Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beleefdheid t.o.v. hondenbezitters

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Ook hier heb ik voornamelijk positieve ervaringen. Jong en oud willen Frenk aanhalen en meestal vragen ze het eerst netjes.
Als ze dat niet doen en ik merk dat Frenk er geen zin in heeft, dan zeg ik dat gewoon en daar ben ik nog nooit raar op aan gekeken. Zeker nu met de revalidatie en het gevolg daarvan dat ik hem dus uiterst rustig moet houden, leidt alleen maar tot begrip.

Zelfde voor kleine kinderen. Ik waarschuw altijd dat Frenk lomp kan spelen en dat dat kinderen kan laten schrikken, ook al is het goed bedoeld.

Hier speelt ook de poepdiscussie, maar voordat ze hun verhaal af hebben kunnen maken sta ik al met mijn zakje te wapperen, waardoor het meestal eindigt met complimenten.

De enige echte discussies heb ik met collega-hondeneigenaren die hun hond maar laten gaan, heel hysterisch doen of anderszins raar gedrag vertonen. :wink:

1x een aangeschoten mevrouw die mij tijdens de avondronde de les ging lezen over Frenk's gewicht. Ik heb geduldig antwoord gegeven op al haar vragen, ook al werden ze op behoorlijk uitdagende toon gesteld. Uiteindelijk mocht ze van mij even "voelen" hoe dik zijn vacht is en toen moest ze heel snel gas terug nemen :mrgreen: Ach, ik had ook boos kunnen worden, maar dat kost mij m'n bloeddruk :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

saffie schreef:Ik maak dat gelukkig bijna nooit mee. Ik heb wel een keer boze wielrenners gehad maar dat was een misverstand. Ik riep 'wachten!' tegen mijn honden zodat ze niet in de weg zouden lopen maar die wielrenners dachten dat ik het tegen hun had.
haha dat misverstand zou zo maar bij mij ook voor kunnen komen
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

normaal heb ik dat eigenlijk nooit,

daarom viel mijn mond gisteren open.
Liep op een stuk braak liggend terrein tussen een paarden wei en klein bosje wat overgaat in mooi grasveld waar kids kunnen voetballen alleen met auto toegankelijk voor eigenaar wei.
Buddy bleef wat achter maar stond paar meter van dat pad in het gras en Yuma liep nast mij.
Hoor en zie ik een jeepje om de hoek komen met paar opgeschoten jochies erin die beginnen tegen Buddy te blaffen en jawel die gaat dus paar passen blaffend achter die auto aan.
Ik roep haar streng en ze komt meteen, rijden ze verder begint die bijrijder te schelden dat ik die vuile klote rot hond bij moet houden.
Kan dus mijn mond niet houden en roep wat het probleem is en dat hun daar niet eens mogen rijden.
Nou wat er toen uit die mondjes kwam durf ik niet te herhalen en prompt rijden ze dwars over het voetbal veldje naar de weg aan de andere kant

Heb maar niks meer gezegt stelletje debielen kon jammer genoeg hun kenteken niet lezen
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crista »

Ik had Mitch laatst los (in een losloopgebied!!), komt er een echtpaar aan van een jaar of 60 / 70. Ze hadden Mitch nog niet gezien en ik wilde hem bij me roepen, gewoon voor de zekerheid... maar voordat ik dat kon doen begon de vrouw hysterisch te roepen dat ik mijn grote, enge hond bij moest houden.
Nouja... daar was ik ook mee bezig maar doordat zij zo aan het roepen en gebaren was vond Mitch haar vele malen interessanter dan mijn geroep :roll: Hij gaat naar hun toe (wat nog meer gebaren en geroep opleverd) en ik zei tegen haar dat ze gewoon rustig moest doen. Dat begreep ze niet en ze begon me toch een preek... dat ik m'n hond niet onder appèl had en dat iedereen wel kon doen alsof honden niet gevaarlijk zijn maar dat waren ze wel en blabla... Ik heb Mitch gepakt en het enige wat ik gezegd heb: Mevrouw, loopt u even naar dat paaltje en kijk wat voor bordje daaraan hangt (Losloopgebied). Als u zo bang bent voor honden, loop dan gewoon een andere route in dit 500 hectare tellend gebied :roll:

Natuurlijk voel ik mezelf ook lullig daarna, omdat ik Mitch niet meteen bij me kreeg toen die vrouw begon te roepen en bewegen...
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”