Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat zou je nu anders doen ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Weet niet of er hier weer een pup komt (op korte termijn).
Heb door Caja's gezondheidsproblemen toch een deukje opgelopen.

Maar ik zou denk ik de volgende wat minder ballen en watergek proberen te maken :mrgreen:
Zou een bal vooral voor training gebruiken.
Zou buitenhuis er ook meer rust in proberen te krijgen, bijvoorbeeld tijdens het zitten tijdens een wandeling of op terras.
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hanneke »

Joep was een beetje teruggetrokken pup en die hebben we teveel gestimuleerd om toch vooral de wereld te gaan ontdekken. Gevolg: hij stekkert overal op af en laat zich slecht terug roepen. Tjeu heeft dat naadloos overgenomen, ondanks dat we het met hem anders hebben aangepakt. Bij een volgende pup zou ik dus nog maar aandacht op de baas willen hebben.

Verder: pup meteen op vers. Als ik zie wat ik Joep acht jaar lang heb onthouden....dat wil ik niet meer. Hij stond te kieskauwen met zijn brokken en nu hij op vers staat, gaat zijn eten meteen naar binnen. Tjeu is altijd een vreetzak geweest en of het nou brokken waren of wat anders, het ging toch wel op. Het verse voer gaat trouwens nog véél sneller.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Inge O schreef:ja, je hebt bram daarna weer bijgestuurd op aandacht voor jou. maar het zou wel eens kunnen dat je met nummertje twee net de tegenovergestelde situatie hebt, een beetje à la marloes haar verhaal :mrgreen: .
Daarom is het zo lastig om in het algemeen te zeggen wat je anders zou doen, omdat je natuurlijk inspeelt op de pup. Tenminste, dat is het plan :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hanneke schreef: Verder: pup meteen op vers. Als ik zie wat ik Joep acht jaar lang heb onthouden....dat wil ik niet meer. Hij stond te kieskauwen met zijn brokken en nu hij op vers staat, gaat zijn eten meteen naar binnen. Tjeu is altijd een vreetzak geweest en of het nou brokken waren of wat anders, het ging toch wel op. Het verse voer gaat trouwens nog véél sneller.
Dat is ook mijn plan, tenminste: direct NRV ipv KVV. Bram heeft toch behoorlijk lopen mieren met bepaalde vleessoorten, dus de volgende pup krijgt direct vanaf het begin allerlei soorten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ik zou onze nieuweling leren om echt alleen te zijn,dus zonder andere honden om hem heen.dat was ik bij canyon een beetje vergeten zeg maar.een ramp als die alleen thuis moest blijven dus gebeurde dat nooit,had haar altijd mee als ik ergens met ruby moest zijn(zelfs op knjv-proeven)ruby en shadow kunnen prima zonder elkaar thuis zijn en dat gebeurt regelmatig en ik moet zeggen dat dat een stukje meer rust geeft.nou zijn ze bij ons bijna nooit alleen,des te meer reden omdat bij te houden en regelmatig te doen.

ruby en canyon waren/zijn heel erg gefocust op een bal,stok of iets anders om zich mee te vermaken met het wandelen.ze liepen dan ook vrij veel te vragen.ik zou het leuk vinden als de nieuweling later ook echt is ging racen met andere honden en zich zelf prima kan vermaken met andere honden en geurtje's.dat ligt dus aan mij en aan het karakter van de hond.
Afbeelding

jemble 5 maanden
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Niets :mrgreen: Ik zou niet weten wat, iedere hond is anders dus doe je altijd het een beetje anders, maar geen grote dingen of zo

Groetjes Els
Afbeelding
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Als er een 2e komt, dan gebruik ik geen bench meer. Kees heeft er maar 3 weken in gezeten, maar wát een drama.

Wat ik niet goed gedaan heb, is Kees direct alleen laten slapen. De volgende pup gaat mee naar boven. Kees mocht naar boven toen hij een maand of 10 was. Reuze gezellig, had ik eerder moeten doen. :mrgreen:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Inge O schreef:
billy schreef:Niets :mrgreen: Ik zou niet weten wat, iedere hond is anders dus doe je altijd het een beetje anders, maar geen grote dingen of zo
ik zou je aanraden je volgende hond te leren zwemmen als hij nog iets kleiner en lichter is :F: .
:smile: :smile: Dank je voor de tip Inge

Groetjes Els
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Niet veel.

Ik heb Rossi vanaf een week of 10 los laten lopen waar dat kon.
Overal mee naartoe genomen.
Veel met andere honden laten spelen.
Puppy cursus gedaan, ben nu met EG bezig.
Altijd KVV en vers gevoerd.
Wennen aan de bench en aan alleen zijn.

Ik zou alleen willen dat ik vanaf begin niet had toegestaan om aan de lijn te trekken, dat is best moeilijk af te leren.
Toen ze klein was woog ze nog niet zoveel maar nu weegt ze 16 kilo en is behoorlijk sterk....

O en ik had haar wel zwemles willen geven maar het was december toen we haar kregen dus ja .. beetje koud... :mrgreen:
Ze poedelt wel maar zwemmen... NO Way. Dat vind ik jammer maar geen ramp.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Moos schreef:
wendy71 schreef:
Moos schreef:
wendy71 schreef:Bij Lola heb ik (weliswaar zeer beperkt) een bench gebruikt tot ze 4/5 maanden oud was, dat zou ik met een nieuwe pup niet meer doen.
Dat was na pupje Moos ook mijn voornemen bij alle pups die erna zouden mogen komen. Geen bench meer! Wat een drama was dat om Moos daaraan te laten wennen (is nooit gelukt ook), zijn halve puppytijd heb ik gewoon verpest daarmee.
Dus bij Saar geen bench en nu bij Vera ook niet :wink:
Jij bent een goed *bewijs* :mrgreen: dat het ook zonder kan. :wink:
Het aanwennen van de bench ging goed bij Lola maar ik wil het zelf niet meer.
Sterker nog, ik vind een pup zonder bench opvoeden vele malen relaxter. Voor mezelf, en voor de pup. :wink:
Dat geloof ik meteen eigenlijk. :wink:
Lola kon best een aantal uurtjes in de bench(nooit meer dan twee destijds) maar het zat mij helemaal niet lekker. :wink:
Daarom, volgende pup, geen bench. :ok:
Mede omdat ik een bench niet zie zitten. :wink: (dat opgeslotene).
Ik ben wel erg benieuwd hoe het dan zal gaan als er hier eventueel een pup word geintroduceerd, maar daar zal ik tzt raad voor vragen hier, ervaring genoeg oa van jou Marloes. :ok:

Het gaat hartstikke goed met Vera en Saartje onderling(en dat terijl Vera toch een stuk groter/lomper :N: :mrgreen: is dan jouw Saartje) dat zegt mij genoeg.., het is ook maar net hoe je er zelf mee om *wil* gaan, denk ik.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
Dat is ook mijn plan, tenminste: direct NRV ipv KVV. Bram heeft toch behoorlijk lopen mieren met bepaalde vleessoorten, dus de volgende pup krijgt direct vanaf het begin allerlei soorten.
Dat zou ik ook doen, en meteen *wild* introduceren want daar zijn ze hier niet dol op.(zacht uitgedrukt). :roll:
Maw nieuwe pup, meteen volledig op rauw. :ok:
Net als de rest. :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

wendy71 schreef: Ik ben wel erg benieuwd hoe het dan zal gaan als er hier eventueel een pup word geintroduceerd, maar daar zal ik tzt raad voor vragen hier, ervaring genoeg oa van jou Marloes. :ok:
Zijn er plannen in die richting? (ben niet nieuwsgierig hoor :F: )
Het gaat hartstikke goed met Vera en Saartje onderling(en dat terijl Vera toch een stuk groter/lomper :N: :mrgreen: is dan jouw Saartje) dat zegt mij genoeg.., het is ook maar net hoe je er zelf mee om *wil* gaan, denk ik.
Nou bedankt voor het compliment :wink: , maar ik kan best een stresskip zijn hoor :mrgreen: :wink: . Dat het zo goed gaat onderling geef ik mezelf in die zin krediet voor dat ik vantevoren goed had ingeschat wat goed zou gaan bij Saar, maar verder dan dat ligt het weinig aan mijn manier van omgaan met denk ik hoor.... :wink:
Of het zou moeten liggen aan het feit dat ik me er eigenlijk nooit tegenaan bemoei :mrgreen: Maar dat kan ook weer juist omdat ze het zo goed doen samen, dus dat is een beetje kip/ei verhaal :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Nee, er zijn (helaas :wink: ) geen plannen in die richting, niet nu we in 2 vrij grote honden hebben).
Alhoewel een chineesje kan er best bij volgens mij :pffff: :mrgreen: , maar dat ziet Mark niet zitten helaas.

Maar ik denk wel na over de toekomst, ik wil sowieso nooit meer 1 hond, dus dan ga je toch denken wat betreft een eventuele pup in de toekomst en hoe je dan de opvoeding gaat aanpakken. :wink:
Gewoon, lekker brainstormen en dromen.. :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

wendy71 schreef:Nee, er zijn (helaas :wink: ) geen plannen in die richting, niet nu we in 2 vrij grote honden hebben).
Alhoewel een chineesje kan er best bij volgens mij :pffff: :mrgreen: , maar dat ziet Mark niet zitten helaas.

Maar ik denk wel na over de toekomst, ik wil sowieso nooit meer 1 hond, dus dan ga je toch denken wat betreft een eventuele pup in de toekomst en hoe je dan de opvoeding gaat aanpakken. :wink:
Gewoon, lekker brainstormen en dromen.. :ok:
Ja, herkenbaar :ok: :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Voor wat betreft je 2e gedeelte van het verhaal:
Ik laat Lola en Jakko ook *aandoen*, heb me nog nooit bemoeit met hun onderlinge verhouding..
Pakt tot nu toe erg goed uit, moet ik zeggen. :ok:
Ze lossen het zelf prima op zonder mijn bemoeienis. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

wendy71 schreef:Voor wat betreft je 2e gedeelte van het verhaal:
Ik laat Lola en Jakko ook *aandoen*, heb me nog nooit bemoeit met hun onderlinge verhouding..
Pakt tot nu toe erg goed uit, moet ik zeggen. :ok:
Ze lossen het zelf prima op zonder mijn bemoeienis. :wink:
Ik denk dat als het even kan je het beste het ook zo kan doen, zeker als je ze samen alleen wil kunnen laten.
Als ik er niet ben moeten ze het ook samen doen, en het gaat denk ik niet werken als ik allerlei regels onderling ga bepalen als ik er wel ben :wink:
Ik heb hier natuurlijk wel dat verschil in formaat, en Vera kan wild zijn maar is naar Saar toe niet lomp. Haar doel is ook niet, en nooit geweest, om Saar pijn te doen of te pletten ofzo. Saar laat (gelukkig) ook wel weten als ze vindt dat Vera te wild doet, en het 'geluk' is dat Vera dat ook begrijpt en er direct naar handelt. Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk geen Golden teven ken met een giga plaat voor hun kop :mrgreen: en Vera heeft dat dus ook absoluut niet :wink:

Hier staat tegenover dat Saar het echt een rotzorg zal zijn of Vera 'bazige' dingen doet of niet. In spel ligt Saar ook wel op haar rug onder Vera bijvoorbeeld. Saar is gewoon geen hondje dat op haar strepen staat in de dagelijkse omgang, en Vera overigens tot nog toe ook absoluut niet.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Mooi om te lezen hoe die twee van jou het *onderling* regelen. :wink:
Daar komt geen baas aan te pas. :wink:
Ze hebben echt respect voor elkaar zoals ze nu met elkaar omgaan. :ok:
Proberen te houden zo Marloes. :ok: , maar dat gaat wel lukken, denk ik.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

wendy71 schreef:Mooi om te lezen hoe die twee van jou het *onderling* regelen. :wink:
Daar komt geen baas aan te pas. :wink:
Ze hebben echt respect voor elkaar zoals ze nu met elkaar omgaan. :ok:
Proberen te houden zo Marloes. :ok: , maar dat gaat wel lukken, denk ik.
Dat denk ik ook wel. Zelfs al zou Vera opeens enorm op haar strepen willen gaan staan (wat ik haar niet zo overmatig zie doen, maar stellll :mrgreen: ) dan zal Saar dat prima vinden, graag zelfs wat haar betreft :mrgreen: :wink:
Ik verwacht eigenlijk dat als Vera het jaar gepasseerd is, wellicht na haar eerste loopsheid ook, dat Saar haar meer en meer als 'baas' gaat bombarderen. En Vera kan dat prima handelen.

Broer en zus zoals die van jou vind ik ook wel bijzonder trouwens :ok:

Maar we gaan een beeeetje :offt: :mrgreen:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Als m'n volgende hond een pupje word dan zou ik hem/ haar op vers afgespeend willen hebben. Verder zou ik niet meer tolereren dat iedereen haar aanhaalt.
Voor de rest zou ik alles wel hetzelfde doen :ok:
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

We gaan idd teveel ot :N: , daar heb je gelijk in.
Maar toch , het is fijn dat de hondjes het samen wel regelen.
Saar past zich wat dat betreft ook goed aan aan de *eisen* :mrgreen: van mevrouwtje Vera alhoewel Vera nog erg jong is.
Dan zal ze zich er wel *goed* bij voelen.

Ja, de band tussen Lola en Jakko is bijzonder, daar ze ook livernose's zijn ipv rr met een zwart masker(volgens mijn fokker iig, zij zegt dat livers naar elkaar toetrekken ) en lola en jakko waren al de beste vriendjes in het nest dussss.... :cheers: , die twee waren sowieso al 2 handen op 1 buik. :smile:

Een gouden combi dus wat dat betreft. :ok: :wink:
Net zoals jouw Saar en vera waarschijnlijk. :wink:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik kan niet echt dingen opnoemen die ik heel anders zou doen. Ikzelf zou nu heel anders tegenover een pup staan en daardoor zouden dingen al heel anders lopen dan bij Vegas. Er zal geen pup meer zijn die me zo gek en gefrustreerd krijgt als Vegas :mrgreen: Ik zal met name veel meer mijn eigen grenzen aangeven want puppy Vegas was vrij grenzeloos :N: :mrgreen:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Misty 2
Actief

Ongelezen bericht door Misty 2 »

Zal proberen vanaf dag 1 HEEL STRENG te zijn met het verbieden om in viezigheid te rollen. Misty ruikt van hele grote afstand waar de rommel ligt en luistert dan echt niet meer, daarna ruikt iedereen HAAR van een grote afstand.
Groetjes, Corrie en Misty
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik denk dat ik het zo weer hetzelfde zouu doen :19: , gewoon op mijn gevoel afgaan, en lekker genieten :cheer: :ok:
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Ik zou denk ik wat meer oefenen op alleen zijn. Het ging een tijd goed. Maar de laatste weken heeft hij vernielingsdrang als hij alleen is en ik weet niet waar het vandaan komt. :denken: Verder zou ik niks veranderen. :mrgreen:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik zou niets veranderen en het gewoon hetzelfde aanpakken als dat ik nu doe. Al wordt de volgende hond geen pup, wij willen liever een volwassen herplaatser.
Catootje
Actief

Ongelezen bericht door Catootje »

Jazz is een heerlijke Boef, maar eigenlijk wel een watje :wink: , waakt niet, is een allemansvriend (zelfs in het donker) en vindt gehoorzaamheidstrainingen maar niets. Ze deed het allemaal wel, maar meer om mij een plezier te doen dan omdat ze er zélf lol in had. Ik denk ook dat ik haar teveel "betutteld" heb als pup (mijn eerste Boef was nog maar een maand overleden toen Jazz kwam en ik was zó voorzichtig met mijn nieuwe pupje). Ik regelde alles voor haar, nam haar veel te veel in bescherming en loste alles voor haar op. Nu is Yunishka er. Ik had me al stellig voorgenomen het anders te doen dan bij Jazz. Dit moppie zou het allemaal zelf uit moeten vogelen. Yunishka is nu 8 weken hier en ik heb allang door dat dit geen Jazz is en ook nooit zal worden. Héél ander karakter, veel sneller en slimmer, leergieriger, pittiger, nu al aan het "waken", alert, behoorlijk op mij gericht, een hondje waar ik waarschijnlijk érg leuk mee kan gaan trainen. Veel meer Bouvier dus. Ik doe het vanzelf al anders omdat dit hondje een héél andere aanpak nodig heeft dan mijn lieve, overgevoelige Jazz. Dus ik denk dat het heel erg afhangt van het karakter van je nieuwe pup, maar er zijn zeer zeker dingen die ik anders zal en vooral móet doen dan bij Jazz. Overigens profiteer ik wel van het rustige karakter van mijn 8-jarige proppie, ze helpt me heel goed bij de opvoeding van Yunishka :ok: .
Afbeelding
Groetjes uit Papendrecht van Carin, Jazz en Yunishka.
anica
Actief

Ongelezen bericht door anica »

ik had tosca's angst voor vuurwerk anders aangepakt.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Niet zo gek veel geloof ik :denken:

Hooguit heb ik Puchu's karakter iets onderschat en had ik eerder wat strenger moeten optreden, want dat lijkt de laatste tijd toch echt vruchten af te werpen.

Kaya's intolerantie naar andere honden had ik niet anders aan kunnen pakken. Als pup was ze heel sociaal, speelde ze met enorm veel honden en we hadden ook al snel Moritz in huis (Kaya was toen 9 maanden).
Ze is dus zat gesocialiseerd met andere honden, maar is op een bepaalde leeftijd gewoon omgeslagen zonder specifieke gebeurtenis want zelf heeft ze nooit enorm op d'r lazer gekregen.
Ook Puch' intolerantie naar reuen (weliswaar niet zo extreem als bij Kaya) zat er al heel snel in. Vanaf 5 á 6 maanden maakte hij al dit onderscheid, al heeft hij ook een aantal goede 'reuenvrienden'.
Dus ook daar had ik volgens mij niets aan kunnen veranderen.

Verder zijn het twee fantastische honden, dus ik zou meer zeer weinig, wat kleine details hooguit, anders doen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Hel specifiek heeft Buffy iets tegen borstelen en had ik dat als pup veel meer moeten doen ook al vond ze dat niet leuk. Ik zou ook regelmatig naar de DA zijn gegaan. Meer algemeen ben ik wat overbezorgd en daar zou ik graag wat gemakkelijker in zijn. Of dat zou lukken is een tweede.

Ik had bij mijn eerste pup heel erg veel geleerd en bij Buffy nogal wat anders aangepakt. Ik zou wel proberen veel af te spreken met bekende mensen van het forum, m-.n. mensen met een "eng" ras om lekker ontspannen met pup wandelingetjes te maken. Dat was vooral voor mezelf goed geweest, ik heb niet de illusie dat Buffy dan een heel sociale hond a la Bram was geworden, want dochter heeft op dat punt keihard gewerkt met Buffy.

Oh ja, met een clicker opvoeden vanaf het begin, dat traint gewoon lekker lijkt me.

Anne
ana

Ongelezen bericht door ana »

Met een nieuwe pup zou ik ook geen bench meer gebruiken denk ik. Met Busa hebben we hem een maand of drie vier gebruikt, maar toen ik op een gegeven moment thuis kwam en een brief van de benedenbuurman op mijn deur vond, waaruit bleek dat ze ruim een uur had zitten blaffen, had ik toch het idee, dat ze dat niet had gedaan als ze niet in de bench had gezeten. Dus bench de schuur in, Busa los. Wat ons echt wel de nodige huisraad gekost heeft af en toe :evil: , maar desalnietemin toch de moeite waard in mijn ogen.
Ook las ik een keer een berichtje van iemand, die haar hond gewend had aan oogdruppels door af en toe haar ogen te druppelen (met lensvloeistof als ik me goed herinner). Vond ik een slimme truuk, want toen Busa oogdruppels moest, was het echt oorlog in huis. Het is me uiteindelijk gelukt om haar eraan te wennen dmv clickeren en er veel tijd voor te nemen, maar ik kan me voorstellen, dat als je die tijd er niet in kan stoppen omdat het heel urgent is, het handig is als je hond er geen problemen mee heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”