel heel sterk dat het hebben van zo'n hechte band vooral te maken heeft met de hond en niet of er meer in huis zijn of niet. Zo was de band met Charly heel erg hecht en die met Ean is nog niet op volle sterkte (kan ook niet met zijn zes maanden ) maar het is al hechter dan met Aisha en Belle. Niet dat ik daar niet stapelgek mee ben, maar heel anders :19:
Maar dat is heel persoonlijk, zoals gezegd denk ik dat je zeker een punt hebt.
ranetje schreef:
Moniek B. schreef:Overigens heb ik gemerkt dat je je nog wel eens flink kunt vergissen in de band die er al dan niet tussen de honden is. Aïsha leek helemaal niets speciaals met Charly te hebben. Ze speelde niet met hem en lag ook niet bij hem in de buurt of zo. Maar toen hij overleed, was ze zeker een week of twee (eigenlijk totdat Ean kwam) van slag. En het is niet zo dat ze alleen achterbleef, want Belle is er natuurlijk ook nog.

Ik kreeg wel eens de indruk dat dat snuffelen meer een controle was of het wel de juiste hond was die binnen kwam of dat de baas weer eens iets nieuws had bedacht :mrgreen:
Zou ook kunnen natuurlijk :wink: Maar Belle is echt aan het begroeten; een mega-kwispel en haar 'lachje' die ze ook laat zien als wij binnenkomen. Precies hetzelfde gedrag. Dus in haar geval is het echt even 'welkom heten'.
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Addy

Moon schreef:Dan zal ik toch maar eens snel Dante op de herplaatsingslijst zetten. Want Dante is alleen en dus hangt zijn welbevinden van alleen mij af...
Goed lezen, ik heb nergens geschreven dat ik vind dat een hond alleen slecht af is :roll:
Als Dante voldoende aan jou heeft is dat toch prima :19:
Ik had het over mijn honden en aangezien mijn honden echte roedelhonden zijn zou ik ze zeer tekort doen om ze als enige hond te houden :wink:
En ik als mens zou het naar vinden als mijn honden onderling niets maar dan ook niets met elkaar hebben
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Puur afhankelijk van het karakter van de hond, Osa is 8 jaar 'alleen' geweest en heb nooit de indruk gehad dat er haar iets ontbrak, juist niet, want de aandacht was altijd volledig voor haar. Niet dat ze het nu erg vind dat Ben er is, maar het is zeker niet zo dat ze ongelukkig is alleen.
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Mijn hondjes zouden het allebei niet erg vinden als ze als enigste hond zouden zijn. Ze kunnen goed met elkaar overweg maar hangen niet aan elkaar. Trouwens buiten tijdens het wandelen trekken ze ook niet naar andere honden toe, een bal of stok is veel belangrijker wat Floeboe betreft en Keizer wil gewoon op schoot liggen, alleen, zonder andere hond :mrgreen:

Maar ik ken ook zat honden die met z'n tweetjes zijn en die echt niet zonder elkaar kunnen. Het is dus echt heel verschillend per hond denk ik.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hier net zo. Mijn eerste twee honden Beertje en Jackie waren echt dolgelukkig met elkaar, echt vrienden en konden niet zonder elkaar.
En Toby met Beertje waren ook wel dikke mik, alhoewel zonder elkaar geen verdrietige honden gaf. En eigenlijk wil Toby liever alleen zijn, alle aandacht voor jezelf. Ik denk dat Yentie het ook niet erg zou vinden om alleen te zijn, lekker rustig en ook baasje voor jezelf.
Maar ze zitten elkaar ook niet in de weg en soms vinden ze elkaar ook wel aardig. Ik denk wel dat het goed voor ze is, juist omdat ze weinig tot geen contact met andere honden hebben. Ze moeten nu wel iets met elkaar en het leidt niet tot stress, dus ze doen het maar met elkaar. :mrgreen: Maar als 1 van de twee wegvalt, zet ik er vooralsnog geen andere hond meer bij. Of ik moet me zo vergissen en zien dat de hond die achterblijft wegkwijnt natuurlijk.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Dingo
Zeer actief

Ennath schreef:
Dingo schreef:
Ennath schreef:

Nou diepongelukkig zijn ze er ook niet van, ze hebben gewoon geen relaties met elkaar. That's it. :19:
Kinderen heb ik geen verstand van, dus daar bemoei ik me niet mee :mrgreen:
en voor honden zie je dezelfde redenering van pas, dus gelijk aan mensen, en even hiervoor stel je honden niet gelijk aan mensen, er word niet mee overlegd :denken:

En ze zijn er nu eenmaal allemaal samen, omdat jij dat zo wilt :wink:
Maar goed, als het voor jou werkt, prima :ok: je honden hebben het vast goed, maar het was niet mijn keuze, ik zou er dood ongelukkig van worden, om toch zo egoistisch te handelen. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”